hrc23vt defect?

03-03-2012 20:50 56 berichten
Hallo,



Mijn verwarming in huis slaat steeds af, en wanneer ik douche moet ik de hete kraan voluit zetten wil ik nog een beetje behaaglijk kunnen douchen.

Eergisteren heb ik de ketel bijgevuld plus de cv's onlucht (was niet echt nodig).



Moet ik de monteur maar bellen?
Alle reacties Link kopieren
Euh.... In mijn ogen wel maar je weet nooit wie er nog langs komt met andere ideeën.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 03 maart 2012 @ 20:52:

Euh.... In mijn ogen wel maar je weet nooit wie er nog langs komt met andere ideeën.





Daarom, ik stel de monteur nog maar even uit.

Maar het is wel een gammel beestje, verleden jaar is het expansievat vervangen, en bij de laatste keuring de afsluitdop en het hendeltje.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een service abbo bij de ketel?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja, die heb ik wel (vandaar dat mijn ketel diverse protheses nu bevat )
Alle reacties Link kopieren
Tik eens met je vinger of sleutel tegen het expansievat dat moet hol klinken,het kan best zijn dat deze weer de geest heeft gegeven.

bovenzijde tikken klinkt die niet hol dan moet je even een nieuwe erop draaien.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de ketel misschien te veel bijgevuld?
quote:panadol schreef op 03 maart 2012 @ 21:03:

Tik eens met je vinger of sleutel tegen het expansievat dat moet hol klinken,het kan best zijn dat deze weer de geest heeft gegeven.

bovenzijde tikken klinkt die niet hol dan moet je even een nieuwe erop draaien.





Klinkt hol (denk ik), ik heb ook nog aan het sleuteltje gedraaid die bovenop het vat zit en dat gaf een fonteintje.



Ik kan er niet zomaar een nieuwe opdraaien, heb geen expansievaten op voorraad, lol.
quote:Yvonne77 schreef op 03 maart 2012 @ 21:03:

Heb je de ketel misschien te veel bijgevuld?1.3
Alle reacties Link kopieren
Krijg je uit de kraan elders in je huis wel heet water?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 03 maart 2012 @ 21:08:

[...]





1.3Ik zou de ketel bijvullen tot de 1.7-1.8
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja, ik krijg nog wel heet water uit de kraan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 03 maart 2012 @ 21:08:

[...]





Klinkt hol (denk ik), ik heb ook nog aan het sleuteltje gedraaid die bovenop het vat zit en dat gaf een fonteintje.



Ik kan er niet zomaar een nieuwe opdraaien, heb geen expansievaten op voorraad, lol.Nee,dat snap ik maar het is wel zelf te vervangen.Mits dat dat het probleem is.
Maar is 1.7 niet teveel? Mij is aangeraden 1.3 , eigenlijk 1.o maar omdat na het ontluchten ook wel wat water verloren gaat.



zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even op google gekeken maar druk moet echt 2.0 bar zijn.

Heb je er de handleiding nog van?
Dan moet ik even zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 03 maart 2012 @ 21:26:

Maar is 1.7 niet teveel? Mij is aangeraden 1.3 , eigenlijk 1.o maar omdat na het ontluchten ook wel wat water verloren gaat.



zoiets.Na het onluchten verlies je weer iets aan druk, dat klopt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even de hamdleiding aan het doornemen.



http://www.nefit.nl/SiteC ... InstalEcomLineEconomy.pdf



Dat is die van jou toch?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik lees iets over regelsensoren vervangen?
Alle reacties Link kopieren
9. Voeg zoveel water tot de druk circa 2 bar bedraagt en sluit dan de vulkraan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh, ik weet niet hoe ik aan 1.3 kwam maar hij staat op 2.1.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het toestel ongeveer een week in bedrijf is geweest en de drukmeter

een waarde lager dan 1,0 bar aanwijst moet de installatie bijgevuld worden ( dit is direct na installatie, maar geldt eigenlijk altijd)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 03 maart 2012 @ 21:38:

Oh, ik weet niet hoe ik aan 1.3 kwam maar hij staat op 2.1.En je hebt al ontlucht? Geeft de display een code?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
En een reset ?
De display geeft geen storing aan maar stond rustig op 0.

Het klokje bij de display staat op 20.



Zo juist heb ik de thermostaat op 25 gezet en toen gaf de display een streepje aan wat betekent dat 'ie in werking is. Voor zover klopt het.



*ondertussen een x aantal minuten later*



Verwarming voelt lauw, niet heet en de ketel is nog steeds in uitvoering.



Ik lees in de bijsluiter iets over een ModuLine kamerthermostaat die werkt met een soort van "gaspedaal"

Zou die soms kapot kunnen zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven