Geld & Recht alle pijlers

wel of niet om geld blijven vragen?

18-02-2012 22:44 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of drie geleden had ik op mijn fb een kreet geschreven als in wat ga ik dit weekend zonder kind doen? Ik kreeg paar leuke reacties een ervan was oa dat het carnaval begonnen was of ik ook nog kwam kijken ? Een kennis/vriendin(tja hoe noem je iemand die je alleen nog maar via internet kent ?) reageerde vervolgens ook op dit bericht en nodigde zich min of meer uit om samen met mij daarheen te gaan. Tot zover niks aan de hand hartstikke gezellig en leuk elkaar ook in het echt leren kennen dacht ik. Er werd achter de schermen afgesproken dat ze bij mij bleef slapen, ook prima.

Treinen werden gemist en het werd steeds later, ondertussen per sms maar besproken dat als ze bij mij aan kwam laat in de avond dat het de moeite niet meer was om na het carnaval toe te gaan (in een zaal met entree) maar dat we besloten hadden dan maar lekker de stad in te gaan samen(ook leuk).

Op het station aangekomen hier belt ze me op dat ze eerst nog moet pinnen. Dus heb haar via de telefoon de richting aangewezen na de eerste de beste pin automaat. Allemaal niks aan de hand dus.

Hier aangekomen moest ze nog omkleden en de rest je kent het vast wel ? heel gezellie allemaal. Ondertussen had iemand van mijn kennissen aangeboden ons met de auto na de stad toe te brengen, helemaal top!

Komen we uiteindelijk heel laat pas in de stad aan zegt ze: "shit mijn portemonnee vergeten!" Om nu helemaal weer na mijn huis terug te gaan was de moeite niet dus ik zeg ik schiet het wel voor.

Leuke avond gehad, laat thuis en alles voor haar betaald. Alles bij elkaar(inclusief de vette hap aan het eind van de avond en de entree voor bepaalde kroegen en nachtclub's) heeft dit avondje me 100euro gekost bijna!

Volgende ochtend vraagt ze me wat ik van haar krijg ? ik zeg nog nou als ik het door de helft doe dan is het 50euro, maar ik betaal het eten wel dus doe maar 40.

Ja, moeilijk, lastig helemaal lopen na de pinautomaat in mijn woonplaats ? ik zeg nog: "maar je had gisteren toch nog gepint?" ja maar dat was net genoeg voor de reis van het station na mij toe Persoonlijk had ik alles in een x gepint maar goed ? zij blijkbaar niet ? ik moet zeggen kreeg toen er wel een rare smaak van in de mond(en nee niet alleen van de alcohol die er de nacht ervoor genuttigd was )

Ik vraag nog of ze geen internet bankieren heeft ? nee, nou ja ze had het wel al aangevraagd, misschien dat als ze thuis kwam er wel al een brief op de mat lag ?

Dus als dat niet het geval zou zijn dan zou ze me het per post opsturen met een leuke kaart erbij.

Afijn om een lang verhaal in te korten.

Ik heb haar al twee maal een bericht gestuurd of ze het geld al had opgestuurd en kreeg eerste keer geen antwoord, tweede keer vroeg ze om mijn postcode ed dus verwachtte ik dat ze het op ging sturen, maar tot op heden nog niks ontvangen.

Als ze het nu niet had gehad dan begreep ik dat nog en dan had ze me ook kunnen vragen of ze het in delen mocht terug betalen sterker nog dan had ik waarschijnlijk gezegd laat maar zitten!

Maar ze doet net alsof ze uit haar neus bloed en alsof er niks aan de hand is? op fb probeert ze me te negeren alsof ze er niet meer op zit terwijl ze wel op anderen reageert.

Ik denk eigenlijk dat ze het gewoon niet heeft ?

Wat zouden jullie doen ? erover beginnen nogmaals ? of het aangeven dat je in de gaten hebt dat ze het gewoonweg niet heeft ?(alhoewel ik het dan raar blijf vinden dat je jezelf uitnodigt maar goed?) ik weet even geen raad ermee hebben jullie tips ?
quote:zonnetje59 schreef op 18 februari 2012 @ 23:38:

Volgens mij ben jij wat te goed van vertrouwen, maar op zich heb je wel gelijk, het is ook niet leuk om direct van het slechtste uit te gaan. 40 euro is te overzien, maar zou de volgende keer toch wat kritischer zijn. Zou verder idd wel een berichtje op facebook zetten dat je nog "wat" van haar te goed hebt en haar vragen of ze dat even wil regelen. Aan de hand van haar reactie, wel of niet betalen, jou verwijderen of i.d., weet je dan toch genoeg ?

Ja, je hebt gelijk misschien ben ik dat ook wel ? alhoewel ik never nooit niet zomaar iemand geld zou lenen!

Ik ging er nu min of meer vanuit dat ze dus wel degelijk geld gepint had vlak voordat ze naar mij toe kwam, maar simpel haar beurs (makkelijker typen hahaha) vergeten was mee te nemen. En omdat ze toch bij mij sliep dat ik het de volgende dag wel terug kreeg.

Het advies om het op haar fb te zetten heb ik nu al vaker voorbij zien komen en ik denk dat ik dat ook maar ga doen ja.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 23:12:

Ik zou nu meteen een bericht op haar prikbord plaatsen over het geld. Iets met een flinke steek onder water erin. En volgende keer gewoon lekker met je eigen vriendinnen op stap gaan.Dit zou ik dus ook doen!
Succes dotje!
quote:Vl43inder schreef op 18 februari 2012 @ 23:39:

[...]

Nee hoor, of waren het je laatste ¤40 en kunnen je kinderen nu niet eten? Ik ben er dus ook wel eens "ingetrapt" maar aan de andere kant "wat je geeft is wat je krijgt" gaat wat mij betreft altijd op. Je krijgt alleen doorgaans niet op hetzelfde moment als dat je geeft en meestal ook nog van een ander persoon in een andere vorm. Niet zo hard zijn voor jezelf dus.Ja, zo denk ik dus ook altijd je krijgt wat je geeft. En ja dan kun je je soms in mensen vergissen, maar ik weet wel dat wanneer ik het nodig zou hebben dat er weer andere mensen zijn die weten hoe ik altijd ben en dus het ook weer terug krijg.
quote:missy_acy schreef op 18 februari 2012 @ 23:49:

Succes dotje!dank je wel !
quote:thee schreef op 18 februari 2012 @ 23:48:

[...]

Dit zou ik dus ook doen!Heb je suggesties voor me ? hoe ik dit zo inpak dat een ander niet precies weet hoe het in elkaar zit maar zij wel degelijk weet hoe ik erover denk ?
Wat ik trouwens vergeten was te vermelden en wat misschien van belang is om milder te zijn ? is het feit dat toen ze bij mij was ik telefoon kreeg van iemand die zwaar in de schulden zit door een ex en die mij vragen ging stellen waar ik op dat moment geen antwoord op kon geven, de persoon in kwestie de telefoon over nam van me en daar wel op kon antwoorden en dat ging over schuldsanering ed dus ik vermoed dat zij zelf ook in deze situatie zit ? Nu begrijp ik wel dat je dat niet aan de grote klok hangt en dus maakt het voor mij twijfelachtiger ? Of ben ik nu weer veel te goed gezind ?
Kan je er niet gewoon zoiets opzetten:

'hey X, je reageert niet op mijn andere berichten, dus dan maar even zo. Ik krijg nog 40 euro van je van ons avondje stappen (het eten trakteerde ik had ik gezegd, weet je nog?) . Sorry dat ik je er telkens aan moet herinneren hoor, maar kan het zelf ook wel goed gebruiken!'
Nee daar zou ik dus echt geen rekening mee houden.

Als ze daar inzit en op de goede weg zou zijn, zou ze zichzelf ook niet op andermans kosten uitnodigen ergens.
En waarom ik er nu over begin? Het irriteert me dat ik haar nu op fb zie met foto's dat ze in brabant carnaval aan het vieren is met de 2de dag en elke dag met een ander kostuum (wat best wel kostbaar is) en alleen het vieren ervan is al kostbaar en dan mij niet mijn 40 euro kunnen terug betalen ? en wel een teacup chiwawa hondje mijn kant mee op nemen ?

Kortom ik erger me steeds meer aan het idee dat ze me gepiepelt heeft!
quote:Spoken schreef op 19 februari 2012 @ 00:01:

Nee daar zou ik dus echt geen rekening mee houden.

Als ze daar inzit en op de goede weg zou zijn, zou ze zichzelf ook niet op andermans kosten uitnodigen ergens.Je hebt gelijk! Het lijkt mij dat je je dan op zijn minst schaamt ? tenminste als ik terugdenk aan een paar mensen die er hier een topic over hebben geopend?
Ja
Ja of iig dat áls ze daarin zit, ze het doel van dat programma niet helemaal heeft begrepen.
quote:dotje10 schreef op 18 februari 2012 @ 23:52:

[...]

Heb je suggesties voor me ? hoe ik dit zo inpak dat een ander niet precies weet hoe het in elkaar zit maar zij wel degelijk weet hoe ik erover denk ?Ik zou het gewoon zo zeggen als het is. Misschien doet de schaamte t.o.v. de buitenwereld ook wel iets.
Ik zou het er qua geld misschien wel bij laten zitten (in de zin van 'dat krijg ik niet meer terug', maar ik zou het toch echt niet kunnen laten iets op haar fb te zetten waar anderen dat ook kunnen lezen. Gewoon, voor m'n eigen gemoedsrust ofzo.
Gewoon op haar fb zetten dat je nu eindelijk wel eens die 40 euro van haar terug wilt hebben. Dat je zwaar teleurgesteld bent. ofzo..
quote:dotje10 schreef op 19 februari 2012 @ 00:03:

En waarom ik er nu over begin? Het irriteert me dat ik haar nu op fb zie met foto's dat ze in brabant carnaval aan het vieren is met de 2de dag en elke dag met een ander kostuum (wat best wel kostbaar is) en alleen het vieren ervan is al kostbaar en dan mij niet mijn 40 euro kunnen terug betalen ? en wel een teacup chiwawa hondje mijn kant mee op nemen ?

Kortom ik erger me steeds meer aan het idee dat ze me gepiepelt heeft! Christus, nam ze ook nog een hond (nou ja...hond....) mee? Het heeft meer met haar persoonlijkheid dan met haar financiele situatie te maken hoor, dat ze je behandelt zoals ze doet. De meeste mensen die echt geen cent te makken hebben, flikken je zulks ook niet namelijk. Ontvrienden die hap, hoogstens nog iets op haar prikbord nalaten (al lijkt het me iemand die veel post en dat je daarom al snel ver zakt op dat prikbord), verlies nemen en niet meer over nadenken.
quote:dotje10 schreef op 18 februari 2012 @ 23:52:

[...]

Heb je suggesties voor me ? hoe ik dit zo inpak dat een ander niet precies weet hoe het in elkaar zit maar zij wel degelijk weet hoe ik erover denk ?

Als je écht niet wilt dat anderen het begrijpen (weet niet of je dat stiekem wel of niet wilt) zou ik gewoon posten "Jammer hoor!" en haar daarna compleet negeren. Dat snapt zij zelf vast en zeker wel. Dat geld zie je toch niet meer terug zo te lezen.

Wel vreemd op zich, want als ze zo ver weg woonde moet de retour reis ook wel wat gekost hebben? Klinkt op zich niet als iemand in de schuldsanering, maja, mss idd iemand die het programma niet zo goed snapt, zoals gezegd ;)
quote:Vl43inder schreef op 19 februari 2012 @ 00:12:

[...]

Christus, nam ze ook nog een hond (nou ja...hond....) mee? Het heeft meer met haar persoonlijkheid dan met haar financiele situatie te maken hoor, dat ze je behandelt zoals ze doet. De meeste mensen die echt geen cent te makken hebben, flikken je zulks ook niet namelijk. Ontvrienden die hap, hoogstens nog iets op haar prikbord nalaten (al lijkt het me iemand die veel post en dat je daarom al snel ver zakt op dat prikbord), verlies nemen en niet meer over nadenken. ik zei ook al tis een cavia geen hond??? lol maar ja die nam ze dus mee met als reden haar oudste zoon van 19 die was samen met zijn vriendin en keek er niet na om OK snap ik op die leeftijd maar terwijl zij de volgende dag haar roes lag uit te slapen zat ik met het hummeltje (t was nog een pup en kostbaar want tis een raspuppie) op om het beestje te behoeden voor mijn kitten die het echt als een cavia zag en mijn hond!
quote:zazu_ schreef op 19 februari 2012 @ 00:20:

[...]

Als je écht niet wilt dat anderen het begrijpen (weet niet of je dat stiekem wel of niet wilt) zou ik gewoon posten "Jammer hoor!" en haar daarna compleet negeren. Dat snapt zij zelf vast en zeker wel. Dat geld zie je toch niet meer terug zo te lezen.

Wel vreemd op zich, want als ze zo ver weg woonde moet de retour reis ook wel wat gekost hebben? Klinkt op zich niet als iemand in de schuldsanering, maja, mss idd iemand die het programma niet zo goed snapt, zoals gezegd ;)Ja, wat dat betreft snap ik het idd ook niet helemaal ? ik gis en gok ook maar wat ?
ow en zazu, nee anderen hoeven het niet zozeer te snappen, maar ik zit meer met mijn eigen frustraties ik hou er niet van als er van mijn goedheid gebruik wordt gemaakt, snap je ?
Ik denk dat je haar het meest duidelijk kan maken wat je wilt zeggen door het openbaar te zeggen, dat anderen het juist wel snappen.

Als alleen zij het begrijpt doet ze er vast niks mee. Anders had ze dat al wel gedaan.
Zou verder idd wel een berichtje op facebook zetten dat je nog "wat" van haar te goed hebt en haar vragen of ze dat even wil regelen.

Dit dus, is voor haar iig duidelijk en ligt in het midden t.a.v. anderen, tenzij ze ervaring met haar hebben.
quote:zonnetje59 schreef op 19 februari 2012 @ 00:47:

Zou verder idd wel een berichtje op facebook zetten dat je nog "wat" van haar te goed hebt en haar vragen of ze dat even wil regelen.

Dit dus, is voor haar iig duidelijk en ligt in het midden t.a.v. anderen, tenzij ze ervaring met haar hebben.Ja, dit denk ik dus ook als eerste, maar eerlijk gezegd ? als ik weet dat iemand zo is ? wil ik dan normaal gesproken iemand als vriend hebben ? want dat betekend dat iemand dit ook bij anderen doet/flikt en daar wil ik persoonlijk niet mee geassocieerd worden jullie wel ?
Al met al als ik een resumé maak of doe dan kom ik tot de conclusie dat ik a) gebruikt ben en b) me dat niet moet laten gebeuren door er niks over te zeggen, maar op haar fb duidelijk te laten weten dat ik nog geld van haar te goed heb ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven