Oosterse filosofie,

23-02-2012 04:58 63 berichten
Kennen jullie bemoedigende passages uit oosterse filosofieen?

Ik kan namelijk wel wat bemoediging gebruiken en het christendom dat is niet altijd voldoende om me door mijn lijdensweg heen te helpen.
Mooi gezegd weer Missy. En wat leuk dat je je zo verdiept hebt in diverse geloven!

Mattie is van de Pinkster? Dat laatste is Pinkstergemeente? Ken de term wel, maar wat het inhoudt... ?

En met Mattie bedoel je Mattheo ofzoiets? Heb hem maar een enkele keer gezien, vorig jaar ofzo. Ken hem dus niet zo heel goed. Hij is er nu onder een andere naam begrijp ik?

Ik ben wel gelovig, maar dan op mijn eigen manier. Dat is een mixje van RK en mijn eigen ervaringen en visies.
Alle reacties Link kopieren
Een beginner ziet oplossingen, een expert problemen.
Missy_acy:

waar staat het verhaal van Mullah in de bijbel? Ik wil het opzoeken want ik heb een bijbel thuis.

Ksenya:

ben ik dan die expert in problemen die enkel problemen ziet en die donkere, hopeloze toekomst en heden niet langer verdragen kan en daarom zoekt naar filosofieën die me helpen mijn leed te dragen?
C, dat weef ik niet uit m'n hoofd. Het is het verhaal vd vooroordelen. Ik herkende het van toen ik naar een dienst was.

@ molly, hij moest vroeg op en was laat gaan slapen.
quote:missy_acy schreef op 29 februari 2012 @ 07:33:

C, dat weef ik niet uit m'n hoofd. Het is het verhaal vd vooroordelen. Ik herkende het van toen ik naar een dienst was.

@ molly, hij moest vroeg op en was laat gaan slapen. Ja, precies, daar doelde ik ook op.
quote:cynthiao schreef op 29 februari 2012 @ 00:46:

Missy_acy:

waar staat het verhaal van Mullah in de bijbel? Ik wil het opzoeken want ik heb een bijbel thuis.

Ksenya:

ben ik dan die expert in problemen die enkel problemen ziet en die donkere, hopeloze toekomst en heden niet langer verdragen kan en daarom zoekt naar filosofieën die me helpen mijn leed te dragen?

Cynthiao: ik weet natuurlijk niet precies hoe jij bent, maar ik denk dat de verhalen van Mulla duidelijker zijn. In de Bijbel vind ik alles een beetje cryptisch omschreven, je kunt er alle kanten mee uit. Dus misschien is het leuker en interessanter voor je om die andere verhalen te lezen als je er steun uit wilt halen.

Wat betreft een expert zijn in problemen. Ik denk niet dat Ksenija dit bedoelde, maar ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat jij wel overkomt als iemand die eerder beren op de weg ziet, dan oplossingen. Maar dat geeft niets, het is geen oordeel. Enkel een (mogelijke) constatering. En wellicht weet je dat zelf ook wel, daarom wil je ook graag steun zoeken bij bvb. spreuken en verhalen, toch? Goed van je in ieder geval, dat heet zelfontwikkeling!

En die beren gaan op den duur wel weg, als je het de tijd maar gunt en er positieve energie in stopt.
Molly7.4:

sinds 2003 zit ik in de shit zogezegd. Las veel populair psychologische boeken om er boven op te komen( heb er wel 12 in mijn boekenkanst), Wat een teleurstelling echter dat de problemen bleven aanhouden, eigenlijk niet opgelost werden maar dat er cumulutatieve toename was; alles nam toe en stapelde zich op. Mijn leven was niet alleen een strijd om het bestaan maar ook letterlijk een lijden geworden. Na een kerkdienst plakte ik een A4tje met de tekst "hoop"op mijn koelkast om me op te peppen. Echter het bleef maar een lijdensweg mijn leven. Een probleem van het koud hebben is sinds een jaar opgelost dankzij een kundige centrale verwarmingstechneut. Daar ben ik blij om.

Maar de kruik gaat zo lang te water totdat hij barst en ik ben al lang aan mijn tax qua problemen.

Het wordt me teveel.

Daarom nu steun zoeken over hoe om te gaan met het leven als een lijdensweg.

Kwam overigens nog een humoristiche citaat tegen:

"hoe gaat de liefde mij vinden als ze blind is?" Lachen he.
hoe gaat de liefde mij vinden als ze blind is?"

Heb je wel eens een blinde met zo een stok gezien, of met een hond? Ze vindt altijd de weg.

Maar alsnog ben ik t niet eens met die uitdrukking. Je bent een mens, en de mens is liefde. Die hoeft je niet te vinden. Maar ik heb wel t idee dat jij jezelf terug moet vinden.
Missy_acy:

je ziet niet de humor in van het citaat?

Net zoals men zegt dat de liefde van de man door de maag gaat zegt men ook wel eens dat liefde blind is.

Ik zie echt wel de humor in van dit citaat: "de liefde is blind hoe gaat zij mij dan vinden". Ben blij met de humor in dit citaat. Maar je hebt gelijk. LIefde is onoverwinnelijk dus de liefde overwint ook blindheid en kan je dus altijd vinden....hihihi.
Tuurlijk zie ik de humor ervan in.
An apple a day keeps the dentist away.

En...je wordt minder snel dik dan dat je gaat snoepen!!
cynthiao, 2 minuten geleden

An apple a day keeps the dentist away.

En...je wordt minder snel dik dan dat je gaat snoepen!!

Hmmmm appels!!!
Ja lekker he, appels. Lekker fris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven