In de war

17-02-2012 15:34 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nogal in de war. Ik ben 19 jaartjes jong en heb al 3 jaar en 7 maand een relatie met M. We hebben het super met elkaar alleen nu ben ik sinds een poosje geleden wat aan 't piekeren of dit 'm nu voor mij is. Ik ben heel erg blij met hem; we kunnen samen lachen, huilen en qua het lichamelijke, ik vind hem nog steeds erg leuk en voel me aangetrokken tot hem. Maar als ik eerlijk met mezelf ben, ik zie de toekomst niet helemaal voor me d.w.z. dat ik het (nog) niet zie zitten om oud te worden met hem. Deze gevoelens verwarren me nogal. Als ik met hem ben, dan is het geweldig. We hebben het super leuk en we genieten volop van elkaar. Alleen dit knaagt wat aan me... Heb 't bespreekbaar met 'm gemaakt. Hij schrok wel iets, maar het typeert mij ook wel een beetje. Zo weet ik dus ook niet wat ik met m'n werk ben, dus ben wel heel erg een twijfelaar over de toekomst etc. Iemand die dit herkent?..

Het verbaast me gewoon omdat ik dat aan 't begin niet had. Ik dacht: ik wil oud met hem worden. Nu weet ik dit allemaal niet meer zo zeker. Hoe het komt, geen idee..
Tja... je bent nog jong. Houd het luchtig. Je hoeft nog helemaal niet met iemand oud te worden. Dus geniet van de tijd met elkaar.

Aan de andere kant, ik kan het goed begrijpen als je denkt: ik wil meer vrijheid. Als dit het geval is -- misschien is het tijd dat je dan eens de boel gaat verkennen in je uppie.
Dat luchtige vind ik soms zo lastig. Ik zie mensen van rond mijn leeftijd om me heen samenwonen etc. Als ik zeg dat ik geen toekomst nog met hem zie, dan kijken ze me raar aan. Daar kan ik dan best onzeker van worden.
Is het ook niet gewoon heel realistisch om bij het nadenken over de toekomst niet zeker te weten dat je met hem oud wil worden? Of heb je echt zoiets van 'ik wil absoluut níet met hem oud worden'? In dat laatste geval is het misschien wel een probleem:p

Zelf ben ik 21 en ook al 3 jaar samen met vriend. We hebben het heel leuk samen, wonen nu nog apart op kamers en zijn er niet van overtuigd dat we over 60 jaar nog samen zijn. Er kan van alles gebeuren;)
Dubbel..
Het kan, maar ik wil me niet vastleggen daarin. Het kan idd alle kanten nog op en ik wil me daar gewoon niet op vastleggen. Geeft me dan een beetje een beklemd gevoel.
je bent nog hardstikke jong..logisch dat je soms twijfels hebt,ongeacht of hij leuk lief en lekker is..voel je er niet schuldig om..
Heel herkenbaar. Heb zelf ook een lange relatie gehad op jonge leeftijd. Na een aantal jaar kwamen bij mij ook de twijfels: "is dit alles?" en alle melodramatische gedachten die bij die leeftijd horen :-) Reden voor mij om verder te kijken. Heel veel spijt van gehad. Uiteindelijk verdwijnen de heftige vlinders in elke relatie na een tijdje, is mijn ervaring. Dus zo lang je het nog leuk hebt met elkaar, denk dan niet teveel aan de toekomst. Je bent nog zo jong, waarom zou je nu al moeten 'beslissen' of je wel of niet oud wordt met elkaar? Niet teveel geloven van verhalen over eeuwigdurende passie. Je aangetrokken voelen tot iemand en het leuk hebben met elkaar lijken mij prima ingrediënten voor een relatie. En over een tijdje zie je wel weer verder.
Als je als individu niet gelukkiger wordt van een relatie, dan zou ik erover na gaan denken om te stoppen.

Anderzijds ben ik het ook eens met zus-en-zo. Je kunt nu ook gewoon genieten zolang je het leuk met hem hebt. Over oud worden hoef je het nu nog niet te hebben. Lekker genieten samen lijkt me voor nu genoeg.
Ja, precies. Dat heb ik verder ook. Wat zus-en-zo zegt. Dat ik gewoon geniet dat het leuk is, maar soms denk ik van, het is ook wel gek dat ik de toekomst niet weet of ik hem wil zeg maar.
Ik ben al 10 jaar samen met mijn man, al ruim 5 jaar getrouwd en we hebben 2 prachtige kinderen samen. Toch hebben wij allebei het besef dat je nooit weet hoe het loopt. Voor nu is hij de liefste, mooiste, beste man voor mij. En ben ik de beste, liefste en mooiste vrouw voor hem. En ja, als je het me nu vraagt wil ik 135 met hem worden. Maar dat kan veranderen en dat weten we nooit.

Leef een beetje bij de dag en zie het allemaal niet zo zwaar.. Dan wordt je leven een stuk fijner en gezelliger!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:tes-s schreef op 17 februari 2012 @ 18:02:

Ja, precies. Dat heb ik verder ook. Wat zus-en-zo zegt. Dat ik gewoon geniet dat het leuk is, maar soms denk ik van, het is ook wel gek dat ik de toekomst niet weet of ik hem wil zeg maar.Kijk, als je de kriebels krijgt bij het idee oud met hem te 'moeten' worden, dan zou ik me achter m'n oren krabben.. Maar dat je het nog niet weet, dat is op jouw leeftijd heel normaal, hoor.
Niet zo zeer het idee met hem. Meer bij het idee om überhaupt met iemand. Ik wil me niet vastleggen en daar komt het op neer zeg maar. Dat vind ik lastig..:(
Ik wil voor mijn gevoel als het ware nog niet oud worden met hem, maar heb het tegelijk super fijn met hem. Dat frustreert me en maakt me soms wat bang.
quote:tes-s schreef op 17 februari 2012 @ 15:43:

Als ik zeg dat ik geen toekomst nog met hem zie, dan kijken ze me raar aan. Daar kan ik dan best onzeker van worden.

Is dit niet de kern? Natuurlijk kijken ze je raar aan, want ze denken: "wat wil ze nou".

Als jij had gezegd: "ik hou van hem, maar ik heb geen zin om in deze fase van mijn leven te gaan samenwonen" dan keken ze een stuk minder raar :-)

Weet je, er zijn zoveel manieren van je leven leiden. De meesten kiezen voor samenwonen. Maar je kunt ook lekker gaan LATten, of samen rondreizen, of à-la-Laura in je uppie gaan zeilen over de oceaan. Doe wat je wilt.
Dus jij hebt ook zoiets van prima dat je het nog niet wil, leid gewoon je leven?
quote:tes-s schreef op 18 februari 2012 @ 10:01:

Dus jij hebt ook zoiets van prima dat je het nog niet wil, leid gewoon je leven?

Zeker te weten. Ik ben er achter gekomen dat ik én een relatie én gewoon veel vrijheid nodig heb om lekker in m'n vel te zitten.

Ik zou niet kunnen samenleven met een jaloerse vriendin, of iemand die wil dat ik om twaalf uur thuis kom. Ik moet ook gewoon op vakantie kunnen met wie dan ook, zonder het te vragen, en achterdochtig gedoe.

Ook ben ik allergisch voor trouwen. Ik ben er voor je zolang je me gelukkig maakt. En daarna niet :-) Of we nou apart, of samen, of meestal samen wonen, dat zal me een lor zijn.

Dat werkt overigens niet met elke partner :-)
Nee, oke. Maar als een buitenstaander aan mij zou vragen: wil je oud worden met hem? Dan zou ik nu een nee antwoorden, omdat ik er nu nog de kriebels van krijg om hierover na te denken.
quote:tes-s schreef op 18 februari 2012 @ 13:56:

Nee, oke. Maar als een buitenstaander aan mij zou vragen: wil je oud worden met hem? Dan zou ik nu een nee antwoorden, omdat ik er nu nog de kriebels van krijg om hierover na te denken.

Niks mis mee, dus. Je gevoel (de kriebels krijgen) en je acties (wel bij hem blijven) spreken elkaar wat mij betreft niet tegen.

Ik vind "oud worden met iemand" echt heel zwaar. Ik hoop voornamelijk zelf oud te worden. Geen idee wie er op dat moment bij me is.
quote:flukehydra schreef op 18 februari 2012 @ 14:15:

[...]

Niks mis mee, dus. Je gevoel (de kriebels krijgen) en je acties (wel bij hem blijven) spreken elkaar wat mij betreft niet tegen.

Ik vind "oud worden met iemand" echt heel zwaar. Ik hoop voornamelijk zelf oud te worden. Geen idee wie er op dat moment bij me is.Dat heb ik dus ook. Maar snap je dat ik dat soms wat verwarrend vind? Want toen ik 16 was geloofde ik helemaal in de ware en dat hij dat is en nu weet ik het gewoon niet zo goed. Even goed als oud worden met hem.
Ga lekker genieten van je leven als 19 jarige.

Ik zou willen dat ik dat toen had gedaan. Moest jaren later wat schade gaan inhalen.
Niekie32, kun je eens vertellen?
quote:niekie32 schreef op 20 februari 2012 @ 13:40:

Ga lekker genieten van je leven als 19 jarige.

Ik zou willen dat ik dat toen had gedaan. Moest jaren later wat schade gaan inhalen.Waarom is het bij jou alsnog uit gegaan dan?
quote:tes-s schreef op 20 februari 2012 @ 13:38:

[...]

Dat heb ik dus ook. Maar snap je dat ik dat soms wat verwarrend vind? Want toen ik 16 was geloofde ik helemaal in de ware en dat hij dat is en nu weet ik het gewoon niet zo goed. Even goed als oud worden met hem.

Ja, dat begrijp ik wel. Er komt ook bij, dat je als kind/puber zo'n romantisch beeld meekrijgt. Zo van: je ontmoet de ware, en die beheerst dan heel je wereld, en daar ben je Oh Zo Gelukkig mee.

Terwijl ik persoonlijk er later achter ben gekomen, dat het veel prettiger is om een realistisch beeld te hebben. Romantiek is iets van het moment, niet van het leven. Ik zie het leven meer als een pad, en soms loopt er iemand met je mee. Daar heb je een relatie mee, daar deel je veel mee, enzovoort. Op een gegeven moment scheiden de wegen weer. Dat doet pijn, maar moet niet onverwacht zijn.

Het kan heel verwarrend zijn als iedereen het over De Ware, over trouwen en huizen en kinderen heeft, en jij bij jezelf denkt -- uuuh wait a minute, heb ik daar eigenlijk wel zin in?
Je zegt het precies. Ik vergelijk mezelf als het ware met anderen terwijl ik de toekomst als beklemmend ervaar wat mij weer aan het twijfelen brengt over mijn gevoel terwijl ik het fijn heb met m.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven