sisal vloerkleed

02-03-2012 13:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het laatst bij een kennis en vond het erg mooi!

Wie heeft een sisal kleed en kan vertellen of het snel vies wordt van schoenen en hoe het schoon te houden is.

Als er bijvoorbeeld een beker drinken overheen gaat, kun je dat dan met water wegkrijgen? Trekt het er erg in? Of valt dat mee?

En wie heeft er tips waar te kopen? Ik zag ze al op de ikea site en bij de kwantum, maar vraag me af wat het verschil is met de duurdere?
Misschien aan je kennis vragen?
Kan ik doen, maar het is een beetje gek om dat te doen. De band is niet heel goed zeg maar.....na ja, beetje moeilijk uit te leggen, maar ik wil dat in ieder geval nu even niet doen...
Wij hebben er eentje van de ikea. Als er veel vocht op valt (lees een fles cola die omvalt) dan is het nog wel schoon te krijgen, maar droogt het heel erg bobbelig op. We hadden hem in de tuin over twee tuinstoelen gelegd om op te drogen, maar dat was geen succes. Die hebben we weggegooid. Daarna nog een dezelfde gekocht (toch wel mooi en goedkoop). Alleen is nu een vaas omgevallen. We hebben het kleed gewoon in de kamer laten liggen en de bobbels beginnen alweer weg te trekken. Ik hoop dat het nog echt weg gaat, want het is toch wel een fijn kleed!
Hier geen goede ervaringen met sisal vloerkleed, het is bijna niet schoon te houden, vlekken krijg je (ik) er bijna niet uit, met water wordt het alleen erger (enorme kringen), ik ben meer het type van praktische, makkelijk schoon te houden kleden..
Ik vind het voordeel juist dat je er geen vlekken in ziet. Alleen als er klei in komt, dat is wel lastig. (Heb 2 kleine kinderen!)
Ka32, welke kleur hebben jullie van ikea? de bruine of de naturel?

Bleuberrymuffin: wat voor soort vlekken krijg je er dan niet uit? En wat voor kleden zijn dan wel makkelijk schoon te houden?

Ik dacht eigenlijk dat sisal beter schoon te maken was dan een 'gewoon zacht' kleed?
Tja, die van Ikea kosten niet de hoofdprijs dus dan kan je hem vaker vervangen. Want dat het goor is dat is zeker: alles blijft er in hangen. Net als in een gewoon kleed. Allebei vies.
Dat een kleed vies wordt, is de reden waarom ik nooit een gehad heb. Maar het staat zo knus.... en ik hoopte dat sisal 'schoner was te houden.

Heeft iemand misschien een alternatief dan? iets wat schoon te maken/houden is, maar toch knus is. We hebben een houten vloer waar ik dus iets op zou willen
Koeienhuid?
Kun je een koeienhuid wel ontdoen van omgevallen wijn of cola?

Wel een mooi idee overigens!
quote:slempie schreef op 02 maart 2012 @ 14:01:

Misschien aan je kennis vragen?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Koop nooit Sisal en zeker niet bij Carpetright. Ik heb er een gekocht voor 171 euro en die had ik net zo goed in de prullenbak kunnen gooien. Er kwam een vlek en toen ik die probeerde te reinigen met vochtig doekje..kleur weg. Ze zeiden dat ik foto moest sturen naar fabriek en dat ik moest reinigen met HG vlekkenspray voor natuurproducten. Ik kon dat nergens vinden. HG gebeld, bleek helemaal niet te bestaan. Ze maakte geen spullen voor kleuronecht spul. Terug naar winkel, zei zo'n vrouw, dat spul is niet schoon te maken en foto sturen heeft geen zin. Klantenservice gebeld, Consumentebond gebeld, je kan niets en dat weten ze. Ze maken misbruik van je omdat jij leek bent en hun wel op de hoogte hiervan zijn maar natuurlijk niets zeggen. Ze willen me nu een tapijt met korting geven maar dat accepteer ik niet. Ik wil nooit meer iets met Carpetright en sisal te maken hebben.
Een sisal vloerkleed is mooi maar je moet er geen vlekken in krijgen je krijgt ze er nooit meer uit wat je ook probeert en dat ligt echt niet aan Carpetright hoor dat is nu eenmaal het nadeel van sisal ik heb er de nodige ervaring mee. Ik vind het erg mooi zo'n natuurlijk kleed nu heb ik iets anders dat veel beter bevalt en vlekken gaan er heel gemakkelijk uit : zeegras , het is mooi en natuurlijk en heel erg sterk en vlekken haal je er gemakkelijk uit.

Ik kan het iedereen aanraden!
Ik heb de reactie geschreven die 2 plaatsen hierboven staat. De leverancier van CarpetRight wou niets voor mij doen maar Carpetright Venray heeft mij inmiddels een nieuwe, uiterst makkelijk schoon te maken, mat gegeven. In plaats van de Sisal. Ik ben weer blij :-) Maar voor mij toch geen Sisal meer.
Wat is dan het verschil tussen zeegras en sisal qua schoonmaken/vlekken verwijderen? En is zeegras niet altijd veel donkerder van kleur?

Ben wel benieuwd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven