het bel-me-kapot-register

27-02-2012 01:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ondanks dat ik ingeschreven sta bij het bel-me-niet-register ben ik de afgelopen dagen alsnog gebeld en daar baal ik van.

Vrijdagavond rond half tien 's avonds werd ik nog gebeld. Of ik lid wilde worden van de Nationale Postcodeloterij. NOU, NEE DUS!

Toen ik de callcentermedewerker vertelde dat ik ingeschreven sta in het bel-me-niet-register kreeg ik te horen dat dat ook nog eens mijn eigen schuld zou zijn i.v.m. invullen van enquettes of gegevens invullen op internet.

Ook dat klopt niet want ik bestel niets via internet en enquettes interesseren mij zo weinig dat ik ze de moeite van het invullen niet waard vind. De enquettes waar duidelijk uit blijkt dat er een partij geinteresseerd is in mijn manier van leven en daar een slaatje uit probeert te slaan, is al helemaal een gruwel. Om een overdaad aan foldertjes, advertenties en telemarketeers te weren hou ik me dus verre van dubbelzinnige enquettes ed.

Ik begin een zwaar vermoeden te krijgen dat ze boetes riskeren en betalen uit de winst van de Nationale Postcodeloterij en dat het bellen en mensen erin luizen toch meer opbrengt.

Hoe komen deze mensen toch aan mijn telefoonnummer en waarom bellen ze als ik toch al geregistreerd sta in het bel-me -niet register. En waarom ook nog eens om half tien 's avonds!

Kan de bedrijfstak Callcenter niet worden uitgeschakeld?

Voor altijd, zucht.
Nou, inderdaad.

Ik zou ook graag een rot-van-mijn-stoep-af-register willen hebben, voor die aanhouders die van deur tot deur gaan om me van alles en nog wat aan te smeren. En nog aanhouden ook als ik duidelijk aangeef geen interesse te hebben, bloedirritant.
Of die mensen die je staande houden in een winkelstraat. Of ik even tijd heb voor Amnesty, Green Peace etc.

Allemaal heel goede doelen, maar heb daar helemaal geen zin in als ik loop te winkelen.
heel irritant, wat ik altijd doe: verkoper: mevrouw, ik: nee nee nee, terwijl ik door loop (en ik kijk ze ook niet aan echt stug doorlopen), dan ben je er het snelst vanaf
en als ik een callcenter medewerker aan de telefoon krijg, zo snel mogelijk afkappen: nee geen belang bij en u hoeft niet meer op een ander tijdstip terug te bellen, tot ziens
quote:winterfeestjurk schreef op 27 februari 2012 @ 01:38:

heel irritant, wat ik altijd doe: verkoper: mevrouw, ik: nee nee nee, terwijl ik door loop (en ik kijk ze ook niet aan echt stug doorlopen), dan ben je er het snelst vanaf

Doe ik ook, ja. Die mensen vind ik dan ook net iets minder irritant dan iemand die aanbelt terwijl ik zit te eten of zo, en dan niet meteen ophoepelt als ik geen interesse heb.

Zoiets:

Hij: Klopt het dat u geen klant ben van de (bedrijfsnaam)?

Ik: Klopt en dat wil ik ook niet.

Hij: Mag ik vragen bij welk bedrijf u nu zit?

Ik: Nee, want ik wil niet overstappen.

Hij: Zelfs niet als u dan minder betaalt?

Zucht... Ik heb toen maar aangekondigd dat ik de deur ging dichtdoen. Ik moet eens leren om gelijk die deur in z'n smoel dicht te smijten, maar daarvoor ben ik te beleefd of zo.
gelijk afkappen, je geeft de verkoper nu ruimte om verdere vragen te stellen. gelijk zeggen, nee en daar heb ik ook geen belang bij, dan de deur dicht doen!

volgens mij kun je bij de gemeente (weet ik niet zeker) een sticker halen, met nee geen colportage, dan mogen ze niet meer bij je aanbellen
ik vind de straatverkopers minstens zo irritant, want ze proberen op brutale wijze in te spelen op je gevoel: wilt u niet geven aan arme kinderen??? en ik heb ooit eens de opmerking gehad: u heeft niet een paar euro over voor arme kinderen, maar u kunt wel kleding kopen? (ik liep daar met een aantal tassen)

de brutaliteit, bah!
Sta je toevallig ingeschreven bij UWV en/of uitzendbureau? Ik heb 't vermoeden dat zij je telefoonnummer hoereren. Gelukkig was ik zo slim 'n goedkoop prepaidje voor dat soort instanties aan te schaffen, mijn privételefoonnummers zijn alleen voor gewenste contacten.
Heel irritant ja. Paar weken geleden had ik ineens 10 gemiste oproepen op een dag (op mn werk heb ik telefoon uit) Je denikt opp zn minst dat er iets aan de hand is. Totdat ik uit werk voor de elfde keer werd gebeld, bleek het dus ook iets van een loterij te zijn.

Op straat zeg ik gewoon altijd ik doneer al, zoals ook aan de deur. Bij Unicef spelen ze inderdaad in op kleine kindjes die hulp nodig hebben. Gelukkig steun je unicef met pampers en heb ik twee koters rondlopen, dus ook die discussie is altijd snel afgestompd als ik zeg dat ik Unicef al steun door middel van de Pampers
Ik had het ooit op vakantie, ik was in het buitenland, en ik bleef maar gebeld worden door een onbekend nummer. Ik dacht inmiddels dat minstens mijn halve familie door een ongeluk in het ziekenhuis lag: was het de Postcode Loterij.

En ik woon in de binnenstad, dus als ik ergens naartoe moet, moet ik elke keer door zo'n fuik van straatverkopers lopen. Blegh, ik heb er zo'n hekel aan. Veronica gids, Autoweek, Voetbal International, dagblad, Volkskrant, NRC, goed doel A t/m P: nee dank je.
Polizi, dat soort dingen kun je melden bij de OPTA!

http://www.opta.nl/nl/contact/tips-vragen-of-klachten/
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik liep van de week door de stad 'Mevrouw! mevrouw!'. Ik loop stug door en zeg 'Geen interesse'. Zij zegt 'Ook niet in (een organisatie, weet niet meer welke). Ik 'Nee, ook niet in (die organisatie)'. Zij 'Ook niet in zieke kindjes?'. Ik 'Nee, ook niet in zieke kindjes'. Zij 'Oooohhhhhhhh...'. Maar ik was ondertussen al ern eindje weg door die snelheid die ik had en toch. En toch voelde het niet fijn door die stomme 'Oooohhhhhhh' van dat kind. Ik blijf nooit staan. Mij verkopen ze niets. Ik zit er gewoon niet op te wachten.
Als ik word aangesproken tijdens het winkelen voor een goed doel, vraag ik of ze betaald krijgen voor hun nobele inzamelingsactie. Tot nu toe was dit het geval. Dan zeg ik dat diegene zelf eerst het goede voorbeeld moet geven en draai ik het om. Of ik zeg al lid te zijn.
Die callcentres hebben mijn nummer onder een andere naam staan, dus ze bellen ook nog niet eens voor mij, maar voor iemand anders. En tóch proberen mij wat aan te smeren, ondanks dat ik zeg dat ik die persoon niet ben!

En hetzelfde probleem als jou TO: je afmelden heeft geen zin, ze bellen je toch weer! Ook ik doe niets online invullen.
Ik ben totaal niet gevoelig voor goede doelen en al helemaal niet voor zielige kindjes. Heb dan ook nooit moeite zulke schooiers af te poeieren.
quote:elninjoo schreef op 27 februari 2012 @ 08:31:

Ik ben totaal niet gevoelig voor goede doelen en al helemaal niet voor zielige kindjes. Heb dan ook nooit moeite zulke schooiers af te poeieren.Dat vermoedde ik al .

Gelukkig heb ik alleen een prepaid, dus blijf ik verschoond van telefonische bedelaars. Helaas ontkom ook ik niet aan straat'verkopers', maar die irritante lieden poeier ik af door ze zeer luidruchtig een prettige dag te wensen en intussen gewoon door te lopen.
Op het moment dat je al klant bent bij een bedrijf mogen ze je ook bellen als je bij het bel me niet register staat ingeschreven. Wel kun je dan gebruik maken van het recht van verzet.

Op het moment dat je geen klant bent mogen ze je alleen dan bellen als jij je telefoonnummer hebt achtergelaten/ hebt aangegeven dat je gebeld wil worden. Soms gaat dat wat sneaky, met hele kleine lettertjes ergens, maar dan mag 't dus wel.

Als ze je om andere redenen bellen (en je hebt dus niets aangegeven) mag het NIET en dan kun je wel ontzettend gaan klagen op het Internet en stellen dat het 'allemaal geen zin heeft want ze bellen je toch wel', maar dat heeft dus gewoonweg geen zin. Wat je dan wél kan doen is een klacht indienen bij de OPTA. Call centers die het bel me niet register negeren, geven call centers een slechte naam. Helaas.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik word sindskort ook weer veel gebeld met allerlei aanbiedingen terwijl we ingeschreven zijn bij het bel-me-niet-register... En als je niet opneemt bellen ze net zo vaak totdat je opneemt...

Vond het al raar en dat al: ben ik nou de enige? Niet dus!
Het enige waar ik me aan erger is de manier van verkopen. Dus bijvoorbeeld als ze mijn oma van 82 bellen en zeggen dat ze een gratis telefoon gewonnen heeft (met korting op een 2-jarig abonnement mevrouw!). Kijk als ze mijn man bellen en die niet-eens-correct-Nederlands-sprekende mevrouw roept dat we een gratis lot ebben gewonnen (of we dan even lid willen worden) kan hij zich wel verweren, maar een oude mevrouw een smartphone met 2-jarig abonnement aansmeren en vertellen dat het een prijs is vind ik echt beneden alle peil.
Idd wel gewoon melden bij het bel-me-niet register. Dan wordt er wat mee gedaan.

Ben je zelf wel al lid van de postcodeloterij en willen ze je een extra lot aansmeren? Dan mogen ze jou bellen.
Ik had laatst boodschappen gedaan bij V omar en liep met mijn boodschappen naar de auto. Daar werd ik aangesproken met de zin: Meeeevrouw, ik zie dat u net budgetboodschappen (...) heeft moeten doen, deze behoren nu tot het verleden, stap over naar Oxxi o en u kunt dan fijn 'gewoon' boodschappen doen bij Appie.

Was er helemaal sprakeloos van.

In de auto bedacht ik natuurlijk wat ik allemaal wel niet had willen zeggen..
Ik heb weleens gehad dat zo'n verkoopster tegen mij zei: Mevr. bent u al lid van het Aids-fonds? Ik: nee, dank je, dat wil ik ook niet. Zij: maar dat is een echt een goed doel, er sterven bladiebla mensen aan Aids. Ik; dat weet ik, maar nee, dank je.

Toen zei zij: dan neuk jij jezelf ook maar dood.

Ik wist niet wat ik hoorde, ben omgedraaid en naar haar toe gelopen. Ze begreep meteen dat het mij menens was en wilde zo ongeveer gaan rennen. Ik heb haar naam genoteerd en haar functie en heb gebeld met de organisatie achter de wervers. Die waren ook woest. Echt ongelooflijk! Kan me er jaren later nog boos om maken.
Ik geloof dat je je elk jaar opnieuw aan moet melden bij dat bel me niet register.

Als ze aande deur komen voor een of ander goed doel dan zeg ik altijd "oh, die en die? Ja daar ben ik al lid van!"

Zelfde verhaal met die eikels in de stad. Het is misschien maar 3 ,- per maand, maar als ik dat met Alle goede doelen doe.... Inmiddels 'steun' ik alle goede doelen en heb op alle kranten en tv gids abo's

Die gasten in de stad mogen trouwens niet achter je aan lopen, dan kan je een klacht indienen bij de organisatie.
Ik heb telefoon van XS4all. Daar zit een heeeel handige optie op. Je kunt nummers die jou bellen blokkeren door na een gesprek een code in te toetsen. Dat werkt zelfs als je vanaf een geheim nummer gebeld wordt. Is de blokkering eenmaal ingesteld, dan krijgt de beller een bandje te horen met de tekst "De persoon die u belt is niet gediend van dit soort telefoontjes". Beetje boude tekst, maar die kun je niet veranderen

Een gesprek met zo'n callcenter verloopt dan ongeveer zo:

"Whympysinger".

"Goedemorgen, eh, spreek ik met de heer of mevrouw Whympysinger? Het gaat even over uw energierekening. Die kan met tientallen euro's per jaar omlaag."

"Ik stel voor dat u over tien minuten even terugbelt, dan krijgt u precies te horen wat ik daarvan vind."

"O, goed meneer Whympysinger. Tot straks."

"Ja tot later hé."

En vervolgens krijg je dat hele callcenter nóóit meer aan de lijn. Scheelt inmiddels zo'n 99% van alle telefoontjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven