Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht of niet?

22-02-2012 22:18 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Je kent deze vorm van oplichting niet?!
O o.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@Hipslala, nee ik was het nog niet eerder tegengekomen. Echter had ik er direct geen goed gevoel over en ben doorgelopen. Mijn man helaas niet.
Jaja.... Je had te maken met een bende...

Ik heb ze van de zomer in Parijs veel gezien.
T is een moderne vorm van bedelen. Waarschijnlijk vond je man haar gewoon zielig
anoniem_146740 wijzigde dit bericht op 22-02-2012 22:26
Reden: Raar woordenboek...
% gewijzigd
Je bent opgelicht voor slecht n tientje. Daar zou ik niet wakker van liggen hoor. Disneyland zelf zijn nog grotere oplichters. Wat je daar wel niet moet betalen voor een verblijf..............
Dat tientje kan me niet schelen, het gaat me erom dat mijn man en ik van mening verschillen en ik begin te twijfelen.

Mijn verblijf viel wel mee, 350 p.p. voor 3 overnachtingen en 4 dagen park
Nee hoor je bent niet sceptisch of negatief! Je man is een goede man en die mensen met die petities zijn slecht! Pure oplichting. Het geld wordt in eigen zak gestoken en ik heb zelfs meegemaakt dat me de huid in het Frans (en een andere taal die ik niet ken) is vol gescholden. Maar de uitdrukking op het gezicht van die mevrouw sprak toen boekdelen. Jammer voor de 10 euro, maar je hebt een man met een hart van goud die gelooft in de goedheid van de mens.
Maakt het heel veel uit of het oplichting is of niet?

Het tientje is toch al weg. Jij wilt

Nu je gelijk halen.

Ik vind het nobel van je man dat hij het geloofde en haar geld heeft gegeven. Laat hem dan In de waan dat het echt was. Waarom wil je zo graag bewijzen dat het nep is? Dan voelt hij zich kut over dat tientje en jij blij omdat je gelijk hebt
Maar hoe werkt dat dan, heeft hij letterlijk een tientje gegeven? Of was die petitielijst een soort machtiging?
Ik vind het nogal naïef van je man eigenlijk als hij echt dacht dat het voor een stichting of iets dergelijks was. Dacht hij dat echt?
Nou ja, je man is er n keertje ingestonken. Gelukkig voor maar een tientje. Hij wilde er een goede daad mee verrichten, dus dat heeft hij voor zijn gevoel gedaan. Mooi in die waan lijkt mij.
Ik wil je niet bang maken, maar heeft je man een tientje gegeven op 10 op het formulier gezet?

Mijn moeder heeft het ooit gedaan in een grote stad in NL en toen is het bedrag veranderd met balpen... was niets meer aan te doen want haar handtekening stond erbij...
Met een rekeningnummer erbij karmanie?

Dan kan je toch altijd nog de bank bellen, of zie ik dit fout?
quote:Miekkie schreef op 22 februari 2012 @ 22:32:

Ik vind het nobel van je man dat hij het geloofde en haar geld heeft gegeven. Laat hem dan In de waan dat het echt was. Waarom wil je zo graag bewijzen dat het nep is? Dan voelt hij zich kut over dat tientje en jij blij omdat je gelijk hebt

Nee, eerder dat hij het niet nóg een keer doet, want die *****-bedelaars staan hier ook bij supermarkten, parkeerplaatsen, stations en ga zo maar door.

En ik weet niet hoe het bij TO geregeld is, maar wij beslissen hier sámen over het geld, en donaties van boven de 5 euro worden hier gewoon besproken. ( moet ook wel als je niet zoveel geld hebt, en nee wij zijn niet zielig)
Donaties van 10 euro bespreken, na een dag waarin je geld over de balk hebt gesmeten in een pretpark? Waarschijnlijk vond hij het contrast met de bedelaar gewoon best groot.

En tja opgelicht... Ik denk niet dat die vrouw een ruim inkomen heeft hoor. Dus hij heeft vast iemand blij gemaakt met die 10 euro.

Het is toch geen halsbedrag?
quote:snoezzz schreef op 22 februari 2012 @ 22:41:

Met een rekeningnummer erbij karmanie?

Dan kan je toch altijd nog de bank bellen, of zie ik dit fout?Als je een machtiging hebt afgegeven kun je die binnen 56 dagen ná afschrijving terughalen bij de bank. Bij de rabo-bank kan dit online, hoe dat bij andere banken is geregeld weet ik niet. Die 56 dagen gelden trouwens wél voor alle banken in NL.
Wifra: daar kan ik mij wel wat bij voorstellen dat het niet vaker gaat voorkomen.

Maar dat maakt niet uit of het echt was of niet. Hij is wel op z'n hoede voor een volgende keer
Toevallig kwam ik gisteren zo iemand tegen op de universiteit! Ze klampte me aan en ik dacht dat het een petitie was, dus had bijna getekend. Toen ik doorhad dat ze geld wilde heb ik het snel afgekapt.

Precies hetzelfde inclusief (neppe) gebarentaal. Volgens mij was het een zigeuner.
Snoezzz, volgens mij was die andere rekening toen leeggehaald ofzo, ze heeft het in ieder geval niet terug gekregen en heeft het er maar bij laten zitten. Het is ook al een jaar of vier geleden.

Overigens vertelde iemand anders toen tegen haar dat hem was overkomen dat hij dacht dat hij eenmalig stortte en dat het een permanente machtiging bleek zonder dat het was gezegd. Dat was overigens zo geblokkeerd...
@Pinks, er is laatst een onderzoek geweest naar wat een bedelaar verdiende. Gemiddeld was dat 1600,- euro per dag!!! Ik zou me haast in een paar vodden gaan steken en naar Parijs afreizen!!!
quote:tess97 schreef op 22 februari 2012 @ 22:48:

@Pinks, er is laatst een onderzoek geweest naar wat een bedelaar verdiende. Gemiddeld was dat 1600,- euro per dag!!! Ik zou me haast in een paar vodden gaan steken en naar Parijs afreizen!!!Waar is dat onderzoek? Daar geloof ik echt geen bal van.
Wat dom om hierin te trappen. Bedrieger staat nog net niet met zwarte stift op hun voorhoofd geschreven!
quote:wifra98 schreef op 22 februari 2012 @ 22:43:

[...]

Als je een machtiging hebt afgegeven kun je die binnen 56 dagen ná afschrijving terughalen bij de bank. Bij de rabo-bank kan dit online, hoe dat bij andere banken is geregeld weet ik niet. Die 56 dagen gelden trouwens wél voor alle banken in NL.

Dat kan juist absoluut niet!!

Ik heb laatst een akkefietje met een sportschool gehad. Ik zou mijn dochter hebben opgegeven.

Ze hebben 3 keer 30 euro afgeschreven.

De bank kon niets voor me doen omdat de sportschool zegt een machtiging te hebben (online en GEEN handtekening)

Toch kan ik het alleen bij de sportschool terugvragen. De rabobank kan niets doen als er zomaar van je rekening wordt afgeschreven.

Ze kunnen alleen storneren bij een doorlopende machtiging.

Dit waren 3 eenmalige machtigingen zeiden ze, dat ik er niet voor heb getekend of ook maar iets heb afgenomen hadden ze geen enkele boodschap aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven