Niet gelukkig

21-02-2012 01:02 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zoals de titel al aangeeft ben ik niet gelukkig met mijn leven. Ik heb heel veel lieve mensen in mijn leven, maar ik voel me toch heel eenzaam. Niemand weet dit omdat ik mij hiervoor schaam. Ik sta altijd klaar voor iedereen, met plezier, maar ik durf zelf niemand echt toe te laten. Mijn beste vrienden die ik al van kleins af aan ken, kennen mij niet echt. Iedereen ziet mij als een vrolijke meid die geen problemen heeft. Ik wil mezelf kunnen zijn bij de mensen die mij dierbaar zijn. Hoe doe ik dat? Heeft iemand misschien tips?
Praat eens ergens ove rmet je vrienden dan. Ze zullen best naar je willen luisteren. Lucht je hart.

Hier mag het ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat gebeurt er dan als je je zelf zou willen zijn?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedankt voor je reactie! Mijn vrienden zullen inderdaad naar mij willen luisteren. Maar ik ben simpelweg bang om me kwetsbaar op te stellen.
quote:imgolden schreef op 21 februari 2012 @ 01:16:

Bedankt voor je reactie! Mijn vrienden zullen inderdaad naar mij willen luisteren. Maar ik ben simpelweg bang om me kwetsbaar op te stellen.Want wat gebeurt er dan?
Er zijn bijvoorbeeld onderwerpen tijdens gesprekken die ik probeer te vermijden. Dan maak ik er een grapje over en switch naar een ander onderwerp.
quote:imgolden schreef op 21 februari 2012 @ 01:21:

Er zijn bijvoorbeeld onderwerpen tijdens gesprekken die ik probeer te vermijden. Dan maak ik er een grapje over en switch naar een ander onderwerp.En waarom probeer je die onderwerpen te vermijden dan?
Omdat het dan te persoonlijk wordt. Dan wordt ik geconfronteerd met dingen die ik heel ver weg stop.
Er zijn dingen waaraan ik niet wil denken. Ik ben oppervlakkig aan het leven. Het klinkt raar maar als ik er niet aan denk dan bestaat het niet.
En er over praten met iemand die daar voor heeft geleerd? Erger kan het niet worden toch?
Ik ben daar nog niet klaar voor. Dit is de eerste keer dat ik hierover praat. Ik wil het eerst zelf proberen op te lossen.
Ik lees al een tijd mee op dit forum. Maar durfde nooit iets te posten. Ik hoop dat dit mij zal helpen het zelf onder ogen te zien of een zetje zal zijn om echt hulp te gaan zoeken.
quote:imgolden schreef op 21 februari 2012 @ 01:40:

Ik ben daar nog niet klaar voor. Dit is de eerste keer dat ik hierover praat. Ik wil het eerst zelf proberen op te lossen.Beetje hulp maakt het wel makkelijker. Been there, done that.
Ik ben hier helemaal onbekend maar zelfs hier durf ik niet volledig open te zijn
Hier kan je niets gebeuren want we kennen je niet. Sta open voor wat hulp.
Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om open te zijn, maar juist door dat wel te doen ervaar je dat het wel fijn is.

Wat maakt jou zo ongelukkig?

Heb je daar bepaalde ideeen over?
Ik ben bang voor mannen. Er zijn wat dingen in mijn jeugd voorgevallen waardoor ik mannen niet vertrouw. Ik heb hierdoor nog nooit een echte relatie met een man gehad. Ik heb hier op dit moment geen problemen mee. Maar hierdoor kan ik nooit meepraten met vrienden. Ze vragen mij wel om advies maarja wat weet ik nou. De man die mij dit aangedaan heeft moet ik ook regelmatig zien. Niemand weet dit en mag dit ook niet weten. Het zou mijn hele leven verwoesten.
quote:imgolden schreef op 21 februari 2012 @ 02:04:

Ik ben bang voor mannen. Er zijn wat dingen in mijn jeugd voorgevallen waardoor ik mannen niet vertrouw. Ik heb hierdoor nog nooit een echte relatie met een man gehad. Ik heb hier op dit moment geen problemen mee. Maar hierdoor kan ik nooit meepraten met vrienden. Ze vragen mij wel om advies maarja wat weet ik nou. De man die mij dit aangedaan heeft moet ik ook regelmatig zien. Niemand weet dit en mag dit ook niet weten. Het zou mijn hele leven verwoesten.Want?
Het is een familielid.
Jeetje, wat erg. Kun je wat meer toelichting geven misschien?

Wie is die man en waarom zou het jou leven verwoesten als je daar met iemand over zou praten?
Ben je misbruikt?
Hij was behoorlijk in de war en wist denk ik niet wat hij deed. Ik wil mijn ouders niet pijn doen door het bekend te maken. Ik had het hem vergeven maar het zit mij nog steeds dwars.
Hij loopt nog steeds bij een psycholoog en slikt medicijnen. Ik ben blij dat hij hulp krijgt want ondanks alles hou ik nog steeds van hem. Ik dacht dat ik dit afgesloten had maar blijkbaar niet.
Iemand heeft nooit het recht je te misbruiken. Ook niet als hij in de war is. Voor misbruik bestaat geen enkel excuus.

En denk je niet dat je ouders het juist voor jou heel erg zouden vinden als ze dit wisten? Die man zat fout, niet jij.

Meisje toch, je moet hier echt wat mee doen en niet in je eentje blijven tobben.
Wie is die man dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven