De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames ("bitches" ;) ),

ik zou graag mee willen schrijven. Normaal ben ik niet zo van meepraten op forums, ben meer van het meelezen, maar ga straks de derde ICSI ronde in, en heb het soms denk ik wel nodig om even wat van me af te typen. Ik lees alles altijd wel, maar vind het lastig te onthouden wat nou met wie is gebeurd... sorry daarvoor. Hoop dat ik mee mag doen en af en toe m'n sores bij jullie kwijt kan
@abc: het was geen pcos heeft de gynaecoloog gezegd, maar waarom ik meerdere eiblaasjes heb weet ik niet. Kan ook iets hormonaals zijn, vandaar dat bloedonderzoek. Dan krijgen we ook de uitslag van het zaadonderzoek van mijn vriend
Kaetje, Floor, wat fijn dat jullie boefjes goed groeien!

En wat jullie gedachtenkronkels betreft (uit eerdere posting.. wilde er al eerder op reageren, maar was beetje boel met mezelf bezig..): Ik herken het! Die gedachten die alle kanten op kunnen springen, en het je zooo moeilijk kunnen maken!!

Kaetje, jij schreef dat je je soms schuldig voelt, omdat je pas later wist dat Kaedootje in je buik groeide.. ik zou dat ook hebben, maar dat is natuurlijk onzin!! Al vrij snel na de geboorte van Kootje zei je dat een tweede welkom zou zijn, en dat de wens naar een tweede ook zo sterk was als naar een eerste, toch? Dat wéét Kaedootje, heus waar.. hij hoorde gewoon al eerder bij jullie gezin!!

En Floor.. ik voel me nu al schuldig als ik denk aan dat een tweeling misschien wel zwaar is. Dan 'mag' ik van mezelf niet zo denken omdat dat de innestelling tegen kan houden.

En zo kan ik nog wel wat voorbeelden geven over mijn gedachtenkronkels.. Soms deel ik ze met Popman, die kijkt me dan aan alsof ik van een andere planeet komt. Hij snapt er dan echt niets van! Is ook wel verfrissend hoor, zo'n nuchtere man!

Ik heb mijn 'spijbel'dagje gebruikt om wat achterstallige klusjes op de naaimachine te doen (kussenhoesje kleiner maken, broek omzomen die al vanaf de zomer op de stapel lag), en heb helemaal zin om er meer mee te doen, dus daarna lekker gaan surfen naar leuke sites met allerlei freubeltjes.. heerlijk dagje!!

Leoni, je houdt het spannend! Zo'n negatieve test is wel balen.. maar er is 'n hele kleine kans..

Wel fijn dat je meteen doorkan, met de HSG en de IUI met hormonen als het deze ronde niet gelukt is!
quote:rania81 schreef op 01 maart 2012 @ 21:08:

@abc: het was geen pcos heeft de gynaecoloog gezegd, maar waarom ik meerdere eiblaasjes heb weet ik niet. Kan ook iets hormonaals zijn, vandaar dat bloedonderzoek. Dan krijgen we ook de uitslag van het zaadonderzoek van mijn vriend

Rania, iedere vrouw maakt iedere cyclus opnieuw follikels (eiblaasjes) aan, waarvan er één, twee groot genoeg groeien voor een eisprong. De hoeveelheid 'voorraadfollikels' hangt af van je leeftijd, erfelijkheidsfactor etc.

Spannend, hé dat wachten op de uitslagen! Schrijf hier je vragen maar! En zorg ook voor (leuke) afleiding buiten de hele medische molen. Dat is een cliché, maar oh zo waar!
Pop, fijn dat je je weer beter voelt, goed dat je rust genomen hebt.

Leoni, ik duim nog steeds voor je, spannend hoor.

Cc, ik moet idd no 4 nichtjes, nog niets aan de hand, dus de hoop blijft.
Ik voel me niet eens heel erg verdrietig, maar het is wel een emotioneel beladen dag...Vandaag zou mijn uitgerekende datum zijn. Er ligt meer een soort van steen op mijn maag. Ergens voelt het stom dat ik dit met jullie wil delen, ik wil namelijk niet zielig doen of zielig overkomen. Ik heb ook even getwijfeld, maar ik wil het gewoon graag kwijt en als ik het neerschrijf, dan helpt me dat.

Ik was maar 9 weken zwanger, waarvan maar 5 bewust. Maar ik was er zo intens gelukkig mee...Ik denk er nog heel vaak aan.

De afgelopen maanden heeft deze datum, 2 maart, een beladenheid gekregen die hij niet verdiend, want de meeste kinderen worden niet eens op dé dag zelf geboren..

Ik ben bewust vanochtend begonnen met de ovulatietesten, ik zit op cyclysdag 12. Het geeft wat afleiding en het zorgt er voor dat ik in het NU bezig ben. Ik wil namelijk vooruit kijken en niet iedere keer achterom...

Ik heb mijn dag ook wat leuker gepland dan anders (normaal is het heel veel huishouden...). Maar nu ga ik zo meteen om 10.00 uur eerst naar de kapper en daarna even lekker shoppen. Dan ben ik het vast zo weer kwijt dit melancholieke gevoel...

Wat ook meespeelt is dat het met Joop lichamelijk weer slecht gaat. Hij is wel thuis, maar is weer aan het afzwakken... Ik maak me erge zorgen weer. Hij valt weer onverklaarbaar af en ziet er erg slecht uit. Hij kan soms ook niet meer praten en de artsen kunnen hem niet helpen. Die machteloosheid; wat een ongelooflijke moeilijk gevoel om mee om te gaan. Vaak maakt het me heel boos dat ze niets kunnen doen.

Sorry, genoeg ego....

Voor alle meiden op het wachtbankje een

Dolfijntje; heb je gisteren en vannacht lekker geslapen?

En Leoni, je maakt het toch wel een beetje spannend hoor.

Pop wat fijn dat je je weer wat beter voelt... En echt; het gaat nu heel even om jou. Laat alle zorgen er omheen even los en probeer vooral veel rust te nemen.

EDC succes met de laastste dagen, die zijn vaak erg zwaar.

Voor de rest van de wachtbankdames: toi toi toi!!

Voor Floortje een dikke omdat ze zo'n topper is! Ik vind het heel knap van je hoe jij je, soms negatieve gevoel, zo helder en duidelijk omschrijft. Het is goed dat je het deelt en ook heel goed dat je hulp krijgt. Je bent een topper en een verdories goede moeder!

En Kuuk! Ik zou je bijna vergeten; er is zoveel geschreven gisteren... wat leuk dat je gaat trouwen! Proficiat hoor. Je hebt al erg veel meegemaakt en ik hoop dan ook dat het tij zal keren voor jullie.

Heel veel plezier met de voorbereidingen van je huwelijk, dat is zo leuk!

Rania en Lieve; welkom hier.

Rania; je geduld wordt inderdaad heel erg op de proef gesteld. Veel wachten, wachten, wachten... Maar van harte welkom en schrijf lekker met ons mee.
Lekker laten leven...
Ach Lieve Magic, daar mag je toch wel verdrietig om zijn. Jeetje, je hebt het heel intens beleefd en vandaag was een dag om naar uit te kijken. Laat het gewoon toe hoor!

Wat klote dat het weer niet goed gaat met Joop! Wat zal jij je machteloos voelen............veel sterkte met alles!
En welkom voor alle nieuwe meeschrijvers, wat zijn het er veel de laatste dagen! Sterkte voor jullie met alles wat er gebeuren gaat, hopelijk vinden jullie hier de ondersteuning die je zoekt!

En Yam: ik ben superblij voor je! Wat naar dat je er zo tegenop zag, wat moet het een opluchting zijn geweest!
Magic, Goed dat je gepost hebt. Verwen jezelf maar goed vandaag.

Leoni, las ik nou op een ander topic dat je toch wat bloedverlies hebt?

Welkom en succes, Lieve
Welkom Lieve en Rania.

Rania, ikzelf heb ook een heel onregelmatige cyclus en bij een echo waren er veel eiblaasjes te zien, maar dat was niet iets afwijkends. Ook bloedonderzoeken gehad, waaruit bleek dat als er een eisprong was deze heel netjes was.

Ik krijg aankomde maand clomid (innemen van dag 3 t/m 7) om de eisprong wat meer regelmatiger te maken. Daarbij krijg ik een hsg om te zien of de eileiders wel doorgankelijk zijn en dan vanaf cyclus dag 12 om de dag een echo zodat ze in de gaten kunnen houden of er ook echt op tijd een eisprong is.

Lieve Magic, je mag vandaag best verdrietig zijn hoor. Het was een dag om naar uit te kijken, maar nu sta je nog met lege handen.

Ik wil je ook met Joop heel veel sterkte wensen.

Wat een nare situatie.

Gister ochtend werd ik wakker met een vreselijke pijn in me schouder. Ik dacht nog dat ik misschien verkeerd gelegen had en dat het wel over zou gaan in de loop van de dag. Helaas ging het niet over, maar werd het alleen maar erger. Gisteravond nog naar de Ha-post geweest en die dachten wellicht aan een peesontsteking, maar kon ook zijn dat mijn arm uit de kom was geweest, dus moest een deurtje verder om een foto te laten maken in het zh.

Nou blijkt dat ik idd een ontsteking heb, die mede veroorzaakt wordt door kalkafzetting in mijn schouder door een val van een jaar geleden. Die kalkafzetting schuurt als het ware langs spieren en pezen en die raken geirriteerd en op den duur ontstoken.

Ik heb vorig jaar al fysio gehad voor die schouder, maar dat gaat dit keer niet werken, dus wat overblijft is een operatie om de kalk te verwijderen.

Ik ben hier zo niet blij mee.
hai Allemaal!

ik dacht dat de griep weer over was, gister hele dag met meiden geshopt (primark!) maar voelde me nog niet goed, hoofdpijn en zweterig. minder gekocht dan anders en ga zo maar weer bed in. bah, wat n vervelende griep.

welkom nieuwe dames!

magic, je moet alles posten hier! het gaat erom hoe jij het beleefd en voelt. ik snap dat dit een nare dag is, deze had anders moeten zijn dan hij vandaag in werkelijkheid is. heel goed dat je jezelf in het hier en nu houdt maar verwerken is ook terugkijken. lekker naar de kapper en roddeltjes lezen. wie weet hoe jij er volgend jr op 2 maart bijzit..

karan, moest wel lachen. jij op 9 maanden beurs en dan denken ik wil ok een baby terwijl je al n buik hebt. bijzonder is dat het gevoel van niet hebben zo lang blijft hangen. vermeed je andere jaren die beurs?

pop en dolfijn zijn aan het broeden!! super meiden! ook aan de granaatappelsap? andere dingen om innesteling te bevorderen? acupunctuur las ik? hoe vaak? heeft bij mij geholpen. nou ik denk aan jullie hoor!!!

kk, hoeveel ben je afgevallen, in dat sneltreinvaarttempo zit je zo op gewicht of niet? waneer denk jij weer te starten?

kuuk, welkon, wat n verhaal zeg!

zwaai naar de rest die ik vergeet. aspirine en op bed...
Ah lieve Magic, hele dikke speciaal voor jou!! Ik kon echt het verdriet uit je bericht lezen... Vandaag zijn er echt veeeeel leukere dingen te doen als het huishouden. Laat je lekker afleiden door het aanmeten van een nieuwe coupe en de leuke gekleurde voorjaarsmode!

Ikke, wat een tegenvaller moet dat voor je zijn Wanneer zal de operatie plaats vinden? Weet je dat al? Ik vraag me af in hoeverre operaties 'botsen' met een fertiliteitstraject. Bij mij staan er ook 2 operaties op de planning, maar niet urgent. Die schuif ik dus bewust door tot na ...nou ja, je weet wel. Als we wat meer duidelijkheid hebben over of we samen een kindje kunnen krijgen dmv tese/icsi.

Leoni, spannend hoor! Whaa!

Lieve, welkom hier!
Lola, beterschap!! (Hoe is de Primark, hoorde daar van de week een vriendinnetje ook al over... Zit in (de buurt van) Rotterdam toch??)
voor Magic, zo verdrietig dat het niet zo heeft mogen zijn...

lolaM: beterschap!

Ik zit op mijn menstruatie te wachten, die zal wss maandag doorzetten. En dan moet ik de poli bellen om een afspraak te maken voor de HSG. Fijn dat er dan eindelijk weer wat gebeurd, het ging bij ons in het begin heel snel met de onderzoeken en nu duurt alles ineens lang.

Man mag het zaadonderzoek pas aan het einde van de maand over doen, dan duurt het nog 2 weken tot de uitslag dus het is half april voor we weer nieuws hebben

Nou ja, hebben we ondertussen nog 2 rondes om te proberen op de natuurlijke manier zwanger te worden, ze zeggen toch dat je na een HSG meer kans hebt?

Als man nou een paar maanden super gezond leeft dan hebben we misschien nog een kans...
Och lieve MagiC toch! 2 maart zou zo anders hebben moeten zijn. Je leeft er toch naar toe, het is zo'n datum die altijd bij je zult blijven. Goed dat je je verdriet hebt opgeschreven en ook nog je grote zorgen om Joop, wat vreselijk dat er niks meer gedaan kan worden. Je hoofd zit denk ik barstend vol emoties, schrijf ze lekker van je af als je dat ietsje verlichting geeft he?

Kuuk, ik ben blij dat je het niet erg vind, ik hoop dat je je wel vrij genoeg voelt om alles op te schrijven. Ik werk met baby's en peuters.

Rania, wat goed dat je je hebt aangemeld! Frustrerend dat wachten en het afhankelijk zijn van 3den om je grootste droom waar te maken.

Ikke, wat naar dat je onder het mes zult moeten. Heb je nu wel wat tegen de pijn gekregen?

Hier alles goed, heb vannacht gelukkig goed geslapen (de nacht daarvoor absoluut niet) Lola, ik doe niks extra's om de innesteling te bevorderen. Ja, ik ga naar de acupunctuur en slik vitamines, maar verder niet. Oh, nou moet ik natuurlijk die heerlijke Utrogestan niet vergeten

Leoni en Edc hoe is het bij jullie? Leoni, wat ik alleen niet echt goed begrijp is waarom je Decapeptyl hebt gekregen van het ziekenhuis terwijl je IUI gaat doen, dan heb je dat toch helemaal niet nodig?!
Ik heb de operatie nog niet gepland, want wil eerst goed overleggen met de gyn.

Ik wil ook niet weer alles in de soep gooien, dan zet ik nog wel even door.
Dolfijn, ik heb naproxen gehad, maar is me enigzins wel afgeraden deze te gebruiken.

Mocht ik wel toevallig zwanger zijn, dan kan dit schadelijk zijn, dus ik probeer het nu gewoon met paracetemol, maar dat helpt helaas niet echt.

Gelukkig heb ik wel een voordeel: het is me rechterschouder en me honden lopen links, dus ik heb niet de druk van de honden erop tijdens het uitlaten.
Oh magic, een hele dikke voor jou! Natuurlijk mag je wel verdrietig zijn, jullie hebben zo lang moeten wachten op een zwangerschap en het is niet raar dat het verdriet zo vreselijk groot is, zeker op een dag als vandaag!

Alle nieuwe meiden welkom hier!

Sawasdee, alvast een antwoord op jouw vraag over de Primark. Je moet je er een soort combinatie van de Ikea en H&M bij voorstellen. De enorme drukte en rijen mensen & kassa's van de ikea, en dan voor de rest de enorme bende van de H&M.

Ze zitten bij Rotterdam Alexandrium, dat is met de metro of trein vanaf Centraal heel goed te bereiken. Maar dus niet in het centrum.

Lola, natuurlijk vermeed ik alle voorgaande jaren die beurs... Ik vond dat ik daar niets te zoeken had en al die dikke buiken leken me zo confronterend...

Voor wat betreft extra's voor de innesteling:

Ik zat altijd wel aan de granaatappelsap, totdat ik 1 berichtje las dat het juist niet zou werken. Daar ben ik dan ook weer gevoelig voor.

Voor de rest slikte ik wat extra vitamines. Niet een multivitamine, maar echt losse potjes. Ik had op internet gevonden dat ze die in Dusseldorf voorschrijven, en dus ging ik het maar proberen. Ik begon ermee vlak voor de tp die niet doorging, maar de keer erna bleef ie plakken. Niet dat het iets zegt, maar ik blijf erbij dat alle kleine beetjes helpen. Hierbij dus het rijtje:

- Vitamine B6

- Vitamine B11 (foliumzuur)

- Vitamine B12

- Vitamine D3

- Vitamine E

Verder kan je nog extra vitamine C nemen en Omega 3. Maar van die twee las ik ook wisselende berichten dus dat nam ik niet.
Ikke mijn moeder is ook geopereerd aan kalkafzetting in haar schouder. Daarvoor had ze vreselijk veel pijn en na de operatie was dat echt zoveel beter. Als je wat meer wilt weten kan ik het haar wel vragen.. Fijn trouwens dat je de clomid nu wel vergoed krijgt.

Magic hele dikke knuffel voor jou. Natuurlijk mag je daar verdrietig om zijn dat is volgens mij niet meer dan logisch.

Wat naar ook van Joop, nogmaals een dikke knuffel voor jou

Pop wat ben je toch een kanjer! Die gedachten die jij beschrijft kan ik me goed voorstellen. Zo mocht ik mezelf niet rot voelen tijdens de zws want dat zou meisje voelen ofzo.... Wat kan een mens het zichzelf toch moeilijk maken he!

Dolfijn ik hoop niet dat je vervelend vond wat ik schreef in Rania haar topic. Tuurlijk heeft zij er niets aan dat ik wel zwanger ben geworden, maar soms zijn positieve verhalen ook fijn om te horen, toch?

Leoni ik duim voor je!

Hier weinig nieuws, slecht geslapen vannacht meisje wilde steeds drinken. Verder voel ik me beetje vreemd. Vannacht 'viel' ik flauw net na het voeden (ik viel niet want ik lag al, maar was echt even weg) en daarna bleef ik super draaierig. Nu nog steeds trouwens. Vind het een beetje eng want ben nu toch alleen thuis met meisje...

Ijzer waarde was prima de laatste keer dus dat kan het niet zijn, maar wat dan wel?
Floortje wat eng! Gelukkig lag je in bed, maar wat naar dat je zo draaierig blijft? Eet je voldoende? En je bloeddruk? (zwanger?)

En tuurlijk vond ik het niet vervelend dat je dat schreef, was meer dat er na jou weer iemand kwam die kende weer iemand die het na jaren uiteindelijk met IVF lukte en daarna 2 keer spontaan. Ja, fijn denk ik dan echt. Wat heeft Rania daar nou aan? Snap je? (beetje mijn frustraties van de afgelopen 6 jaar kwamen er even uit denk ik hoe vaak ik dat namelijk niet gehoord heb. Iedereen kent wel iemand (al is het soms alleen maar van verhalen) toch moeten mensen dat dan zeggen. Ik denk uit opbeurendheid ofzo. Hoe vaak ik ook wel niet gehoord heb dat als ik een keer zwanger ben geweest dat ik dan daarma echt wel spontaan zwanger kan worden. Dit omdat een zwangerschap goed is voor de endo, "ja, want dat is bij de buurvrouw van de nicht van de kapster ook gebeurd!" Ik heb dan het gevoel dat mijn verdriet, mijn angsten, mijn onzekerheid over de toekomst niet serieus wordt genomen. En dat doet pijn. Want ik hoef geen opbeurende woorden, ik wil een luisterend oor.
Dolfijn, ik eet goed en drink volgens mij ook voldoende. Zwanger ehmm ja dat zou kunnen, er is een ongelukje gebeurd bij manlief en mij. God wat klinkt dat vreselijk ongelukje, want als het zo is dan is het alles behalve een ongelukje. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Maar kan me niet voorstellen dat dat het is, ik ben zolang bezig geweest voor meisje.

Dikke knuffel voor je gevoel. Ik kon altijd pislink worden van iedereen die zei, het komt goed hoor. Hoe weet je nou dat het goedkomt.... Dat vond ik ook zo moeilijk, als je weet dat het goedkomt dan heb je daar alles voor over, maar dat weet je gewoon niet.

Ik denk dat de kans dat je spontaan zwanger raakt na een zws misschien iets stijgt (afhankelijk van de oorzaak natuurlijk) maar echt niet wonderbaarlijk! Dat zou wel mooi zijn, werkte het maar zo.
Floor: als ik zoek via google kom ik niet veel verder dan dat het een combi kan zijn met een slijmbeurs ontsteking en dat het vanzelf weg gaat.

Ik wil graag wel info over hoe ze dat dan weg halen. (plaatselijke verdoving of compleet "plat") en ook voornamelijk de herstelperiode.

Ik kan me trouwens ergeren aan mensen die constant maar hameren op: Je moet er niet zo mee bezig zijn.
Dolfijn, hoe is het vandaag met jou?

Floortje: ik vind zoals je zelf ook al omschrijft best wel eng dat je zomaar flauwvalt en je nu nog duizelig voelt.

Doe je rustig aan?
Ikke mijn moeder is onder narcose gegaan. Het is bij haar ontstaan na een slijmbeurs ontsteking geloof ik die ze verwaarloosd had...

Ja er niet mee bezig zijn, dat is ook zo'n goede. Ehm volgens mij moet je er juist wel mee bezig zijn, je moet immers sex hebben anders wordt het natuurlijk nooit wat. Ok niet perse met ivf en icsi maar je snapt wat ik bedoel.

Ik vind dat ook heel lullig want indirect zeg je dat het je eigen schuld zou zijn, want ja als je er niet zo mee bezig zou zijn zou het wel lukken. GRRRRR

Ik doe rustig aan hoor, douchen net ging goed. Zo meisje maar eens voeden als ze wakker wordt.
De huisartsenparaktijk waar ik zit heeft 2 vaste artsen en met regelmaat 1 in opleiding.

Die laatste is al arts, maar nu dan bezig met een studie tot ha.

Ik ben 1x bij een ha in opleiding geweest en vertelde dus dat het niet lukte en ook erbij dat mijn cyclus onregelmatig is. Zegt hij:

Je moet er niet zo mee bezig zijn, want als alle vrouwen die hier alleen al op dit plein wonen dat zouden doen, dan zou ik als arts alleen nog maar daarmee bezig zijn.

Zwanger worden overkomt je gewoon, dat valt niet te plannen.

Ik heb me daar bij de assistente toch een stennis staan trappen, wat een waadeloze zak!!!!

Ik heb hem ook nooit meer gezien en hij zou een halfjaar meelopen in de praktijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven