Kippenborst

02-03-2012 16:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb laatst een heerlijk recept gemaakt van Jamie Oliver. Ik ben toen bij meerdere AH's langs geweest voor kippenborst met vel en bot. Helaas was dit bij geen van de winkels te krijgen en heb ik het met kippenbout moeten doen. Nou wil ik het recept binnenkort nog een keer maken, maar nu wél met kippenborst. Iemand die weet of die bij de supermarkt verkrijgbaar is? Of kan ik die alleen bij de poelier krijgen?
Lag er ook geen kuikenborst?
Wat is er mis met de poelier?

Overigens zijn er ook wel (bio) slagers die kippenborst met vel en bot verkopen.
Er is niks mis met de poelier, maar als student is het qua budget meestal handiger om mijn vlees bij de supermarkt te halen.
quote:kazuka schreef op 02 maart 2012 @ 16:56:

Er is niks mis met de poelier, maar als student is het qua budget meestal handiger om mijn vlees bij de supermarkt te halen. een paar dagen géén vlees eten, dan kun je zelfs met je studentenbudget gewoon bij de bio slager/poelier wat halen.
quote:Mevrouw75 schreef op 02 maart 2012 @ 16:58:

[...]

een paar dagen géén vlees eten, dan kun je zelfs met je studentenbudget gewoon bij de bio slager/poelier wat halen.

Pff, ze vraagt gewoon waar ze kippenborst kan halen.

Probeer de aldi eens.
quote:kazuka schreef op 02 maart 2012 @ 16:56:

Er is niks mis met de poelier, maar als student is het qua budget meestal handiger om mijn vlees bij de supermarkt te halen. Wellicht dat je op de markt goedkoper uit bent. Daar is ook vaak ook wel het een en ander te vinden op kipgebied.
En wie weet de turkse slager in de buurt.
De slager heeft ook kippenborst met vel, ik zelf ben ook een student en vind het niet zo duur, haal anders een hele kip bij de supermarkt en snijd de kippenborst eraf. Dan heb je die voor dat gerecht de kippenpoten voor een andere dag en de rest gebruik je voor een lekkere kippensoep...3 dagen eten voor 5 2 6 euro
Het zal

Je misschien verbazen, maar het vlees bij de AH is echt niet veel goedkoper als bij de poelier.

Scheelt misschien een euro of twee.

Kookse! Ik weet hoe lekker het is! Mmmm
quote:liebling schreef op 02 maart 2012 @ 17:14:

Het zal

Je misschien verbazen, maar het vlees bij de AH is echt niet veel goedkoper als bij de poelier.

Scheelt misschien een euro of twee.

Kookse! Ik weet hoe lekker het is! MmmmEn dat is dan toch nog een groot bedrag, je kan niet in andermans portomonee kijken.
Als je het helemaal goedkoop wil doen koop dan een diepvrieskip bij de lidl of aldi,ben je 3 euro kwijt,je hebt kippenborst met vel en been, zoals eerder al geschreven bak de poten voor dag 2 en kook soep van de rest.

Als je dit doet,bak dan wel na ontdooien meteen de poten en kook alvast bouillon van de rest,eenmaal ontdooit kan je het zonder bakken of koken niet lang goedhouden..

En als student zijnde mag je lekker goedkoop vlees eten hoor, niks geen bio gedoe of keurslager,jullie kunnen de centen wel beter gebruiken
quote:redband schreef op 02 maart 2012 @ 17:00:

[...]

Pff, ze vraagt gewoon waar ze kippenborst kan halen.

Probeer de aldi eens.Het antwoord van de poelier stond haar niet aan qua budget, dus ik geef een tip.
Ik was sowieso al van plan om mijn groente en fruit op de markt te gaan halen dus kan daar dan ook gelijk voor de kip kijken. En anders bij de slager proberen. Bedankt voor de tips!
Kun je in plaats van die kippenborst, geen kippendijen gebruiken? Heeft wat meer smaak ook.
Eens met bergamot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven