Geld & Recht alle pijlers

Wat te kopen in kringloopwinkel?

30-01-2012 10:28 63 berichten
Door omstandigheden heb ik een bon van ca. 25 euro, te besteden in de plaatselijke kringloopwinkel (en slechts bij 1 van de vestigingen). Hij is maar 3 maanden geldig en verloopt begin maart.

Ik kreeg de bon omdat ik er iets had gekocht dat bij nader inzien stuk bleek (en geld terug kreeg ik maar deels) maar eigenlijk kan ik dat bedrag niet zomaar missen. Weggeven is dus echt de allerlaatste optie. Ik wil er dus het liefst iets voor kopen dat ik toch nodig heb (of anders ook gekocht zou hebben) anders vind ik het zonde.

Het probleem is, ik kan niks vinden wat ik de moeite waard vind om te kopen. Ik zocht vorige week naar goede winterschoenen (nop), of een goede warme jas (nada) en anders een fiets (alleen heren- en kinderfietsen). Ook de rest van de winkel bood geen soelaas. Ik hoef nu eenmaal geen vergeeld babybadje, gerafeld boek (heb er nog 19 ongelezen liggen, geen tijd voor) of elektronica (want dat durf ik, na dat kapotte apparaat, niet meer aan).

Maarja, ik weet dus (nog) niks. En ik vind het zonde om hem niet te gebruiken. Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet samen met een paar vriendinnen naar de kringloop gaan? Misschien dat jullie met z'n drieën ofzo wél aan die 25 euro komen, en dat je vriendinnen jou dan contant terug betalen?

Over de Slegte: het moeten een beetje bekende titels zijn en de boeken moeten er nog redelijk uit zien (gebroken rug is vaak niet erg, zolang ze maar niet vies zijn). Meestal krijg ik iets van 5 euro voor 3 boeken, de man/vrouw achter de balie bepaald dan ter plekke hoeveel je er voor krijgt.
quote:moonian schreef op 30 januari 2012 @ 15:18:

Kun je niet samen met een paar vriendinnen naar de kringloop gaan? Misschien dat jullie met z'n drieën ofzo wél aan die 25 euro komen, en dat je vriendinnen jou dan contant terug betalen?

Over de Slegte: het moeten een beetje bekende titels zijn en de boeken moeten er nog redelijk uit zien (gebroken rug is vaak niet erg, zolang ze maar niet vies zijn). Meestal krijg ik iets van 5 euro voor 3 boeken, de man/vrouw achter de balie bepaald dan ter plekke hoeveel je er voor krijgt.

Da's een goeie, maar helaas heb ik weinig vriendinnen die zulks op prijs stellen. De meesten halen hun neus op voor de kringloop, vooral ook omdat er steeds minder leuk spul te vinden is.

Thanks voor de info over De Slegte! Het zal wel wat gedoe (lees: gesleep met boeken en uitzoekwerk) worden, maar in het uiterste geval doe ik dat wel
Ik zou vragen of je de bon mag 'verlengen' en het liefst ook in 5 bonnen van 5 euro; dan kan je er wat meer mee.

Die optie van die fiets lijkt mij anders het beste.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik koop er vaak kaarsen (gezellig en de kachel kan een graadje lager) en waxinelichtjes. Nou, ja eigenlijk koop ik er alles. Klein keukengereedschap, van die boxen voor onder je bed om je kleiding in op te bergen, kadootjes voor anderen mensen, ehm, ik heb een lijstje waar ik wanneer ik iets nodig heb het op opschrijf en dan kijke ik iedere keer of ze iets van mijn lijstje hebben. Soms is het even geduld, en soms is het gelijk raak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 30 januari 2012 @ 16:27:

Ik koop er vaak kaarsen (gezellig en de kachel kan een graadje lager) en waxinelichtjes. Nou, ja eigenlijk koop ik er alles. Klein keukengereedschap, van die boxen voor onder je bed om je kleiding in op te bergen, kadootjes voor anderen mensen, ehm, ik heb een lijstje waar ik wanneer ik iets nodig heb het op opschrijf en dan kijke ik iedere keer of ze iets van mijn lijstje hebben. Soms is het even geduld, en soms is het gelijk raak.Nou, woon je toevallig omgeving Utrecht? Dan kunnen we misschien iets regelen
quote:Gamuza schreef op 30 januari 2012 @ 16:01:

Ik zou vragen of je de bon mag 'verlengen' en het liefst ook in 5 bonnen van 5 euro; dan kan je er wat meer mee.

Die optie van die fiets lijkt mij anders het beste.

Ik denk het niet. De bon is handgeschreven, dus het is niet dat ze die in x-voud hebben klaarliggen.

Bovendien is het allemaal niet in goede harmonie gegaan, dus ik wil gewoon van die bon af en dan wieberen.
quote:Starshine schreef op 30 januari 2012 @ 11:52:

[...]

jammer is dat, als er veel mooi spul al weggesluisd wordt. Maar ja, daar heeft zo'n kringloop uiteindelijk zichzelf mee, want als ze de reputatie krijgen dat ze alleen oude verwassen zooi voor teveel geld verkopen, blijven de klanten vanzelf weg.Sterker nog, bij ons verkopen ze het door op Marktplaats. Als je na donderdag komt, is al het goeie van die weet al weer ingepikt. :puke:
quote:redband schreef op 30 januari 2012 @ 10:37:

Op de buurtlink te koop zetten, de te goed bon?

Die dus, als iemand wel voor 25 euro daar boodschappen doet, en jij bent tevreden met 20 euro, jij bent hem kwijt en de koper heeft 5 een paar euro extra te besteden.Ik zet mijzelf nog maar eens neer.
quote:redband schreef op 30 januari 2012 @ 17:10:

[...]

Ik zet mijzelf nog maar eens neer.Ja, sorry, had nog niet op jou gereageerd! Maar dat is ook een hele goeie! Heb volgens mij niet zo'n actieve buurtlink maar goed, kan het proberen
quote:willemeen schreef op 30 januari 2012 @ 17:06:

[...]

Ik denk het niet. De bon is handgeschreven, dus het is niet dat ze die in x-voud hebben klaarliggen.

Bovendien is het allemaal niet in goede harmonie gegaan, dus ik wil gewoon van die bon af en dan wieberen.Dan toch een fiets halen...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Nou, hij staat op Buurtlink! Nu maar hopen dat iemand reageert
Hier staan de mensen maandag om 13:00 uur te dringen voor de winkel, waaronder opkopers van antiekzaken en mensen die ik ken, en die een jaarsalaris van > 125.000 euro hebben.

Rond 13:30 uur kan ik meestal wel terecht, is het iets rustiger, en ga ik tussen de spellen en de (kinder)boeken neuzen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Is het nog gelukt om iets te vinden/ van je bon af te komen?

Ik moest aan dit topic denken omdat ik vandaag mijn slag heb geslagen bij de Kringloopwinkel (niet Emmaus in Utrecht overigens). 5 prentenboeken en een glazen maatbeker voor in totaal 4 euro!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven