Gran Canaria > welke verzorging??

07-03-2008 21:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een vraagje... Wij willen 12 of 14 dagen strandvakantie naar Gran Canaria boeken. Is de eerste keer dat we daar heen gaan. Nu vraag ik me af welke verzorging we het beste kunnen boeken. In Turkije boeken wij altijd All-In en in Griekenland weer niet omdat je daar juist zo heerlijk kan uiteten. Hoe is Gran Canaria? Heb je veel mogelijkheden? En is het uiteten duur daar?

Bedankt alvast....
Hoi Konela,

Op GC zijn er zát mogelijkheden om uit eten te gaan. Het is niet spótgoedkoop, maar je kunt prima eten voor een goede prijs, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk, er is echt enorm veel keus, zeker als je naar één van de toeristische oorden gaat.

Ik vind zelf een appartement of bungalow het fijnst, maar het is maar net waar je van houdt. Ik vind het prettig om gewoon lekker mijn eigen gang te kunnen gaan, en niet vast te zitten aan vaste onbijt/lunch/dinertijden.

Weet je al waar je heengaat op GC? Playa del Ingles is bijv. supertoeristisch, Puerto Rico ook wel, maar iets rustiger en kleiner, en als je echt voor idyllisch en rustig wilt gaan, dan is Puerto de Mogan een aanrader. Die laatste is ook erg leuk voor een dagtripje.
-
Hoi Anemoon,

Dank je voor je tips! Het liefst willen er ergens heen waar het wel toeristisch is (dus veel barretjes, restaurantjes, winkeltjes) maar niet een soort Salou of zo. En als het maar direct aan 't strand ligt. 's Avonds wel lekker op terrasjes wat drinken, maar we zijn geen discotheek of nachtclub bezoekers.

Ik denk idd dat het een apartement gaat worden. Het liefste wel LO, omdat ik een ontbijtje wel makkelijk vind. 's Ochtends liggen we meestal aan 't strand, maar na de lunch gaan we altijd wel even een stukje wandelen. Dus ik vind het belangrijk dat er wel iets te doen is. Wat zou je aanraden.....?

Bedankt alvast he!
Puerto de Mogan is prachtig, daar kun je ook het lekkerst eten. Maar meest centraal, als je ook aan het strand wilt zitten en veeeeel mogelijkheden voor terrasjes, restaurants (wel wat minder van kwaliteit dan in P d M vind ik), dan zou ik Playa del Ingles doen. Het is wel het meest toeristische van het eiland.

Wij zaten zelf meer in-land in Santa Lucia. Echt in een dorpje tussen de bevolking, ik hou daar meer van. Maar wij hadden ook een auto, dus dan kun je nog alle kanten op.
Wij zijn een paar jaar geleden naar Gran Canaria geweest en gaan ook altijd All-in, dus dit keer ook. Wij zaten in een hotel van IFA, in San Augustin, dat is even buiten Playa Del Ingles, maar wij houden er niet van midden in een centrum te zitten. We zaten met een taxi binnen 5 minuten in het centrum, lopend kon ook langs het strand, maar dat duurde wat langer...

Het centrum van Playa is wel erg volgebouwd en druk, als je daar van houdt is dat prima, maar wij houden daar niet zo van...
Hoi!

Wij hebben vorig jaar in Parque Cristobal, playa de Ingles gezeten. Was heel leuk, we hadden AI geboekt, maar dat doen we dus niet meer... Zijn zoveel leuke tentjes daar! Hotel bestaat uit geschakelde bungalowtjes, vlakbij het winkelcentrum en met gratis bus naar het strand, als je 20 min. lopen te ver vind...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven