couscous
dinsdag 28 februari 2012 om 17:26
Met ratatouille!
verschillende groentes a la paprika, tomaat, knoflook, ui, aubergine, courgette enz smoren. Op smaak brengen met kruiden naar keuze.
couscous aanmaken met bijv verse koriander of verse platte peterselie. Mjammm mjammm mjammm. Je kan ook gehakt door het groente mengsel doen.
Vooral lekker in de zomer, zeker bij warm weer als je het lauwwarm eet!
verschillende groentes a la paprika, tomaat, knoflook, ui, aubergine, courgette enz smoren. Op smaak brengen met kruiden naar keuze.
couscous aanmaken met bijv verse koriander of verse platte peterselie. Mjammm mjammm mjammm. Je kan ook gehakt door het groente mengsel doen.
Vooral lekker in de zomer, zeker bij warm weer als je het lauwwarm eet!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
dinsdag 28 februari 2012 om 17:31
Een superlekkere salade met lenteuitjes, paprika, komkommer, feta, olijven, gedroogde tomaatjes, amdelen, olijfolie, peper, zout. Vooral heel lekker in de zomer.
Of couscous met hete kip (ajam paniki, ketjap) en komkommersalade (beetje azijn, beetje suiker bij dungesneden plakjes), ook altijd erg lekker.
Of couscous met hete kip (ajam paniki, ketjap) en komkommersalade (beetje azijn, beetje suiker bij dungesneden plakjes), ook altijd erg lekker.
dinsdag 28 februari 2012 om 19:20
hier een echte couscous-verslaafde! jum jum jum, het kan zooo lekker zijn!
Ik maak m het liefs met : kip in honing-ketjap gemarineerd, met paprika, tomaat, courgette, aubergine, ui en rozijnen (in een echte couscous móet iets zoets zitten)
Voor mij is het belangrijk dat de maaltijd grotendeels uit groenten bestaat, en bijna alle groenten zijn lekker door/bij couscous.
Eet smakelijk!
Oja, ik kruimel er ook nog zachte geitenkaas over.. al die verschillende smaken (krijg er acuut trek in)
Ik maak m het liefs met : kip in honing-ketjap gemarineerd, met paprika, tomaat, courgette, aubergine, ui en rozijnen (in een echte couscous móet iets zoets zitten)
Voor mij is het belangrijk dat de maaltijd grotendeels uit groenten bestaat, en bijna alle groenten zijn lekker door/bij couscous.
Eet smakelijk!
Oja, ik kruimel er ook nog zachte geitenkaas over.. al die verschillende smaken (krijg er acuut trek in)
woensdag 29 februari 2012 om 10:15
Als salade doeik het volgende erdoor: komkommer, tomaatjes, feta en kipfilet. De couscous wel ik in bouillon.
Vanavond ga ik het volgende recept maken, voor de eerste keer.
Griekse kip in tomatensaus
2 el olijfolie
1 schaal kippenvleugels, 575 g
2 courgettes, in blokjes
2 tenen knoflook, geperst
1 blik gepelde tomaten, 400 g
2 tl gedroogde rozemarijn
300 g couscous
200 g feta kaas
Verhit de olie in een hapjespan. Bestrooi de kip met peper en zout en bak in 3 minuten bruin. Neem uit de pan. Doe de courgette in de pan en bak 3 minuten. Voeg de knoflook en tomaten toe. Druk de tomaten stuk met een spatel. Breng op smaak met de rozemarijn, peper en zout. Leg de kip erop en stoof met de deksel op de pan in 20 minuten gaar.
Bereid ondertussen de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verdeel de couscous over 4 borden. Schep de kip in tomatensaus erop en verkruimel de kaas erover.
Vanavond ga ik het volgende recept maken, voor de eerste keer.
Griekse kip in tomatensaus
2 el olijfolie
1 schaal kippenvleugels, 575 g
2 courgettes, in blokjes
2 tenen knoflook, geperst
1 blik gepelde tomaten, 400 g
2 tl gedroogde rozemarijn
300 g couscous
200 g feta kaas
Verhit de olie in een hapjespan. Bestrooi de kip met peper en zout en bak in 3 minuten bruin. Neem uit de pan. Doe de courgette in de pan en bak 3 minuten. Voeg de knoflook en tomaten toe. Druk de tomaten stuk met een spatel. Breng op smaak met de rozemarijn, peper en zout. Leg de kip erop en stoof met de deksel op de pan in 20 minuten gaar.
Bereid ondertussen de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verdeel de couscous over 4 borden. Schep de kip in tomatensaus erop en verkruimel de kaas erover.
woensdag 29 februari 2012 om 21:02
donderdag 1 maart 2012 om 23:16
Wij eten het liefst couscous met fijn gehakte platte peterselie, munt en koriander, rozijnen of gedroogde abrikozen, nootjes, kip-blokjes gekruid met ras el hanout en feta blokjes. (Feta toevoegen als je het vuur hebt uitgezet. Kneepje limoensap er over maakt het geheel nog lekkerder. O'ja en veel (kruiden)boter of (goede) extra vierge olijfolie
woensdag 7 maart 2012 om 18:17
Vandaag ga ik de befaamde cous-cous met zeven groenten weer eens proberen. Vegetarisch. Ik heb koolrabi, winterpeen, boontjes, selderij en doperwten. Nog een vers tomaatje en de zevende groente maar erbij fantaseren. O ja, ik heb nog een blikje kekererwten!
De droge cous-cous meng ik eerst met boter, zout, gele poeder, kaneel poeder en zwarte peper. Wellen met heet water, dan kort los roeren en stomen boven de groente. Tweemaal uitstorten, losmaken, bevochtigen en weer stomen.
Gewoon geelwortelpoeder in plaats van saffraan, want ik begrijp saffraan niet. Ik heb geen smen, is dat erg?
De droge cous-cous meng ik eerst met boter, zout, gele poeder, kaneel poeder en zwarte peper. Wellen met heet water, dan kort los roeren en stomen boven de groente. Tweemaal uitstorten, losmaken, bevochtigen en weer stomen.
Gewoon geelwortelpoeder in plaats van saffraan, want ik begrijp saffraan niet. Ik heb geen smen, is dat erg?