Werk & Studie alle pijlers

Sociale recherche

27-02-2012 15:44 14 berichten
Wat voor opleiding wordt er gevraagd om werkzaam te zijn bij de sociale recherche? Wat zijn vergelijkbare functies?
Alle reacties Link kopieren
BOA
bij een sociale dienst/ gemeente de aanvragen voor bijstand bekijken op fraude/ onjuiste inlichtingen etc. (oa huisbezoeken).
Wat mij betreft ben je nu al gezakt. Komt een hoop kijken bij sociale recherche en door je vraag hier te stellen kom je als volkomen ongeschikt over.

Wil je zelf sociaal rechercheur worden? Waarom? Bedoel, wat trekt je aan in dit vakgebied? Heb je rekening gehouden met het altijd alleen maar negatieve verhalen aanhoren? Een pittige, heftige baan, weet waar je aan begint.
Is ook erg geïnteresseerd in deze vraag.

Wat is op het NIVOO lees is dat je met een 9daagse cursus dus BOA kunt worden.

Is dat voldoende dag om ook als sociaal rechercheur aan de slag te gaan of moet je een achtergrond bij de politie oid hebben?
Ik sluit mij aan bij de dames hierboven. Waarom heb je intresse in dit beroep?
quote:_origami_ schreef op 27 februari 2012 @ 15:57:

Wil je zelf sociaal rechercheur worden? Waarom? Bedoel, wat trekt je aan in dit vakgebied? Heb je rekening gehouden met het altijd alleen maar negatieve verhalen aanhoren? Een pittige, heftige baan, weet waar je aan begint.Ze vraagt hoe je het kan worden, niet wat de voordelen of nadelen aan het beroep zijn. Neem aan dat TO daar best over na heeft gedacht. Aan ieder beroep kleven wel nadelen.
quote:yoshe schreef op 27 februari 2012 @ 16:04:

[...]

Ze vraagt hoe je het kan worden, niet wat de voordelen of nadelen aan het beroep zijn. Neem aan dat TO daar best over na heeft gedacht. Aan ieder beroep kleven wel nadelen.Ik vind dat als je sociaal rechercheur wil worden, dat je in staat moet zijn om zelf te kunnen onderzoeken hoe je dat kan worden, in plaats van het op het VF te plempen. En aangezien TO in haar OP niet laat zien dat ze dat zelf kan, vraag ik me inderdaad af of ze er uberhaupt wel over na heeft gedacht. We hebben het hier over een fraude opsporingsbaan hoor!
Ik vraag dit voor iemand anders. Wij hebben samen uiteraard wel info ingewonnen maar er is weinig over te vinden!
Om ook nog even wat nuttigs bij te dragen;

Functiebeschrijving en eisen sociaal rechercheur.

Oh.. en had ook nog een vraag. In de OP vraag je naar vergelijkbare banen. Bedoel je dan in de sociale dienst sector? Of juist in de opsporing?
Ach Kate, je gaat je toch niet verantwoorden omdat je een vraag stelt?

Ik lees mee, best interessant.
quote:_origami_ schreef op 27 februari 2012 @ 15:57:

Wat mij betreft ben je nu al gezakt. Komt een hoop kijken bij sociale recherche en door je vraag hier te stellen kom je als volkomen ongeschikt over.

Wil je zelf sociaal rechercheur worden? Waarom? Bedoel, wat trekt je aan in dit vakgebied? Heb je rekening gehouden met het altijd alleen maar negatieve verhalen aanhoren? Een pittige, heftige baan, weet waar je aan begint.

Wat doen al jouw vragen er nou toe?

TO vraagt iets heel normaal.

Moet zij zich daarvoor verantwoorden?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En wil je nu dat ik me verantwoordt voor de vragen die ik stel? Die mag ik toch ook stellen, ongeacht of jij ze er toe vind doen of niet? De eerste alinea die jij quote gaat over het stellen van de vraag. De tweede, met de vragen, is belangstelling.
Bij mijn gemeente hebben ze sociaal rechercheurs in dienst. Zij zijn allemaal vroeger werkzaam geweest bij de politie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven