Moroccan Bites

03-03-2012 10:14 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

binnenkort vier ik mijn verjaardag. Afgekeken bij een vriendin ga ik dit met een thema doen: Moroccan Bites > hapjes uit de Marokkaanse keuken.

Ik heb mensen vanaf 16.30u uitgenodigd. Ik maak van de tafel een soort buffet zodat mensen zelf van alles kunnen pakken. Ik heb op internet gezocht naar Marokkaanse hapjes, maar zie vooral veel gerechten uit een tejine (of hoe schrijf je het precies...). Maar er komt 25 man dus wil vooral hapjes die makkelijk te pakken zijn en makkelijk vooraf te bereiden. Ik had zelf gedacht aan:

- Hummus

- Turks brood (ik weet het, Turks is geen Marokkaans..)

- Dadels gevuld met roomkaas

- Dadels gevuld met en walnoot

- Iets van een couscous salade (suggesties??)

- Lamskebabjes grillen op het balkon

- Kip spiesjes, voor degene die geen lam lusten.

Hebben jullie nog suggesties/tips voor lekkere Marokkaanse hapjes of bijvoorbeeld een dessert? Is baklava makkelijk zelf te maken?

Andere tips zijn ook van harte welkom! Thanks!
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Oh lekker! Ik zou het ook gewoon Midden-Oosten noemen en de volgende dingen neerzetten/maken:Gehaktballetjes van kofte (gekruid gehakt van de Turkse slager)KnoflooksausOlijvenBaba ganoushCouscoussalade met geroosterde paprika, citroen, peterselie, lenteui, tomaatjes, groene olijven, olijfolie, munt en fetaTurks broodLibanees flatbreadSmeerbare fetaSchapenkaas uit blikGeitenkaas uit blikSpiesjes met gemarineerde kipDroge worst (sucuk)Salade van witte reuzebonen, peterselie, geroosterde paprika,citroen en olijfolieVooral ook een grote schaal simpele rauwkostBospeentjes gebakken met wat sinaasappelsap/honingPlakjes courgette uit de grillpan serveren met olijfolie en verkruimelde fetaZoete dingetjes gewoon kant en klaar kopen bij de Turk
Hmmmmm waarom lees ik dit als ik op dieet ben??
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Bedankt voor alle reacties!! Het zal idd meer een Midden-Oosten feest worden. Heb de uitnodiging al verzonden met daarin 'Moroccan Bites'. Maar volgens mij hebben "wij" Hollanders minder kijk op wat Turks is of Marokkaans.

Heeft iemand ervaring met de Schlada Dsjada (wortelsalade) die BlijfgewoonBianca heeft gevonden? Kan dat met winterwortel of moet dat met kleine wortels? Die zijn wat zoeter volgens mij. En kan ik de wortel raspen of in blokjes ofzo?
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Maakt niet uit welke wortelsoort je neemt, als je van zoet houdt dan zou ik kleine worteltjes nemen (wel veel werk hoor, jij hebt bijna een half kilo nodig!).
Op Kayotic's blog staat een fantastische marokkaanse tomatensalade en een recept voor gestoofde uien. Klinkt misschien een beetje vreemd om deze "zo" te eten maar ze zijn héérlijk! In het "wat eten we vandaag" topic hebben verschillende forummers deze 2 recepten al met veel succes geprobeerd dus 't is een "proven concept" Overigens staat er ook nog een recept van kefta waarvan ik niet weet of iemand het al gemaakt heeft, maar haar recepten zijn over het algemeen super lekker en makkelijk te volgen vanwege de plaatjes.

Veel plezier en eet smakelijk!
quote:chatcat86 schreef op 04 maart 2012 @ 10:28:

Heeft iemand ervaring met de Schlada Dsjada (wortelsalade) die BlijfgewoonBianca heeft gevonden? Kan dat met winterwortel of moet dat met kleine wortels? Die zijn wat zoeter volgens mij. En kan ik de wortel raspen of in blokjes ofzo?Het makkelijkste is een winterwortel (maakt in de smaak niet veel uit) en dan door de rasp of julienne van de keukenmasjien. Is binnen 1 minuut gepiept!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven