Hoe vind ik de beste website designer?

20-02-2012 11:00 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje op zoek naar een web designer/developper.

Inmiddels heb ik al iets meer geleerd over het een en ander, maar ik loop toch nog tegen bepaalde zaken aan.

Ik ben al 2 maanden in overleg met een bedrijf, en die hebben met tot op heden nog een prijsopgaaf kunnen geven. Duurt dat altijd zolang?

Ik krijg twijfels bij hun, want hoelang gaat het dan duren voordat ze mijn website klaar hebben?

Nu heb ik nog een ander gevonden, echter werkt hij met Drupal, en dat wordt me door een ander weer afgeraden.

Wat ik nodig heb is een CMS platform, met een kleine search box (die informatie haalt van mijn eigen database), paswoord protectie op de site met voor iedere gebruiker een eigen paswoord. En voor de rest is het gewoon een informatie site. Ik ga er niks op verkopen en er kan niks op geboekt worden.

Het gaat mij hier gewoon puur om het technische gedeelte.

Hoe doen andere leken dat? Hoe vind je de juiste designer?

Ik word met allerlei termen overladen, waar ik weinig van snap. En zo weet ik dus niet de juiste beslissing te maken.

Wie kan mij vertellen of ik het beste met Drupal, Wordpress, Joomla kan werken. Of dat er echt speciaal voor mij een plugin geschreven moet worden.

En ook hoor ik overal verschillende prijzen.

Van ¤500 tot ¤5000

Ik wil absoluut kwaliteit, maar ik heb gewoon geen idee hoe moeilijk of makkelijk mijn website te maken is.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt.
Ken je de website SiteDeals.nl? Maak daar eens een account aan, leg uit wat je wilt en dan reageren de designers vanzelf.

Ik heb redelijk wat ervaring met programmeurs, maar twee maanden duurt wel erg lang. Als jij daar meteen een concreet plan neer hebt gelegd en niet constant wijzigingen doorvoert, dan moet de prijs snel berekend kunnen worden evenals het uitgewerkte plan.

Volgens mij kun je op Sitedeals ook referenties lezen van eerdere opdrachtgevers, maar dat weet ik niet zeker.
quote:toffifee schreef op 20 februari 2012 @ 11:14:

Ken je de website SiteDeals.nl? Maak daar eens een account aan, leg uit wat je wilt en dan reageren de designers vanzelf.

Ik heb redelijk wat ervaring met programmeurs, maar twee maanden duurt wel erg lang. Als jij daar meteen een concreet plan neer hebt gelegd en niet constant wijzigingen doorvoert, dan moet de prijs snel berekend kunnen worden evenals het uitgewerkte plan.

Designers en programmeurs zijn wel 2 totaal verschillende 'vakken' zeg maar...

Je kan het vergelijken met een binnenhuisarchitect en een bouwvakker. De bouwvakker bouwt het, en de architect maakt het mooi.
Bedankt voor de reacties.

September girl, ja, wat je zegt dat wist ik al, toch gebruik ik automatisch steeds het woord designer, terwijl ik de look van de website zelf al heb gemaakt. Dus een designer heb ik eigenlijk niet nodig, maar echt een developper.

Toffifee, ik ga eens kijken op die site. Bedankt voor de tip!

En ik vind 2 maanden ook echt heel lang duren. En dit is een zeer ervaren en bekend bedrijf, dus ik snap dat ook niet echt.

Ik krijg het gevoel dat ik een kleine klant voor hun ben, en er niet echt toe doe, en dus geen prioriteit ben.

Ik heb een concreet plan neer gelegd, en geen veranderingen aangebracht.
quote:vivagirl schreef op 20 februari 2012 @ 11:23:

Bedankt voor de reacties.

September girl, ja, wat je zegt dat wist ik al, toch gebruik ik automatisch steeds het woord designer, terwijl ik de look van de website zelf al heb gemaakt. Dus een designer heb ik eigenlijk niet nodig, maar echt een developper.

Minus de p dan!

Je kan ook je klus op freelance punt nl zetten, misschien levert dat iets op voor je?
Je kunt beter mijn vriend vragen :p die maakt zoiets in een dag voor je. Waarschijnlijk ben je dan ook dubbel zo weinig geld kwijt ;)
quote:meisje1988 schreef op 20 februari 2012 @ 11:25:

Je kunt beter mijn vriend vragen :p die maakt zoiets in een dag voor je. Waarschijnlijk ben je dan ook dubbel zo weinig geld kwijt ;)

Ja voor dit soort hobby klussers moet je ook oppassen!

Er is altijd wel een ome sjaak in de familie die een keer een site in wordpress heeft gemaakt Dat maakt je nog geen developer.
Pardon?
Ik ben hier ook zeker niet op zoek naar een developer (zonder extra p )

Ik woon niet in Nederland, en wil gewoon weten hoe ik de beste keuze kan maken.

Ik heb al even gekeken op sitedeals.nl en me geregistreerd, maar duurt even voordat ik een bericht kan plaatsen.

Ik zal ook eens kijken op freelance punt nl
Ja hoor, je weet ook gelijk hoe het zit allemaal! Tss... Toevallig studeert mijn vriend af van de opleiding communicatie, media en webdesign! Dus even wachten voor je je oordeel klaar hebt!
Wat jij wilt vivagirl was gewoon aardig bedoeld hoor...
quote:meisje1988 schreef op 20 februari 2012 @ 11:35:

Ja hoor, je weet ook gelijk hoe het zit allemaal! Tss... Toevallig studeert mijn vriend af van de opleiding communicatie, media en webdesign! Dus even wachten voor je je oordeel klaar hebt!Oh neem me niet kwalijk, ik wist niet dat je op die opleiding je ook opleidt tot developer!

4 Vakken voor de prijs van 1 opleiding, da's goed bekeken.
Oh wist je dat niet? Goh! Ik dacht dat jij alles wel wist joh pffftsstt
Heb n x of vijf goede, goedkope hulp gekregen via www.vworker.com als ik ergens tegenaan liep. Duurt even om je eerste verzoek daar te plaarsen, gedetailleerde vraagstelling, maar je krijgt tig reacties, leest reviews en betaald pas bij tevredenheid.
quote:meisje1988 schreef op 20 februari 2012 @ 11:42:

Oh wist je dat niet? Goh! Ik dacht dat jij alles wel wist joh pffftssttJe moet niet alles geloven wat ze zeggen
Dan moet je echt naar mijn vriend gaan die maakt super goede websites voor rond de 600 euro nu omdat er overcapiciteit is bij zijn bedrijf! Scheelt echt een stuk. En je kunt gewoon je wensen aangeven en hoe je het wil etc. Een voorbeeld van een website die zijn bedrijf heeft gemaakt is www.sokyou.nl Als je interesse hebt laat het dan even weten dan geef ik zijn gegevens even!
Volgens mij hoort het niet zo lang te duren voor dat je een offerte krijgt. Als jij precies weet wat jij wilt lijkt me het een kwestie van voorleggen aan de developer en die kan dan inschatten hoe lang hij er mee bezig is.

Heb je geen vrienden/familie/kennissen aan wie je kan vragen wie hun site gemaakt heeft? (als je hun site goed vindt werken).

In Nederland werken de meeste bedrijven volgens mij met een zelf gemaakt cms systeem (tenminste, de bedrijven waar mijn vriend tot nu toe gewerkt heeft) in plaats van met Joomla oid. Als een bedrijf het zelf maakt denk ik dat ze het ook beter kunnen aanpassen aan jouw wensen. Joomla ed. zijn dacht ik toch ook meer programma's waarmee je zelf een site maakt. Afhankelijk van wat je er voor gaat betalen neem ik aan dat de developer zelf z'n code schrijft.
Volgens mij hoort het niet zo lang te duren voor dat je een offerte krijgt. Als jij precies weet wat jij wilt lijkt me het een kwestie van voorleggen aan de developer en die kan dan inschatten hoe lang hij er mee bezig is.

Heb je geen vrienden/familie/kennissen aan wie je kan vragen wie hun site gemaakt heeft? (als je hun site goed vindt werken).

In Nederland werken de meeste bedrijven volgens mij met een zelf gemaakt cms systeem (tenminste, de bedrijven waar mijn vriend tot nu toe gewerkt heeft) in plaats van met Joomla oid. Als een bedrijf het zelf maakt denk ik dat ze het ook beter kunnen aanpassen aan jouw wensen. Joomla ed. zijn dacht ik toch ook meer programma's waarmee je zelf een site maakt. Afhankelijk van wat je er voor gaat betalen neem ik aan dat de developer zelf z'n code schrijft.
Ik heb geen zin in jouw attitude fijne dag verder!
Btw... 600 euro vragen voor dat wat TO op haar site wil is echt ABSURD
Je heb PM ;)
Bedankt Pietjebel, ik zal ook daar een kijkje nemen.

Maar ik vraag me serieus af hoe andere leken het doen. Hoe besluiten zij welk bedrijf ze mee in zee gaan?

Er zitten ook bedrijven tussen die voor ¤199 je een volledige website geven, met unlimited pages.

http://www.totalcreation.co.uk/

Maar ik ben er inmiddels achter dat je dan gewoon geen controle over je website hebt, en ze je domein en hosting beheersen, en dat je daar jaarlijks voor betaald (zo verdienen zij dus hun geld).

Ik weet gewoon niet waar ik op moeten letten en wat goed op fout is.

Ik heb al heel wat geleerd inmiddels, maar dit is een grote stap voor mij, en toch best veel geld. Maar het is een investering die nodig is voor het opzetten van mijn eigen bedrijf.

Ik wil het dus gewoon goed doen! Maar ik weet niet hoe.
Oh toch niet. Weet nog niet hoe ik PM's kan sturen :p. (Ben stiekeme meegluurder ;))
quote:meisje1988 schreef op 20 februari 2012 @ 11:50:

Btw... 600 euro vragen voor dat wat TO op haar site wil is echt ABSURD

Te veel of te weinig?

Ik neem aan dat dit veel te weinig is.

Aan welk bedrag moet ik dan wel denken?
LGF, volgens mij werken de PM's niet.

Probeer je mij een bericht te sturen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven