What goes wrong...

26-02-2012 17:24 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezien dat er al veel topics zijn geopend over dit onderwerp. Toch zou ik graag wat ervaringen willen horen van andere lezers. Ik ben 28 jaar, leuk leventje en ik weet inmiddels ook wel dat ik er leuk uitzie! Ik krijg, zonder op te scheppen, veel aandacht van mannen en er zijn ook altijd wel mannen geinteresseerd in mij.. Ik hou van deze aandacht, maar ga er meestal niet meteen op in! Als ik dan eenmaal besluit om er wel op in te gaan, loopt het meestal zo dat het na een paar leuke dates op niets uitloopt. Altijd krijg ik te horen dat ik leuk ben, mooi, gezellig, lief, lekker.. Maaar ' ik ben niet verliefd'! Nu net weer zo'n ervaring achter de rug, en het kost me wel een beetje moeite om weer te denken: Okeeej, we gaan lekker door met daten.. Volgens mijn omgeving ligt het aan het type man waar ik op val. Heb vroeger 1 relatie gehad met een afhankelijke man die mij claimde en val sindsdien heel erg op types die op zichzelf zijn, en die vooral stoer zijn. Toevallig hebben de meesten ook wel een 'stoer' beroep, zien er stoer uit..

Maar dit is gewoon het type waar ik me tot aangetrokken voel! Ik weet dat dit allemaal wel goedkomt, en mijn leventje draait absoluut niet om het krijgen van een relatie. Toch vraag ik mij soms af waarom het in mijn ogen bij anderen 'zo makkelijk gaat' en bij mij lastiger! Lezeressen of lezers die dit herkennen ?
Het lijkt me ook heel gezond om liever single te zijn, dan in een halfbakken relatie te zitten.

Ik zie dat om me heen wel gebeuren, en toch, toch was ik jaloers op zo'n relatie, omdat ik het niet voor elkaar kreeg om een man te 'krijgen'.

Achterlijk he??
Haha ja moeilijke materie idd, maar wel interessant...

Hmm het is ook de generatie natuurlijk weer... Ik ontmoet mannen die gewoon kunnen koken dus die hebben mij niet nodig (zoals m'n vader m'n moeder nodig heeft en andersom, ouderwets..) en niet alle mannen kunnen zo goed klussen tegenwoordig (dat doen de vader's) dus ja hmmmm... Ik zal er volgende keer op letten...kan geen kwaad...complimenteren op datgene waar ze goed/trots op zijn dat ze het kunnen en na ja dan..''can you help me with that<knipper, knipper> schatje"

(btw: Ik ben trouwens ook niet het type dat snel ''schatje/moppie/liefje'' zegt. Ik krijg het erg moeilijk over m'n lippen. Waarschijnlijk iets met verlegenheid te maken.. Hebben anderen dit ook??)

Ok nu weer serieus
quote:pop1980 schreef op 27 februari 2012 @ 01:43:

Het lijkt me ook heel gezond om liever single te zijn, dan in een halfbakken relatie te zitten.

Ik zie dat om me heen wel gebeuren, en toch, toch was ik jaloers op zo'n relatie, omdat ik het niet voor elkaar kreeg om een man te 'krijgen'.

Achterlijk he??

Ja en na zo'n relatie komen dan scheidingen na zoveel jaar. En daar sta je dan als alleenstaande moeder. No, thanks..

Nee niet achterlijk. Het gras is altijd groener gevoel ;) Ik heb dat meer bij kennisen bijvoorbeeld waarvan ik dan weet dat ze nogal ''moeilijk in de omgang zijn'' dan denk ik huh en jij hebt wel een vriend??? Maar zoals m'n moeder al zegt, dan zal er bij hem ook wel iets schelen. Op ieder potje past een dekseltje..

Er komt wel een stukje geluk bij wie je ontmoet. Op het goede moment op de goede plaats zijn...
[quote]Doortjee schreef op 26 februari 2012 @ 21:57:

@ susan400: Ik vind internetdaten ook niet ideaal eigenlijk. Het komt idd een beetje gekunseld over in het begin. Maar iemand die de eerste date al over kinderen begint.. Beetje scary! [quote]

Opsich viel de manier waarop hij het vroeg nog wel mee...ik kan best wat hebben...maar hij was de hele tijd zo direct dat de spanning totaal wegviel. Pas halverwege de date kwam de vraag al ''Ik vind het leuk en vind jou leuk...Vind jij het ook leuk om nog een keer te daten?" Dat je het zelf zegt is prima maar verwacht niet dat de ander (nog tijdens de date, waren nog niet eens buiten) ook meteen zijn mening klaar heeft.. Zo waren er nog wat dingen. Ja dit was compleet het andere uiterste!
Ik had precies hetzelfde probleem.. Maar dat heb ik verandert.. Elke man ziet elke vrouw als lustobject,wat jij moet doen is zijn denkwijze veranderen.. En dat doe je door iemand goed te leren kennen.. Als je daarin slaagt word je relatie materiaal..
@royallady, dat vind ik ook een interessante gedachte!
@ Royallday.. Ik ben het helemaal met je eens! Maar ook daarmee heb ik toch eens de plank misgeslagen.. Ik leerde vorig jaar iemand kennen, en we hebben echt een halfjaar heel veel contact gehad via facebook, whats app en we kwamen elkaar regelmatig tegen met stappen.. Daarna een paar keer afgesproken en dit was puur platonisch! Ik begon hem steeds leuker te vinden en ik dacht; eindelijk eens een keer iemand op een fatsoenlijke manier leren kennen.. Hij zocht elke dag contact met me, meerdere keren.. en we konden heel goed over dingen praten. Op een avond zijn we na het stappen bij elkaar in bed beland.. Een week later zei hij tegen mij dat hij verder geen gevoelens voor me had! Ik dacht toen echt; Huh, hoe heb ik dit zo verkeerd ingeschat?! Dus Royallady, hoe pak je dat aan dan, haha?!
Ohja, nog ff in de categorie 'nare opmerkingen van mensen die het zielig vinden dat je single bent'

- ' Jij hebt ook geen geluk, he'

- ' Waarom probeer je geen vrouwen?'

Zucht...
quote:royal_lady schreef op 27 februari 2012 @ 05:08:

Ik had precies hetzelfde probleem.. Maar dat heb ik verandert.. Elke man ziet elke vrouw als lustobject,wat jij moet doen is zijn denkwijze veranderen.. En dat doe je door iemand goed te leren kennen.. Als je daarin slaagt word je relatie materiaal..

Ik ben idd benieuwd hoe je iemands denkwijze hierin kunt veranderen..

Ik ben het absoluut met je eens dat je jezelf niet als lustobject moet presenteren maar ik vraag me af of de types die ik ontmoet niet gewoon te snel hun mening klaar hebben wat betreft ze denken je ''te kennen''..

Het is niet bepaald zo dat ik iemand meteen bespring en alleen oppervlakkige gesprekken heb. Ik neem met de "1e intimiteits-move'' werkelijk nooit het initiatief. Juist niet. Maar heel erg lang wachten met seks ook niet perse als het al wat uitmaakt. Volgens mij heb ik inmiddels een gemiddelde van: na 3e ontmoeting/na 2 dates. En alleen na een topavond die dan nog leuker kan worden als het toevallig zo loopt (lees:laat en gezellig word) :-)

Vooral bij de eerste dates trek ik iets leuks aan maar meer casual dan sexy (wel vrouwelijk) om niet de verkeerde indruk te wekken...

Tijdens een van mijn laatste dates had ik bij de een heel erg veel raakvlakken, uit een zelfde soort gezin opgegroeid, werk in dezelfde branche, zelfde humor etc etc etc. Voelde me erg op mijn gemak bij hem en het draaide naar mijn gevoel gelukkig niet alleen om de seks. Wel bijelkaar blijven slapen bij de 2e en 3e date maar nog niet eens all the way gegaan. En toch is het weer niet genoeg blijkbaar. Al na deze 3e date denkt hij te weten dat ''hij nu inmiddels toch wel gevoelens zou moeten hebben''. Hij wil binnenkort best een koffie doen maar zich verder op z'n verhuizing en nieuwe baan storten.. uff vermoeiend en jammer...

@Doortje: oh serieus die opmerking 'Waarom probeer je geen vrouwen?' Die heb ik nog niet gehoord, maar dat zal een kwestie van tijd zijn...! haha! Leuk al dat advies dan he. "misschien ben je te kritisch?", "ben je misschien te veel opzoek? (ehm nee jij begon erover), "volgend jaar staan wij hier en heb jij een leuke man!"

I heard it all.
Hahaha, @ susan400: keep posting.. Die opmerkingen idd.. Ik heb ook weleens gehoord: 'Misschien staan wij hier volgend jaar en heb jij een kind'! Haha, achja, mensen gunnen het me, zo kan ik het ook zien..

Vervelend dat zo'n situatie dan zo afloopt. Soms denk ik weleens dat ik ook teveel uitga van het goede in iemand.. Vriendinnen zeggen; laat iemand echt moeite voor je doen, en geef iemand geen meerdere kansen! Maar op een of andere manier ben ik daar te lief voor ofzo.. Ahhh!
Volgens mij kan dat best wel kloppen dan mannen vrouwen willen helpen en dat de stoere alles voor elkaar hebbende hun interesse doet verdwijnen.

Als ik zelf even rondkijk op een datingsite valt mijn interesse ook snel weg als ik dan zo'n profiel lees van "ik ben een supermens, leuk, spontaan, lief, intelligent, alles top voor elkaar, goede baan, druk leven etc. etc. etc."

Tja, ik heb ook wel een baan, eigen plekje en hobby's. Maar om mezelf af te schilderen als perfect mens dan zou ik liegen.

Voor mij hoeft een meid niet perfect te zijn en alles goed voor elkaar te hebben, dat heb ik zelf namelijk ook niet.

Je hoeft je ook weer niet extra kwetsbaar op te stellen.

Verder weet ik het niet, zelf kom ik niet zo echt ver met het daten
Het zou wel een beetje kunnen kloppen. Toch hoor ik van de relaties die wel slagen nou niet perse dat de vrouw de man heeft laten kruipen. Meestal hoor ik juist dat het goed zat omdat het allemaal meer ''als vanzelf'' ging.

Maar op het gebied van te ''aardig'' vermoed ik dat ik daar ook wel hoog in scoor. Toch zie ik dat niet perse zo. Ik ben gewoon easy going van mijzelf en geen dramaqueen. En iemand kan van mij op aan. Wat ik graag zo hou. Toch laat ik niet over mij heen lopen. en ik kan ook best bijdehand zijn op het gebied van humor.

Ik had ooit een soort van ex-scharrel die echt eigenlijk te erg was maar wel altijd eerlijk en ik stond er zeg maar boven. (Het komt erop neer dat wij vooral een sex-klik hadden. Nu heb ik echt totaal geen behoefte meer aan zo iemand. Maar toen was de ongecompliceerdheid wel fijn tussendoor) Maar hij maakte soms iets te vaak "grapjes" als ''als jij mijn wasje nou doet" waarbij ik natuurlijk zei ''doe het lekker zelf''. En nog meer van dat soort.

Uiteindelijk is het apparte dat toen hij besloot dat de tijd rijp was voor een serieuze relatie in zijn leven, het wel leek of hij maar met z'n vingers hoefde te knippen en voila hij had het (met iemand anders uiteraard). Dat gevoel heb ik vaker bij (knappe) mannen. Lang leve de lol, tot ze besluiten dat het tijd word en dan vind hij wel iemand die daar ook voor in is.

Anyways, te lief of niet te lief. Ik denk dat misschien dit boekje wel iets is om te bestellen en door te lezen, misschien komen we dan weer tot nieuwe inzichten Doortje, wat denk jij?:

De ideale vrouw is een bitch

Over de single-opmerkingen. Ja ze zeggen idd, als het eenmaal zover is kan het snel gaan, let maar op (incl kind)... Het is idd allemaal goed bedoeld. Maar soms als je mensen lang niet hebt gesproken dan weet je alweer dat de vraag eraan komt ''en hoe is het in de liefde''. En dan moet je vertellen, nope nog steeds niet. Ik snap nu dat veel mensen zeggen dat ze bewust nog single zijn. Volgens mij om van de medelij en goedbedoelde adviezen af te zijn
Wow, wat herkenbaar!! Je zou echt bijna denken dat het aan jezelf ligt, wat natuurlijk niet kan want leuker dan wij Viva-vrouwen bestaan ze gewoon niet

Anyways, ik word soms zo krankjorum van dat hele daten. Wat moet je wel doen, wat moet je niet doen, wanneer ga je met hem naar bed, wat voor indruk wekt het als je je zo en zo gedraagt, aaaaaaah. Ik ben 25 en al weer wat jaren vrijgezel. Eigen huis, eigen auto, leuke baan. Ik ben niet wanhopig opzoek en ga ook niet met elke man die maar iets aandacht geeft in zee maar een relatie zou ik nu toch wel leuk vinden (met de juiste persoon ofcourse). De heren die ik tegenkom en aantrekkelijk vind zijn nogal fan van speltip 14: verspreidt je kansen

Er zal vast wel een x iemand voorbij komen waarbij alles gewoon 'klopt' maar tot die tijd houdt het me wel druk bezig! Bij iedereen in mijn omgeving lijkt het wel te lukken, en ik zou ook echt niet genoegen nemen met minder maar soms vind ik het toch wel een beetje oneerlijk
Ook zijn er denk ik meer vrouwen die een relatie willen dan mannen. Dus als de man eenmaal 'beslist' een relatie te willen dan is er altijd wel een vrouw in de buurt die eindelijk denkt; ja dit is er 1!! Oneerlijk, maar waar..
Weet je wat het ook is volgens mij (en misschien is dit wel de allergrootste oorzaak dit hele probleem):

De mannen hebben meer keus dan de vrouwen. Volgens mij zijn er werkelijk meer (knappere) vrouwen in NL dan (knappere) mannen als ik zo om mij heen kijk. They can just sit back and relax.

...zomaar een gedachte..
quote:royal_lady schreef op 27 februari 2012 @ 05:08:

Dit vind ik echt een heel raar verhaal.

In principe is het natuurlijk waar dat iedere man in iedere vrouw een potentieel lustobject ziet. Omgekeerd ziet iedere vrouw in iedere man een potentiële vader of scant mannen onbewust op dat criterium.

Zo zit de natuur in elkaar en dat zal altijd zo blijven, heeft gewoon met instinct te maken en hoe geciviliseerd een samenleving ook mag zijn, dit is een vaststaand natuurgegeven.

En waarom zou een man die dit loslaat relatiemateriaal zijn dan? Ik denk dat seks in een relatie heel erg belangrijk is en dat het daarom ook belangrijk is om begeerd te worden, dus dat je vriend je ook als lustobject blijft zien.
quote:snoepketting schreef op 28 februari 2012 @ 11:43:

Ook zijn er denk ik meer vrouwen die een relatie willen dan mannen. Dus als de man eenmaal 'beslist' een relatie te willen dan is er altijd wel een vrouw in de buurt die eindelijk denkt; ja dit is er 1!! Oneerlijk, maar waar..

Haha, hier ben ik het ook niet mee eens.

Ik denk dat in principe ieder mens graag een relatie heeft en dat vrouwen dat niet sterker hebben dan mannen.

Daarnaast denk ik juist dat vrouwen kritischer in hun zoektocht naar een man zijn dan andersom. En vrouwen blijven binnen een relatie ook vaak kritischer. Ik merk in mijn omgeving veel meer dat mannen denken: "De buit is binnen, het is goed." Ze vinden het in een relatie dan allemaal wel prima.

Wel is natuurlijk zo dat vrouwen die kinderen willen veel meer aan de biologische klok gebonden zijn dan mannen. En dat zijn denk ik de vrouwen over wie jij het hebt. De vraag is dan wel of ze op zoek zijn naar een goede relatie of een geschikte spermadonateur.
Ik denk dat alles te maken heeft (in mijn geval dan) met het type man waarop ik val. Ik val zelf op types die vooral stoer zijn.. Ik vraag me weleens af of het zo'n ' Ik zoek hetzelfde of het tegenovergestelde van m'n vader' syndroom is! Mijn vader is dus niet stoer .. Maar ik voel me op een of andere gekke manier het veiligst bij een man die stoer is, zich heel mannelijk gedraagt, vooral een eigen leven heeft en niet TE veel met mij bezig is! Ik zou dit patroon ook wel graag willen doorbreken, omdat ik denk dat deze types zich vaak niet willen binden, of iig niet aan zo'n zelfstandige, onafhankelijke vrouw als ik!

Toch, die man die vorig jaar ontmoette, waar ik een halfjaar dat contact mee heb gehad, was niet zo'n type. Ik werd verliefd op hem omdat ik hem beter leerde kennen.. Maar hij bleek dus ook niet verliefd. Was hier overigens wel heel eerlijk en duidelijk over en zei ook gewoon; Ik zie mezelf niet met jou in een relatie.. Aiii, dat komt best hard aan als je je hartje aan iemand verloren hebt!

Vandaag weer 2 opmerkingen.. Alsof ze het ruiken:

- 'Heb jij bindingsangst ofzo?'

- ' Het komt gewoon door jouw generatie'

Gelukkig redde een andere collega me door te zeggen. 'Jij bent gewoon te knap, en dat schrikt mannen ook af!'

Uiteraard was dit als een soort grapje bedoeld Hihi..Maar ik dacht; Ik denk dat ik dat maar in 't vervolg zeg...

Of me er miss niet meer zo druk om maken ;)
Helloooo allemaal,

Ik post maar weer eens wat ;)! Ik heb momenteel een beetje dat ik ermee 'zit' dat ik er soms zo'n puinhoop van maak op het gebied van daten.. Als ik ga daten blijven mannen altijd wel een tijdje plakken en van sommige kom ik (door mezelf) ook weer lastiger los. Afgelopen jaar heb ik al met best veel mannen gedate.. allemaal bleven ze plakken, allemaal werd het uiteindelijk niks, met 2 heb ik geen contact meer en met 2 een soort van 'vriendschappelijk' contact.. Mocht ik sex willen dan kan ik zo iemand bellen.. Ondertussen zit ik op een datingsite soms wat over en weer te mailen. Enerzijds is dat natuurlijk heerlijk allemaal, maar hetgeen wat me soms onrustig maakt, is dat om me heen iedereen settelt, bezig is met hun 1e of 2e kind, trouwen.. en ik voel me alsof ik nog zo'n datingkneus ben.. Ik wil nog even benadrukken.. Het lijkt alsof ik er alleen maar mee bezig ben.. Maar ik ben er ook jaren niet mee bezig geweest, omdat ik veel andere dingen aan mijn hoofd had. Ik stond er niet open voor.. Maar nu ik er wel voor open sta, lijkt het zo'n puinhoop te zijn.. Snapt iemand mijn onsamenhangend verhaaltje, haha?!
Ha Doortje,

Wat vervelend dat je er zo mee zit, het is ook af en toe gewoon niet leuk om iedereen te zien settelen, dat geeft ook het beeld dat jij achterloopt.

Alleen niet iedereen vindt op vroege leeftijd hun liefde, andere doen daar langer over, maar doen hierdoor veel ervaring op wat meestal ook weer positief valt voor de uiteindelijke partnerkeuze.

Met al die mannen met wie je hebt gedate, als je heel eerlijk bent tegen jezelf, zou jij dan met al die mannen echt een toekomst zien?

Ik denk het niet en dat geeft dan al aan dat het niet uitmaakt dat het stuk liep, want blijkbaar was het je type niet.

Ga gewoon door waar je mee bezig bent en probeer je niet blind te staren op andermans relatie. Dat zij een relatie hebben wil niet zeggen dat hun per definitie gelukkiger zijn dan jij.
Hey Doortje! Heb je ook gezien dat het forum zich om de haverklap vult met hetzelfde probleem als bij jou (en bij mij). Dat baart me toch wel een beetje zorgen dat er blijkbaar heeeeel veel mannelijke flierefluiters in het rond lopen!

Heb jij al bedacht wat je ''anders'' van plan bent te gaan doen met eerstvolgende dates?

Ik heb zelf bedacht om te beginnen dat ik het ''blijven slapen'' moment langer ga uitstellen en dan niet om hard to get zijn zoals eigenlijk altijd gezegd word maar eigenlijk heel simpel om mezelf in bescherming te nemen en niet dubbellop gekwetst kan worden als een man naderhand ervan terugkomt. Als een man het nl graag ''oppervlakkig'' wil houden..prima, maar dan komt er ook geen intimiteit zeg maar. Zal wel moeilijk worden want vaak is het op de avond zelf gewoon als een kers op de taart van een leuke date! Maar, something has got to change..

Ik ga ook idd proberen te daten met andere typen mannen (en dus oppassen met de popi-jopi, selfcentered types, of die nooit lange relaties hebben gehad -denk nl maar niet dat dat om dezelfde reden is-). Maar goed als je iemand voor het eerst ontmoet en ik denk gewoon ''leuke spontane jongen'' dan weet ik dat meestal van te voren niet...meestal word achteraf het plaatje weer duidelijk.

En zo gaan we door!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven