Wie heeft ervaring met narcisme ?

18-02-2012 12:42 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een gevaarlijke uitspraak maar ik begin zo onderhand er in te geloven dat mijn ex een narcist is. Alleen wat ik dus niet kan plaatsen , ik lees overal dat narcisten je niet met rust laten. Mijn ex is juist een kei in negeren....
Het heeft niets met pijn te maken, het heeft te maken dat ik zo in een web heb gezeten en die nu voor mezelf aan het ontrafelen ben dat ik door wil krijgen hoe dit heeft kunnen gebeuren zodat ik me leerschool eruit kan halen..
Dat moet je bij jezelf zoeken, niet bij hem.

Je vorige topic bijvoorbeeld: hij weet het zo te draaien dat jij niet in zijn huis had mogen zijn. Maar als je even logisch nadenkt mocht je dat heus wel want je had niet voor niets een sleutel. Daarnaast zou een vriend daar geen problemen mee moeten hebben of het iig niet zo uiten als hij het deed.

Daar ligt het probleem. JIJ laat je manipuleren.
Ben de grip op me leven kwijt geweest een tijd door een soort van fantasie wereld , nu wil ik de grip op me leven weer terug maar op de 1 of andere manier heb ik sterk de behoefte om te achterhalen waar ik de grip ben kwijt geraakt en hoe het heeft kunnen gebeuren . Want er zal ook een deel aan mezelf gelegen hebben en met dat stuk wil ik verder om dat te veranderen voor in de toekomst.
Dus zoek hulp en ga met iemand praten! Zelf ga je er niet zomaar achterkomen.
Ja ik heb al een intake voor aankomende week staan !!!!
Zoiets gaat geleidelijk. In het begin pik je zulke dingen minder snel. Tel daarbij houden van op en je gaat soms over je eigen grenzen heen. Heel menselijk.

Maar ga de oorzaak niet buiten jezelf zoeken. Mensen zijn en blijven verantwoordelijk voor hun eigen acties. Jij hebt altijd de keuze gehad om weg te kunnen gaan bij hem.

Klinkt heel hard, maar je kan beter aan jezelf gaan werken dan alle schuld bij hem leggen, want daardoor word je niet weerbaarder in een mogelijk nieuwe relatie.
@TO.

OP basis van wat je omschrijft en het is laat dus hou me ten goede

Wat je opschrijft over je ex klinkt eerder borderline dan narcist. Hij vertoond schaamte ipv schuldgevoel. Essentieel verschil.

Zeg niet dat je ex een borderliner is.

Ik wens je trouwens veel succes met therapie.
@spectral, naief, goed gelovig, ondoordacht, blind. Maar goed dat gebeurt meestal als je verliefd bent. Wilde iig niks afdoen aan haar intelligentie, want ik ken TO niet persoonlijk, ik lees alleen wat ze hier beschrijft.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Is er online (buiten dit forum) niet genoeg info en fora te vinden met lotgenoten? Heb me er wel eens in verdiepiept en kwam op een online waslijst....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven