Een uitstervend ras

dinsdag 21 februari 2012 om 20:03
quote:Aantal rokers nog nooit zo laag
DEN HAAG - Het aantal rokers in Nederland was nog nooit zo laag als vorig jaar. Dat meldde Stivoro dinsdag. Volgens de preventieorganisatie rookte in 2011 een kwart van de bevolking. In de jaren '50 van de vorige eeuw rookte nog 70 procent van de mensen.bron: http://www.telegraaf.nl/b ... _nog_nooit_zo_laag__.html
Mooi zo, op naar de 10%! (En daarna dooft het vanzelf uit)
DEN HAAG - Het aantal rokers in Nederland was nog nooit zo laag als vorig jaar. Dat meldde Stivoro dinsdag. Volgens de preventieorganisatie rookte in 2011 een kwart van de bevolking. In de jaren '50 van de vorige eeuw rookte nog 70 procent van de mensen.bron: http://www.telegraaf.nl/b ... _nog_nooit_zo_laag__.html
Mooi zo, op naar de 10%! (En daarna dooft het vanzelf uit)

woensdag 22 februari 2012 om 07:47
Ik ben blij met het rook verbod, mijn astma is nauwelijks stabiel dus ik ben blij dat er in uitgaansgelegenheden niet meer gerookt mag worden. In de zomer kan ik niet op een terras zitten, maar wel rookvrij binnen en dat is een prima compromis.
Overigens lijkt het net alsof enkel de aso rokers gebruik maken van het OV. want met die mensen valt er vaak niet te praten. Ik heb meerdere malen een sneer gekregen omdat ik vroeg of iemand misschien buiten het hokje kon roken( het regende, als het niet regent ga ik zelf weg).
Overigens lijkt het net alsof enkel de aso rokers gebruik maken van het OV. want met die mensen valt er vaak niet te praten. Ik heb meerdere malen een sneer gekregen omdat ik vroeg of iemand misschien buiten het hokje kon roken( het regende, als het niet regent ga ik zelf weg).
woensdag 22 februari 2012 om 12:01
Ik was ook heel blij met het rookverbod en vind het jammer dat het zo halfbakken gehandhaafd wordt. Kon ik eindelijk ook weer eens gewoon lekker naar de kroeg, en daar vrij ademhalen.
Ik heb het al vaker gezegd: ik heb moeite met het onderscheid roker/niet roker. Roken is een handeling, geen eigenschap. Je kunt het doen, maar ook laten.
Als je rookt bepaal je ook voor je nabije omgeving de kwaliteit en de geur van de lucht die wordt ingeademd.
Het is dus volgens mij een vorm van wellevendheid om even te vragen of de mensen in je omgeving er bezwaar tegen hebben als je rookt. Omdat ze er last van hebben, of omdat ze het het gewoon niet prettig vinden. Het is ook hun lucht tenslotte.
En als je omgeving bezwaar maakt gewoon niet roken.
Roken is geen eerste levensbehoefte. Je kan er best even zonder.
Ik heb het al vaker gezegd: ik heb moeite met het onderscheid roker/niet roker. Roken is een handeling, geen eigenschap. Je kunt het doen, maar ook laten.
Als je rookt bepaal je ook voor je nabije omgeving de kwaliteit en de geur van de lucht die wordt ingeademd.
Het is dus volgens mij een vorm van wellevendheid om even te vragen of de mensen in je omgeving er bezwaar tegen hebben als je rookt. Omdat ze er last van hebben, of omdat ze het het gewoon niet prettig vinden. Het is ook hun lucht tenslotte.
En als je omgeving bezwaar maakt gewoon niet roken.
Roken is geen eerste levensbehoefte. Je kan er best even zonder.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 22 februari 2012 om 12:17
quote:molly_bolt schreef op 22 februari 2012 @ 04:51:
Ik ben niet van plan om te stoppen, al rook ik maar een pakje per jaar.
Dat red ik nog niet eens, maar kan soms intens genieten van een sigaretje op een zomerseavond in mijn favoriete tuinstoel, als manlief de vaat opruimt, na een heerlijk diner met vrienden in de tuin.
Als het leven me even toelacht en de mensen om me heen ook.
Pfffff, ik verlang gewoon naar de zomer en naar die sigaret.
Ik ben niet van plan om te stoppen, al rook ik maar een pakje per jaar.
Dat red ik nog niet eens, maar kan soms intens genieten van een sigaretje op een zomerseavond in mijn favoriete tuinstoel, als manlief de vaat opruimt, na een heerlijk diner met vrienden in de tuin.
Als het leven me even toelacht en de mensen om me heen ook.
Pfffff, ik verlang gewoon naar de zomer en naar die sigaret.
woensdag 22 februari 2012 om 17:57