Mode & Beauty alle pijlers

Sauna met badkleding?

24-09-2007 13:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me wel relaxed om eens naar de sauna te gaan, echter zie ik het absoluut niet zitten om volledig naakt te gaan. Weet iemand of er ook sauna's zijn waar je badkleding aan mag houden? Alle tips zijn welkom!!
quote:Miffy schreef op 27 november 2007 @ 18:38:

BG, ik weet niet of je zelf een amputatie achter de rug hebt, maar als dat zo is: ik ga zo nu en dan naar de sauna met iemand die een dubbele borstamputatie achter de rug heeft. De eerste keer kostte dat haar ook best moeite, maar uiteindelijk viel het mee: geen rare reacties, en ook niet het gevoel dat ze bekeken werd. En de sauna zelf was natuurlijk erg lekker.

Misschien heb je er wat aan, mocht je zelf aarzelen om naar de sauna te gaan.

Het is mijn moeder die een borst kwijt is en d'r oksel is 'schoon gemaakt'.

Ze is wel naar het zwembad gegaan, maar nooit meer naar de sauna. Zwemmen deed ze ook met een ouderen groepje.

Het was al heel wat dat ze weer in badpak durfde. Petje af voor die kennis/vriendin van jou!
BG ik zeg helemaal niet dat je met een verminking 'er in een kwartiertje overheen zou zijn' Ik zeg dat als je in je blootje in een sauna loopt je er na een kwartier niet meer bij stilstaat.
En dan doel ik dus op de naaktheid
quote:luni schreef op 27 november 2007 @ 18:54:

Ik ben toevallig vorige week in een sauna geweest waar badkleding verplicht was,was in het buitenland,maar vond het niet echt prettig.Misschien ook omdat ik gewend ben zonder badkleding te gaan. Ik weet niet of het genoemd is maar in Thermae2000 is het volgens mij ook verplicht om badkleding te dragen in de sauna.

Als je die in Valkenburg bedoelt: nee hoor, daar is badkleding juist verboden in de sauna's.

Ik vind overigens badkleding in de sauna ook niks, eerste keer moest ik ook ff wennen, maar daarna....heeeerlijk!!

Ik weet ook niet wat de reden is van topicstarter om niet naakt te willen, maar ieder zijn meug toch?

Over aftrekken ed: mijn moeder heeft dat dus wel meegemaakt! Dat een vent zich zat af te trekken in de sauna... Het gebeurt dus misschien wel es, maar lijkt me toch wel een uitzondering hoor.

En kijken, tja, ik kijk ook naar iedereen (niet staren natuurlijk ), dat gaat toch beetje vanzelf. En ik merk ook wel dat mensen naar mij kijken, maar so what?

In het geval van ernstige verminkingen, ja, dan moet je idd over een nog grotere drempel heen denk ik, maar als ik iemand met geamputeerde borst zou zien, zou ik daar veel bewondering voor hebben (weet namelijk niet of ik dat zou durven...)
quote:Vinyl schreef op 27 november 2007 @ 15:57:

[...]

Oh! Sorry... zo had ik een probleemhuid niet opgevat. Excuses...

Dankzij en goede dermatoloog is het nu gelukkig meestal niet meer zo erg. ( op die momenten dat het wel zo is ga ik ook niet naar de sauna, want dan is al dat water niet goed, droog ik teveel uit). maar mijn huid is nooit gaaf, al merk ik dat op het strand en in het zwembad mensen meer kijken dan in de sauna, omdat daar meer imperfecties te zien zijn.
Juist bij sauna's komen meestal de meer "tolerante" mensen, die niet gek kijken van een imperfect lichaam. Natuurlijk, je "ziet" het, en daarna weet je het, klaar.

En wat ook al eerder werd genoemd, een probleemhuid, daar werd ik in de sauna NOOIT op aangesproken, maar op de sportschool vond de instructrice het prettiger dat ik weer terugkwam als "dat daar" genezen was.(Niet- besmettelijk atopisch eczeem waarvoor ik jarenlang een hormonencrème van de vierde categorie moest gebruiken. Oh, ja, diezelfde instructrice vond ook dat ik mijn borsten moest laten verkleinen omdat ik daar veel gelukkiger van zou worden.
quote:Liv schreef op 28 november 2007 @ 10:08:

[...]

Als je die in Valkenburg bedoelt: nee hoor, daar is badkleding juist verboden in de sauna's.

Je hebt gelijk,ik heb het nagekeken! Ik ben er idd weleens geweest en toen was het bloot alom,maar later las/hoorde ik dat badkleding verplicht is..weet ook niet meer waar. Enfin,goede reden om er nog eens heen te gaan
Ik kom ook weleens vaker in Valkenburg en in het zwemgedeelte (waar je ook kunt relaxen) is badkleding verplicht en in de sauna is bloot verplicht. Degene die schreef dat zij haar moeder eens wilde verwennen kan dat ook met een dagje Therrmae2000 Valkenburg (of iets anders dat dichter in de buurt is) doen. Je bent niet verplicht om naar de sauna te gaan, het zwemgedeelte is ook heel relaxed en je kunt er eventueel massages bijboeken voor extra ontspanning.
Beste Sisa,

Er komen tegenwoordig steeds meer prive-sauna's. Daarvan is het idee, dat je de sauna ruimte afhuurt met je vriend/vriendin etc. En waar je dus in alle rust kunt genieten van de sauna naakt of met badkleding, gewoon zoals jij het het liefst hebt. Er zijn er helaas op dit moment nog niet zo veel. Maar wat ik je wel kan vertellen, dat wij (mijn man en ik) op dit moment bezig zijn met het opstarten van een prive-sauna (in Brabant) we verwachten zo rond maart te kunnen openen. In deze ruimte hebben we een grote Finse sauna staan, waar je tot max. 4 pers. goed in kunt liggen, een zwembad, een 2-persoons whirlpoolbad, uitgebreide douchecabine met zij-douches, een buitenruimte waar je lekker kunt afkoelen (uiteraard ook zonder pottekijkers) en een relaxplek waar je lekker kunt lezen, drankje/hapje kunt nuttigen. Hier in Brabant weet ik zo 2 andere prive-sauna's te noemen, maar ik weet natuurlijk helemaal niet of je uit deze regio komt. Je zou eens moeten googlen op prive-sauna, waarschijnlijk zullen er wel een paar hits naar boven komen. Wij zijn deze sauna heel bewust op gaan starten, omdat er heel veel mensen zoals jij zijn, die niet lekker in hun "vel" zitten, of geen behoefte hebben aan pottekijkers. Je kunt in zo'n geval gewoon lekker je zelf zijn, en bijvoorbeeld de sauna zo heet stoken als je zelf wilt, in alle rust met je eigen partner. Heel veel succes met je zoektocht, en wie weet heten we je ooit eens welkom in onze eigen sauna.
quote:Krengiserweer schreef op 27 november 2007 @ 14:25:

ik vraag me af of een vrouw die er nog zoveel moeite mee heeft dat ze verminkt is zich in badkleding dan wel makkelijk voelt. tenzij je een allesverhullend badpak draagt zie je met badkleding ook wel dat iemand een borst mist. En in een allesverhullend badpak gaat het effect van de sauna teniet. mensen die zich verminkt voelen zullen zich waarschijnlijk zelfs met kleren aan bekeken voelen.

Dus ik denk dat, wanneer je zo ver bent dat je in badkleding naar de sauna durft met afgezet lichaamsdeel, dat het maar een heel klein stapje is naar zonder badkleding.

Zelf heb ik nogal een probleemhuidje, en daar zullen vast ook wel mensen naar kijken ( al merk ik daar nooit iets van). maar ja, badkelding bedekt dat ook niet, dus ga ik gewoon naakt in de sauna.

misschien is dit al genoemd, maar in je badpak kun je een hartstikke mooie prothese dragen, waardoor niemand hoeft te weten dat je een borst moet missen! is zonder badpak vrij moeilijk te 'camoufleren'!!!!

en een 'probleemhuidje' vergelijken met iemand die bv een borst moet missen tgv borstkanker - en het hier erg moeilijk mee heeft- vind ik nogal een heftige vergelijking...
quote:Blind Guardian schreef op 27 november 2007 @ 19:42:

[...]

Het is mijn moeder die een borst kwijt is en d'r oksel is 'schoon gemaakt'.

Ze is wel naar het zwembad gegaan, maar nooit meer naar de sauna. Zwemmen deed ze ook met een ouderen groepje.

Het was al heel wat dat ze weer in badpak durfde. Petje af voor die kennis/vriendin van jou!heeft je moeder een okselklieroilet gehad? weet ze dat ze moet uitkijken met de grote temperatuursverschillen in de sauna ivm kans op lymfeoedeem...?
quote:Krengiserweer schreef op 28 november 2007 @ 11:19:

[...]

Dankzij en goede dermatoloog is het nu gelukkig meestal niet meer zo erg. ( op die momenten dat het wel zo is ga ik ook niet naar de sauna, want dan is al dat water niet goed, droog ik teveel uit). maar mijn huid is nooit gaaf, al merk ik dat op het strand en in het zwembad mensen meer kijken dan in de sauna, omdat daar meer imperfecties te zien zijn.sorry, zie nu pas dat je niet 'gewoon maar een probleemhuidje' hebt. excuses.
quote:Elfje79 schreef op 04 december 2007 @ 14:25:

Beste Sisa,

Er komen tegenwoordig steeds meer prive-sauna's. Daarvan is het idee, dat je de sauna ruimte afhuurt met je vriend/vriendin etc. En waar je dus in alle rust kunt genieten van de sauna naakt of met badkleding, gewoon zoals jij het het liefst hebt. Er zijn er helaas op dit moment nog niet zo veel. Maar wat ik je wel kan vertellen, dat wij (mijn man en ik) op dit moment bezig zijn met het opstarten van een prive-sauna (in Brabant) we verwachten zo rond maart te kunnen openen. In deze ruimte hebben we een grote Finse sauna staan, waar je tot max. 4 pers. goed in kunt liggen, een zwembad, een 2-persoons whirlpoolbad, uitgebreide douchecabine met zij-douches, een buitenruimte waar je lekker kunt afkoelen (uiteraard ook zonder pottekijkers) en een relaxplek waar je lekker kunt lezen, drankje/hapje kunt nuttigen. Hier in Brabant weet ik zo 2 andere prive-sauna's te noemen, maar ik weet natuurlijk helemaal niet of je uit deze regio komt. Je zou eens moeten googlen op prive-sauna, waarschijnlijk zullen er wel een paar hits naar boven komen. Wij zijn deze sauna heel bewust op gaan starten, omdat er heel veel mensen zoals jij zijn, die niet lekker in hun "vel" zitten, of geen behoefte hebben aan pottekijkers. Je kunt in zo'n geval gewoon lekker je zelf zijn, en bijvoorbeeld de sauna zo heet stoken als je zelf wilt, in alle rust met je eigen partner. Heel veel succes met je zoektocht, en wie weet heten we je ooit eens welkom in onze eigen sauna.

Hey,

Ik vroeg me af of jullie privésauna ondertussen opgestart is? Hebben jullie een website? En zou je mij de namen van de 2 andere privésauna's in Brabant eens kunnen laten weten?

Alvast bedankt.
Op deze website hebben ze precies aangegeven welke Sauna's in Nederland aan badkledingdagen doen! Superhandig, hoef je zelf niet op zoektocht! http://www.shopgraag.nl/saunas-in-neder ... adkleding/
lullaby, als de TO nu nog in de sauna zat na 5 jaar... denk ik dat ze is overleden.

Verder, zelfde reactie als in je vorige reactie. Je bent een spammer. Je hebt twee reacties gegeven en in beiden promoot je dezelfde site. Je hebt zelfs speciaal daarvoor een antiek topic geupt... Mag niet hier
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven