Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic - Deel IV

03-10-2011 14:53 3008 berichten
Hier besparen we verder!

Kijk voor meer bespaar tips ook in de oude topics!

Deel I

Deel II

Deel III

En met recepten: het vrekwaardig eten topic!
quote:zeester65 schreef op 20 februari 2012 @ 18:28:

zuivel moet bij mij ook niet langer dan een dag of 3 open zijn, dan twijfel ik ook/ dan laat ik het mijn vriend drinken. wordt die niet ziek dan drink ik het ook

Hihi, goed idee.

Maar meestal kan je het echt heel goed zien en ruiken hoor, als het bedorven is. Melk stinkt en gaat schiften (krijg je van die klontjes, bah!)
quote:Janna_ schreef op 20 februari 2012 @ 18:51:

[...]

Melk stinkt en gaat schiften (krijg je van die klontjes, bah!)

En zelfs dan: als het maar een klein beetje schift (schilfertjes) en niet stinkt, kun je het nog drinken.

Alleen geef ik er dan de voorkeur aan om het ergens in te verwerken, pannenkoeken of wentelteefjes ofzo.
Alle reacties Link kopieren
[quote]willemeen schreef op 20 februari 2012 @ 18:59:

[...]

En zelfs dan: als het maar een klein beetje schift (schilfertjes) en niet stinkt, kun je het nog drinken.

Getsie!! Dat wil ik dan weer niet uit proberen hoor, het idee alleen al haha.
quote:tess97 schreef op 20 februari 2012 @ 19:02:

[quote]willemeen schreef op 20 februari 2012 @ 18:59:

[...]

Getsie!! Dat wil ik dan weer niet uit proberen hoor, het idee alleen al haha.

Ben er nooit ziek van geworden hoor, en het smaakt ook gewoon prima :-)

Heb er altijd een hekel aan als mensen zo snel dingen weggooien die prima te eten zijn. Is zelfs een club voor mensen die samen koken met over-datum eten en daar wil ik nog wel eens aan meedoen:

Over Datum Eetclub
Ik vind het niet erg als dingen zoals kruiden en thee over de datum zijn hoor, die eet en drink ik na een jaar ook nog wel op. Ik doe ook heel vaak aan kliekjesdagen omdat ik eten weggooien zonde vind, maar vind melk met schilfertjes toch iets anders. Maar goed, bij ons krijgt het eigenlijk ook nooit de kans hoor om te bederven, dus dat scheeld dan maar weer!
quote:tess97 schreef op 20 februari 2012 @ 19:30:

Maar goed, bij ons krijgt het eigenlijk ook nooit de kans hoor om te bederven, dus dat scheeld dan maar weer!Haha, hier ook normaal nooit. Alleen vandaag ontdekte ik dat de Friesche Vlag melk voor melkschuim (was gratis met een geld terug actie) tot eergisteren houdbaar was. Hij zat nog gesealed en rook prima, ik zag ini mini schilfertjes maar hij smaakte echt goddelijk, lekker romig.
Even nog over de Kruidvat Oral-B Geld Terug Actie: de actie geld ook voor de duo verpakkingen tandpasta en tandenborstels, niet alleen de enkel verpakkingen (staat op de coupon die je moet invullen.)
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
hihi aan de lijn, laat ik zeggen een beetje.

ik eet vrij gezond en ik koop erg weinig vleeswaren voor op brood.

zeker geen vette vleeswaren.

nu zijn er nog veel magerdere vleeswaren dan dat smeerspul, maar dat vind ik dan weer niet zo lekker.

die sap en die perssinaasappels: als ik enkel die sinaasappels koop ben ik daar erg snel doorheen. die sap gebruik ik voor smoothies die ik vaak maak.

maar ik vind de tips hier toch wel erg handig. ik heb zelf ook best wel inzicht erin, maar ook ik zie wel is dingen over het hoofd.

die deo zou ik normaal niet bij de super kopen, maar ik dacht bij de drogist is het vast niet veel goedkoper, en dan heb ik het in ieder geval vast.
Deo is bij de supermarkt ook echt vaak in de reclame, als je er dan 2 koopt kun je vast wel vooruit tot ze weer in de aanbieding zijn.
Ik koop vaak deo en douchegel in de aanbieding als het bij mij bijna op is. Doordat Etos 50% actie en Kruivat 2+2 actie had op mijn favo merk heb ik een grote voorraad douchegel en deo
@Beertje, als jij gelukkig wordt van die Wereldgerechten, dan moet je ze vooral blijven kopen. Ik vind ze vies en verschrikkelijk duur voor een zakje zout, conserveringsmiddelen en smaakstoffen.

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde.

Aardappels schil ik meestal ook voor twee dagen, Snoezekind is gek op gebakken aardappeltjes. Die aardappels koop ik bij de groentenboer, 10 kilo Bildtstar voor EUR 3,99.

@Zeester, misschien moet je eens een bekertje melk laten bederven dan ruik je het, en vergeet je de geur nooit meer. Vergissen doe je je dan niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:sweetfirefly schreef op 16 februari 2012 @ 16:30:

Ik heb 3 codes nog 1 code van Burgerking voor elk 1 maand gratis "Eredivisie Live" op je mobiele telefoon. Onmisbaar voor de echte Vivaforumster lijkt me

Wie maakt me los?

Heb je die code nog Sweetfirefly??

Ik ben wel geinteresseerd
Koken zonder pakjes of zakjes
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hoi,

Ik zag op tv dat je een gratis Radartas kan bestellen als je je opgeeft voor het testpanel. Weet hier iemand of hij wordt verzonden als pakketpost of briefpost? Als hij als door de brievenbus komt dan wil ik hem wel denk ik.
quote:hypernova schreef op 20 februari 2012 @ 21:27:

Hoi,

Ik zag op tv dat je een gratis Radartas kan bestellen als je je opgeeft voor het testpanel. Weet hier iemand of hij wordt verzonden als pakketpost of briefpost? Als hij als door de brievenbus komt dan wil ik hem wel denk ik. Brievenbus. Is een gewone shopper net als van iedere supermarkt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Mugske schreef op 20 februari 2012 @ 12:58:

@willemeen: die had ik ook aangevraagd. net even in mijn mail gekeken en ik heb inderdaad diezelfde e-mail gehad. Je kunt wel een proefpakketje aanvragen (heb ik dan ook meteen gedaan)

Het proefpakketje had ik ook meteen aangevraagd.

Die mail waar jullie het over hebben heb ik nog niet gehad, maar zal hm vast wel krijgen.
quote:Flashy schreef op 20 februari 2012 @ 10:01:

@Layla is het nog gelukt met de muppets pop(pen)?

Flashy, helaas is het niet meer gelukt, ik ben denk ik wel 5 verschillende filialen afgeweest en overal waren ze uitverkocht

Toch nog bedankt voor het opsturen van de kaarten
quote:snoesje666 schreef op 20 februari 2012 @ 20:40:

@Zeester, misschien moet je eens een bekertje melk laten bederven dan ruik je het, en vergeet je de geur nooit meer. Vergissen doe je je dan niet. melk drink ik niet dat vind ik echt niet lekker. alleen met van die zakjes hete chocoladepoeder en slagroom dan gaat het
muppetmoppen waardeloos van de ah

niemand meer belang bij optimelcode;s ?? geen idee hoe lang die actie nog duurt
Ja, ik wil je optimelcodes graag zeester!

Ik heb ook nog steeds Unoxpunten in de aanbieding.
quote:gizz schreef op 20 februari 2012 @ 11:52:

Die wereldgerecht dingen zijn inderdaad heel duur. Heb je een pakje met een klef sausje en bijvoorbeeld 6 wraps. Maar de wraps van een toko of een ander merk van de appie is vaak stukken goedkoper. Zelf sausje maken, of zo'n Conimex ding erbij en je bent al goedkoper.

Goh, ik heb precies de omgedraaide ervaring. Maar dan wel als die pakken in de aanbieding zijn. Jumbo had volgens mij vorige week 2 halen, 1 betalen, alle combi's mogelijk.

Dat is goedkoper dan al die dingen los kopen (hangt een beetje van het pak af).

Maar moet wel toegeven dat ik die dingen werkelijk nooit eet, bhv als het 2 halen 1 betalen is.
Ik heb wel een Sebamed pakket gewonnen, het wordt als het goed is deze week bezorgd. Ik ben heel benieuwd hoe en wat het precies is, maar ben er alvast blij mee

Het Yunomipakket heb ik ook kunnen bestellen, fijn!

Dank voor de tip van het duopak OralB bij het Kruidvat, dat is een heel leuke geld-terug-actie! Morgen even halen.
Ik krijg ook geen sebamed, kreeg een mail dat ze veel meer aanvragen hebben gekregen dan ze verwacht hadden en dat ze daarom geen 350 maar 500 pakketten gaan weggeven, maar dat ik daar niet bij zat.
quote:zeester65 schreef op 20 februari 2012 @ 22:57:

muppetmoppen waardeloos van de ah

niemand meer belang bij optimelcode;s ?? geen idee hoe lang die actie nog duurt

Ja ik zou ze graag willen.

Ik zat er helaas ook niet bij met het Sebamed pakket.
Hier helaas ook geen Sebamed.. en bedankt voor de oral-b tip sweetfirefly, ik ga straks meteen even kijken, dubbelpakken zijn nog beter natuurlijk ;).

Wat betreft het koken met pakjes en zakjes (of niet), ik wil het wel gaan proberen, maar dan moet ik er inderdaad ook wel de tijd voor hebben.. Ik koop de wereldgerechten ook alleen als ze 2 halen, 1 betalen zijn en dan kan ik weer even vooruit, dan vind ik de prijs ook wel meevallen eigenlijk. En het is makkelijk en vriendlief en ik vinden ze gewoon erg lekker. Volgens mij is het ook gewoon gezond, je doet er immers gewoon verse groenten en vlees enzo bij en vaak gooi ik er nog wel wat extra groenten bij. Er zal alleen wat meer zout bij de kruidenmixen zitten denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven