Maart 2008 met soort en met van tabel

19-02-2008 11:52 427 berichten
Alle reacties Link kopieren
toety, gefeliciteerd met je kleindochter (ik heb mijn moeder precies hetzelfde aangedaan)

Heureka, bij mij is het niet gelukt met de bv na 4 dagen, dus Thymen is aan de fles en zit op 5 voedingen en eventueel een nachtvoeding. Die wil ie ook niet eens elke nacht...! Hij slaapt wel in zijn eigen bedje en ligt er ook heerlijk relaxed bij. Hij heeft af en toe een huiluurtje, maar dat verschilt per dag...ik laat m wel huilen als ik zeker weet dat er niets is (schone broek, volle buik en lege luchtpijp ivm boertje). Als ik bij m kom, kijken die kraalogen me aan, zo van: "Hoi, gezellig, mag ik eruit?" Meestal is het na 10 minuten stil. Het is de enigste manier van uiten van die kleintjes...Vaak ook als hij 's nachts na een voeding huilt en je doet het licht aan in de gang, wordt hij al stil...Pipo de clown is het...!

Rustig is het verder hier.....!
Gefeliciteerd oma!!!

Genieten van je kleindochter
Hey meiden!

Allereerst: toety, van harte gefeliciteerd met je kleindochter!!!

Heb zelf ineens de kriebels. Hele nacht superonrustig geslapen, veel harde buiken, veel plassen. En nu net bij het opstaan bloederig slijmverlies....

Hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen, kan nog steeds weken duren, maar heb toch maar gauw de ziekenhuistas ingepakt.

Pfff, raar hoor. Zien hoe dit loopt.

Heureka en Freekje, heel leuk om jullie verhalen te lezen!!

Fijne dag allemaal en tot later.

Liefs Isis,

37w6d
Goedemorgen Isis!

Ga jij nu ineens voordringen hihihi

Vooral dat slijmerig bloedverlies is volgens mij een duidelijk teken, toch?

Ben benieuwd! xx
Toety Gefeliciteerd met je kleindochter! Hoe heet ze?

Isis de slijmprop verloren, dan kan het inderdaad nog een tijd duren, maar het is toch wel een teken dat er iets gaande is daarbinnen.... Spannend!! Verstandig dat je je ziekenhuistas hebt ingepakt... Ik was daar dus nog niet aan toegekomen en het heeft dagen geduurd voordat ik de basis dingen bij me had... Ik hoop natuurlijk dat jij na de bavalling meteen weer naar huis mag met je kindje... Maar even goed nadenken wat je nodig hebt is is wel handig...

Iemand vroeg eerder wat iedereen aantrekt tijdens de bevalling, daar was ik ook nog over aan het denken... wil er bij zo'n bijzondere gebeurtenis toch een beetje knap bijzitten... maar ehm... Melle kwam dus wat eerder en ik had alleen een met vruchtwater doordrenkte broek dus ben begonnen in een T shirt met zo'n charmant gaasbroekje (wie heeft dat ontworpen) daaronder een charmant wit laken omgeslagen... het maakt eigenlijk helemaal niet uit.... als het maar lekker zit....

Zo Freekje al op 5 voedingen en vaak al doorslapen, wat een relaxte jongen is Thymen... Wel jammer dat de borstvoeding niet is gelukt, maar hij maakt het zo te horen prima ... Ook geen last van krampjes begrijp ik...

Ik begreep dat babies de eerste maanden nog niet oorzaak en gevolg kunnen onderscheiden dus dat huilen om je maar te laten komen er nog niet bij is. Meestal als Melle huilt of ligt te morrelen in bed dan is er toch nog wat lucht achter gebleven, ondanks dikke boeren of zit een scheet hem dwars...Dus ik ga het liefst altijd wel even voorzichtig kijken.... ook voor mijn eigen gemoedsrust.. Inderdaad leuk te horen hoe iedereen hier haar eigen weg in vindt..

Wij moeten straks met Melle terug naar het ziekenhuis, ze willen vroeggeboren babies graag zien rond de tijd dat ze eigenlijk geboren hadden moeten worden.. en dat is nu... dus kleine Melle gaat zo weer in zijn Maxicosi op 'wereldreis'...

Succes met gerommel, harde buiken en slijmproppen.... en rustig doorgroeiende babies!

Liefs!

Heureka!
Toety gefeliciteerd! Snel gegaan dus he?

Isis ooooh spannend, hoe is het nu?

En Maartbaby voor jou d-day. Maf idee zeker!

Heureka wat zei de kinderarts? Alles in orde?

En ik heb niks te melden..
Ha Meiden!

Ik heb in het begin met jullie meegeschreven en ik wil even inbreken.

Wat een mooie berichten! Ik wil iedereen die al bevallen is feliciteren met jullie prins of prinses. En voor de meiden die nog moeten... heel veel succes strakjes!

Knuffel,

Nicola
Hoi allemaal,

Raar hoor, dat gerommel. Net lekker uitgebreid gedouched, daarna weer wat bloedverlies, heel weinig, maar er gebeurt dus wel degelijk wat daarbinnen.

Twijfel nu enorm of ik de deur uit zal gaan. Was van plan even naar de prenatal te gaan (heel erg, maar elke 2e maandag van de maand hebben ze daar 10% korting, en dat scheelt al met al toch wel.... Moet nog best wat dingetjes hebben) of dat het slimmer is om thuis te blijven. Maar ja, het kan heel goed allemaal niets zeggen en dagen zo door gaan. Kan moeilijk al die tijd op de bank blijven zitten.

Waarschijnlijk is het gewoon beginnetje van de rijping van de baarmoedermond.

Zometeen ook vriendlief maar even bellen. had ik nog niet gedaan, want dan gaat ie helemaal stressen en dat lijkt me beetje voorbarig....

Nicola, hoe is het met jou dan? Wanneer ben je uitgerekend? Schrijf gerust gezellig mee hoor!

Maartbaby, moet een raar gevoel zijn, dat het vandaag dè dag is. Hoe is het met je?

Heureka, vind het echt heerlijk om je verhalen te lezen! Succes bij de kinderarts straks.

Liefs, isis
Isis, wat spannend!!!!! Ik zit aan de computer gekluisterd! Misschien kan je de vk even bellen en het gewoon vragen. Bij ons is het nu tenminste vragenuurtje. Daar zijn ze voor toch. Ze hoeven niet meteen langs te komen. Ben benieuwd!

Succes en ik duim voor je!
Heb ik net gebeld inderdaad. Hoef zeker niet thuis te blijven, moet doen waar ik me lekker bij voel etc.

Heb morgen toch afspraak staan, dan gaat ze misschien wel even kijken of er al ontsluiting is of niet.

Hou jullie natuurlijk op de hoogte, hihi. Maar nogmaals, kans is groot dat er niks gebeurt verder voorlopig.....

Even iets anders, vroeg laatst nog wat jullie voor wikkeldekens of voetenzakken hadden. Wij hebben nu de Wallaboo Newborn voetenzak besteld. Vind hem supermooi en lijkt heel comfortabel, voor zowel maxicosi als reiswieg en sowieso lekker warm nestje. Blij mee!!!
Gefeliciteerd met je kleindochter, toetyfroety!

Hier verder nog geen ontwikkelingen, helaas. Dat is toch niet de afspraak, dat een zwangerschap langer duurt dan 40 weken!.

Isis, jij gaat toch niet voordringen he, dat kan echt niet hoor!!!!!
quote:heureka schreef op 10 maart 2008 @ 09:45:

Toety Gefeliciteerd met je kleindochter! Hoe heet ze?

Liefs!

Heureka!Euhm....zal ik het heel zachtjes zeggen.....Loesje!
Hallo!

Alles nog steeds goed hier hoor. Ben toch nog lekker de deur uit geweest, met een vriendinnetje naar de Prenatal. Met tram en metro door de storm, bah wat een weer!

Nog heel wat ingeslagen, haha. Boxkleed, 2 voeding-BH`s, nog wat kleertjes, Zwitsal-spulletjes, een extra wiegdekentje, nou toen was mijn mandje goed gevuld!

Af en toe flink kramp van onder en hou heel kleine beetjes bloedverlies. Ben benieuwd of er wat gaat doorzetten, maar ik hou vooral rekening mee dat het nog weken kan duren. Babyboy beweegt ondertussen nog lekker veel, dus die heeft het wel naar zijn zin.

En ergens hoop ik ook eigenlijk dat hij nog even blijft zitten tot in ieder geval na het sollicitatiegesprek van vriendlief de 18e....

Hoe is het met jullie?
Wat een leuke lieve naam Toety! ik zal het aan niemand doorvertellen....
Tjonge, jonge Isis......het klinkt toch wel alsof......heb je wel het kortste zwangerschapsverlof Ever!
Hier alles weer gewoon rustig na een zeer onrustige nacht. Heb tussen 2.00 en 4.30 uur wakker gelegen met veel pijnlijke krampen. Geen nieuw bloedverlies en geen drupje vocht, alleen die krampen, die af en toe echt gemeen waren! Nu is alles weer helemaal rustig. Vandaag maar even rustig aan doen. Om 17.45 naar de verloskundige.

Toch heb ik niet het gevoel dat dit werkelijk al voortekenen zijn. Omdat de kleine nog niet goed was ingedaald, denk ik dat het gerommel en de krampen meer een teken zijn van eindelijk indaling, dan van een naderende bevalling. Ach, we will see....

Hoe is het met alle anderen?

Hier nog steeds niets aan de hand. Inmiddels al vier dagen overtijd.....

Ik moet maar proberen gewoon weer van alles te gaan doen, want ik ben er nu veel te veel mee bezig! Moet nog slingers hebben voor voor het raam en balonnen, dus die ga ik vanmiddag maar even scoren.

Misschien vanmiddag nog even met een vriend afspreken met een dochter van 3 waar mijn dochter heel goed mee kan spelen. Geeft ook weer wat afleiding!

groetjes, Pluis
He weer niks! Hier ook alles rustig! Heb zelfs een redelijke nacht gehad. Heb wel gedroomd dat ik bevallen ben van een zoon van 10 pond. Heb hem een hele andere naam gegeven dan wat we in gedachten hebben en hij kwam er bijna pratend uit hahaha! Hij zei zelfs dat hij het flesje lekkerder vond dan de inhoud van mijn borsten. Hahahahaha! Oh en mocht meteen de eerste nacht doorslapen. Heb net lief even gebeld om het te feliciteren met zijn 10 ponder! Hij lag in een deuk!

De Vk heeft gister weer gezegd dat ons kindje echt niet groot was. Vorige week werd het nog geschat op 6 + pond en deze week is dat alweer bijgesteld op 6 - pond. Ze zei wel dat de bevalling elk moment kan beginnen. Maar ik stel mezelf daar niet op in hoor! Dus heb gewoon weer een lijstje met dingen die ik vandaag moet regelen. Het komt wanneer het komt!

Hopen dat maartbaby misschien vandaag goed nieuws heeft, of misschien komt het nog wel bij 1 van jullie op gang! Het is alweer te lang geleden dat we een baby hebben verwelkomt!

X
Hahahahaha wat een grap Marielle! Een pratende 10 ponder!

He ja waar is Maartbaby? Het wordt weer eens tijd voor een baby (maar zonder voordringen haha!) Eerst Pluis maar eens.

Hier gaat het gewoon nog drie weken duren, dus ik heb nog tijd zat..
@Pluis: snap hoe je je voelt en ik ben nu 1dag over dé datum! Goed idee om slingers te halen e.d., beschuit met muisjes staan al op het lijstje

Hier nog weinig nieuws en ik bemerk bij mezelf dat ik echt op de klok zit te kijken, 's nachts alleen maar droom over te laat zijn en bevallen en manlief doet al niet anders.....

Je bent er vroeg bij Marielle en wellicht bespoedigt het 'ontspannen ermee omgaan en je ding doen' de bevalling juist wel...ruilen met Pluis en mij? hahaha

xx
Oh jemig, wat is het druk in mijn buik! Word er helemaal misselijk van! Zie echt de handen of voetjes of knietjes of elleboogjes??? Uit mijn buik steken en bewegen. En dat al drie kwartier lang. Moet zo'n kind niet slapen?

Hahaha, maartbaby! Jullie willen echt niet ruilen hoor! Ik moet nog 3 weken tot de datum en jullie zijn er al overheen! Ik weet zeker dat jullie eerder zijn dan ik, want ik merk hier helemaal niks meer. Op een enkel krampje na dan. Kan nog steeds amper lopen, maar dat wordt ook niet meer beter tot de baby er is. Ben de box nu aan het opzetten. En heb net stof gezogen. Het gaat niet goed met mijn schoonmaakdrang hoor! Normaal ben ik helemaal niet zo poetserig.

Hebben jullie baby's ook zo vaak de hik? Ik merk het elke dag wel minstens 2 keer!

Nou ga die box afmaken met muziekmobiel en al! Het huis wordt babyproof!
Hey gezellig hier!

Iets tè gezellig eigenlijk, want dat betekent dat er niemand aan het bevallen is.....

De ochtendjes vullen zich bij mij steeds met lui op de bank voor de TV hangen, erg hè, maar ja, bij SBS 6 steeds programma`s als De Verloskundigenpraktijk, De Kraamafdeling en De Bevalling, en net op net 5 de herhaling van Julia`s Tango. Best vermakelijk. Potje thee erbij, poes op schoot, badjas aan....

Net is de voetenzak die we hadden besteld bezorgd, die is mooooi.... Blij mee!

Het zonnetje breekt zowaar door hier. Ga me maar eens douchen en aankleden en boodschapjes doen, even een frisse neus halen en wat lichaamsbeweging (klinkt mooier dan het is, komt neer op wat waggelen, want bekken doet behoorlijk zeer)

Marielle, bij mij is babyboy af en toe ook lange tijd superdruk, dan denk ik ook, moet je niet eens slapen.... Maar tegelijkertijd stelt het me wel gerust, kennelijk is ie in goeie doen!

Bizar toch hè, dat we eiegenlijk geen idee hebben wanneer het gaat gebeuren. Allerlei tekenen, maar dat zegt nog niets. Zo`n absurd groot verschil, tussen `elk moment` of pas over 4 weken.... Durf nergens op te rekenen.

Geweldige droom trouwens, haha!

Maartbaby, kan me zo goed voorstellen dat je over niets anders meer droomt! hoop dat het gauw mooi spontaan op gang komt bij je.

Mies, bij jou gewoon nog alles rustig... Voel je je ondertussen ook prima, goed in staat om te doen waar je zin in hebt?

Pluis, inderdaad, gewoon alvast allerlei gezelligs in huis halen! En ik duim voor je dat er gauw wat gaat gebeuren!

Ben vanmiddag weer bij de VK geweest. Mannetje is nog steeds niet ingedaald, wat wel een beetje raar is bij 38 weken. Moet dus morgen echo laten maken om te kijken of er iets in de weg zit waardoor hij niet indaalt.

Verder wel alles in orde, nog mooi soepele buik met prima vruchtwater en ventje wordt geschat op 7 - 7,5 pond.

Het beetje bloed-slijmverlies is teken van rijping baarmoedermond en de krampen zijn wrsch voorweeen/oefenweeen. Ze heeft niet getoucheerd, dat zou alleen maar prikkelen.

Vandaag geen krampen gehad overigens. Ben wel heel erg moe en beetje chagerijnig/labiel.

@Isis: hoop dat er de echo morgen meer zekerheid biedt! Toi toi toi

x Maartbaby
Goeiemorgen!

Hoop op veel goed nieuws vandaag! Ik ben zoooooo onrustig! Was er al om half zes uit en loop maar wat met mijn ziel onder de arm. Kan niet slapen, heb al gegeten. Maar zou niet weten wat ik verder moet vandaag. Heb zelfs al een potje gejankt hahahaha! Voor de rest geen kwaaltje of signaaltjes. Dit wordt een hele lang dag.

Isis, succes met de echo! Hoop dat je gewoon een eigenwijze baby hebt!

Pluis, bij jou eindelijk al wat verandering?

Maartbaby, bij jou schot in de zaak?

Mies, zin om voor te dringen?

Dikke kus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven