Stomme vragen

17-02-2012 14:13 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak van die stomme vragen in me hoofd, waar ik echt een tijd over zit na te denken.

Zoals, waarom snij je een tosti altijd schuin door midden?

en waarom zie je in films altijd als mensen tandenpoetsen geen schuim en spugen ze het alleen maar even uit. Het schuim hangt bij mij altijd nog net niet op me knieën.

Nu woon ik in Turkije en is het gebruikelijk om buiten je schoenen uit te doen als je bij iemand op bezoek gaat, en ook thuis uiteraard, maar in Turkse series heeft iedereen altijd schoenen aan binnen?

Iemand antwoord op deze vragen misschien? en heb je zelf stomme vragen? zet ze hier neer!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Waarom is de zwarte doos van een vliegtuig oranje?
Is een zwarte doos van vliegtuig oranje ja? Nooit geweten, laat staan waarom!

Waarom is de pink van je handschoen standaard te groot?
quote:Oslo schreef op 19 februari 2012 @ 19:19:

Waarom is de zwarte doos van een vliegtuig oranje?Oranje is een opvallende kleur als je moet zoeken tussen de puinhopen van een wrak.
www.ikhebeenvraag.be leuke site met een hoop vragen antwoorden!
quote:aimee86 schreef op 19 februari 2012 @ 17:25:

Wauw liora! Hoe weet je dat? Is dat standaard? En waarom 205? Waarom niet 200? Is een veel mooier aantal...

Ik ben serieus van plan om dat ooit na te tellen

Ik heb geen lange teennagel..

Ik denk dat het antwoord van (ik geloof) bagheera van grote(re) grote teen logischer is.

Wat mij op de volgende vraag bengt:

Hoe heten je overige tenen? Wijsteen, middelteen, ringteen?

En waarom hebben van je vingers maar 3 het woord vinger erin?

Van wikipedia: De mens heeft vijf tenen aan elke voet. De binnenste teen wordt grote teen genoemd en de buitenste teen de kleine teen. De andere drie tenen hebben geen specifieke naam. Vaak worden deze drie tenen van binnen naar buiten de tweede, derde en vierde teen genoemd.

In de medische wereld hebben ze wel een naam:

De grote teen: Hallux of digitus primus

2e teen: Digitus secundes

3e teen: Digitus tertius

4e teen: Digitus quartus

Kleine teen: Digitus minimus of quintus
quote:Sabeltandcavia schreef op 18 februari 2012 @ 17:09:

Waarom beginnen alle recepten met 'verwarm de oven voor op 220 graden', als je daarna nog minstens 40 minuten bezig bent met snijden, schillen, voorkoken, mixen en noem maar op voordat het in de oven kan?Misschien stamt dit nog uit de tijd dat ovens niet zo snel warm konden worden, en is deze zin er uit een soort van gewenning in blijven staan?
En nu komen er allemaal hele logische redenen enzo....

....maar als er een economische crisis is, waarom drukken ze dan niet gewoon wat meer geld af........

snap ik echt niet.
quote:apestaartje30 schreef op 19 februari 2012 @ 20:11:

....maar als er een economische crisis is, waarom drukken ze dan niet gewoon wat meer geld af........

snap ik echt niet.

Omdat je dan inflatie krijgt. Bijvoorbeeld: al het geld dat gedrukt is, is gekoppeld aan het goud dat in de Nederlandse Bank ligt in Amsterdam (geloof ik). Als je meer zou drukken, klopt die verhouding niet meer, en wordt het gedrukte geld minder waard. Daardoor heb je er weer meer van nodig om hetzelfde te kunnen kopen.

Is nog best lastig om dit goed te verwoorden. Hoop dat het een klein beetje duidelijk is.
Waarom zeggen mensen altijd dat ze zwanger zijn van hun kind, terwijl je toch echt in verwachting zijn van hun kind. Zwanger word je van je man.
@ Annelize

Maar waarom noemen ze het dan niet de oranje doos?
quote:Oslo schreef op 19 februari 2012 @ 20:19:

@ Annelize

Maar waarom noemen ze het dan niet de oranje doos?Ik denk dat dat komt, omdat de naam zwart symbool staat voor de rampspoed die er mee gemoeid is.
quote:apestaartje30 schreef op 19 februari 2012 @ 20:11:

snap ik echt niet.Zoals iemand al zei, het geld heeft dan een lagere tegenwaarde. Even heel simpel: Geld moet je eigenlijk zien als een soort tegoedbon. Vroeger was geld zelf de waarde (goud, zilver, etc.). Op een gegeven moment ging men met wissels werken waarvan de waarde ergens anders lag. Deze wissel kon je inwisselen tegen de waarde die erop stond. Als je rucksichtloos geld (wissels) bijdrukt en de borg (waarde) blijft hetzelfde, is er minder geld om de waarde uit te keren. Als dan iedereen ineens zijn wissels inlevert (geld) dan moet de pot (de borg) over al die mensen verdeeld worden en krijg je minder.
Wauw annelize! Jij bent goed!

Waarom zie ik dat ene kussen als fichsiaroze en vriend als rood?
quote:aimee86 schreef op 19 februari 2012 @ 22:10:

Kan denk ik meerdere redenen hebben:

1) mannen en vrouwen zien vaak kleuren niet hetzelfde (hier thuis ook: ik vind iets groen, vriend vind het blauw).

2) interpretatie: je hebt een andere invulling bij het woord en de kleur

3) iemand heeft een oogafwijking (kleurenblind, kegels en staafjes signaleren prikkels anders oid)

Blijft de vraag, waarom zien mannen en vrouwen kleuren niet altijd hetzelfde...

Ga ik over nadenken
quote:aimee86 schreef op 19 februari 2012 @ 22:10:

Ik heb even gezocht Aimee. Ik denk dat mannen soms wat 'simpeler' zijn. En niet als in dom, maar ze denken gestructureerder. Zien vrouwen overal nuances in, zijn mannen wat meer recht door zee (dit moet toch een herkenbaar verschil zijn?)

Ik heb hier een link waarbij dat misschien wat beter naar voren komt.
Mmmm dat klinkt aannemelijk annelize!
quote:cherryoncream schreef op 17 februari 2012 @ 15:06:

Hoe schuiner hoe beter hij in t apparaat past.Tosti's worden vaak pas doorgesneden als ze uit het apparaat komen toch?quote:aimee86 schreef op 19 februari 2012 @ 17:25:

Wauw liora! Hoe weet je dat? Is dat standaard? En waarom 205? Waarom niet 200? Is een veel mooier aantal...

Ik ben serieus van plan om dat ooit na te tellen Het verschilt per merk/type wc-papier. Vaak staat het overigens wel op de verpakking hoeveel velletjes er op een rol zitten.
Wat grappig dat er op de verpakking staat hoeveel velletjes er op een wc-rol zitten. Nooit geweten!

Wat betreft de tosti's: het heeft misschien te maken dat een tosti er leuker uit ziet als het schuin door gesneden is? Ik kan me ook indenken dat het makkelijker vasthouden is. Vooral als de tosti gedipt wordt in ketchup oid. Bij een tosti heb je een duidelijke punt dat je kunt dopen. Bij een 'normaal' doorgesneden tosti heb je dit niet en wordt het sneller een kliederboel.
quote:Annelize schreef op 19 februari 2012 @ 20:00:

[...]

Oranje is een opvallende kleur als je moet zoeken tussen de puinhopen van een wrak.

waarom heet het dan een zwarte doos als die oranje is

vind ik niet erg logisch.....

is trouwens wel mosterd, maar goed.
quote:_origami_ schreef op 17 februari 2012 @ 16:27:

Volgende hersenkraker; Waar begint de wind?

(De wind die door de bomen waait hè, die andere wind begint gewoon bij wat je in je mond stopt)

Heh Gatverdamme! Waarom heb je deze vraag nou gesteld?

Ik heb hier dus serieus over na zitten te denken. Jij had mijn vraag voor mij beantwoord dus ik vond het wel zo netjes om de jouwe ook te beantwoorden, en ik wilde persee antwoord geven. Maar ik zou het gewoon echt niet weten. Of is dit soms een strikvraag.?
Echt? Staat het aantal velletjes per rol op de verpakking!? Wauw, echt nooit geweten..

Ik ga volgende keer kijken

Kan het dan ook zo zijn dat er op de verpakking 200 velletjes staat, maar in werkelijkheid maar 199 opzitten?
ik zit echt al werkelijk jaren met de volgende vraag:

hoe ontstaat onweer? ik dacht toen ik klein was altijd dat

dat was omdat de wolken ruzie hadden en gingen botsen
quote:_origami_ schreef op 17 februari 2012 @ 16:27:

Volgende hersenkraker; Waar begint de wind?

(De wind die door de bomen waait hè, die andere wind begint gewoon bij wat je in je mond stopt)

Vroeger dacht ik dat de wind door bomen werd gemaakt, en snapte ik maar niet hoe het op het strand dan zo hard kon waaien, want daar waren toch geen bomen?

Maar een echt antwoord op je vraag weet ik niet..
Van wikipedia:

In de meeste buien verzamelt zich een positieve lading aan de bovenkant van de bui en een negatieve lading aan de onderkant. Het spanningsverschil tussen beide ladingen kan wel 300 miljoen volt bedragen, zodat de top van de bui sterk positief is ten opzichte van de ionosfeer en de onderzijde negatief ten opzichte van aarde.

Dit is echter ontoereikend voor overslag van een wolk die op meer dan 100 meter boven het aardoppervlakte hangt. Toch ontlaadt de wolk zich vooral daar waar vegetatie aanwezig is.

Dus, snap je?
Dat van die wind weet ik ook niet, maar heeft volgens mij te maken met verschillende luchtdrukken. Ik ga even zoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven