Zoetige snack maken, tips?

23-02-2012 19:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haii dames,

Na een 'baaldag' en flinke pms heb ik verschrikkelijk zin in iets lekker bij de thee terwijl ik een romantische komedie ga kijken.

Maar nu heb ik NIKS in huis...

Dus ik dacht laat ik iets van scratch maken, maar ik heb maar een kleine voorraadkast (lees lege voorraadkast ) dus ik heb nogal moeite om iets te bedenken! Wat heb ik in mijn kast:

- 1 appel, 2 bananes, 3 kiwis

- bloem, suiker/nepsuiker, rozijnen roomboter

- cacao poeder

- klein pakje melk

- eieren

Wat voor lekkers kan ik hier van maken?
Pannenkoeken!
daar heb ik niet genoeg melk voor, en geen beleg
Gekaramelliseerde banaan?

Bananen bestrooien met suiker en bakken in de roomboter. Mjam!
Beetje beslag maken?

Pannenkoek met appel, pannenkoek met banaan, met rozijnen...
Kleine appelcakejes misschien.
Als je bakpoeder in huis hebt kun je appel/rozijnen cakjes maken. Of chocoladecakjes. Banaan met suiker uit de oven is ook lekker. Of appel met rozijn en suiker in de oven doen en dan een wentelteefje erbij maken van oud brood.
Heb je bladerdeeg?

Dan met appel en rozijnen of met bananen en rozijnen appelflappen maken in de oven. Lekker met poedersuiker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Van de bloem, suiker, roomboter en ei een deeg maken. Appel mixen met rozijnen, suiker en kaneel en 1 banaan en een mini taartje maken! Op 180 graden in de oven, 30 min zou genoeg moeten zijn.
quote:helene31 schreef op 23 februari 2012 @ 20:02:

Gekaramelliseerde banaan?

Bananen bestrooien met suiker en bakken in de roomboter. Mjam!Lekker slecht!! Ga ik ook doen, dank!
Van de eieren, suiker en fruit maak je een schuimomelet (google op recept schuimomelet zoet) en van de melk en cacao een heerlijke warme chocolademelk?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
chocolade cake? (maar dan een kleintje?)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Warme chocolademelk maken en dan een paar witte boterhammen met roomboter erop om mee in de chocolademelk te stippen. Deden wij vroeger thuis. Ga er nog bijna van kwijlen.
Bah, ik zie de hele tijd het woord 'snack' in de lijst staan.

Geen tips anders dan al gegeven, maar nou heb ik ook trek
Gelukkige heeft de rest van het viva forum wel inspiratie haha

Gekaramelliseerde banaan klinkt erg lekker hihi

hoe maak ik die appelcakjes?
Cakejes:

100 gram suiker

100 gram boter

100 gram bloem

2 eieren

Snufje zout

Appel

Kaneel

Rozijntjes

Lepeltje suiker

Suiker met boter luchtig kloppen. Eieren een voor een erdoor mixen. Bloem (met zout gezeefd) eraan toevoegen.

Stukjes appel en rozijn aanmaken met kaneel en suiker en erdoor roeren. Houdt een beetje achter.

Beslag in vormpjes scheppen, op elk cakeje wat stukjes appel en rozijn leggen.

Bakken op 180 graden, 20-25 minuten. Controleer met een prikker of de cakejes gaar zijn.
banaan met beetje bruine suiker en klein beetje boter in een koekenpan, scheutje rum er over, lekker ook met ijs.

Ik vind alcohol vies maar dit vind ik zoooo lekker.
Optimist tot in de kist!
ik ga mezelf verwennen haha :P !

bedankt voor de tips
Heb even geen arm vrij voor recept maar iets met appel crumble en die rozijnen is ook lekker. Zal wel veel over te googlen zijn. Kan moeilijk zoeken want ext. geheugen van mjin kookschrift ligt niet bij me en heb mijn kat in mijn armen liggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Crumble! Simpel, lekker, snel klaar!

Recept voor +/- 6 personen, je kunt de ingrediënten voor één persoon een beetje op gevoel doen:

Deeg

• 100 gram bloem

• 75 gram suiker

• 75-100 gram boter in kleine blokjes, niet ijskoud maar ook niet ‘zacht’

• snufje zout

Vulling

• fruit

• 2 eetlepels suiker

(• snufje kaneel)

Maken

1. Verwarm de oven voor op 200 graden.

2. Vet een ovenschaal in.

3. Het deeg kun je maken door het los met je handen te husselen/wrijven, dan krijg je kleinere en grotere kruimels.

4. Doe het fruit in de schaal en bestrooi met suiker (en kaneel). Door elkaar roeren.

Dan schep je het kruimeldeeg in een laagje over het fruit. Verdeel goed zodat alles bedekt is.

5. Als het goed is, is de oven nu op temperatuur en kan de schaal de oven in. In 15-20 minuten is je crumble klaar! Je kunt tussendoor en als de oven piept nog even kijken of het niet te bruin/nog niet bruin genoeg is.

Ben benieuwd wat je kiest uiteindelijk! Vind dat je nog best veel in huis hebt om zelf te maken, alle noodzakelijke ingrediënten in ieder geval wel!
Appelcake, chocoladecake, cupcakes?
Je trek is wellicht al "over", maar deze heb ik nog:

- appel in blokjes

- 1 el honing erover

- kaneelpoeder erover

- wat nootjes bv walnoot, pistache, amandelschaafsel en/of je rozijntjes

Evt. kort in de magnetron voor appeltaart-effect.

Maarrre, wat is het nu geworden?
Heb je toevallig ook bladerdeeg in huis?
Ja ben ook benieuwd wat je kiest! Ik Zou voor de crumble gaan.
Ik zou gaan voor:

Merengue, zo makkelijk en erg lekker

Lekker lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven