uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Meis, hou de moed erin, hoor! De meeste ziekenhuizen zijn tegenwoordig heel flexibel in pijnbestrijding, dus bel ze gewoon op of kijk op de websites van de afdeling verloskunde wat hun beleid is. Ik ben er zo achter gekomen dat er twee ziekenhuizen in de buurt 24/7 pijnbestrijding kunnen toedienen en de derde ... daar ga ik maandagavond naartoe vanwege een voorlichtingsavond. Overleg dan met je verloskundige dat je echt heel graag naar ziekenhuis X of Y wilt, als het eenmaal zo ver is.

Ik heb de TENS ook besteld, omdat je daar ook de eerste weeën thuis mee kunt verlichten. Bij mij zat hij in het pakket namelijk, want hij is toch vrij prijzig qua huur.

Onbegrip aan de telefoon of in een winkel herken ik wel. Mijn nieuwe boekenkast wordt tot mijn teleurstelling geleverd omstreeks mijn uitgerekende datum (onbegrijpend gezicht: nou en?). Iemand wil passeren in een winkel, maar kan niet langs mijn dikke buik. Nee, ik kan hem niet intrekken, trut!! En ga zo maar door. Maar gelukkig krijg je als zwangere ook vaak vriendelijke opmerkingen. Daar moeten we dan maar op blijven focussen!

Is er echt geen mogelijkheid dat je op een later tijdstip je proefschrift afrondt? Als je zo'n last van je buik hebt, denk ik eerlijk gezegd dat dat een signaal van je lijf is dat je te veel hooi op je vork neemt.

Elmanita, een dag voor niks gewerkt, aaaargh!! Jij ook een lekker potje janken dus? Net als Carrie, kan flink opluchten he?

Ik heb het ook vaak als ik denk dat ik niet aan de verwachtingen kan voldoen (ben geen perfectionist, maar wel een strebertje af en toe ... en da's niet handig als je zwanger bent), dan zegt mijn vriend iets en schiet ik meteen in de stress en dan komen de waterlanders. Terwijl het echt nergens over gaat, ik moet gewoon eerst praten en logisch nadenken. Maar ja, de emoties nemen vrij vaak de overhand.

Voorbeeld was de borstvoedings. Wij samen naar de voorlichtingsavond, vriend is helemaal blij dat ik BV ga geven en vond het wel leuk tussen al die bolle buikjes daar. Onderweg zegt hij (omdat Unicef aanbeveelt dat je het best minimaal zes maanden BV kunt geven) dat het toch wel goed is dat je werkgever een ruimte en tijd beschikbaar moet stellen om te kolven. Ikke meteen in de stress, want ik moet na vier maanden beginnen aan een nieuwe baan en dus zie ik het helemaal niet zitten om gezellig te gaan zitten kolven! Bovendien is het altijd weer even spannend na de zomervakantie om weer met je lessen te beginnen (welke klassen heb ik, kan ik het nog wel, zitten er raddraaiers in de klas die ik meteen de duimschroeven moet aandraaien). Lijkt me niet dat je dan de knop even omschakelt, je klas in de steek laat en gezellig ontspannen gaat afkolven. Toch? Hoe denken jullie daarover?

Anyway, ik schoot meteen in de verdediging en dat was natuurlijk nergens voor nodig. Mijn vriend begrijpt het nu wel en ik ben weer een opluchting verder. Pffff.

En gisteren ben ik gewoon vergeten naar yoga te gaan! Ook weer zoiets ... We zaten lekker te kletsen op de bank en toen kwam ik erachter dat ik al een half uur lang de weeëndans had moeten staan doen. Ha ha!

Ik moet ook vaak van houding wisselen. Achter mijn pc zitten levert vaak rugpijn op en dan ga ik maar even een boodschap doen of de was of zo. Alleen onhandig, want je zit dan net lekker in de stof. Sterkte iedereen, met alle ongemakken!
@Laura, WHO kan na 4 maanden BV geen voordelen meer aantonen, dus als je stopt na 4 maanden heb je toch alle voordelen gegeven die je kan! het lijkt me dat stress/irritatie van zo'n enge borstkolf op het werk (sommigen moeten hiervoor op de WC gaan zitten) ook in de melk terecht komt, en dan lijkt het me allene maar averechts!!

Ik ga ook naar een ZH waar ze 24/7 ruggeprik hebben en VK doet ook niet moeilijk, ik word alleen zo boos om mensen o hene die zeggen dat het zo'n presatie is als ze het zonder pijnbestr hebben gedaan! Ik presteer al enoeg in mn dagelijkse leven hoor, als ik sraks promoveer dan vind ik dat ene betere prestatie!
Meis, ademinademuit, ademinademuit...

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat de Tens is of precies doet. Is het met medicatie?

Ik heb vorige keer in het zh wel pijnmedicatie gekregen; een pethidineprik. Ze boden het zelf aan omdat het allemaal zo lang duurde, ik had er zelf denk ik niet om gevraagd.

Bevallen doet idd pijn maar ik (persoonlijk) vond het niet ondraaglijk, ik kon het hebben omdat je weet waar je het voor doet.

Kun je zo'n Tens niet evt. via een andere weg huren of lenen? Ik hoop voor je dat het lukt, ik denk dat het een hoop vertrouwen voor je geeft.

Riantje; geniet van je verlof! Lig je lekker op de bank?

Laura, ik kan me wel voorstellen dat je ertegenop ziet om te kolven als je net een nieuwe baan hebt, in het onderwijs is het toch niet heel makkelijk om even weg te gaan uit je klas.

Maar als je voor schooltijd kolft dan red je het best een paar uur dus dan zou je als bv in je pauze kunnen kolven en dan na schooltijd weer. (of snel naar huis om live te voeden)

Je hebt recht op 1/8 van je werktijd om te kolven én een ruimte waar dit kan.

Bij mij ging het kolven heel makkelijk en ik was ook snel klaar steeds. Maar goed, kijk gewoon hoe het gaat en hoe alles loopt. Probeer je niet al te druk te maken, vaak vind het zich vanzelf een weg.

Ik kwam er net achter dat ik helemaal geen sokken heb voor Baby... morgen maar ff de stad in. Kan ik meteen Zwitsalmeuk halen en al die rommeldingetjes.

Zondag alweer 36 weken, time flies (when your having fun; nou enorm...haha)
quote:meis schreef op 07 maart 2008 @ 12:14:

het lijkt me dat stress/irritatie van zo'n enge borstkolf op het werk (sommigen moeten hiervoor op de WC gaan zitten) ook in de melk terecht komt, en dan lijkt het me allene maar averechts!!

Meis, zo'n kolf ís niet eng (dat vind jij) En stress en irritatie komen niet in je melk, en het werkt al zeker niet averechts.

Door stress kun je minder melk produceren maar geen 'slechte of minder goede' melk.

En niemand hoeft op de wc te zitten, daar zijn regels voor.

Ik weet hoe jij over bv denkt maar laat ieder zijn keuze maken en deze ook respecteren.

En op een bv/fv discussie zit niemand te wachten toch?
aftellen: tja soms klinkt het erg lang als je gaat aftellen. Maar op een gegeven moment ga je toch denken: nog 3 weken, nog 2 weken, nog 1 week. Pfffrt, ben toch wel blij dat ik nog maar 1 week hoef te werken. De eerste week van mijn verlof ga ik naar de kapper. Dat staat als eerste op mijn lijstje haha!

moeheid: op zich valt dat bij mij wel mee, maar dan moet ik wel zeggen dat ik meestal om 22:00 ga slapen en om 07:00/08:30 (hangt van zoon af) wakker wordt. En als ik echt heel moe ben, dan doe ik 's middags nog weleens een slaapje (maar dat was meer toen ik buikgriep had, nu niet eigenlijk).

rug/bekken: ik heb de laatste weken veel last van mijn rug en bekken als ik iets lichamelijks gedaan heb. Maar de laatste week merk ik ook dat mijn nachtelijke toiletbezoekjes pijn doen bij het opstaan zelfs als ik niks zwaars gedaan heb overdag. Of als ik gewoon uit een stoel opsta, waar ik wat langer in gezeten heb. Daar had ik bij de eerste helemaal geen last van. Voel ik me echt zo'n krakkemikje. Meer die hier last van hebben?

piba, fijn he die moeheid! Tijdens je verlof kun je zoveel slapen als je wilt. De vorige keer tijdens verlof had ik op een gegeven moment zoveel geslapen, dat ik moeilijk in slaap kwam. Beetje teveel geslapen dus .

Fyrin, gelukkig zag alles er zover te zien redelijk goed uit op de echo! En wat fijn dat de kleine goed groeit!

HNK, kan me voorstellen dat het wel zo prettig is om een vaste werkplek te hebben in de laatst weken voor je verlof. Krijg je die plek ook weer na je verlof?

Selma, lekker zo'n dagje tutten zonder te hoeven zorgen voor je kleine meid! Dan heb je echt verlof! Kan me toch voorstellen dat veel dames overvallen worden als ze zoveel weken voor de uitgerekende datum gaan bevallen, zoals jouw kennis van de gym. Ik heb die laatste weken verlof ook wel nodig om me mentaal een beetje voorbereiden op de bevalling en de drukte daarna.

Brendy, bij mij zijn ze van de kraam wel langsgeweest voor een intakegesprek, maar ze hebben toen niet gekeken of alles op orde was. Wel een lijst gekregen wat er in huis moet zijn voor de kraamzorg (en voor de baby).

Effes, nog maar even "waggelen" en dan kun je met verlof

meis: bij mijn verzekering wordt de TENS altijd vergoed, alleen maak ik er geen gebruik van. Wel fijn dat de mogelijkheid er is, voor diegene die dat wel graag willen natuurlijk. Jij bent wel heel bang voor de pijn bij de bevalling, he? Heb je daar al goed over gesproken met je vk? Ontspannen de bevalling ingaan werkt natuurlijk beter dan gestresst en angstig.

Riantje, lekker verlof!

Laura, wat Selma zegt (in de pauzes kolven ipv tijdens een les) daar sluit ik me bij aan. Ik zou me niet teveel focussen op 6 maanden, je gaat gewoon bv geven en op het werk ga je proberen te kolven (niet te veel over nadenken/stressen). Tijdens je verlof maak je alvast een voorraadje aan, zodat je ook niet bang hoeft te zijn dat het op je werk niet meteen lukt. En zorg ervoor dat je een kamer krijgt, waarin je je prettig voelt en waarbij je niet het gevoel heb dat iedereen je kolf hoort (zou ik ook nu al regelen, zodat die kamer aanwezig is als je gaat werken...met een slot erop). Dan gaat het kolven vast wel goed. De eerste weken/maand bv is het lastigst, omdat je dan nog moet leren hoe het gaat. Maar als het eenmaal goed loopt en thuis oefen je dagelijks het kolven (als je baby een week of 6 is), dan zal het vast wel loslopen op je werk. Bij mij ging het kolven prima, alleen als ik ongesteld moest worden liep de voeding soms wat terug. Maar omdat ik een voorraadje had, was dat nooit een probleem.

meis: jij wilt geen bv geven, dat is jouw keuze. Maar je moet nu niet net doen of borstvoeding geven per definitie alleen maar lastig is en kommer en kwel (en ik kan het weten ). Brighten up!

Zo, zoonlief is weer wakker. Zal hem zo eens uit zijn bed vissen. Dan kunnen we vanmiddag nog even shoppen.
Pink Lady en Selma, dank voor jullie bemoedigende woorden. Over een week heb ik weer een gesprek met mijn nieuwe werkgever, dus dan wil ik het er sowieso even over hebben. De personeelsconsulent zit er dan ook bij. Zij weet vast ook wel of er vaker gebruik van gemaakt wordt, van die kolfregeling, omdat er vorig schooljaar maar liefst vier juffen Nederlands tegelijk zwanger waren (hi hi, geboortetsunami bij de vaksectie, dus we hebben meteen iets gemeen!). Als het bij hen allemaal goed ging, dan misschien bij mij ook wel.

Ik ga inderdaad in ieder geval een voorraadje aanleggen en van tevoren oefenen. Wie weet gaat het best wel makkelijk allemaal. Het is gewoon allemaal nieuw en alles komt over je heen, die eerste keer! En eigenlijk moet ik ook gewoon blij zijn met zo'n lieve vriend die al ontroerd raakt bij een foto van mama en kind tijdens de BV. Wat ben ik af en toe moeilijk voor hem! Maar goed, we kennen elkaar nu 13 maanden, waarvan 7 maanden in zwangere staat ... al een hele prestatie dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden!

Meis, ik respecteer jouw mening, hoor, echt! En die angst voor de pijn deel ik ook met je. Maar ik merk dat ik er wat rustiger over ben, omdat ik niet tegen een deadline hoef aan te werken en in alle rust dingen kan overdenken. Toen ik nog werkte, merkte ik dat mijn hoofd te vol zat en dat ik dus ook niet de tijd kon nemen om even alles te overzien. Dan zit dat verhaal "o ja, enge bevalling en veel pijn" aan de achterkant van je hersenen opgeslagen en steekt het af en toe de kop op. Terwijl als je je erin kunt verdiepen, het onderwerp van alle kanten kunt aftasten en zo, je je er wel beter en rustiger bij gaat voelen. Je zit kortom gewoon niet in een ideale situatie met je deadline.
zo nog even snel wat typen voordat ik naar huis vertrek van het werk (je moet toch wat als je eigenlijk al klaar bent haha)

@ Tens: ik heb net het formulier uitgedraaid voor de verloskundige. ik heb geen idee of het ding echt werkt maar baat het niet dan schaad het zeker niet is mijn motto. Het idee dat je denkt dat het kan helpen is misschien al voldoende!

@ aftellen: nog 5 dagen joehoe bijna vrij. Mijn baas komt zowaar dit weekend terug voor alle cellen dus ik hoef ook nog eens dit weekend niet terug naar het werk. helemaal geweldig!!

@ kraamzorg: nog helemaal niks gehoord (behalve de inschrijf bevestiging). Volgens mij doen ze ook alleen maar een telefonische intake.

@ moeheid: jaja nog steeds (of is het nou alweer) moe

Ik had trouwens een vraagje, misschien een beetje een rare. maar ik ga dus ook voor de flesvoeding en zat me dus af te vragen of je na de geboorte al direct een fles moet gaan geven of dat dat pas de volgende dag hoeft (heb mensen horen zeggen dat je de 1e dag een baby nog geen eten hoeft te geven. Klopt dat?).

nou meiden ik ga naar de bus waggelen (op een slakkentempo zodat al die andere mensen weer ge-ergerd kunnen kijken omdat ik niet doorloop )
@Pink Lady & Selma, nee dat was ik ook helemaal niet van plan, maar omdat Laura zelf aangaf niet zo'n zin te hebben om te kolven op het werk, wat ik me heel goed kan voorstellen formuleerde ik het zo, niet om een discussie te beginnen ofzoiets, en ja sommige vrouwen moeten wel op de WC gaan zitten, nl een vriendin van mij, hoewel dingen op papier soms zogenaamd geregeld zijn is dat in de praktijk nou eenmaal niet vaak zo, soms is er gewoon geen ruimte voor een aparte kolf plek, en ik zou toch wel privacy willen met dat ding, wat ik inderdaad een raar apparaat vind, handig hoor, maar als mn zussen bezig waren ging ik liever even uit de kamer!

@Tens, natuurlijk kan ik hem huren....het gaat ook niet zozeer om het geld, ik kan het betalen, maar sommigen misschien niet. Maar het rare is dat het soms niet vergoed wordt omdat het niet wetenschappelijk bewezen is dat het helpt, prima, zo werkt dat ook met homeopathie, maar DSW gelooft wel in de werking, want ze vergoeden het wel bij andere pijntjes, alleen niet bij de bevalling...Ja ik ben bang voor de pijn, maar ik weet dat ik een ruggeprik kan krijgen, ik vind alleen dat je pijn een soort niet serieus genomen wordt, aangezien dit allemaal niet wordt vergoed. Ik voel me gewoon soms een klein kind wat geen zeggenschap over haar eigen lijf heeft.

Ach, zo heb ik nog wel meer frustraties, vooral over het feit dat iedereen alleen aan mij vraagt OF ik nog ga werken, en hoeveel dan, en hoe ga IK dat dat doen....Oh je vriend ook een dag vrij? Jeeee wat leuk zeg zo'n papa dag! GRRR Ik baal gewoon dat er blijkbaar voor mij heel veel verandert, maar voor mn vriend zogenaamd niks...

Zo ervaart iedereen het weer anders he? Ik ben gewoon geen moedertypje, ik kijk erg uit naar het kindje hoor, maar al dat getrut er omheen, ik word er moe van...

maar zoals ik al eerder schreef, ik ben erg gestresd, en kan die zwangerschap gewoon ff niet meer erbij hebben!

fijn weekend
Ben een paar dagen niet lekker geweest, dus even teveel om alles terug te lezen. Het gaat ook zo snel hiero.

Mijn kleine spruit is vandaag zeer actief, moet er soms erg om lachen. Mijn man had een mix van armin van buren opgezet en dat vond spruit wel interessant. Hij was mee aan het springen in mijn buik en is sinds vanmiddag daar niet mee opgehouden. Wel schattig.

Maar helaas, schopt ook soms erg pijnlijk. Heb nu weer veel last van mijn banden aan de linkerkant, vooral lopen is een crime.

Nou, morgen hoop ik meer energie om weer te lezen.

Tot gauw.
Hoi,

Elmanita; je kindje krijgt gewoon zijn flesje op de dag dat hij geboren wordt. Ik kan me niet meer herinneren hoeveel tijd er tussen de bevalling en de 1e fles zat. We hebben nog ff liggen nagenieten (!) van de bevalling/geboortje, mensen gebeld, ik heb gedoucht en ben naar de zaal gebracht. Volgens mij kwam toen het flesje). De kraamhulp (of in het zh) zorgen ze daar wel voor hoor.

Riantje: gefeliciteerd met je verlof. Nu bankhangen!!

Selma: ja, dochter is ruim 21/2 jaar nu. Kijk vreselijk uit naar die gebroken nachten en vervolgens fris & fruity in ons bed om weet-ik-veel-hoe-vroeg in de morgen.

Meis; gewoon nog even doorbijten! Ik snap dat je soms geirriteerd bent door allerlei zaken en dat je dan, helemaal via internet, je woorden iets anders dan bedoeld intypt. Er zijn inderdaad regels voor het kolven op het werk, de werkgevers zijn verplicht om voor hun kolvende werknemers een ruimte aan te bieden waar je even privacy hebt.

Weeëndans: o, jaaaaa. Die is d'r ook nog. Dat moet je toch in lichte spreidstand rustig heen en ween wiegen met je ogen dicht? Onbewust doe ik dat wel eens onder de douche, maar dan met ogen open. Tijdens de weeën geen ruk aan gehad...

Kooltje: nu wel weer een beetje beter dan? Ook hier gezellige feesten in de baarmoeder, met een stomp in de blaas of tegen de ribben. HEEERRRLIJK.

Heerlijk weekend.

Morgen krijgen we een paal met ooievaarsnest in de tuin met bordje landingsbaan. Worden jullie huizen nog opgeleukt met dergelijke fratsen? Na de geboorte komt d'r een ooievaar met kind in bek bij.

Ongelovelijk dat ik in principe over 3.5 week ben uitgeteld...
Hee Brendy, echo's zijn voor ons zeker niet leuk en geen positieve bijkomstigheid van dit alles. Ik ben er dan ook helemaal niet rauwig om dat we er geen meer krijgen. We hebben veel spanning en verdriet van de echo's gehad, het is echt geen leuk kindje kijken zoals dat misschien wordt ervaren bij de 12 weken of 20 weken echo als dat de enige echo's zijn die je krijgt. Er wordt drie kwartier ingezoomd op de afwijking, in ons geval longen en hart, en voor de rest zie je niks.
Vandaag laatste dag gewerkt!! Om half zes mijn artikel bij redactie ingediend, groot kruis na, dat is in ieder geval gedaan! Nu eens kijken hoe ik dat verlof ga vinden!
Beste allemaal,

Ook voor mij is het nog maar een weekje werken en dan genieten van mijn verlof. Hoop dat de kleine nog even op zich laat wachten want door de drukte de afgelopen tijd (verbouwing enzo) nog niet veel tijd gehad om het "knopje" om te zetten.

Maar even heel wat anders.... ik wil graag de eerste paar weken de baby, in ieder geval 's nachts, op onze slaapkamer hebben. Helaas hebben wij onvoldoende ruimte voor een ledikant, dus ik zit te denken aan een reiswieg en dan het liefst de reiswieg van de wandelwagen (Quinny) die ik al in huis heb. Nu lees ik verschillende verhalen op internet over het wel of niet gebruiken van een dergelijke reiswieg omdat het gevaarlijk zou kunnen zijn voor de baby ivm ventilatie, matrasje, dekentje.. etc. Heeft één van jullie hier misschien ervaring mee of dit recentelijk besproken met het kraamzorgbureau?

Ben erg benieuwd naar jullie reactie.

Alvast bedankt.

Groetjes, Corinne
meis: ik snap je stress-gevoel wel een beetje. ik ben er een held in het gewoon te negeren en er dus niet over na te gaan denken. heb geen zin in om nu in de paniek te schieten over dingen waarvan ik toch nog niet kan vertellen hoe het gaat lopen (misschien is dat al genoeg reden om juist wel in de paniek te schieten: help! controle kwijt!)

laura: ik zat inderdaad met dezelfde vragen rondom BV. Dank dames voor de tips! voorraden aanleggen! grappig: ook ik ben docente Nederlands

moe: tja wanneer stopt het en wanneer begint het weer? heb vannacht in ieder geval heerlijk geslapen... nog maar 3 weken tot het verlof!

Fyrin: geniet van je verlof!

ooievaar: eigenlijk nog niet over na gedacht... wel een erg leuk idee met die landingsbaan. mijn vriend had het wel over dat soort dingen, heb gezegd dat hij het dan maar moest regelen (heb ik echt geen zin in)... maar of er dan ook maar iets gebeurt...

straks voor een verkort weekendje weg richting friesland... leuk, alleen met de gehele familie, dus ook weer vermoeiend! maar wel zin in, even in een andere omgeving zijn!

ik ga nog even wat wasjes draaien en de tas pakken!

fijn weekend!
Riantje, fijn dat je verlof hebt als je er zo naar uit keek.

Meis, jammer dat je diegene niet echt door de telefoon hebt getrokken, ik sta volledig achter je.Irritant af en toe, als er zo luchtig over gedaan word.Mijn eigen vriend kan er ook wat van, die denkt er ook aardig makkelijk over.Als ik hem vraag hoe het bij z'n ex er aan toe ging, oh dat was in een paar uurtjes gepiept enzo, piece of cake.Yeah right denk ik dan. Als ie zelf zou moeten bevallen, lag ie bij de eerste wee al plat en zou brullen om een ruggenprik. Hmmm,irriteer me iets dat hij er zo makkelijk over denkt.

Laura, oh jee we worden al aardige emotionele stresskippen. En je yoga les vergeten, ach als je maar een ontspannen avond hebt gehad, dat is ook wat waard.

Geen paniek om de borstvoeding, ik weet niet hoe graag jij borstvoeding wilt geven, maar anders zou ik ook zeggen, stop maar na 4 mnd als je dat een stuk stress scheelt.Maar zoals hierboven ook al werd gezegd, het zal vanzelf wel loslopen.

Zelf heb ik wel zoiets van als het niet lukt,dan maar niet.Maar op zich lijkt het me ook wel een mooie ervaring, maar mss denk ik er straks wel iets anders over als de baby er is.

Corinne, geen idee hoe dat zit, maar vk en kraamzorg zeiden bij mij allebij dat de baby daar anders de eerste tijd ook in kan slapen bij ons op de kamer.Vraag het anders gewoon even aan een van die twee.Dan weet je het zeker.

Fyrin,joepie jij ook verlof.

Brendy, zat even te kijken wanneer je uitgerekend bent, toen je met je verhaal kwam van de landingsbaan in de tuin, erg leuk trouwens.Maar dat is ook al snel,idd,je bent als eerste van dit forum, gaat echt hard.Leuk idee trouwens,die landingsbaan, hier geen plannen, maar ik denk wel een ooivaar in de tuin na de bevalling.

HNK, veel plezier op jullie weekendje weg.

Kooltje, hoop dat je je weer wat beter voelt.

meis:

GRRR Ik baal gewoon dat er blijkbaar voor mij heel veel verandert, maar voor mn vriend zogenaamd niks...

Zo ervaart iedereen het weer anders he? Ik ben gewoon geen moedertypje, ik kijk erg uit naar het kindje hoor, maar al dat getrut er omheen, ik word er moe van...

dit stukje van jou, snap ik wel.Komt me bekend voor met hoe ik er zelf over denk.Ach het zal straks wel loslopen als de baby er is, denk ik dan maar.

Verder niet teveel stressen hoor!Hoop dat je dit weekend een beetje kunt relaxen.

Gister ben ik ook gebeld door de kraamzorg, voor een intakegesprek, ach die vragen die ze had, dat kon ook wel per telefoon, vond ik. Het hoognodige heb ik toch al in huis, zover ik begrijp.

Ledikantje enzo word maandag geleverd, maar ja zolang de kamer nog niet klaar is, zal het nog wel niet in elkaar gezet worden, niet zo handig.

Vanmorgen fijn paardgereden, lesgeefster stomverbaasd dat ik nog steeds kom, haha.Wel leuk, ging vanmorgen erg lekker.

Fijn weekend.
quote:Fyrin schreef op 07 maart 2008 @ 21:37:

Hee Brendy, echo's zijn voor ons zeker niet leuk en geen positieve bijkomstigheid van dit alles. Ik ben er dan ook helemaal niet rauwig om dat we er geen meer krijgen. We hebben veel spanning en verdriet van de echo's gehad, het is echt geen leuk kindje kijken zoals dat misschien wordt ervaren bij de 12 weken of 20 weken echo als dat de enige echo's zijn die je krijgt. Er wordt drie kwartier ingezoomd op de afwijking, in ons geval longen en hart, en voor de rest zie je niks.Wat gek, ik kan me zo voorstellen dat ze dat dan juist nadien nog even gaan doen om ouders toch met een positief gevoel naar huis te laten gaan. Nou ja, ik hoor wel vaker dat ze in het zh niet altijd even sociaal voelend zijn...
Corinne: dat kan wel hoor. Soms wordt er sowieso geadviseerd om het kindje in de ki.wagenbak te laten slapen als de baby zichzelf niet zo goed warm kan houden. En je kunt altijd een ander lakentje d'r in leggen ipv het dekbedje.

Groetjes en succes!
Meis, je kunt mij ook niet kwader krijgen dan over minder werken te beginnen ... Mijn antwoord is ook standaard: ja hoor, wij gaan allebei vier dagen werken! Met een ferme nadruk op het woordje 'allebei' uiteraard. Wat denken mensen wel niet? Dat je met al je diploma's thuis op de bank gaat zitten en alleen nog maar prietpraat van je kind kunt beantwoorden na verloop van tijd? Dat de man nog steeds de kostwinner is en dat jij dus niet meer zoveel 'hoeft' te werken? Nou, mooi niet. Ik ben straks drie keer hoog opgeleid en ik verdien behoorlijk meer dan mijn vriend. En heb ook wat meer ambities. Echt zwaar belachelijk dat we dit soort dingen nog standaard vragen en verwachten van vrouwen in deze tijd. Ondertussen moeten wij, niet-huismoeders, wel altijd alle begrip opbrengen voor vrouwen die wel graag thuis willen blijven voor de kinderen. En daar zul je mij nooit over horen, want ieder haar eigen keus (net als bij flesvoeding), maar begin dan ook niet tegen mij dit soort non-emancipatoire onzin uit te kramen.

Hmm, je ziet dat de emoties alweer hoog oplaaien, hi hi. Meis, je steekt me aan, meid! Ha ha, nu weer even chill. Het is trouwens vandaag wel internationale vrouwendag, dus zo gek was dit thema nu ook weer niet.

Ja, Brendy, als het goed is, ga jij van ons de spits afbijten! Spannend, hoor! Het scheelt echt een maand met mij, dus zet 'm op. Kunnen we mooi elkaars bevallingsverhalen in geuren en kleuren hier neerzetten. NB: mag best gecensureerd zijn, hoor, om de gevoelens van de laatst uitgerekenden onder ons een beetje te sparen!

Tja, zo'n ooievaar in de tuin. Je moet ervan houden. Van mij hoeft het niet. Sterker nog, ik ruk persoonlijk alles uit de tuin en van het raam af. Als Pukkie huilt, hebben de buren toch wel door dat hij gearriveerd is. En anders wachten ze het geboortekaartje maar af. O ja, dat zou mijn vriend dit weekend nog gaan ontwerpen, ahum. We hebben alleen maar weer dozen staan uitpakken vandaag!

Goofy, paardrijden?? Echt?? Wat moet jouw Pukkie wel niet denken van het schudden ... aan de andere kant, hij is het gewend natuurlijk.

Thanx voor jullie reacties op BV. Ik denk inderdaad dat ik het bij vier maanden hou, maar wie weet is het wel goed geregeld bij mijn nieuwe baas. Je weet maar nooit. Het wordt sowieso een beslissing die ik dan pas neem. Wie weet ben je het wel ontzettend beu tegen die tijd! Of vind je het nog veel te prettig om af te bouwen. Ik ga maar gewoon niet op de zaken vooruit lopen. Maar als ik inderdaad in de spreekwoordelijke bezemkast moet gaan zitten of op het toilet, dan is de beslissing snel gemaakt. Daar pas ik voor!

Fyrin, het grote genieten en luieren kan beginnen! Lekker, joh.

HNK, veel plezier in Friesland. Heerlijk om nog even te genieten van elkaar.

Kooltje, beterschap. Hopelijk gaat het snel weer beter met je.

Ik ga maar eens voor het avondeten zorgen. Ha ha, echte huisvrouw, he? Grijns ...
@Laura, HNK, Goofy...hihi, ik kan soms wel een beetje ver gaan in mijn boosheid, tenminste dat vinden anderen, maar jammer genoeg ervaar ik zelf ook stress van. Af en toe vraag ik me af waarom ik me niet zou kunnen berusten in het huismoederschap, ook dingen zou kunnen beweren van "ach zo zijn mannen nou eenmaal", als ik een conflict met m'n vriend heb welke ik geen zin heb om op te lossen, of als mn vriend toch niet minder 'kan' werken...(zoals om mij heen vele vriendinnen dit allemaal wel kunnen)...maar ja tis niet in de aard van het beesje, en hoewel er thuis en op schol altijd werd getimmerd om zelfstandig te worden, en absoluut niet financieel afhankelijk van je man, is het bij volgens mijn bij mij gewoon aangeboren!

Ach ja, mn vriend neemt alle complimenten graag in ontvangst, als een rolmodel papa...Een jaar of 15 geleden had ik in ieder geval niet kunnen geloven dat de NL cultuur zo weinig zou veranderen...

Anyway, ik kook ook meestal, ik kan dat een stuk sneller dan mn vriend, die het liefst stofzuigt en de vuilniszakken buiten zet, haha, ik zal dus wel flink uit moeten kijken dat ik niet denk dat ik het straks allemaal beter weet wat het babaatje betreft, en het ook niet figuurlijk uit zn handen trek...ik zal als ik op de been ben wel proberen de dag dat hij vrij is veel weg te gaan (zoals sporten, vriendinnen en ook al langzaam wat werken), zodat hij ook went aan alleen zijn met de kleine..

@verloffers: geniet ervan, ik kijk er naar uit!

@bewegingen, ze zeggen dat het toch na een maand of 7 minder wordt, maar worden dan de schoppen minder, of alles? ik vind juist zo'n bewegende knie of elleboog vaak erg vervelend, brr vooral als je precies op die zij ligt!

@bevallingsverhalen, ja idd een beetje gecensureerd, als we dichtbij komen moeten we geen horrorverhalen meer horen (die lees ik wel op andere sites!)

Fijn weekend
@ Selma Duim: je hebt niet recht op 1/8 maar op 1/4 van je werktijd om te besteden aan de borstvoeding. Dat kan zijn kolven, maar ook naar huis gaan en live voeden. Als je dus 8 uur op een dag werkt mag je 2 uur besteden aan je voedingen!

@ Tens: volgens mij kan en mag ik dit niet gebruiken. Het geeft stimulatie op neurologische delen in je rug door een soort 'stroompjes' af te geven. Allemaal erg leuk, maar ik heb metalen in mijn rug. De verloskundige die ik bezoek wist niet of het dan toch mogelijk was, ik heb mij er zelf (nog) niet zo in verdiept. Eerlijk gezegd denk ik toch niet dat ik het zou gaan gebruiken...

@ Intake kraamzorg: vaak is het zo dat bij een eerste kindje de intake 'live' is, bij een tweede en volgende telefonisch. Uitzonderingen bevestigen de regel...

@ Meis: ik maak mij een beetje zorgen om jou. Misschien is dit niet de plaats om dat te schrijven, maar toch. Jouw zwangerschap was een verrassing als ik het mij goed herinner en je hebt er erg aan moeten wennen. Ik was blij te lezen dat dat op een gegeven moment veranderde en een hele positieve draai kreeg, maar ik zie het nu weer veranderen... Je hebt het erg druk op je werk en dat begrijp ik, ik hoop dan ook dat je het wat rustiger krijgt als je eenmaal met verlof bent en dat je dan ook weer wat lekkerder in je vel komt te zitten. Is dat niet het geval, dan heb ik nog wel wat tips voor je. Je mag mij altijd mailen, mijn emailadres staat in mijn profiel.

@ Brendy: leuk idee zo'n ooievaars-landingsbaan. Ik vertelde het mijn man en die moest er ook erg om lachen... Wij hebben een ooievaar en een kindje-in-kool geleend, twee borden dus. Aan elke kant van de tuin komt er eentje te staan, leuk!

@ HNK: hoop dat je een leuk weekend hebt gehad?

@ Borstvoedingsbijeenkomst: daar had ik het de laatste controle over met mijn verloskundige. Bij mijn vorige kind heb ik negen maanden borstvoeding gegeven en dat ging perfect. Ook vanuit mijn beroep heb ik voldoende kennis en kunde om het deze keer op een positieve manier te starten. Garanties heb je immers nooit. Maar: doordat ik het zelf 'allemaal zo goed weet' (of denk te weten, hihi) ben ik wel een beetje bang dat ik man voorbij loop. Niet alleen qua borstvoeding, maar ook qua bevalling, kraamtijd etc. Daarom gaan wij waarschijnlijk volgende week tóch naar een informatiebijeenkomst toe over borstvoeding. Wie weet steek ik er ook nog wat van op... hahaha... inzichten veranderen toch per maand lijkt wel...

@ Mijn rug: dit gaat minder goed. Ik heb nu uitstraling op plaatsen waar ik dit nooit eerder heb gehad en dit duidt op afknelling ter hoogte van L2-L3 (twee etages hoger dan mijn probleemzone). Of dit een (beginnende) hernia is of door verhoogde druk komt is niet duidelijk, het kan/mag nu ook niet onderzocht worden. Afwachten dus. Ik moet wel rustiger aan gaan doen, tja, ik deed al niet veel, nog minder is ehhhh.....

Verder gaat het hier zo zijn gangetje. Ik kijk uit naar vrijdag: mijn consult bij de gynaecoloog. Dan zullen een heleboel vragen worden beantwoord (hoop ik) en kunnen we aan de laatste paar weken van de zwangerschap beginnen met hopelijk wat meer duidelijkheid.

Gordijnen en hemeltje voor de wieg zijn nog steeds niet genaaid, stof van het dekentje voor in de kinderwagen ligt mij ook elke keer aan te staren als ik in de babykamer kom. Tja. Ik kom er niet toe.

Morgen begint weer een nieuwe week, lekker weer bijkomen van het weekend en zo... hahaha..

Groetjes,

Carrrie.
Haha, klinkt weer iets positiever voor mijn gevoel.

carrie, je vertellen om voorzichtig te zijn, heeft geen zin, dat weet je zelf wel.Succes voor de laatste lootjes, en sterkte met je rug.

Laura, yep paardrijden, ik geloof niet dat er veel mensen nog zolang door blijven rijden.De meesten stoppen tochwel tussen 20 en 26 week.

Maar het wil nog steeds, heb nergens last van, dus gaan we nog even door, denk ik dan.Heb al wel eens gedacht om te stoppen, maar dat was vanwege tijdgebrek, en toen dacht ik weer, stik, kan beter doorgaan(zolang het nog wil), straks als de baby er is, is er nog minder tijd.

Had t zelf ook niet verwacht dat het nog zolang zou willen.

Nou ja hier weer een lekker rustig weekendje gehad.

Werkse allemaal weer voor de komende week.
Hallo dames

Lang niet geschreven, veel gebeurd. Niet echt bijzondere dingen trouwens hoor!

Even ego-verhaal, probeer wel algemeen op jullie verhalen te reageren...

Eerst "ons verhaal" huis staat te koop nu! Was even aanpoten (lees: opruimen, teveel troep, echt uit onze voegen gebarsten) maar staat sinds vandaag op funda, afwachten dus maar...

Verder gisteren nog even bij onze nieuwe woning gekeken, vanaf de buitenkant lijkt het bijna klaar: kozijnen binnen staan, plafonds gespackt, toilet betegeld, radiatoren hangen. Nu nog een opleverdatum. Het roddelcircuit levert allerlei data op, definifief weten we alleen nog steeds helemaal niks, frustrerend en houdt me erg bezig!

Verder zoon 2x ziek geweest in een aantal weken, zelf flinke griep en toen ik net een week weer wat beter was een buikgriep eroverheen. Hb te laag en de vk twijfelde de vorige keer over de groei van ons kindje. Mocht dit woensdag nog het geval zijn krijgen we een groei-echt. Verder deze week iets zwaars op mijn voet laten vallen dus ik strompel door het huis. Fijn, ik liep al zo goed.. Ik ben het zwanger zijn even zat nu. Zou willen dat ik buik een paar daagjes aan vriend af kon staan, even eigen lijf weer terug!

Snap dat dit allemaal kleinde dingetjes zijn en komt helemaal weer goed maar de vermoeidheid slaat toe en dan ziet alles er vervelender uit. Nog een kleine 2 weekjes werken (= 5 dagen), heerlijk maar nog wel veel doen!

Vandaag verstookt van water, lastig hoor: gebruik je echt overal voor!

@borstvoeding: laat het gewoon lopen zoals het gaat! Voorraadje aanleggen is slim maar kijk hoe het loopt en beslis dan pas of je gaat kolven en als je daar mee begonnen bent hoe dat loopt. Ik vond borstvoeding geven geweldig en erg gemakkelijk de vorige keer. Kolvcen was niet mijn hobby maar wel te doen, al had ik de beschikking over een kolfkamer met een goede kolf van de werkgever... Weet dat je soms inderdaad in de WC wordt weggestopt, ondanks alle wetten.

@tens: niet over nagedacht, eerlijk gezecht!

@ intake kraamzorg: hier vorige keer ook live en nu telefonisch, prima hoor!

Ik ruik een onaangenaam geurtje, zoon moet een schone luier...
Maddie: spannend, je huis te koop! Het is te hopen dat je snel meer duidelijkheid krijgt met betrekking tot de oplevering van jullie nieuwe paleis. Moet er dan nog veel aan gedaan worden? Zoals keuken/badkamer en zo? Of wordt dat door de bouwer al gedaan? En er is gespackt schrijf je, zijn de muren ook gespackt en klaar of moet je nog behangen/schilderen?

Hier is alles rustig: zoon naar school, man naar werk. Vanmorgen gelegen, vanmiddag ga ik mij bezig houden met het dekentje voor de reiswieg/kinderwagen. Ik heb een rode en geblokte stof gekocht (fleece) en die moeten op elkaar genaaid worden. Daarna met een feston-steek met grove katoen alles alflocken. Lekker handwerkje dus! Daar houd ik wel van, dus no problemo (ben ook borduurster). Het lastige is alleen dat je nu alles wat verder van je lijf af moet houden, of hoger. Lamme armen tot gevolg...

Fijne dag verder, groetjes,

Carrrie.
@Carrie, dank je wel, maar op zich gaat het wel goed met de gevoelens omtrent kindje krijgen hoor. Alleen zo tegen het einde van de zwangerschap word ik weer geconfronteerd met het dominante moederschaps en bevallingscultuur (part-time werken, borstvoeding, geen pijnbestrijding) waar ik mij gewoon niet in kan vinden. Ik twijfel niet aan of ik een goede moeder kan zijn, maar ik word af en toe wel moe van bepaalde, in mijn ogen middeleeuwse, zienswijzen...Nederlanders denken vaak vrij en onbekrompen naar de wereld te kijken, terwijl we eigenlijk nog vastgeroest blijken in de spruitjescultuur van onze ouders

Ik ben blij als meer stellen nog niet klaar zijn met de voorbereidingen zoals kaartje, naam, erkenning, kamer, wassen, wiegje, etc etc. ik zla blij zijn als het allemaal gebeurt voordat kruimel naar buiten wil komen, maar zo niet, soit, so be it...
elmanita, je baby krijgt inderdaad gelijk de eerste dag drinken, maar dan geen hele fles maar telkens een klein beetje. De kraam weet precies hoeveel. En dan per dag wordt dit opgehoogd, totdat je na een week of zo op een normale voeding zit. Tenminste zo heb ik het begrepen (ik heb bv gegeven, dus geen persoonlijke ervaring, maar wel gelezen).

Brendy, van die weeendans had ik nooit gehoord. Klonk erg grappig hoe je het beschreef, haha! Ach, ze zeggen toch ook dat je tegen iets aan kan leunen met je hoofd en armen en dan kan gaan "kwispelen". Ook maar 1x geprobeerd: hielp geen ruk.

Fyrin, en wat heb je zoal gedaan, die eerste dagen van je verlof?

baan68, wij hebben onze zoon de eerste dagen ook in de reiswieg laten slapen. De kraam zei dat dat best kon. Ze zijn erg voor "rooming-in" het liefst het eerste half jaar. Alleen na 5 dagen vond ik het wel best en heb ik zoon naar zijn eigen kamer gedaan (hielden we elkaar tenminste niet meer wakker).

HNK, en hoe was je weekendje weg?

Carrrie, rot zeg dat je steeds meer pijn en last van je rug krijgt! Heb jij veel extra hulp voor de eerste weken, nadat vriend weer aan het werk is? Vast wel, maar lijkt me wel nodig ook!

maddie, zo huis te koop en nieuw huis gekocht! Lekker druk! Hopelijk trekt de groei van de kleine bij.

Zo nog 3 dagen werken...Mijn lijf is nu ook een beetje "op" aan het raken. Mijn bekken en rug geven 's nachts best veel pijn bij draaien en opstaan. Verder ook overdag last, zij het minder dan 's nachts. Ook last van mijn schouder door tillen zoon en computerwerk. Bah! Oh, zoon loopt nu gelukkig al een beetje los, dus over een maand hoef ik hem in ieder geval niet zo veel meer te tillen (alleen trap af en uit zijn bed enzo). Maar ja, nu zijn het zo'n 10 stapjes los, voordat hij zich weer laat zakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven