Nog wakker ! ?

22-02-2012 01:33 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nog wakker is, (nog) niet kan slapen, al geslapen heeft, gewoon zin heeft om nog wat te kletsen.

Iedereen is van harte welkom!
En dan gaan we hier maar verder. Jammer dat plaatjes posten onmogelijk is nu.
En we gaan gewoon weer vrolijk verder!
Plak er morgen wel een in.
quote:Jonari schreef op 22 februari 2012 @ 01:33:

[...]

Ik kan soms al niet eens meer vertellen wat ik gisteren gegeten heb.Dat kan ik soms ook niet. Hangt er vanaf of het lekker was of niet denk ik, haha. Wat dat betreft is mijn geheugen ook best selectief.
Jo, ben 1,5 kg kwijt. Nog niet echt veel, maar doe ook niet zo streng hoor.
quote:mocy schreef op 22 februari 2012 @ 01:35:

Plak er morgen wel een in.Welja.

Ben je nog afgevallen vorige week?

Ik ook iets van 1,5 kilo. Weet niet of ik de 5 kilo ga halen. Best veel eigenlijk.
Geheugen is toch een vreemd iets. Zeer fascinerend vind ik het. Als ik jong was had ik me echt verdiept in de werking van de hersenen. Geen chirurg (thee a la Reid haha), want daar kan ik echt niet tegen.
Zien jullie trouwens ook geen afbeelding bij de TO? Vraag me af of dat probleem alleen bij mij ligt. Zodra er verder gepost wordt door TO is die gewoon wel terug.

Wat is je streven Moos?
quote:Jonari schreef op 22 februari 2012 @ 01:36:

[...]

...... Weet niet of ik de 5 kilo ga halen. Best veel eigenlijk.Nee ik ook niet, maar je moet toch een droom hebben, ergens in ''geloven''.
Unch ik zou graag 5, 6 kg willen afvallen maar weet niet of dat nog haalbaar is op mijn leeftijd. Naarmate je ouder wordt is het moeilijker gewicht kwijt te raken en wordt je ook zwaarder (en dat is geen smoesje).
[quote]Uncharted schreef op 22 februari 2012 @ 01:39:

Zien jullie trouwens ook geen afbeelding bij de TO? Vraag me af of dat probleem alleen bij mij ligt. Zodra er verder gepost wordt door TO is die gewoon wel terug.

Dat is de laatste tijd in elk topic zo. Is ook al een paar keer gemeld in het mod.topic. Vreemd want zo gauw er meerdere pagina's zijn zie je de avatar wel.
quote:mocy schreef op 22 februari 2012 @ 01:41:

Unch ik zou graag 5, 6 kg willen afvallen maar weet niet of dat nog haalbaar is op mijn leeftijd. Naarmate je ouder wordt is het moeilijker gewicht kwijt te raken en wordt je ook zwaarder (en dat is geen smoesje).Nee, dat is echt waar!
quote:mocy schreef op 22 februari 2012 @ 01:38:

Geheugen is toch een vreemd iets. Zeer fascinerend vind ik het. Als ik jong was had ik me echt verdiept in de werking van de hersenen. Geen chirurg (thee a la Rein haha), want daar kan ik echt niet tegen.

Vind ik ook. Hersenen op zich al, niet alleen 't geheugen. Het is bizar, vooral omdat wij mens zo'n uniek soort zijn wat dat betreft.

Heb er bij vorige studie wel eens college in gehad, hadden ze bij een muis de overplaasting van korte- naar langetermijn zichtbaar gemaakt. Heel apart.

En ook bijzonder om te zien wat er met mannelijk dan wel vrouwelijk brein gebeurt na een orgasme. (Jep, serieus, werkelijk alles wordt onderzocht).
Dochter heeft neuro-psychologie gestudeerd en hersens zijn inderdaad erg interessant.

Ik moest soms als proefpersoon fungeren en dan testte ze of ik Alzheimer oid had. Gelukkig viel het allemaal nog mee.
quote:mocy schreef op 22 februari 2012 @ 01:41:

Unch ik zou graag 5, 6 kg willen afvallen maar weet niet of dat nog haalbaar is op mijn leeftijd. Naarmate je ouder wordt is het moeilijker gewicht kwijt te raken en wordt je ook zwaarder (en dat is geen smoesje).Klopt helemaal! Heeft dacht ik te maken met de hormoonhuishouding, het vetpercentage in je lijf t.o.v. spierweefsel (vetpercentage neemt toe als je ouder wordt) en een soort standaardgewicht dat je lichaam zichzelf 'aanleert', waardoor het moeilijker is om nog gewicht te verliezen.
Ja idd Unch, het verschil tussen een mannelijk en vrouwelijk brein. En wat factoren van buitenaf bewerkstelligen etc. Echt heel interessant. Misschien ga ik als ik rijk en gepensioneerd ben me er verder in verdiepen....
quote:Jonari schreef op 22 februari 2012 @ 01:45:

Dochter heeft neuro-psychologie gestudeerd en hersens zijn inderdaad erg interessant.

Ik moest soms als proefpersoon fungeren en dan testte ze of ik Alzheimer oid had. Gelukkig viel het allemaal nog mee.Haha Jo is ze wel geslaagd......
quote:mocy schreef op 22 februari 2012 @ 01:46:

[...]

Haha Jo is ze wel geslaagd......Haha ja hoor!
Hormonen ook zoiets. Zo allesbepalend.
quote:Jonari schreef op 22 februari 2012 @ 01:45:

Ik moest soms als proefpersoon fungeren en dan testte ze of ik Alzheimer oid had. Gelukkig viel het allemaal nog mee.

Nou, gelukkig maar. Stel je voor dat ze wel iets ontdekt had.

Daar denk ik ook wel eens over na. Stel nou dat ze met al het geoefen op elkaar bij mijn studie iets vinden. Er is bijvoorbeeld wel eens per ongeluk ontdekt dat een medestudente zwanger was, ai.

Edit; en dat is niet eens iets dat levensbedreigend is ofzo.
Als vriendinnen en ik iets vergeten zijn, of vinden van elkaar dat er raar gepraat wordt, gooien we het altijd op Korsakov. Erg eigenlijk om dat als een soort geintje te gebruiken.
Haha Unch, maar idd. Aan de andere kant beter preventief dan te laat.
Dochter is nu dat boek van Dick Swaab aan het lezen. Hoe heet het ook alweer haha... Ons brein, geloof ik.

Als ze het uit heeft ga ik het ook lezen. Vind het echt heel interessant.
quote:Uncharted schreef op 22 februari 2012 @ 01:50:

[...]

Nou, gelukkig maar. Stel je voor dat ze wel iets ontdekt had.

Daar denk ik ook wel eens over na. Stel nou dat ze met al het geoefen op elkaar bij mijn studie iets vinden. Er is bijvoorbeeld wel eens per ongeluk ontdekt dat een medestudente zwanger was, ai.

Edit; en dat is niet eens iets dat levensbedreigend is ofzo.Ja, dan sta je toch raar te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven