Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic - Deel IV

03-10-2011 14:53 3008 berichten
Hier besparen we verder!

Kijk voor meer bespaar tips ook in de oude topics!

Deel I

Deel II

Deel III

En met recepten: het vrekwaardig eten topic!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ff doorzetten ja, post desnoods is een boodschappenlijstje als je het lastig vind om goedkoop boodschappen te doen . Dan kunnen de doorwinterde vrekken je eens onder de loep nemen
En hoezo vrekwaardig: ik ga in de bibliotheek in mijn eigen woonplaats studeren in plaats van de universiteit bieb omdat er hier gratis koffie te krijgen is (A).. en oke ik heb geen reistijd scheelt me toch weer ongeveer 1,5 uur op een dag, die kan ik dan beter steken in mn scriptie of in ontspanning.
pakketje vanochtend opgehaald. Het was een boek dat ik gewonnen heb met een prijsvraag van 'mijn geheim'. Het is het boek "verhaal van mooi meisje". Altijd leuk om onverwacht een boek te krijgen, dus lekker lezen en doorverkopen.
quote:lila01 schreef op 18 februari 2012 @ 13:14:

[...]

Joh zeester, het is toch hetzelfde als bijv. je energiekosten? Die betaal je ook gewoon elke maand!dat vind ik anders. je weet nooit hoeveel gas je verbruikt per jaar,
Bij mij gaan die gemeentedingen gewoon per automatische incasso elke maand, net zoals de huur en de zorgverzekering. Ik zie het verschil niet echt.

Dat je nou geen rekening hebt lopen bij de Wehkamp of geen auto op afbetaling koopt, snap ik inderdaad. Daar doe ik ook niet aan. Waar je geen geld voor hebt, koop je niet. Maar gemeentebelastingen vallen wat mij betreft echt niet in de categorie.
quote:zeester65 schreef op 18 februari 2012 @ 11:12:

gemeentelijke belastingen betaal ik in 1 keer ben dan wel meteen mijn vakantiegeld kwijt .,maar ik betaal nooit iets in termijnen, heb ik van mijn ouders overgenomen die doen dat ook nooitVind ik zonde van mijn vakantiegeld. Bij mij gaat het ook allemaal per automatische incasso. Heb een exceloverzicht met vaste lasten en dan zie ik precies wat er nog af moet van mijn betaalrekening.
Komende week (vanaf morgen) geld terug actie voor Omo wasmiddel bij Deen supermarkten;

https://www.kortingisleuk.nl/deenactie

En aangezien ik hier altijd boodschappen doe, neem ik de Omo komende week maar mee
Hi Doortje, thanks voor de tip! Ga ik ook doen!
hihi ik heb gezocht naar bonnetjes, maar kon alleen maar

kleine bonnen vinden. maar aangezien ik zelf al redelijk

vrekkig ben doe ik dat redelijk goed.

ik geef wekelijks max 60/ 70 e eraan uit

hoe doen jullie dat trouwens? alleen maar b merken, weinig extra's

enz?

waarom heb ik me trouwens niet eerder bij dit topic gevoegd ??

nogmaals ik ben van mezelf redelijk vrekkig en let ook er erop.

verder rook ik niet, drink ik nauwelijks, ga niet vaak uit (geen energie voor) als ik naar de bios ga neem ik tegenwoordig zelf wat lekkers mee, heb geen auto enz.
Bloempje797, ik heb al een aantal pannekoekenbakker zegeltjes voor je.

Wat is je mailadres?
quote:Missphoebe schreef op 18 februari 2012 @ 13:19:

niet dat dat perse noodzaak is bij mij, maar merk dat er ongemerkt zoveel opgaat aan overigen dingen (door de week ff door de stad huppelen, ff naar de xenos/hema enz)

dat ik dit is wilde proberen.

Stop een bepaald bedrag in je zak voor 'onzin met een verlengsnoer' en dat mag je dan verbrassen bij de Hema/Xenos etc. En geniet dan ook van de dingen die je hebt gekocht.

En voor de rest: koop het niet, maar besluit dat wanneer je over 2 dagen nóg denkt van 'daar kan ik echt niet zónder' dat je het dan alsnog mag gaan kopen. Vaak is dan de lol van het kopen allang verdwenen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik haal het meeste bij Lidl, 10 kilometer verderop en wip dan meteen even Zeeman binnen. Eens per maand naar de Jumbo Euroborg en af en toe naar de Aldi in het dorp. Soms haal ik iets bij de Plus, maar schrik me elke keer scheel bij de kassa.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
snoesje wil niet betweterig overkomen maar boodschappen doen bij een goedkope winkel 10 km verderop lijkt in de winkel misschien goedkoper dan bijv. bij de plus, maar daarvoor moet je wel 10 km rijden. (tenzij je het met de fiets doet)

dat kost benzine.......

ik ga ook vaak naar de Aldi, maar het nadeel daarvan is toch wel (behalve als je er op let natuurlijk) dat je toch geneigd bent veel meer mee te nemen dan je nodig hebt, want je bent toch in een goedkope winkel...

ik merk bij mezelf toch dat ik bij de aldi daar toch makkelijker in ben.

het nadeel van winkels al la appie, plus enz. is dat er veel meer verleidingen zijn.

wat van aanbiedingen het gemene is is dat je het makkelijk meeneemt omdat het toch in de aanbieding is. (behalve als je het toch nodig hebt en het is toevallig in de aanbieding)

hebben jullie trouwens dat programma op tlc gezien van die bonnetjesmensen? dat is ook een instinker. die mensen halen puur dingen omdat het goedkoop is. wie heeft er in godesnaam nou 73 flessen mosterd nodig....
quote:Missphoebe schreef op 18 februari 2012 @ 16:55:

hebben jullie trouwens dat programma op tlc gezien van die bonnetjesmensen? dat is ook een instinker. die mensen halen puur dingen omdat het goedkoop is. wie heeft er in godesnaam nou 73 flessen mosterd nodig....

Dat klopt, je ziet ze ook nooit de meest noodzakelijke dingen kopen zoals verse groente en brood enz. maar toch blijft het leuk om te kijken haha!

Vraag me ook altijd af wat ze met al die zeep enzo doen, meestal ben ik wel toe aan een nieuw geurtje na 2 verpakkingen. Je raakt er toch op uitgekeken en het lijkt me dat zeep ook niet jaren goed blijft (in de reuk dan). Het zijn eigenlijk gewoon een stelletje hebberts (om het maar even plat te zeggen!)
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Mijn eerste vrek maand zit erop. Geen onzin dingen meer gekocht en weekgeld en benzinegeld in envelop. Normaal gaat alles op en heb ik aan het eind van de maand tekort. Nu heb ik 100 euro gespaard (wat ik elke week over had na boodschappen doen appart gelegd) en nog wat dingetjes op mp verkocht a 30 euro. Dus dat is meteen al 130 euro gespaard! Wat voelt dat fijn!!

Nu zo doorgaan. Ik let nu echt beter op en denk na voordat ik iets koop. Mijn man lachte me eerst uit en vond het dom dat hij nu uit de envelop geld moest halen per week, maar nu hij dit ziet begint hij het ook leuk te vinden! Dus we gaan zo door!
@ Missphoebe, ik vind dat ook een verschrikkelijk programma. Een voorraadje aanleggen ok, maar wat moet iemand met zoveel onnodige dingen alleen maar omdat het "gratis" of nagenoeg "gratis" is.

@ Blink2, goed gedaan!
@Snoesje, dank voor de 80% korting tip bij Zeeman. Vandaag voor onze 2 zonen voorraad Bas Koster Pyama's ( ik had er al een paar gekocht en zonen vonden de stof zo lekker zacht) ingeslagen met mega korting, want bij mij ging niet 80% van de orginele prijs maar van de kortingsstickerprijs af. Voordeel voor de klant vond de verkoopster en deed er niet moeilijk over .

Linkje voor bon voor gratis sample Biotherm - Skin Ergetic Serum

Lancome of Rouge in Love lipstick on card (keuze uit 3 kleuren)

http://datanl.douglas-sho ... feb_lancome_biotherm.html
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Dat ritje naar de Lidl wordt gecombineerd met het ritje naar de scouting, die daar vlakbij is. kan ik mooi de scoutingtijd overbruggen door boodschappen te doen..
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Yeah, ik heb eindelijk gewonnen met vakantieveilingen! Wilde erg graag iemand kaartjes van iets geven voor zijn verjaardag, maar die idioten op de site boden telkens meer dan dat ze in de losse verkoop waard waren. Vanavond was het blijkbaar rustig: scoorde ze voor 7 euro minder dan de originele prijs (en dan heb ik de 4 euro administratiekosten van VV er al in verrekend). Heerlijk! En ruim op tijd voor de verjaardag.

Nog een toffe actie... ontdekken dat ik waarschijnlijk een kleine 1000 euro terugkrijg van de belastingen, volgens mijn (462x gecontroleerde) belastingaanslag. Oh, heerlijk. Alles op de spaarrekening, lekker rente trekken en dan zo snel mogelijk de studieschuld afbetalen...
(minder toffe actie: moederlief die me aan de telefoon probeert over te halen tot de aanschaf van een oh zo leuk jurkje op Wehkamp, want in haar maat was het niet meer maar in de mijne direct leverbaar, en die kans kon ik niet laten glippen met zo'n verrukkelijke verschijning. Na lang soebatten ervan overtuigd dat ik in 5 minuten rustig 100 musthaves kan vinden op wehkamp, maar er desondanks nog altijd geen 50 euro voor over heb. En nu floepen die krengen de hele tijd aan de rechterkant van mijn scherm, hier op viva).
Ja, stom he, die google ads. Zalando heeft dat ook en die komen ook echt overal tevoorschijn.
nogmaals hoe doen jullie het met boodschappen en andere

wekelijkse uitgaven?
Weet iemand waar ik goedkoop kruiden kan inslaan? Op dit moment heb ik alleen wat peper, zout, knoflook en paprika poeder.

We zijn net verhuisd en moeten de voorraad kast vanaf 0 gaan aanvullen en dat was vorige maand al behoorlijk duur met alle schoonmaakspullen/wasmiddelen etc.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Misschien ben ik mosterd, maar jullie moeten echt het programma Extreme Couponing op tlc kijken! Echt geweldig.
quote:VivaFleur schreef op 19 februari 2012 @ 11:55:

Weet iemand waar ik goedkoop kruiden kan inslaan? Op dit moment heb ik alleen wat peper, zout, knoflook en paprika poeder.

We zijn net verhuisd en moeten de voorraad kast vanaf 0 gaan aanvullen en dat was vorige maand al behoorlijk duur met alle schoonmaakspullen/wasmiddelen etc.Bij de toko! veel voor weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven