Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
quote:blogbabe schreef op 21 februari 2012 @ 22:07:

[...]

Tja, dacht ik ook al. Maar eigenlijk wil ik gewoon NU bevallen ipv naar de fysio.

Nou, hup dan!
Graag!
Go blog go!

Lb, Ov is zeker optie, zeker vanaf jouw station. Kun je rechtstreeks naar station dat hier op max 10 min lopen vandaan ligt. Moet kunnen dus..

Qua eten denk ik voorlopig dat ik lekker voor jullie kook en dat we als toetje lekker aanvallen op de taart van plukkie (waar we dan al de hele avond tegenaan kijken;-) )

Ik ben gewoon thuis en verwacht inloop vanaf uur of 5. Moet nog even vriendlief melden dat ie dan beter avondje film kan doen met de mannen, denk zomaar dat ie niet echt zit te wachten op 10 vrouwen aan tafel

Ziss: bij roze Dora trek ik ook een grens hoor, maar dat geldt ook voor s overigens. En of die prinsessen spllen handig zijn voor s vraag ik me af. Voorlopig zit ze liever op de loopauto dan dat ze zich als prinses gedraagt. T blijft ons kleine floddertje
Met ex gaat prima, ik heb eigenlijk niets te klagen. Dat eten doen we idd 1 keer in de 2 weken en dat gaat goed. Laatst heb ik trouwens wel aangegeven dat ik wil dat ex beneden blijft. Voorheen was 't zo dat ik dan na 't eten ging opruimen etc. en dat ex dan met zoon naar boven ging. Dat wil ik niet meer, omdat ik daar geen goed gevoel bij had. Tenslotte is 't wel mijn huis en mijn 'privé' en dan voelt het niet goed dat ex boven rondbanjert, terwijl ik beneden ben. Dus dat heb ik 'm subtiel uitgelegd. Eerst vond hij het niet zo leuk geloof ik, later begreep hij het wel. In die zin is het dus wel zo dat het een beetje balanceren is tussen wat goed en fijn is voor zoon, maar ook wat goed en fijn is voor jezelf.

Maar 't contact is goed, we hangen regelmatig aan de telefoon om dingen te bespreken mbt zoon, maar ook om gewoon de leuke dingen te delen die we met hem meemaken. Zijn dus wel gezellige gesprekken.

Nog steeds een ziek mannetje hier met wateroogjes en een loopneus. Koorts wel gezakt, vanochtend 38,1. Twijfel of hij morgen naar kdv kan als hij geen verhoging meer heeft.

Plukkie hoe is het met jouw zoon?

Blog, succes met de laatste loodjes!!
Ik vind het echt heel goed hoe julliedat doen gaudi! Heel fijn voor zoon dat het op deze manier kan. Denk dat dat voor een groot deel aan jóu te danken is, aan hoe jij ex de kans hebt gegeven om vader te zijn.

Misschien scheelt het dat jullie allebei (nog) geen relatie hebben (toch?), dat zijn ook moeilijke dingen dan..

Vervelend van zieke zoon trouwens.. Hoop dat ie snel opknapt!

Hier speeldagje, alle jongens hebben kameraadje hier (7 kinderen!). Ach ja, morgen gaan ze weer logeren (de óudste twee) en kan ik weer bijkomen

Blog: beetje kunnen slapen met je bekkenpijn?
Super goed hoe jullie dat inderdaad doen Gaudi. En ik denk dat het precies is zoals Miss zegt: dat het jouw verdienste is.

De oppas kan waarschijnlijk volgende week 2 uurtjes oppassen totdat vriend thuis is, dus ik kan vanaf een uur of 5 a 6 jouw kant op rijden Miss.

Blog hoe is het?

BMS hoe is het met je broer?
Respect hoor Gaudi. Zo fijn voor jullie zoon dat het op deze manier kan. Er zijn zat vrouwen die het heel anders aanpakken, helaas in naaste omgeving ervaring mee.

Ziss, wat een langslaper dan 's middags, dat kan hij hier ook wel maar er moet tussen dut en avondslaap minimaal 4 uur zitten dus moet ik hem wakker maken. Meteen een vraag, hoe doen jullie dat? Wakker maken bedoel ik. Hier moet dat met beleid, over wangen aaien en leuk doen enzo. Even snelsnel lukt niet want dan wordt hij knorrig. Hij probeert me ook nog weleens gewoon weg te sturen omdat hij verder wil slapen.

Hier vanmorgen een klein drama. Carnaval op kdv, Q wilde niet verkleed want snapt er nog niet zoveel van. Zijn vriendinnetje komt helemaal trots aan, prachtig verkleed en geschminkt en hij raakt totaal overstuur. Tot achterblijven aan toe. Die kleine meid ook van slag, zelfs haar moeder ook een beetje. Ik heb hem uiteindelijk helemaal sip en nahikkend achter moeten laten. Natuurlijk nog wel uitgelegd dat het zijn vriendinnetje was onder al die kleurtjes maar hij geloofde me niet.

Blog, hoe gaat het met je?
Echt goed hoe jullie dat doen met zoon! En eens met Miss, dat het jouw verdienste is. Hopelijk is zoon gauw weer beter.

Miss, grappig dat S dan juist weer niet prinsesserig is. Ook wel grappig. Uk is ook niet erg meisjesachtig, maar ze vindt het tot nu toe wel prima om (prinsessen)jurken aan te krijgen. Ik vermoed dat ukkie echt een meisje meisje is. We wachten af.

Wel leuk trouwens. Gisteren hoorde ik bij het kdv dat uk erg populair is bij de andere kindjes. Een leidster vertelde me dat er al meerdere moeders naar haar toe waren gekomen om te vragen wie uk toch was, want hun zoon raakte maar niet over haar uitgepraat :-)

Blog, als je erg last van je bekken hebt, ga je toch inderdaad naar de fysio. Misschien heeft die inderdaad bruikbare tips voor je?

Wow, Miss, 7 kinderen in huis. Petje af!
Zoon hier is aan de beterende hand maar het eind is nog niet in zicht vrees ik. Rond het einde van de middag stort hij in. Hij eet niet (soit) maar wil ook nauwelijks drinken en daar baal ik van. Ik blijf erover zeuren ("wil je nog een beetje water/limonade/yoki?") maar hij vertikt het. De 40,3 heeft hij na zondag gelukkig niet meer gehaald maar soms is hij redelijk hysterisch met huilen en "au" roepen. Met name als het gaat om zijn mond. Gisteravond wilde hij zijn speen niet eens in z'n mond doen. Heeft jouw zoon dat ook Gaudi? Is het trouwens heel erg dat ik soms denk dat zoon zich aanstelt? Dan is het op het ene moment dramatisch au, dikke tranen en alles, terwijl hij even later als hij een zak chips in de kast ziet, chips wil eten. Als je mond echt pijn doet wil je dat niet lijkt me...

Wat fijn dat het zo goed gaat met ex, Gaudi. Ben het met de rest eens dat dat idd jouw verdienste is. Heel fijn voor zoon. Ik ben wel benieuwd hoe nieuwe relaties hierop van invloed gaan zijn. Dat lijkt mij heel erg moeilijk, dat er dan een andere -op termijn- moederfiguur in het leven van zoon zou komen.

Fijn om te lezen dat er meer jongetjes met een meisjesachtig zelfbeeld. Als wij tegen zoon zeggen dat hij een grote jongen is roept hij regelmatig "nee! grote meid!".
*edit*

Ik had gisteren weer een controle bij de VK, vanaf nu elke twee weken alweer. Ik had vorige week mijn bloed laten prikken voor de standaard dingen en om de bloedgroep van de kleine te bepalen (ik ben resusfactor negatief), is dat buisje niet goed geweest. Dus of ik dan deze week snel even opnieuw wil gaan, want als baby positief is, moet ik (eigenlijk in week 30, dus nu) een anti-D spuit. Tja, als het zo'n haast heeft hadden ze me vorige week ook al even kunnen bellen natuurlijk. Beetje onhandig.

Verder alles z'n gangetje hier. Ik zal eens even bijlezen en reageren, wel zo lief he, nadat jullie zo met ons hebben meegeleefd.
Plukkie, wat sneu dat zoon zo ziek is nog. Heeft hij geen keelpijn dan, of is het echt zijn mond? Misschien waterijsjes?

CD, wat schattig dat Uk zo populair is. Zoon heeft 1 jochie waar hij altijd mee knokt, haat-liefde verhouding volgens mij. En een meisje van een half jaar ouder die hij altijd opzoekt (en zij hem). Ze is al eens hier wezen spelen en zoon heeft het altijd over haar als zijnde: mijn vriendje. Zo schattig!

Blog, hoe is het? De beste oplossing tegen die klachten is bevallen natuurlijk. Ik hoop voor je dat het niet te lang meer zal duren. We verwachten wel dat je je meldt nu elke dag he? Of beter nog, twee keer per dag haha.

Gaudi, inderdaad heel fijn voor jullie zoon dat jullie contact nu zo goed is. En dat heb je inderdaad aan jezelf te danken, jij bent er altijd voor blijven vechten. Petje af hoor!! En logisch dat je af en toe nog andere grenzen aangeeft, dat mag toch gewoon. Hoe is het met je kleine man, al wat beter?

Ziss, leuk om ook van je te lezen. Ik heb geen FB, dus ik moet het hebben van hyves en hier. Voor mij prima, maar blijkbaar mis ik dan wel eens wat.

Moontje, welkom alsnog. Beetje laat van mijn kant, maar goed.
Zoon heeft hier geen pijn in z'n mond, maar ik herken het 'misbruik' van het ziek zijn. Nu heeft hij opeens vaak 'au in de buik' als we gaan eten.. Hij knapt trouwens alweer op, geen verhoging meer, alleen nog steeds een loopneus. Als hij voor 't slapen gaan ook geen verhoging meer heeft, breng ik 'm morgen wel naar kdv. Dan bellen ze wel als het onverhoopt toch niet gaat.

Plukkie, eerst moest ik er ook niet aan denken dat ex een nieuwe partner zou krijgen, precies om de reden die jij aangeeft. Maar ik sta daar nu anders in. Tuurlijk zal het wennen zijn, maar als ex weer happy is in de liefde zal dat ook bijdragen aan geluk zoon. En ik heb soms ook een beetje het idee dat zoon nu wel heel veel voor ex invult, maw dat zoon 'verantwoordelijk' is voor t geluk van ex. En dat vind ik niet zo'n goede ontwikkeling, het zou gezonder zijn als hij dat bij zichzelf en bij een nieuwe partner zoekt. Ex kan ook minder goed invulling geven aan een leven zonder partner dan ik.
quote:MissBR schreef op 22 februari 2012 @ 09:53:

Blog: beetje kunnen slapen met je bekkenpijn?Ja hoor, gelukkig wel. het gaat al iets beter vandaag. Ik zei vandaag tegen de vk dat ik wilde dat de baby vandaag nog kwam! Ze moest lachen en zei dat het nog wel 5 weken kon duren en dat ik me er maar niet zo op moest verheugen. Shit! Ze heeft natuurlijk gelijk, maar ik wil NU!

Gaudi: inderdaad, respect voor jou! Zó knap hoe je met je ex omgaat en steeds naar het belang van je kind kijkt. Echt super!!!!!

CD: wat grappig dat uk nu al sjans heeft en goed in de markt ligt bij de mannen! Dat wordt wat als ze 16 is!

Plukkiedewukkie: dat denk ik ook vaak hoor, dat Blogster zich aanstelt. Al is het op deze leeftijd niet echt aanstellen. Ze zijn gewoon nog niet zoveel gewend wat betreft tegenslag. (denk ik) Dus in hun beleving is het allemaal echt vreselijk. Bij een snottebel gedraagt ze zich soms alsof de wereld vergaat, en ze heeft soms hééééle erge buikpijn. Dan lijkt het echt alsof ik de ambulance moet bellen. 1 minuut later zit ze lekker te spelen. Volgens mij hoort dat er gewoon een beetje bij.
Plukkie, Gaudi, beterschap voor jullie mannetjes. Is het bij Plukkiezoon niet iets van kiezen ofzo, of kan dat niet meer?

Gaudi, echt een opsteker voor jezelf hoor hoe je dat doet met ex. Erg fijn voor zoon ook.

BMS, wat een gedoe met dat bloedprikken zo. Bij jou wordt het langzaamaan ook echt spannend nu... En broer moet natuurlijk wel rustig opbouwen, maar fijn dat jij en moeder af en toe bijspringen.

CD, leuk om te horen dat uk populair is bij kdv! Hoorde tijdje geleden ook van moeder van 'vriendin' van Hansje dat zij elke avond vraagt of Hansje ook al slaapt etc. En ze is nog wel een half jaar ouder. Zoon trekt nu sowieso naar oudere kindjes toe, hoor regelmatig nieuwe namen en dat blijken dan de ruim drieplussers te zijn.... Op babygroep trok hij juist met jongere kindjes op die hij dus vervolgens moest achterlaten.

Uh....Blog, waar ben je? Even kijken of ze ergens anders wel is
quote:plukkiedewukkie schreef op 22 februari 2012 @ 13:37:

Fijn om te lezen dat er meer jongetjes met een meisjesachtig zelfbeeld. Als wij tegen zoon zeggen dat hij een grote jongen is roept hij regelmatig "nee! grote meid!". Andersom is dat ook zo, hoor! Blogster kiest bij rollenspelen heel vaak voor een mannelijke rol. Ze wil bijv altijd Toto zijn van het Zandkasteel, kiest nooit voor Sassa.
Samzoen, misschien dat ik voor de 2e ook maar de oppas ga vragen voor een paar uurtjes. Hoeft vriend niet extra vroeg naar huis toe en kan ik er op tijd zijn. Gezellig dat er zoveel van de partij zijn!
Samzoen, misschien dat ik voor de 2e ook maar de oppas ga vragen voor een paar uurtjes. Hoeft vriend niet extra vroeg naar huis toe en kan ik er op tijd zijn. Gezellig dat er zoveel van de partij zijn!
quote:littlebeetle schreef op 22 februari 2012 @ 16:30:

Uh....Blog, waar ben je? Even kijken of ze ergens anders wel is Nou, ben toch best actief aanwezig hier, dacht ik zo!

BMS: ik had precies hetzelfde met dat bloed prikken. Ook mijn bloed was 'kwijt'. Heel onhandig als ik toch een of andere injectie nodig zou hebben. Dat was gelukkig niet het geval, dus alles kwam goed. Maar ik vond het wel slordig inderdaad.
En Blog, hoe is het vandaag? Is je wens al gehoord?

Grappig LB, dat hansje ook naar oudere kindjes toetrekt, dat doet uk namelijk ook. Weer een overeenkomst :-)

Over anderhalve maand wordt ukkie al weer 1 jaar! Wat gaat het snel he? Zo langzamerhand zijn we een beetje aan het nadenken wat we haar voor cadeau willen geven, maar we hebben echt geen idee. We hebben natuurlijk al zoveel van uk. Jullie nog inspiratie? Want de meesten van jullie hebben dit natuurlijk ook al eens bij de hand gehad.
Iets praktisch misschien voor d'r verjaardag? Iets voor d'r kamer, nieuwe lamp, kleding, bedlampje, dekbedovertrek? Of iets waar ze allebei mee kunnen spelen; smartmaxx, kapla, poppenhuis? Iets groots voor in de tuin; schommel, glijbaan, zandbak, speelhuisje? Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet zo moeilijk vind om cadeautjes te bedenken. Maar bij mij hoeft het ook echt niet groots te zijn, dat snappen ze nu toch nog niet zo. Blogster is al blij met een kleurboek, een tweedehands fietsje of een gebrande cd van Dirk Scheele.
Nou we zijn weer thuis...

Gisteren tegen het einde van de middag thuis gekomen. Helemaal blij. Ieniminie doet het hartstikke goed en ik voel me ook weer stukken beter. Haha was even weer vergeten hoe de nachten zijn met een kleine baby (druk dus).

Mini moet ook even wennen en is helemaal hyper maar loopt heel schattig rond met een babypop en doet alles na. Vandaag is ze naar het kdv dus kon ik even wennen aan het samen met Ienimini zijn.

Ik zal eens bij gaan lezen en daarna op de tribune gaan zitten voor Blog. Ik hoop dat je snel er net zo bijzit als ik nu doe (in bed met een "snurkende" baby naast je).
Hee, Wicki, goed en leuk om van je te horen. Wat fijn dat jullie weer thuis zijn en dat ienimini het goed doet. Wel weer ff wennen die nachten he?

CD, ik vind bij de oudste een cadeau verzinnen voor verjaardag al lastig, laat staan voor de tweede. Scheelt bij ons nog dat de eerste geen meisje is En gaat inderdaad snel met ukkie, hier is Pansje deze week alweer 9 maanden. Vandaag naar CB geweest, ze is eigenlijk wat te licht en te klein, maar niet meteen zorgelijk. Wel een keertje extra komen wegen. Qua gewicht vind ik het ook niet zo gek, want ze eet pas sinds een week of twee het vaste voedsel goed, daarvoor toch nog grotendeels op melk.
Heerlijk Wicki, dat je weer thuis bent. Naar omstandigheden toch nog best snel!
Och Wicki wat ben ik blij even wat van je te lezen. Ik moest toch best vaak aan jullie denken!!

Gelukkig dat jullie weer lekker thuis zijn! Geniet ervan.
He Wicki, wat fijn dat jullie weer thuis zijn! En dat ieniminie het zo goed doet! En dat is wel weer even wennen he, zo'n nachtbrakertje?

LB, fijn dat alles met Pansje weer goed was. En te klein en te licht. Tja, dat is bij onze beide meiden ook steeds aan de orde. Hoewel ik denk dat ukkie wel eens een inhaalslag aan het maken kan zijn.

Uk is momenteel helemaal mama-minded. We worden er eerlijk gezegd een beetje gek van. Ze wil het liefst de hele dag op mijn schoot en ik moet alles met haar doen en papa met ukkie als het aan haar ligt. Als manlief 's morgens haar kamer binnenkomt wordt hij begroet met een: Nee, mama! Ze wil hem 's avonds geen eens meer een kus geven voor het slapen. Wel een beetje sneu vind ik dat. Verder is ze heel erg haar grenzen aan het opzoeken. Op het kdv valt het ook op. Ik hoop maar weer dat dit allemaal weer een fase is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven