hrc23vt defect?

03-03-2012 20:50 56 berichten
Hallo,



Mijn verwarming in huis slaat steeds af, en wanneer ik douche moet ik de hete kraan voluit zetten wil ik nog een beetje behaaglijk kunnen douchen.

Eergisteren heb ik de ketel bijgevuld plus de cv's onlucht (was niet echt nodig).



Moet ik de monteur maar bellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 03 maart 2012 @ 21:57:

De display geeft geen storing aan maar stond rustig op 0.

Het klokje bij de display staat op 20.



Zo juist heb ik de thermostaat op 25 gezet en toen gaf de display een streepje aan wat betekent dat 'ie in werking is. Voor zover klopt het.



*ondertussen een x aantal minuten later*



Verwarming voelt lauw, niet heet en de ketel is nog steeds in uitvoering.



Ik lees in de bijsluiter iets over een ModuLine kamerthermostaat die werkt met een soort van "gaspedaal"

Zou die soms kapot kunnen zijn?Er zit, als ik het goed heb gelezen, een knop op de ketel met standen op voor je warmwater. Deze zou standaard op 7 moeten staan, maar gaat tot 10.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het toestel werkt met alle gangbare kamerthermostaten. Bij gebruik van een normale zogenaamde aan/uit thermostaat worden de specifieke voor delen van het toestel niet optimaal benut. Met een ModuLine kamerthermostaat van het Nefit Fsto wordt de meest effectieve regeling geplaatst. Een ModuLine thermostaat is als het ware het "gaspedaal'van de cv-installatie. Het toestel levert dan juist zoveel warmte als nodig is. Is er veel warmte nodig, dan brandt d brander hoof. Is ere weinig warmte nodig, dan brandt de brander laag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 03 maart 2012 @ 21:57:

De display geeft geen storing aan maar stond rustig op 0.

Het klokje bij de display staat op 20.



Zo juist heb ik de thermostaat op 25 gezet en toen gaf de display een streepje aan wat betekent dat 'ie in werking is. Voor zover klopt het.



*ondertussen een x aantal minuten later*

Verwarming voelt lauw, niet heet en de ketel is nog steeds in uitvoering.



Ik lees in de bijsluiter iets over een ModuLine kamerthermostaat die werkt met een soort van "gaspedaal"

Zou die soms kapot kunnen zijn?Staan de kranen op de verwarming radiatoren helemaal open?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja, ze staan open, behalve op een klein kamertje boven, die valt niet meer te ontluchten want het uitgangetje voor het ontluchten is destijds door werkers dicht gekalkt (per ongeluk)
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gekeken waar de warmwater knop op staat? Welke stand?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Toen ik precies jouw klachten had, was mijn temperatuursensor kapot. Maar goed, het kan werkelijk van alles zijn. Als de druk hoog genoeg is (en dat is hij nu zo te lezen) en het werkt nog niet goed, dan zou ik gewoon een monteur bellen als je een servicecontract hebt.



Wellicht kun je nog even een reset van de ketel doen, maar wrs gaat dat niet helpen (maar je weet het nooit;)).
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het idee dat de doorstroming niet helemaal optimaal is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@Tickel, ik heb jouw instructiepagina (nog bedankt ) door gescrold en het gebruikersinstructieboekje hier maar weet niet waar ik de verwarmingsknop kan vinden.



@Zazu, hoort de display het niet aan te geven als de temperatuursensor stuk is?



Nouja, de display hier doet ook alsof alles ok is......
Nu de thermostaat op 25 staat slaat de cv niet af. Krijg het sterves benauwd nu dus ik zet 'm maar weer op 20 graden en dan zal de boel wel weer afslaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 03 maart 2012 @ 22:21:

@Tickel, ik heb jouw instructiepagina (nog bedankt ) door gescrold en het gebruikersinstructieboekje hier maar weet niet waar ik de verwarmingsknop kan vinden.



@Zazu, hoort de display het niet aan te geven als de temperatuursensor stuk is?



Nouja, de display hier doet ook alsof alles ok is......

Op de ketel zou een knopje moet te zitten met een tapwaterkraanicoontje (is dat een woord?)



Zou toch maandag even een monteur bellen als dit aan blijft houden, en je er zelf niet uitkomt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 03 maart 2012 @ 22:21:

@Zazu, hoort de display het niet aan te geven als de temperatuursensor stuk is?



Nouja, de display hier doet ook alsof alles ok is......



Geen idee, maar de mijne gaf dat niet aan op het display (ik heb dan weer niet je hele handleiding nagelezen, zoals Tickel. Ik ben gewoon lui;)).



Mijne gaf het zelfs goed aan als ik de verwarming aan zette, dus 'ketel in bedrijf' of weet ik wat de code precies was. Alleen na een paar minuten kapte hij er gewoon mee en ging op zijn 'neutraal' stand. En als ik warm water aanzette, switchte hij ook netjes naar 'water leveren'. Alleen na 1-2 minuten, switchte hij lekker weer terug en was ik mn warme water dus kwijt....



Dat was op het einde; in het begin, toen ik het allemaal nog even aankeek, had ik ook alleen maar lauw water, of heet bij heeeeel warm zetten. En helemaal op het einde kreeg ik dus alleen maar zijn kleine voorraadje warm water wat hij altijd heeft/maakt, maar 20 seconden warm douchen vond ik wat kort...



Maar dat betekent niet dat dat bij jou zo is hoor, ik had alleen dezelfde klachten en toen was dat het probleem ;)
Alle reacties Link kopieren
Op de kamerthermostaat staat vaak een mannetje met een stukje gereedschap, als je die indrukt krijg je codes.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Welke thermostaat heb jij?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@Zazu, dat klinkt precies zoals het probleem hier



@Tickel, mijn kamerthermostaat is heel sober, heeft alleen een draaiknop en een display.
deze
quote:Tickel schreef op 03 maart 2012 @ 22:37:

Welke thermostaat heb jij?Slim!
Alle reacties Link kopieren
Even kijken of daar ook een handleiding voor te googlen is
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
http://www.gebruikershand ... iew-handleiding-2919.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Deze is beter Even doorlezen hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Zit er een klepje op wat open kan en waar een display op zit?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het klepje kan niet open, in ieder geval niet door mij, en de display is zo af te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja shit hé, dan weet ik het ook niet



Je zou kunnen proberen de tapwater temperatuur op een hogers stand te zetten. Maar dan moet je bij de ketel zijn, en even in de handleiding kijken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Neeeeeeeeeeeeh, tapwatertemperatuur, wat is dat nou weer , help!





*gaat braaf naar de ketel met het instructieboekje paraat *



Alle reacties Link kopieren
Op pagina 20 zie je het icoontje staan voor tapwater
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@Tickel , waarschijnlijk zit die tapwatertemperatuurknop onder de kap, dan moet ik alle troep die erom heen staat verschuiven .





Ik denk dat ik dat maar uitstel tot morgen.





Wel heel erg bedankt voor je hulp en tijd die je hierin hebt gestoken super!



Bovendien, mocht ik toch een monteur laten komen dan kan ik direkt aangeven wat het mogelijk is. Tenzij monteurs zulke aanwijzingen niet zo op prijs stellen zoals dokters patiënten niet zo prettig vinden die de medische gids voordragen in de praktijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven