T-Mobile contract tot 3 maart 2013!?
vrijdag 2 maart 2012 om 15:24
Zojuist probeerde ik in de T-Mobile shop mijn abonnement/contract voor m'n mobiel op te zeggen. Echter beweren ze dat ik dat pas in december 2012 kan opzeggen. Nu meen ik gelezen en gehoord te hebben dat zulke contracten/abonnementen per maand of 3 maanden van te voren mogen worden opgezegd.
Wie weet hier van de hoed en de rand?
Wie weet hier van de hoed en de rand?
anoniem_93233 wijzigde dit bericht op 02-03-2012 15:24
Reden: foutje
Reden: foutje
% gewijzigd
vrijdag 2 maart 2012 om 15:32
quote:juno2001 schreef op 02 maart 2012 @ 15:24:
Zojuist probeerde ik in de T-Mobile shop mijn abonnement/contract voor m'n mobiel op te zeggen. Echter beweren ze dat ik dat pas in december 2012 kan opzeggen. Nu meen ik gelezen en gehoord te hebben dat zulke contracten/abonnementen per maand of 3 maanden van te voren mogen worden opgezegd.
Wie weet hier van de hoed en de rand? wanneer heb je je contract afgesloten en voor hoelang?
Wie weet hier van de hoed en de rand? wanneer heb je je contract afgesloten en voor hoelang?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 2 maart 2012 om 15:35
Je hebt een contract voor 1 of 2 jaar. Dus daarvoor moet je even op je contract kijken wanneer je deze hebt laten ingaan en voor hoeveel jaar je een contract hebt genomen. Waarschijnlijk bedoel jij nu de Wet van Dam? Hierdoor mogen abonnementen nadat het contract is verlopen niet meer stilzwijgend verlengt worden voor nog een jaar. Dit is alleen geldig als je contract al verlopen is. Volgens mij kan je nu wel al schriftelijk of online opzeggen, maar dat dan per einde van je contractdatum als je geen afkoopsom wilt betalen.
vrijdag 2 maart 2012 om 15:55
quote:katrien1974 schreef op 02 maart 2012 @ 15:49:
Wil je echt weg bij de T-mobile? Je kan namelijk bij T-mobile een early renewal van je abonnement doen. Kost eenmalig EUR 69,95.Kan helaas ook niet, vanwege dat ik het contract al eerder heb "gerenewelled." Tja, klant is koning, al lijkt het er meer op dat alleen nieuwe klanten koning zijn...
Wil je echt weg bij de T-mobile? Je kan namelijk bij T-mobile een early renewal van je abonnement doen. Kost eenmalig EUR 69,95.Kan helaas ook niet, vanwege dat ik het contract al eerder heb "gerenewelled." Tja, klant is koning, al lijkt het er meer op dat alleen nieuwe klanten koning zijn...
vrijdag 2 maart 2012 om 16:23
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 02 maart 2012 @ 15:58:
@Juno2001: Dus je had een contract bij T-Mobile, dat heb je vernieuwd voor een contract voor 2 jaar en nu ben jij geen koning omdat ze je gewoon aan je contract houden?Kaaaaaaatje, ik de tel die bij het contract hoorde is gestolen (niet verzekerd) en moest daarom een nieuw contract aangaan. Toen ik het wilde beeindigen was ik alweer te laat want moet binnen 3 maanden van te voren en in ben slecht in zulke dingen. Zal 't nu in m'n agenda zetten. Mmmmpppggrr...
@Juno2001: Dus je had een contract bij T-Mobile, dat heb je vernieuwd voor een contract voor 2 jaar en nu ben jij geen koning omdat ze je gewoon aan je contract houden?Kaaaaaaatje, ik de tel die bij het contract hoorde is gestolen (niet verzekerd) en moest daarom een nieuw contract aangaan. Toen ik het wilde beeindigen was ik alweer te laat want moet binnen 3 maanden van te voren en in ben slecht in zulke dingen. Zal 't nu in m'n agenda zetten. Mmmmpppggrr...
vrijdag 2 maart 2012 om 16:47
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij wel koning voelde bij mijn aanbieder. Na het aflopen van mijn contract ben ik gaan rondkijken en ik bleek bij mijn eigen aanbieder toch de mooiste aanbieding te krijgen. Maar je moet idd wel netjes je contract uitzitten. Lijkt me niet meer dan logisch. Dat is trouwens de reden dat ik altijd voor een 1 jarig contract ga.
vrijdag 2 maart 2012 om 17:29
quote:mopsie schreef op 02 maart 2012 @ 16:44:
Dat snap ik niet. Waarom moet je een nieuw contract aangaan als je telefoon gestolen is? Je had toch ook een los toestel kunnen kopen? Dan had je nu dit probleem ook niet gehad...Ja, dat had ik kunnen doen, maar op dat moment was ik nogal gevoelig voor de verkooptechniek: kwam er pas later (kleine lettertjes ja) achter dat ik er 2 jaar aan vast zat. Kreeg wel gratis nieuw tel. omdat m'n contract nog liep.
Dat snap ik niet. Waarom moet je een nieuw contract aangaan als je telefoon gestolen is? Je had toch ook een los toestel kunnen kopen? Dan had je nu dit probleem ook niet gehad...Ja, dat had ik kunnen doen, maar op dat moment was ik nogal gevoelig voor de verkooptechniek: kwam er pas later (kleine lettertjes ja) achter dat ik er 2 jaar aan vast zat. Kreeg wel gratis nieuw tel. omdat m'n contract nog liep.
zondag 4 maart 2012 om 12:19
Zo klein zijn die lettertjes van T-mobile nou ook weer niet. Een contract ga je aan voor 1 of 2 jaar, je krijgt een gratis mobiel of moet daarvoor bij betalen. Eerder opzeggen is afkopen van het contract, lijkt me ook logisch. Na die 1 of 2 jaar kun je het contract direct opzeggen en wordt het niet automatisch verlengd met een jaar. Is je telefoon gestolen kun je een nieuw kaartje krijgen, de telefoon is je eigen probleem.