Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Neje, wat fijn te lezen dat je lekker aan de slag bent weer! Dat intapen heeft dus wel effect, als ik je zo lees.

Thanks voor je felicitaties; geniet van je avond!

Zoeb, ik vind het wel lief van je man dat hij dan altijd even checkt hoe het met jullie boot is :-)

Heb je al kunnen eten of zit je nog te wachten?

Hier een dagje opgeruimd boven; het begint te vorderen. Overmorgen komt mijn briendin op bezoek, dus dan wil ik het wel een beetje netjes hebben
Bo wat erg, mijn verjaardagsberichtje stond nog open! Was niet verstuurd! Ik schaam me dood. Heb op iPhone verschillende Viva vensters open staan en ik zag het net meteen.

Bij deze alsnog;

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En leuk die balonnen.

Nogmaals sorry, stom van mij. Had beter moeten kijken.
Geeft toch niks, Phoehee :-)

En alsnog bedankt voor de felicitaties!
Goedemorgen.

Bo lekker geslapen? Moet jij vandaag bloed prikken en morgen weer kuren of is dat volgende week? Zou fijn zijn als je nog een weekje rust zou hebben.

Over tot de orde van de dag.

De clowns van het raam, de naaimachine op tafel voor een broek die kleiner moet en straks werken.
Goedemorgen! dat vroeg ik me ook af Zoebie, je vriendin komt morgen Bo dus dan hoop ik dat je nog niet hoeft?

Even door het huis roetschen en dan hoppa door naar het werk.
Ik ben lui. Nou ja, ik heb Sam's autostoeltje al in de andere auto gezet en op de goede maat gemaakt. En nu duik ik mijn klerenkast maar weer eens in.
Goedemorgen!

Nee, ik heb pas volgende week weer chemo omdat ik de laatste keer zulke problemen had met de witte bloedcellen. Even een extra rustweek, dus.

Geluk, is je huis schoongeroetjst? Werk ze! Is het bij jullie ook zo prachtig zonnnig?

Zoeb, lui??? Jij??? Hahaha, zelfs als jij zelf vindt dat je lui bent doe je in één ochtend nog meer dan ik in één week

Ga je weer wat kleding vermaken?

Ik ga vandaag verder boven, het begint zo lekker op te ruimen langzamerhand!
Wat fijn toch wel Bo, een extra weekje. je voelt je redelijk goed hè? Omdat je zo actief bent. Leuk dat je vriendin komt en dat het opgeruimd is.

Na mijn hele klerenkast leeggehaald te hebben, heb ik toch weer iets leuks gevonden. Ik heb een vierdeurskast. In de ene tweedeurs mijn oude kleren en in de andere mijn nieuwe. Ik heb de oude kleren helemaal nagekeken en gepast en het ziet er echt niet uit. Dan zie ik pas hoeveel ik ben afgevallen. Nu heb ik een grijs rokje aan met donkergrijze bloemen. Een donkergrijs shirtje, een lichtgrijs vest, grijze legging en grijze laarzen. Het staat wel mooi hoor al klinkt het erg grijs.

Ik heb tenminste weer een combinatie bij elkaar die ik aan kan doen. En ik heb heeeeeel erg lang onder een gloeiend hete douche gestaan. Heerlijk. Ben helemaal rozig nu. Klaar om zo te gaan werken.
Ja, ik voel me redelijk, en ik vind het fijn om in huis bezig te zijn :-)

Je kleding klinkt superleuk! Werk ze :-) in gecoördineerde outfit voel je je toch altijd beter
Echt fijn dat je nog een weekje respijt hebt, dan heb je toch meer deel van leven Bo, het is zo kielekiele elke keer. Hopelijk heb je nu een mooie tijd met je vriendin.

Mijn huis is wel helemaal opgeruimd, was weg bult kleren op de stoel in de slaapkamer weg, bed verschoond, afwasmachine gedraaid en vuilnisbakken geleegd, maar niet door mij schoon geroetsjt, als het goed is doet de hulp het nu, ze komt eens in de twee weken 2 uurtjes, lekker he? als ik straks uit mijn werk kom is het schoon........
Die outfit klinkt trouwens leuk Zoebie, goede combi's staan zo mooi vind ik altijd. Mijn zus kan dat heel erg goed en ik vroeg me steeds af wat ze dan toch precies anders deed, maar laatst zag ik het eindelijk, zij combineert altijd drie kleuren.

De kleding die de meisjes hier op de Vivasite vaak aan hebben vind ik meestal lelijk, die vorige met dat verwassen gestreepte truitje daar dacht ik van dat ze vast het huis aan het schilderen was in haar oudste outfit. de huidige gaat wel al is ze erg zwart.
Ik vind de kleding van de vivameisjes ook niks; vaak is het een bij elkaar geraapt zooitje. Terwijl het vaak zulke knappe meiden zijn, zo jammer!

Ik heb boven echt ontzettend veel gedaan; nu nog even de logeerkamer poetsen morgen en dan is alles gedaan.

Ben best moe, maar ook voldaan. Ro kan nu het plafond op zolder afmaken en dan is dat ook klaar! Haha, wat moeten we binnenkort als alles af is? Dan hebben we tijd over :-)

Heerlijk lijkt me dat soms, een hulp; zoals jij nu, dat je thuiskomt en je huis is schoon, da's toch super :-)

Ik ga even koken; biefstukreepjes in sojasaus en knoflook, met champignons en rijst en verse koriander. Ik zag het recept en ik kreeg er acuut trek van
Haha Bo als ik het lees word ik er spontaan misselijk van! Ik eet al geen vlees maar nepvlees lust ik opeens ook niet meer. Komt wel weer goed.

Het zal vast lekker gesmaakt hebben, want op het vleesdeel na klinkt het heerlijk.

Kwa mode, kleur is hip. Ook kleuren combineren waarvan je niet meteen denk van ja, maar toch vaak leuk. Ik vind het in ieder geval heel vrolijk.
Zo, hehe, bijgekomen van de BHV en net met de kat naar de dierenarts voor de jaarlijkse checkup. Het beest was zo on-ge-loof-lijk fel dat de prik het enige was wat de arts kon doen, want daarna had ze zich verschanst in de ruimte voor de röntgenfoto's. Ik kon d'r zelfs niet optillen. Nou ja, ze ligt nu op de leuning van de bank te wachten tot ik het luikje van het slot haal. Moet zeggen dat het met harde hand in een reisbakje "proppen" van de kat niet bevorderlijk is voor mijn hormoonstorm

Phoehee, ik heb de laatste dagen ineens zo'n trek in vettigheid! Gewoon, patat met mayo enzo. Maar ik heb een heel strenge vriend die dan gewoon de andijviestamppot of boontjes klaarmaakt. Ik kan dan echt nog steeds met lange tanden eten. Maar het is wel beter voor me...

Bo, wat heb je weer veel gedaan! Ik word al moe als ik het lees. Bij ons thuis is vriend druk bezig met de vaste kast voor in de babykamer. Het vordert heel snel, nog een paar planken en schilderen enzo. Ik ben blij dat het vorm krijgt. Tegen die tijd kan hij heus wel weer iets nieuws verzinnen. Ik gok dat Ro ook iemand is die heus wel een andere klus voor zichzelf kan verzinnen. Tot die tijd heeft hij nog een heel stuk land kaal te trekken

Zoebie, fijn al die kleren die uitgezoch zijn! Moet je nu weer nieuwe dingen gaan kopen?

Geluk, je had toch na je terugkomst ook al zoveel gewassen?

Alle anderen: ik zwaai even. BHV put, ondanks dat ik niet de volle 3 minuten mocht reanimeren van de instructeur, toch wel erg uit! Zometeen even met een toetje op de bank en kijken of de kat weer op schoot wil. Morgen hoef ik weer maar een half dagje te werken, want 's middags moet ik naar de homeopaat (kijken wat mijn baby met de balans in mijn lichaam heeft gedaan ) en daarna gaan we ons kindje erkennen. De achternaam van vriend wordt toegewezen en dat is het enige waarvoor ik binnen de opvoeding echt voor de volle 100% zeggenschap over heb. Althans, als ik geen toestemming geef, heeft ons kindje straks míjn achternaam

Tot morgen!
Wat lekker Bo dat je zoveel hebt kunnen doen. Dat geeft zo'n voldaan gevoel als je er op terugkijkt en ziet dat het opgeruimd is.

Leuk Ing, dat de babykamer vorm krijgt. Heb je nu al een broek gevonden?

Die arme poes.

Wat ik zo gek vind hè, wij hebben toch al jaren katten gehad. Leuke katers die heel lief waren. Maar altijd zwerfkatjes die op de één of andere manier op ons pad kwamen. Nu hebben we een poes uit een nestje. Dus al van kleins af aan wisten we dat dit onze nieuwe poes zou worden, maar ik heb niks met het beestje. Er is geen klik zoals met de andere katten. Dat voelt heel raar. Want je zou toch denken dat een poes een poes is. Ze is echt heel lief hoor en aanhankelijk want ze ligt 's avonds lekker bij me, maar toch is die klik er niet. En ik heb geen idee hoe dat kan. Vind het ook echt raar. Al denk ik wel dat het komt omdat ik nooit een poes heb gehad, maar altijd katers.

Nu is er gisteren een poes van een collega van Jan overreden en die collega wil Siep wel graag. Vooral omdat ze zo lief is. En nu vind ik dat toch ook weer niets. Een beest neem je voor het leven. Ik zit dus met een flink dilemma. Want misschien komt de klik nog wel en ben ik bang dat ik er heel veel spijt van krijg.

Moeilijk, moeilijk.
Weet je Zoebie, ik dacht toen meteen 'waarom geen kater?' Katers zijn vaak toch anders. Geen idee of die klik nog kan komen, maar een goed huis gaat weer weg.
Zo, ik zit te tollen op mijn stoel :-) Dus snel naar bed zo!

Phoehee, owwww, je bent natuurlijk al vegetariër, en dan ook zwanger; ik zal voortaan de vleeswaren in het wit neerzetten

Het was trouwens wél erg lekker, ik ben zo dol op koriander.

Ing, haha, die kat! Die had écht geen zin in zijn prikje hè, gelukkig is het toch nog goedgekomen.

Kan me voorstellen dat je na de BHV extra moe bent, dat is nogal inspannend. Wel heel gaaf dat je het doet!

En een spannende dag dus morgen; homeopaat én de erkenning regelen. Wat wordt het allemaal echt, ineens!

Zoeb, ach gos, ik zou dat ook een vreselijk moeilijke keuze vinden.... aan de ene kant, als Siep bij de collega van Jan een warm en liefdevol huis krijgt, dan hoef je je daarover natuurlijk niet rot te voelen.

En als je toch weer een kater wil daarna, dan dus wel voor een mannetje gaan, als je dat verschil zo merkt.

Maar je beslist zoiets niet "eventjes" makkelijk, dat snap ik best.

Ik ga naar bed, Ro is op de bank al in slaap gesukkeld, dus het is tijd :-)

Slaap lekker & tot morgen!
Bo slaap lekker.

Over Siep. Ik denk er toch nog even over. Dit viel me een beetje rauw op mijn dak toen Jan er mee thuis kwam.
Lekker veel heb je gedaan Bo een heerlijk gevoel dat er iets nuttigs uit je handen komt. Het is inderdaad een grote luxe als je huis schoongemaakt is als je weer thuis komt, erbij blijven vind ik heel vervelend, dan doe ik het nog liever zelf.

Het is ook niet zo dat je niks meer hoeft te doen, met eens in de twee weken een hulp, maar het geeft wel rust, als het nu vies is weet ik dat het toch binnen niet al te lange tijd weer aan de beurt komt, daardoor kan ik ook makkelijker wat laten liggen, terwijl ik dat vroeger echt niet kon.

Ik had alweer drie machines sinds we terug zijn hoor Ing, die was gaat gewoon door, we zijn alweer 15 dagen thuis, dat zijn al 15 witte t-shirts, 30 onderbroeken 4 BH's bed verschoning, handdoeken en zo kan ik nog wel even doorgaan! haha

Wat een dilemma Zoebie en ik denk eigenlijk ook 'arme Siep, ze moest eens weten', maar tja als het zo is en ze een liefdevol thuis kan krijgen... Het feit dat je afstand van je huisdier zou kunnen doen zegt eigenlijk al genoeg, sterkte met je besluit het lijkt mij moeilijk.

Ing heb je niet gezegd als je wil dat de baby jouw naam krijgt dan eerst een trouwring? het is nu of nooit...... ;)
Nee Geluk, het is geen arme Siep. De poes krijgt aandacht en liefde genoeg. Als het een arme Siep was, dan moest ik helemaal niets van haar hebben en dat is niet zo. Ze ligt niet voor niets altijd op mijn schoot kopjes te geven. Ik ga ook echt niet over één nacht ijs met die beslissing. En ik moet ook aan Saar denken. Die twee zijn dikke maatjes.

Nog een ochtendje werken en dan heb ik weekend. Jippie.
Dat ze het goed heeft daar twijfel ik ook niet aan hoor Zoebie en gelukkig weet ze het zelf niet van die mindere klik werk ze

Ik ga sporten, heb het maandag af laten weten omdat ik naar de tandarts moest, dus ga ik vandaag extra mijn best doen!
Goedemorgen

bo, weer lekker aan het klussen in huis

Ingh, hoe gaat het met je. Heb je nog een broek gevonden?

Zoeb wat een besluit, snap dat dit heel moeilijk moet zijn. Hier zijn de poezen trouwens niet veel anders dan de katers maar misschien hebben wij ook gewoon geboft

Ik zwaai even naar de anderen. Vandaag maar weer eens wat gaan doen in huis. We "bakeren" pommeltje tegenwoordig in, in een wikkeldoek. Ze bewoog in haar slaap steeds meer waardoor ze wakker bleef. Nu slaapt ze en kan ik wat meer. Ik durf haar zelf nog niet in mijn eentje in de draagdoek te stoppen. Anders zou ik dat doen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Nope, nog geen broek. Ik heb hier geen prenatal in de buurt... Ben wel overtuigd dat ik toch maar de 44 moet halen dan.

Verder gaat het prima hoor! De energie is wel terug, alleen word ik van inspanning nog snel moe. Een stukje fietsen of gisteren de BHV cursus is toch intensiever dan ik me voorstelde

Zoebie, ik zou het niet kunnen hoor, de kat weggeven. Het is wat je zegt: je kiest voor het beestje voor het leven.
Goedemorgen, ik kom even snel langsgefietst want we gaan boodschappen doen en ik was de hele ochtend druk met het voorbereiden van de logeerkamer :-)

Zoeb, even snel terugkomend op je Siep-dilemma: ik denk dat niemand hier ook maar één keer denkt dat Siep iets tekort komt bij jou in huis. We kennen je allemaal als een groot dierenliefhebster, dus dat het daaraan niet ligt, dat hoef je wat mij betreft niet eens uit te leggen!

En hoe dan ook denk ik dat Siep goed terecht zal komen; of ze nu bij jou in huis blijft of een ander liefdevol huis vindt

Nu snel naar de auto, Ro zit al klaar
Ben je klaar met alles Bo? Kan de loge in een mooi opgeruimde kamer slapen? Is het een Nederlandse vriendin die komt? Heel veel plezier.

Maar dat gaat wel lukken.

Ing je lijf moet toch nog een beetje wennen. Misschien is de bhv net iets teveel geweest.

Ik heb iedere dag wel een machine was ondanks dat we maar met zijn tweetjes zijn. Nou ja de honden en de kat ook natuurlijk. Die kleden gaan ook twee keer per week in de was.

Ik had gisteren weer een akkefietje op mijn werk met die balk. Vanmorgen heb ik een gesprek met mijn FM gehad, want ik ben er toch niet goed van. Er zit een spion op onze afdeling die alles wat ik zeg doorklikt aan die balk. Hoe flauw is dat. en hoe gemeen want ik ben echt niet de enige. En het stopt ook niet als ik niets meer zeg over die balk. Heb nu wel wat meer uitleg gekregen en ik snap het nu wel. Alleen jammer dat ze mij als pispaaltje uitzoekt , want er wordt heel wat geroddeld op onze werkvloer. Heb er een slapeloze nacht door gehad.

Ik denk toch dat Siep blijft. Ik kan het gewoon niet en ik denk dat Saar de poes heel erg gaat missen. Bovendien woont die collega langs een hele drukke weg en Siep is nogal een zwerver als ze buiten is. We komen haar op de raarste plekken tegen. Dan loop ik op het grasveld bij het openluchtmuseum en dan opeens hoor ik miauw en dan komt Siep op me af en beging om mijn benen te draaien alsof ze heel blij is me te zien Ik ben bang dat ze op een drukke weg heel snel wordt overreden want ze kent nu geen verkeer. En dat wil ik echt niet. Als ze weggaat dan gaat ze waarschijnlijk toch naar mijn middelste zoon en schoondochter. Die twee zijn helemaal kattengek en ook gek op Siep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven