De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Pop als ik ongesteld wordt dan moet de röntgen poli bellen en dan wordt er een afspraak binnen 12 dagen gepland. Volgens de gyncealoog en de poli moet dat lukken. Zoals het voor dag 12 gebeurt kan ik gewoon de iui doen. De poli weet al dat ik voor een afspraak kan gaan bellen en houd hiermee rekening geloof ik. We zullen wel zien. Verder mag ik Donderdag komen voor prikles voor de hormonen.

Pop en dolfijn mooie scores hoor. Ik hoop dat jullie ook mooie embryo's krijgen.

Dotje lijkt mij wel veel werk dat verpleger spelen. Ik denk dat mijn vriend hierin een stuk lastiger zou zijn als die van jouw. Die van mijn is bij een griepje al heen erg.
*duimt nog wat harder voor pop en dolfijn*
Alle reacties Link kopieren
Hè Pop. Net of ik mijn eigen verhaal hoor. Hopelijk is die ene een toppertje en blijft ie een hele poos bij je zitten
He pop wat een domper. Kan me je teleurstelling heel goed voorstellen. Dus eigenlijk weet je nog steeds niks, behalve dan dat er in ieder geval 1 goede bevruchting is. Pffff, nou ik duim dat die andere ook nog mee gaat doen en dat je morgen goed nieuws krijgt!
Jemig pop... Dat is ook niet het bericht wat je wilt horen...

Ik duim nog net even iets harder!
Lief hoe iedereen meeleeft! Inderdaad niet het aantal waar je op hoopt.. je denkt toch bij zoveel eicellen dat er wel flink wat bevrucht raken. Maar goed, we geven nog niet op!

En hier dan het verslag van de punctie en alles eromheen.

(Doorgewinterde prikbitches zullen het verhaal wel al kennen, en kunnen het overslaan hoor.. typ het vooral van me af, en voor degenen die nog 'moeten' is het wellicht informatief.)

Dinsdag 14 februari werd ik ongesteld en mocht ik me telefonisch melden bij de IVF-afdeling van het ZH.

Mijn behandelplan hadden we de weken daarvoor al besproken, en had ik op papier al meegekregen:

-dag 3 de eerste echo en starten met Menopur (1x1 en 1x2 ampullen)

-dag 7 follikelmeting, doorgaan met Menopur en Cetrotide in de ochtend erbij spuiten

-dag 10 follikelmeting, nog een keer 4 Menopur, daarna stoppen met alle hormonen

-dag 11 2x5000EH Pregnyl om 24 uur

-dag 13 de punctie

Op de dag van de punctie mocht Popman thuis een potje vol 'produceren'. Het advies was om de weken daarvoor gemiddeld om de twee/drie dagen een zaadlozing te hebben, en voor de punctie twee dagen onthouding.

We mochten beiden geen parfum of andere geurtjes gebruiken, omdat dit van invloed kan zijn op de komende bevruchtingen.

Dus onder de douche, aankleden, potje vol en warm houden op de huid (onder de kleding), snel in de auto naar het ziekenhuis.

Het was heerlijk rustig in het ZH, dat vonden we beiden wel fijn. We waren namelijk behoorlijk gespannen.

We moesten ons melden bij het IVF-lab, daar werd het potje meteen meegenomen door een lab-medewerker (eerst alle stickers / namen controleren, nog eens controleren en tekenen dat dit ons potje is).

Daarna naar de wachtkamer, waar we al snel geroepen werden door de arts.

We mochten naar de behandelkamer, dezelfde kamer waar ook de echo's plaatsvonden, dus een vertrouwde plek.

De IVF-arts en de verpleegkundigen namen alle tijd om alles uit te leggen, en ons op het gemak te stellen.

Ik mocht in de gyn-stoel gaan zitten/liggen.

Ze begon met een echo, om te kijken naar het aantal follikels.

Daarna werden alle instrumenten klaargemaakt, en werd wederom uitgelegd waar alles voor is.

Ik kreeg in mijn elleboog een infuusje, waar pijnstilling doorgegeven werd: 2,5 x Dormicum om te ontspannen, en 15 mg Fortral als pijnstiller. Dit werkt heel snel, ik werd er duf van, plafond begon te draaien, maar werd niet misselijk ofzo. De verpleegkundige stelde me op mijn gemak door wat vraagjes te stellen, maar ik weet niet meer waarover het ging.. Goed spul!

De eendenbek wordt ingebracht, en dan de echokop, met daarop een naald die de eiblaasjes leegzuigt. Door een klein slangetje gaan ze naar kleine ampullen.

Het prikken is naar, het doet ook pijn. De arts prikt, en de verpleegkundige drukte om mijn buik, om mee te bewegen. Na de eerste prikken, pakte ze mijn handen en legde die onder haar handen, zodat ik mee kon drukken/bewegen. Dat vond ik wel fijn. Ik weet achteraf weinig hiervan, wel dat het pijn doet, maar het is goed te doen.

Popman zat achter mij, en kon op het echo-scherm meekijken.

Na het prikken, dat zo'n 10 minuten duurt, kreeg ik een nat washandje op m'n voorhoofd, en werden alle instrumenten weggehaald. Na even te ontspannen, mocht ik overstappen om een ziekenhuisbedje, en werd naar de uitslaapkamer (via een tussendeur, dus hoefde niet over de gang) gereden.

Ik was vooral heel moe van de medicatie. Dus heb daar even geslapen/gelegen. Na een half uurtje mocht Popman naar het lab voor de uitslag: 13 eicellen.

De verpleegkundige is een paar keer langsgeweest om te kijken hoe het ging. De laatste keer was ik weer wat meer aanspreekbaar, en heeft ze de instructies voor komende dagen meegegeven:

-veel drinken

-bij pijn mag ik paracetamol (nog niet nodig gehad)

-komende week moet ik iedere ochtend tempen en wegen (om overstimulatie snel op te merken)

-Vanaf gisteren 2xdaags 2 bolletjes Utrogestan inbrengen, inbrenghuls kreeg ik mee.

Eenmaal thuis lekker even op bed gaan liggen, en veel weggedommeld. Niet echt geslapen, maar ik was wel de hele dag erg moe, heel erg moe.

M'n buik is beurs vanbinnen, alsof er hard in getrapt is. Een soort menstruatiepijn, maar dan minder scherp/kramperig.

Een heel verhaal! Maar wel fijn om van me af te schrijven!

Zojuist dus gebeld, en er is één goede bevruchting. Nu hopen dat die ene mooi blijft delen! En dat die andere ook mee gaat doen.. En dan morgen hopelijk de tp. Ooohh... ik hoop het zo!!

Heel lief trouwens hoe iedereen hier meeleeft!! Echt fijn om dit alles zo te delen hier.

Wat m'n werk betreft. Leidinggevende is op de hoogte, maar verder niet veel mensen. Voor vandaag heb ik me ziekgemeld, en morgen ook.

En zoals ik me nu voel.. bleh.. geen pijn.. maar meer een heel ellendig, zieilig gevoel. Ik hoop zo op goed nieuws morgen.
Pop ik had je bericht nog niet gezien, maar dit klink niet als een erg best gesprek. Ik hoop dat er meer bevruchtingen zullen plaats vinden. Ik duim voor je
---------- inbraak voor Pop -------------------------------------------

Popppie! Je leest hier vast vaker/sneller dan op onze Hyves. Ik duim voor je meis.... Eens met Eva. Hopelijk is deze ene een Toppertje! Eén zou genoeg moeten zijn!

Duimduimduim dus!

Hang in there lief!

" en uiteraard leef ik het door het meelezen ook met anderen hier mee. Wát een warm topic trouwens, wauw! Koester dat!

Ik duim dus uiteraard nu ook voor Dolfijn "

------------------------ einde inbraak -----------------------------------------
anoniem_88972 wijzigde dit bericht op 27-02-2012 13:04
Reden: stom spelfoutje
% gewijzigd
Pop, toch leuk om je hele verslag te lezen en dan vooral de verschillen per ziekenhuis. Niet alleen met de medicatie natuurlijk (ik spoot elke avond GonalF en decapeptyl) maar mijn man moet dus ook "op locatie " produceren. Van dat parfum en andere geurtjes hebben we ook nooit te horen gekregen en van seks ook niet.

En ik moet 3 keer daags 2 Utrogestan bolletjes en pas woensdag de TP.

Gek he, elk ziekenhuis zo anders?

Ik duim voor goed nieuws morgen!
Pop, dat is inderdaad jammer, maar absoluut niet hopeloos, hou hoop! Fijn om je punctie verhaal te lezen, ik heb 'm nog tegoed (en zie er als een BERG tegenop, maar dat terzijde) Ik duim dat dit eitje genoeg is voor een prachtkind!!!

Dolfijn, hoe is de punctie bij jou gegaan? Nog even geduld voor het resultaat dus, spannend.
Hè Pop toch... Ik weet hoe dit voelt. Maar het kan! Je hebt er echt maar 1 nodig. Ik hoop met je mee dat ze goed blijven delen! Houd moed hoor!
Lekker laten leven...
Pop: ik duim ook mee dat de deling door blijft gaan en de 2e bevruchting ook doorzet!

Dolfijn: voor jou draai ik ook duimen.

De 2 dames op het wachtbankje: en ook duimen draaien.

Maris: jij kan het ook!!!! Komt goed.
Duimduimduim.... voor Pop en Dolfijn!
Karan: leuk, een update van jou. Dat onwerkelijke gevoel waar je over schrijft hield ik zelfs nog maanden na de bevalling. Hier gaat het redelijk goed. Moe, moe, moe... harde buiken, slapeloze nachten. Maar het duurt vast niet lang meer en los van mijn kwaaltjes gaat het met het kindje hartstikke goed :-).
@Pop wat spannend voor jou! Eigenlijk een raar idee dat er 13 eicellen zijn en er maar eentje bevrucht is. Tot hoe lang moet je utrogestand inbrengen? Ik moest ook 2x2 per dag en dat 15 dagen na TP.

@Eva jij ook weer in april aan de slag? Gebruik jij dan ovutesten oid? Ik denk dat ik 1 maand eens lekker niks doe (en veel sushi ga eten!).

Want hier een laatste update: IUI is mislukt. Mn IVF werd afgeblazen vanwege de weinige follikels die groeiden. Maar gelukkig mocht ik IUI doen met de 2 die er wel waren. Zaad van man bleek heel goed te zijn (onverklaarbaar, want dat is de reden dat we in de MM zitten, maar misschien vanwege zink-seleniumsupplementen). Ik heb 2 weken lang mn voeten warm gehouden (zelfs in bed sokken, is voor mij echt te warm normaal ) en veel thee gedronken (warmte kan goed zijn voor innesteling), vitamine E genomen. En voor de rest erg hoopvol geweest. Maar helaas, negatieve test en keurig op NOD ongesteld geworden. Een week na TP kreeg ik 2 dagen lang een ongesteldheidsgevoel. Ik hoopte op een innesteling. Maar helaas! Ik begrijp niet hoe 2 eitjes en goed zaad niet toch bevruchting komen. Uit mn AMH-score (zo heet dit toch?) bleek dat mn eitjes zoals die van iemand jonger dan 24 zijn (ik ben 30) dus ik had gehoopt dat 2 eitjes en het goede zaad nu toch wel eens tot een goed resultaat zouden komen...

Merk ook dat ik hier erg van ondersteboven ben geraakt. Langer dan normaal. Dan is het 1 dagje uit mn hum, maar nu ben ik het 3 dagen later nog en moet snel huilen Ben ook goed ongesteld, dus de hoop dat er 1 is blijven plakken is er ook niet..

Nu 1 rustmaand, dan weer een maand aan de pil en in april weer doorgaan. Dan moet ik met een hogere dosis beginnen. Had nu 125 eh puregon, dus ik ben benieuwd waar ik straks mee moet starten.

Ik was op kraamvisite laatst en daar van de kersverse moeder de vraag gekregen of het een beetje lukte bij ons. Dag voor NOD vroeg een collega of ik zwanger was, want dat zag ze in mn ogen... Voorlopig zal ik dit soort mensen even mijden, want heb even genoeg van al die mensen die dit soort dingen zeggen.

Meiden, ik ga weer lekker meelezen. Ik hoop snel op mooi nieuws voor jullie en mijzelf! X
ABC: hele dikke voor jou. Wat naar dat het niet gelukt is. Ik had eerlijk gezegd ook goede hoop voor jou omdat je schreef dat het zaad ineens zo goed was. Bah! Wat een teleurstelling. En mensen mijden die dat soort opmerkingen maken? Wordt vast lastig! Die opmerkingen zie je van tevoren meestal niet aankomen. 'Ik zie in je ogen dat je zwanger bent', da's gewoon onwetendheid en in mijn ogen ook dommigheid. Hoe pijnlijk het ook is, dat soort mensen houd je altijd. Ze weten niet beter! En die kersverse moeder, weet ze dat jullie in de mmm zitten? In dat geval was het misschien best 'lief'' bedoelt van haar, alleen nogal onhandig uitgedrukt en op een nogal lullig moment ook. Hoe dan ook: niet leuk! Ik snap dat je er klaar mee bent. Maar ik ben bang dat je een soort van muurtje om je heen moet bouwen, want deze opmerkingen blijven. Dikke kus!!!!
Pop, wat een teleurstelling dat er maar een bevruchting is. Hopelijk deelt deze goed door en blijft hij (zij?) lekker lang in je buik zitten.

Ik loop bij de gynaecoloog ivm nierziekte en dus verhoogd risico op complicaties tijdens de zwangerschap.

Abc82, . Balen dat je ongesteld bent geworden. Krijg je de volgende keer meer hormonen om meer follikels te laten groeien?

Ik ben vanmiddag nog even op mijn werk geweest om afscheid te nemen. Was heel gezellig. Ik heb een enorme mand met cadeautjes gekregen, werd er verlegen van.
Ik lees al een tijdje mee en breek even in.... speciaal voor abc. Ik heb zelf een hartziekte en hebben nu van het zh 'groen licht' voor een zwangerschap. Maaarrrr.... vriend heeft slechte zaadkwaliteit en we zijn aangewezen op ICSI. Nu moet het zh er speciaal over vergaderen of er wel een fertiliteits-arts bereid is om bij ons de ICSI te doen....... Als we 'zelf' zwanger kunnen raken is er niets aan de hand en 'mag' het gewoon....

Nu is mijn vraag aan jou (abc): Jij hebt een nierziekte en astma (toch? las ik in intro) hoe ging jouw zh daar mee om? Hebben jullie daar geen 'problemen' mee gehad? En in welk zh zijn jullie?? (begint de stad ook met een 'U'??)

Als je het niet kwijt wilt, begrijp ik dat ook hoor!

Morgen zal ik me iets uitgebreider voorstellen.. Wel zo netjes, ook voor de rest!

Maar nu weinig tijd en effe flink janken omdat ik net ongesteld geworden ben....

Dikke knuffel voor allemaal en ik duim ook even mee voor Pop en Dolfijn!

(Hopelijk morgen ook meer bericht uit het zh over de 'vergadering'... En kan ik binnenkort ook beginnen als 'prikbitch'... )
Btw, mijn hartziekte houdt in dat mijn hart iets minder goed pompt als bij een gezond persoon, maar met medicatie (ook tijdens zwangerschap) zou dit geen probleem zijn volgens de cardioloog...
Pop ik word gewoon een beetje emotioneel tijdens het lezen van je 'verslag'. Dankjewel voor het schrijven. Komt denk ik omdat we dit straks ook gaan meemaken... Ik word er wel een beetje door gerustgesteld en da's best fijn. Hopelijk is de ene goede embryo gewoon jullie toekomstig kindje!

Dolfijntje wanneer hoor jij het?

Ik voel me echt ok de laatste tijd maar merk nu dat 't toch wel weer binnenkomt ofzo, dit hele circus, zo na het lezen.

Meiden jullie zijn TOP!
Pop, he wat een teleurstelling na een punctie met 13 eitjes. Ik hoop dat die ene een toppertje is - je hebt er maar 1 nodig uiteindelijk....

Je verslagen van de behandeling vind ik altijd interessant om te lezen. Gedetailleerd en duidelijk, kan ik mijn kennis af en toe even opfrissen.

Hier herkenning kuukelesaan, de wiebeligheid, PMS - emotioneel incontinent zijn - the works. Ook volle bak ongesteld.
Pop, Kuuk en ABC

Maar Pop, hopelijk is 1 genoeg! Het kan!

En Dolfijn, je hebt t m weer geflikt, spannend nu op het wachtbankje, op naar woensdag!
Pop, ik duim voor je dat je vandaag een mooie terugplaatsing hebt.

Dolfijn, wanneer hoor jij meer?

Beng, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hopelijk zit deze keer eens alles mee!

Kukelesaan, hopelijk krijg je goed nieuws en mag de ICSI door gaan.

Blog, zet hem op meid! De laatste loodjes wegen het zwaarst....

ABC82 Balen! Met IUI is het net als in de natuur: soms is het raak en soms niet. Ik heb 8 keer IUI gehad en ben nooit zwanger geraakt. Daarna zwanger na de eerste poging ICSI en toen ineens een spontane zwangerschap. Kon je maar door een luikje meekijken wat er gebeurt en wat er misgaat hé...

Hier is alles goed. De tijd vliegt. Nog vijf weken en dan moet ik al weer werken. Ik heb er deze keer helemaaaaal geen zin in! Vandaag bij een vriendin op bezoek en later deze week ga ik nog even lekker shoppen met mijn moeder.
Morning all!

Blogbabe en Karan, dat onwerkelijke gevoel heb ik ook. Blog, succes met de laatste loodjes!

Welkom Kuukelesaan, vervelend dat je nog eens extra afhankelijk bent om je wens in vervulling te laten gaan.

Pop, wat een teleurstelling na zo'n mooie score. Ik duim ook heel hard voor een succesvolle tp! Ik vond je verhaal ook fijn om te lezen hoor. En idd ook opvallende verschillen met de procedure in ons zkh.

Beng, ook een voor jou! Ik weet dat jouw man prikt, maar verder laten jullie nog steeds de natuur z'n gang gaan?

Dolfijn, mijn duimen draaien nog voor goed nieuws vandaag!

ABC82, balen meid, houd moed!
Pop, ik duim duim duim zo dat je vandaag een mooie tp hebt!

Welkom Kukelesaan! Hopelijk krijg je goed nieuws en mag je gaan starten.

ABC82: Balen meis, wat een teleurstelling weer voor je.

Beng; lekker positief klink je. Heel fijn! Het is net wat je zegt; nieuwe ronden, nieuwe kansen!

Dolfijn ik duim nog steeds voor je! Hopelijk krijg je morgen heel goed nieuws en een hele mooie, goed plakkende tp!!

Ik heb even een vraag... ik wil ivm mijn opvliegers en onregelmatige cyclus, deze maand graag ovulatietesten gaan gebruiken. Ik heb deze nooit eerder nodig gehad omdat ik zo regelmatig was altijd.

Heeft iemand tips welke het beste/makkelijkste zijn?
Lekker laten leven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven