De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Eva misschien doen ze dit wel omdat mijn hormonen uit zichzelf helemaal goed zijn en dat ze het zo onderdrukken. Ik weet het niet zeker. Als ik de enige ben zal ik het eens vragen aan de gyncealoog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geloof ik de winkel leeggekocht....

Bedankt voor jullie ontzettend lieve berichtjes. Het is gewoon een rotdag. Tegelijkertijd wil ik er ook niet 'meer' van maken dan het is, morgen is er weer een andere dag.

Ik ben giga goed geslaagd met shoppen en kan voorlopig vooruit... Oeps. Beetje los gegaan vrees ik..

hahaha. Maar mijn bankrekening kon het hebben, dus ik ook.

Jullie zijn schatten. Op dit soort dagen/momenten ben ik zo blij dat ik jullie heb en dat ik mijn gevoel kan neerpennen.

Dank voor jullie. Dank voor dit forum.
Lekker laten leven...
Ik ga er wel vanuit dat deca de afkorting is van decapeptyl. decapeptyl heb namelijk gisteren overgeschreven van de spuit die ik in mijn koelkast heb liggen
Leonie:

Magic: ook voor jou. Het is net alsof ik mijzelf hoor. Het is inderdaad wel goed om er bij stil te staan, zoals jij het voelt lijkt me geheel realistisch. Dit is ook verdriet wat er mag zijn, ook al geef je zelf aan dat het niet groot is. Goed dat je jezelf lekker hebt verwend!
Het kan ook wel hoor Leoni, ik ben ook geen arts, ook al word je door dit traject bijna een halve gynaecoloog

Maar ik heb er nog nooit eerder van gehoord/gelezen.
Wat ik begrepen heb is dat ze het op deze manier beter kunnen sturen. De verpleegkunde heeft het gisteren zo uitgelegd: ik moet dus op de eerste dag dat ik echt ongesteld wordt 's avonds beginnen met deca. Dit moet ik blijven doen tot de uitgangsecho dit na 6-8 dagen is. Hierdoor wordt het dominante ei met vakantie gestuurd ofwel doet niets. Bij de echo kijken ze of ze niets zien. Als dat er goed uitziet moet ik dus deca en 75 ie/dag gonaif gaan spuiten. De deca moet er dan voor zorgen dat het dominante ei het toe laat om meer eieren te laten groeien en voor het groeien van extra eitjes moet de gonaif zorgen. Ze zei ook dat ze met de deca konden spelen zodat ze ook de groei wat konden af remmen zodat de inseminatie altijd door de weeks is. Misschien is dat laatste wel de rede, want er wordt in mijn ziekenhuis niet in het weekend geinsemineerd. Dan krijg ik na een aantal dagen weer een echo voor controle. Het kan zijn dat er meerdere krijg al voor ik de afspraak krijg voor de inseminatie. Als we weten wanneer de inseminatie is dan moet ik 36 uur van te voren stoppen met deca en gonaif en dan moet ik ovitrelle spuiten. Dan heb ik 36 uur rust waarna ik de inseminatie krijg. De avond van de inseminatie moet ik utrogestan(war volgens mij de mutsenbollen zijn) inbrengen. De dagen erna twee maal per dag. Dit moet er volgens de verpleegkundige voor zorgen dat mijn baarmoeder optimaal zou zijn voor een embryo. Ik mag dan ook pas na 18 dagen testen. Als ik wel ongesteld wordt mag ik weer beginnen met deca. Sorry voor het lange verhaal maar dit is wat ik gisteren te horen krijg.
Ah Leoni duidelijk!! Wat pakken ze dat goed aan zeg! Wel fijn, of niet!
Dames een vraagje ik moest met deca beginnen zodra mijn goed doorbreek, maar alles is na een inlegkruisje weer gestopt. Nu denk ik dat ik dus nog niet vanavond moet beginnen met deca. Wanneer begonnen jullie?
Ik ben zeer tevreden met het ziekenhuis. Ze weten nog net niet je naam, maar gaan wel grondig te werk. Ze luisteren ook echt naar je en je kunt ook altijd vragen stellen. Moet je trouwens ook beloven dat je het doet. Als je ergens mee zit willen ze dat je het gelijk mail of belt. Ik ben ook wel blij dat ik nu gewoon weet dat ik hopelijk niet nodig maar dat we zonder problemen nu drie keer iui nog kunnen doen.
Hoi Leonie, je verhaal klinkt logisch en verhelderend, op deze manier ook logisch dat je deca moet spuiten. Na de terugplaatsingen heb ik ook utrogestan gehad, maar moest deze 3x per dag inbrengen. Weet niet waarom daar verschil in is, zowel bij IUI en terugplaatsing moet iets zich toch innestelen, dus zorgen voor een goede baarmoeder?
Leoni ik weet niet, ik begin voor de icsi met de deca terwijl ik nog aan de pil ben. In mijn zkh zeggen ze de eerste dag is de eerste dag met helder rood bloedverlies.
Lieve ik weet dat ik normaal gesproken een hele goede hoeveelheid baarmoederslijm heb. Verder hadden de gyncealoog ook bij elke inseminatie het over dat het er bij mij echt goed uitziet. Mijn vriend voelt zich echt steeds schuldiger worden dat het niet geluk is. Ik krijg namelijk elke keer van de gyncealoog te horen dat het er zo goed uitziet en dan lukt het toch niet.
Leoni, ik weet het(denk ik) wel. Pas als je echt rood bloedverlies hebt; als het dus echt doorzet; dat is de dag dat je Deca gaat gebruiken en die geldt als dag 1 van je cyclus.

Succes!
Lekker laten leven...
[quote]taartje80 schreef op 02 maart 2012 @ 16:34:

Magic: ook voor jou. Het is net alsof ik mijzelf hoor.

Ik weet dat jij het ook erg moeilijk had met de mk.

Al was je volgens mij wel weer zwanger, voordat die datum om de hoek kwam kijken, toch? Niet dat dat veel uitmaakt, het blijft rottig, hoe dan ook!
Lekker laten leven...
In ieder ziekenhuis hebben ze weer andere protocollen en wordt weer anders gewerkt. Ik begin op dag 21 gerekend vanaf de 1e ongesteldheidsdag gerekend te prikken met deca, daarna weer ongesteld worden en daarna met stimulatiehormonen beginnen. Wel een lang traject dus, duurt bijna 2 maanden, vanaf 1e dag tot testdag.
Je hebt helemaal gelijk Magic. Ik vraag me ook vaak af hoe het zou voelen als ik niet zwanger was geweest op die dag. Ik voel me dan ook zeer bevoorrecht.
Hoi Lieve, dat is volgens mij een ICSI of IVF traject, toch? Bij IUI met Deca duurt het 'gemiddeld' 2 weken. (het traject waar Leoni mee bezig is)

Mij is altijd verteld dat de ongesteldheid echt door moet breken en dat je dat als uitgangspunt moet nemen voor het starten met de Deca. Een rozig veegje is dus beter vanaf een dag later tellen en flink rood bloed is gewoon meteen tellen...

ICSI en IVF kent verschillend protocollen. Wat jij zegt; van dag 21 tot 1e dag en daarna stimuleren; dat is het lange protocol en duurt inderdaad een flinke 5 weken.
Lekker laten leven...
Taartje, ik weet dat jouw zwanger zijn je verdriet niet minder maakt. Wellicht is het verdriet dan wat minder lang aanwezig, wat niet wil zeggen dat het minder is. Verdriet is nu eenmaal niet te vergelijken, he? Je bent lief!
Lekker laten leven...
Dank je Magic voor je reactie. Ik zit inderdaad in ICSI traject. Is inderdaad wel wat verschil tussen, als ik het zo lees.

Ik weet niet meer wie dat was, maar je mag zeker verdrietig zijn op je (anders) uitgerekende datum. Dat is toch iets wat waarde heeft. dat is echt niet vreemd.

Knuffel voor iedereen die het moeilijk heeft!
Magic dank je wel dan wacht ik nog even. Wat jo zegt bedoelde hun volgens mij ook. Het is alle maal nieuw dus wel een beetje zenuwachtig en dan wil ik een bevestiging

Abc ik heb ze gekocht bij Tommy want daar kon in er 9 kopen voor net iets meer dan 3 bij tellsell. Ik wil er wel een naar je opsturen kan je het proberen.
Leoni, ik begrijp die onzekerheid. Bij mij vertelden ze dat ook zo en juist daardoor ga je twijfelen... Is het wel 'rood' genoeg??? Hahaha! Tel jij maar gewoon vanaf morgen, (of wanneer jij vindt dat het echt door is gebroken) dan weet je zeker dat je het goed doet! Het is ook allemaal lastig en echt heel erg fout kun je het niet doen, hoor. Succes.
Lekker laten leven...
Edc, ik duim voor erg veel vals alarm!
Lekker laten leven...
Geen vals alarm helaas , ben gelijk ook maar lekker aan het bier, te vroeg helaas dus vriend is volgende ronde op vakantie dus deze maand weer geen iui.... Balen!!!

Zijn er ook meiden die alle 6 pogingen van iui hebben gedaan? Ik zit erover te denken om "over te stappen" op IVF, wachttijd 5 maand en ander ziekenhuis... En dan bij dit ziekenhuis in de tussentijd de iui "volmaken".

Sorry even een ego post
Ach EDC, ik had zo gehoopt dat het vals alarm was. Neem nog maar een extra biertje als troost.

Ik heb geen ervaring met iui want ging gelijk door naar icsi
@ Maris, tussentijdse bloedingen zijn een bijwerking van de Deca. Mijn gyn zei dat dit kan gebeuren en niet ernstig is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven