wasvraagje

18-02-2012 13:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
lees op het forum vaak over azijn bij de was doen maar in welk deel van je wasmiddel bakje doe je dit? bij hoofdwas,voorwas of wasverzachter?



en hoe zit dat met een tabeltje steradent??waar doe je dit in??
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de steradent gewoon in de trommel bij het wasgoed.



Azijn doe ik in zo'n wasbol in de trommel.
Alle reacties Link kopieren
Rechtstreeks in de trommel.
Alle reacties Link kopieren
oh ja dat kan natuurlijk ook... daar had ik dus niet aangedacht!



gebruik je er dan ook nog wasmiddel bij?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens in het bakje voor de wasverzachter gedaan, had ik ergens gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Azijn doe ik een keer per maand bij en was op 90 graden met vaatdoekjes enzo. Daar doe ik ook wasmiddel bij.



Steradent gebruik ik de laatste tijd nooit meer, vergeet het te kopen, maar daar doe ik ook gewoon wasmiddel bij.



Azijn kun je ook als wasverzachter gebruiken. Dan dus wel in het wasmiddelbakje gieten. Mijn

schoonzus gebruikt het bij de donkere was, het schijnt de kleur beter te houden.
Ik doe altijd een scheut azijn bij de hoofdwas.
Alle reacties Link kopieren
Waar helpt steradent dan voor bij de was?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook wel eens azijn als mn wasverzachter op is, heb ook gehoord dat t kleuren beter vasthoudt en beter is voor je wasmachine!



Ik doe eigenlijk nooit iets in een bepaald middel-vakje, gooi t er altijd gewoon in, soms links, soms rechts, of middelste bakje, of verdeeld over twee, afhankelijk van welke kant ik sta.
Alle reacties Link kopieren
quote:irona schreef op 18 februari 2012 @ 13:46:

Waar helpt steradent dan voor bij de was?Dan wordt het witter.
Ik gebruik al jaren azijn als wasverzachter. Het haalt alle laatste zeep- en kalk uit je was, waardoor je was zachter aanvoelt en je trommel kalkvrij blijft. Ik giet het in het bakje van de wasverzachter, een ruime scheut, zodat het als laatste door de was gaat. Niet te veel gebruiken, anders ruikt je was zuur .
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn neem ik aan?
quote:snoezzz schreef op 18 februari 2012 @ 13:52:Ik doe eigenlijk nooit iets in een bepaald middel-vakje, gooi t er altijd gewoon in, soms links, soms rechts, of middelste bakje, of verdeeld over twee, afhankelijk van welke kant ik sta.

Volgens mij gebruikt je wasmachine een bepaalde volgorde van de bakjes. Als je je waspoeder in het vakje van de wasverzachter gooit en andersom, dan wast ie dus met de wasverzachter, om vervolgens de 'was te verzachten' met de waspoeder.

Het lijkt me de bedoeling dat je eindigt met de wasverzachter (of azijn).
quote:anouar schreef op 18 februari 2012 @ 14:39:

Schoonmaakazijn neem ik aan?Nee gewoon de goedkoopste witte azijn uit het schap.
Alle reacties Link kopieren
quote:patra schreef op 18 februari 2012 @ 14:41:

[...]



Volgens mij gebruikt je wasmachine een bepaalde volgorde van de bakjes. Als je je waspoeder in het vakje van de wasverzachter gooit en andersom, dan wast ie dus met de wasverzachter, om vervolgens de 'was te verzachten' met de waspoeder.

Het lijkt me de bedoeling dat je eindigt met de wasverzachter (of azijn).



O. Dan ga ik de symbolen van de bakjes maar ff googlen

Dank je
Alle reacties Link kopieren
Gewoon witte azijn in de trommel.

Dan doe ik ook nog biotex in het wasmiddel bakje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven