De bonnetjes van de overheid
woensdag 29 februari 2012 om 19:35
http://www.nu.nl/politiek ... e-hotels-meer-bleker.html
Maar gelukkig geen dure hotels meer voor Bleker.
Hij blijft natuurlijk nog wel zijn beddengoed laten stomen op kosten van de staat.
Zal mn baas ook eens vragen of ie dat voor mij wil betalen...
Maar gelukkig geen dure hotels meer voor Bleker.
Hij blijft natuurlijk nog wel zijn beddengoed laten stomen op kosten van de staat.
Zal mn baas ook eens vragen of ie dat voor mij wil betalen...
donderdag 1 maart 2012 om 14:01
quote:Starshine schreef op 01 maart 2012 @ 10:31:
[...]
Wat mij wel tegen de borst stuit is dat de dames en heren politici van alles mogen declareren met hun dikke salaris (zoals zelfs de lunch in de kantine van de tweede kamer), terwijl de gewone burger dat allemaal zelf maar moet betalen.
.
Ik mag dat bij overwerk ook allemaal declareren.
Ben een hele doodgewone burger.
Als in de arbeidsvoorwaarden van een politicus staat dat ze
onder bepaalde omstandigheden hun lunch mogen declareren
mogen ze dat van mij ook doen.
Er is uit niets gebleken dat de bonnetjes onterecht zijn ingediend
terwijl RTL alles heeft nagekeken.
Overigens ben ik het met je eens dat een kastje overspuiten en
een vliegtuig een tussenstop laten maken niet gepast is.
Overigens vond ik het allemaal wel meevallen als je het vergelijkt
met de "bonnetjes affaire" in Engeland een jaar of 2 geleden.
[...]
Wat mij wel tegen de borst stuit is dat de dames en heren politici van alles mogen declareren met hun dikke salaris (zoals zelfs de lunch in de kantine van de tweede kamer), terwijl de gewone burger dat allemaal zelf maar moet betalen.
.
Ik mag dat bij overwerk ook allemaal declareren.
Ben een hele doodgewone burger.
Als in de arbeidsvoorwaarden van een politicus staat dat ze
onder bepaalde omstandigheden hun lunch mogen declareren
mogen ze dat van mij ook doen.
Er is uit niets gebleken dat de bonnetjes onterecht zijn ingediend
terwijl RTL alles heeft nagekeken.
Overigens ben ik het met je eens dat een kastje overspuiten en
een vliegtuig een tussenstop laten maken niet gepast is.
Overigens vond ik het allemaal wel meevallen als je het vergelijkt
met de "bonnetjes affaire" in Engeland een jaar of 2 geleden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
donderdag 1 maart 2012 om 18:44
quote:registreerjenu schreef op 29 februari 2012 @ 19:38:
Ja, ik zie het net op het RTL nieuws.
Schande!! Fooien in restaurants declareren!
Sorry hoor, maar dat mag ik ook gewoon bij de baas declareren als het gaat om een zakelijke lunch/diner.
Ik zie het probleem niet zo van het declareren. Die bewindslieden werken een stuk meer dan 40 uur per week, en het is normaal om kosten te declareren die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van je werk.
We gaan toch niet verlangen van onze bewindspersonen dat ze pro-deo aan de slag gaan?
Ja, ik zie het net op het RTL nieuws.
Schande!! Fooien in restaurants declareren!
Sorry hoor, maar dat mag ik ook gewoon bij de baas declareren als het gaat om een zakelijke lunch/diner.
Ik zie het probleem niet zo van het declareren. Die bewindslieden werken een stuk meer dan 40 uur per week, en het is normaal om kosten te declareren die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van je werk.
We gaan toch niet verlangen van onze bewindspersonen dat ze pro-deo aan de slag gaan?

donderdag 1 maart 2012 om 18:59
donderdag 1 maart 2012 om 21:27
Da's ook weer wat overdreven denk ik, van de kassa bij Albert Heijn. Ik weet van het onderwijs in elk geval dat bijv. reiskosten daar verre van volledig vergoed worden en als je vanwege een avondactiviteit op school een pizza laat komen mag je die zelf betalen want "je hebt er zelf voor gekozen om zo ver weg te blijven wonen dat je niet tussendoor naar huis kunt".
Wat de declaraties van de bewindslieden betreft, het lijkt mij ook niet zo heel schokkend allemaal. Wel is het natuurlijk zo dat er bij de overheid een ontzettende 'bonnetjescultuur' is die ook weer niet nodig is. De kleinste dingen, waarbij ieder ander vanwege het geringe bedrag niet eens op het idee zou komen het te declareren, worden ingediend. Een beterschapskaartje of een bloemetje voor een zieke collega zou in elk bedrijf betaald worden door 'met de pet rond te gaan', in Den Haag wordt zoiets van belastinggeld betaald.
Wat de declaraties van de bewindslieden betreft, het lijkt mij ook niet zo heel schokkend allemaal. Wel is het natuurlijk zo dat er bij de overheid een ontzettende 'bonnetjescultuur' is die ook weer niet nodig is. De kleinste dingen, waarbij ieder ander vanwege het geringe bedrag niet eens op het idee zou komen het te declareren, worden ingediend. Een beterschapskaartje of een bloemetje voor een zieke collega zou in elk bedrijf betaald worden door 'met de pet rond te gaan', in Den Haag wordt zoiets van belastinggeld betaald.
donderdag 1 maart 2012 om 22:03
quote:Lllilaaa schreef op 01 maart 2012 @ 21:27:
Da's ook weer wat overdreven denk ik, van de kassa bij Albert Heijn. .
Sorry? Oke ff een insiders verhaal, ik werkte in de jaren 80/90 bij Kwantum en die zagen personeelskosten echt als sluitpost op de begroting en wij kregen in die tijd op een koopavond 21 gulden voor een maaltijd.
Dat was in die tijd het gemiddelde bedrag voor een toeristenmenu.
later is dat iets verlaagd naar 17,50 en daar kon je prima van eten.
Verder kregen we een blouse van de zaak en een vergoeding voor
broeken en schoenen.
Waar ik nu werk kunnen we zonder beperking iets laten komen, rijsttafel, stampotten moeten we zelf weten, bij overwerk uiteraard.
Veel bedrijven vergoeden dingen, wij halen bij de Sligro kratten bier voor na werktijd en geboortekaartjes e.d. worden gewoon door de werkgever betaald.
Ik ben in de 40 en heb nog nooit bij een werkgever gezeten die mijn eten (bij overwerk) niet betaalde.
Da's ook weer wat overdreven denk ik, van de kassa bij Albert Heijn. .
Sorry? Oke ff een insiders verhaal, ik werkte in de jaren 80/90 bij Kwantum en die zagen personeelskosten echt als sluitpost op de begroting en wij kregen in die tijd op een koopavond 21 gulden voor een maaltijd.
Dat was in die tijd het gemiddelde bedrag voor een toeristenmenu.
later is dat iets verlaagd naar 17,50 en daar kon je prima van eten.
Verder kregen we een blouse van de zaak en een vergoeding voor
broeken en schoenen.
Waar ik nu werk kunnen we zonder beperking iets laten komen, rijsttafel, stampotten moeten we zelf weten, bij overwerk uiteraard.
Veel bedrijven vergoeden dingen, wij halen bij de Sligro kratten bier voor na werktijd en geboortekaartjes e.d. worden gewoon door de werkgever betaald.
Ik ben in de 40 en heb nog nooit bij een werkgever gezeten die mijn eten (bij overwerk) niet betaalde.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

donderdag 1 maart 2012 om 22:07
Als je eens per jaar voor de zaak uit eten gaat, dan kan ik me indenken dat je de fooi zelf betaalt. Als je echter heel regelmatig uit eten gaat voor je werk, en er verwacht wordt dat je fooien geeft, dan wordt dat een behoorlijk kostbare zaak. Niets vreemds aan om dat dus te declareren.
En Lllilaaa, ook in het bedrijfsleven worden er wel degelijk kaartjes en bloemetjes en fruitmanden door het bedrijf betaald. Gek genoeg is de enige werkgever die ik ken waar dat met de pet door collega's werd geregeld een semi-overheidsbedrijf.
En Lllilaaa, ook in het bedrijfsleven worden er wel degelijk kaartjes en bloemetjes en fruitmanden door het bedrijf betaald. Gek genoeg is de enige werkgever die ik ken waar dat met de pet door collega's werd geregeld een semi-overheidsbedrijf.