Pannenkoeken bakken
woensdag 22 februari 2012 om 09:16
Nu woon ik in een land waar ik niet zomaar de Koopmans-producten uit de schap kan pakken. Ik heb op internet gezocht naar recepten voor pannenkoeken en daar staat alleen maar bloem, melk en boter. Is dat echt alles? Het doet me twijfelen, omdat als dat de enige ingredienten zijn, ik niet begrijp waarom mensen massaal naar de "pannenkoeken-mix" grijpen
En zijn er nog lekker variaties?
woensdag 22 februari 2012 om 09:19
je vergeet de eieren.....
anyway, pannenkoekmix is gewoon dure bloem.
Ik gebruik 400 gram bloem, 900 ml melk en 2-3 eieren.
Zonnebloemolie om in te bakken.
Als variatie kun je brinta door het beslag doen voor extra vezels. Of wat bier, geraspte appel, geraspte kaas, beetje kaneel (lekker bij de appel). Pannenkoeken zijn zo makkelijk....
anyway, pannenkoekmix is gewoon dure bloem.
Ik gebruik 400 gram bloem, 900 ml melk en 2-3 eieren.
Zonnebloemolie om in te bakken.
Als variatie kun je brinta door het beslag doen voor extra vezels. Of wat bier, geraspte appel, geraspte kaas, beetje kaneel (lekker bij de appel). Pannenkoeken zijn zo makkelijk....
woensdag 22 februari 2012 om 09:21
Vergeet de eieren niet. Ik maak het beslag uit de losse pols, zelfrijzend bakmeel (ook niet in ieder land verkrijgbaar), twee eieren, volle melk, de boter is om ze in te bakken. Om het beslag extra luchtig te maken roer ik er nog een scheut bier door, ongeveer een half blikje. Het beslag moet dik vloeibaar zijn.
verba volant, scripta manent.
woensdag 22 februari 2012 om 09:22
quote:rozehanddoek schreef op 22 februari 2012 @ 09:16:
Nu woon ik in een land waar ik niet zomaar de Koopmans-producten uit de schap kan pakken. Ik heb op internet gezocht naar recepten voor pannenkoeken en daar staat alleen maar bloem, melk en boter. Is dat echt alles? Het doet me twijfelen, omdat als dat de enige ingredienten zijn, ik niet begrijp waarom mensen massaal naar de "pannenkoeken-mix" grijpen
En zijn er nog lekker variaties?
Slim hè, die reclame mensen. Pannenkoekenmix is flink duurder dan bloem of zelfrijzend bakmeel. In de winkel dan hè. Dikke winst voor de fabrikant.
Schepje custard door het beslag, geeft pannekoeken een lekkere smaak. Dan alleen wel zoet beleggen. En pannenkoeken mix met 'meergranen' vind ik ook altijd erg lekker. Maar naturel is ook prima hoor!
Slim hè, die reclame mensen. Pannenkoekenmix is flink duurder dan bloem of zelfrijzend bakmeel. In de winkel dan hè. Dikke winst voor de fabrikant.
Schepje custard door het beslag, geeft pannekoeken een lekkere smaak. Dan alleen wel zoet beleggen. En pannenkoeken mix met 'meergranen' vind ik ook altijd erg lekker. Maar naturel is ook prima hoor!
woensdag 22 februari 2012 om 09:24
Ja, die eieren stonden er ook bij. Vergeten te vermelden! Ik ben een tijdje terug begonnen met koken en het verbaast me soms echt hoe gemakkelijk dingen zelf te maken zijn. Al die potjes, zakjes e.d. zijn vaak nergens voor nodig. Pannenkoeken zijn misschien niet moeilijk te maken, maar bij mij gaat alles stuk, dus het blijft een uitdaging.
En het is lekker om eens iets Nederlands te maken. Die vanillesuiker is trouwens een goede tip!
woensdag 22 februari 2012 om 09:28
woensdag 22 februari 2012 om 09:37
woensdag 22 februari 2012 om 09:40
Ik heb laatst uit gemak pannekoeken uit een pakje gemaakt. En ik kan daar geen mooie pannekoeken van maken. Het werden dikke vieze koeken. Niks aan.
Dus lekker ouderwetsch bloem, eieren, melk en een snufje zout. Ik doe er ook nog een zakje vanillesuiker door. Lekker met een dikke klodder roomboter en poedersuiker.
Dus lekker ouderwetsch bloem, eieren, melk en een snufje zout. Ik doe er ook nog een zakje vanillesuiker door. Lekker met een dikke klodder roomboter en poedersuiker.
woensdag 22 februari 2012 om 09:47
quote:Kampen86 schreef op 22 februari 2012 @ 09:45:
Nu heb ik zin in pannenkoeken Ik ook... En gisteren zat ik er al aan te denken om weer eens te maken. vind het echter zo'n klotekarwei. En sinds kort bestaat mijn gezin uit 2 personen meer. Grote pubert van 18 en klein pubertje van 16. Die vreten zo 10 pannekoeken op. Dan mag paps deze keer wel koken...
Nu heb ik zin in pannenkoeken Ik ook... En gisteren zat ik er al aan te denken om weer eens te maken. vind het echter zo'n klotekarwei. En sinds kort bestaat mijn gezin uit 2 personen meer. Grote pubert van 18 en klein pubertje van 16. Die vreten zo 10 pannekoeken op. Dan mag paps deze keer wel koken...