Wie heeft ervaring met narcisme ?
zaterdag 18 februari 2012 om 12:42
zaterdag 18 februari 2012 om 17:13
Dat moet je bij jezelf zoeken, niet bij hem.
Je vorige topic bijvoorbeeld: hij weet het zo te draaien dat jij niet in zijn huis had mogen zijn. Maar als je even logisch nadenkt mocht je dat heus wel want je had niet voor niets een sleutel. Daarnaast zou een vriend daar geen problemen mee moeten hebben of het iig niet zo uiten als hij het deed.
Daar ligt het probleem. JIJ laat je manipuleren.
Je vorige topic bijvoorbeeld: hij weet het zo te draaien dat jij niet in zijn huis had mogen zijn. Maar als je even logisch nadenkt mocht je dat heus wel want je had niet voor niets een sleutel. Daarnaast zou een vriend daar geen problemen mee moeten hebben of het iig niet zo uiten als hij het deed.
Daar ligt het probleem. JIJ laat je manipuleren.
zaterdag 18 februari 2012 om 17:14
Ben de grip op me leven kwijt geweest een tijd door een soort van fantasie wereld , nu wil ik de grip op me leven weer terug maar op de 1 of andere manier heb ik sterk de behoefte om te achterhalen waar ik de grip ben kwijt geraakt en hoe het heeft kunnen gebeuren . Want er zal ook een deel aan mezelf gelegen hebben en met dat stuk wil ik verder om dat te veranderen voor in de toekomst.
zaterdag 18 februari 2012 om 17:19
Zoiets gaat geleidelijk. In het begin pik je zulke dingen minder snel. Tel daarbij houden van op en je gaat soms over je eigen grenzen heen. Heel menselijk.
Maar ga de oorzaak niet buiten jezelf zoeken. Mensen zijn en blijven verantwoordelijk voor hun eigen acties. Jij hebt altijd de keuze gehad om weg te kunnen gaan bij hem.
Klinkt heel hard, maar je kan beter aan jezelf gaan werken dan alle schuld bij hem leggen, want daardoor word je niet weerbaarder in een mogelijk nieuwe relatie.
Maar ga de oorzaak niet buiten jezelf zoeken. Mensen zijn en blijven verantwoordelijk voor hun eigen acties. Jij hebt altijd de keuze gehad om weg te kunnen gaan bij hem.
Klinkt heel hard, maar je kan beter aan jezelf gaan werken dan alle schuld bij hem leggen, want daardoor word je niet weerbaarder in een mogelijk nieuwe relatie.
zaterdag 18 februari 2012 om 22:57
zondag 19 februari 2012 om 01:37