De Karavaan deel 2

12-01-2012 12:48 420 berichten
Alle reacties Link kopieren

nieuwe ruimte om dingen van je af te schrijven, te delen, te vragen en om gezellig te kletsen!
Mogguh.

Ik heb mijn account al heel lang, in het begin las ik alleen gezondheidsinfo. Kan me herinneren dat ik in 2004 een tijdje meelezer was, vooral het topic van Moedertje met 'Leuke vader op het schoolplein' volgde ik trouw.

In 2005 heb ik korte tijd geschreven toen het niet zo goed met me ging. Nouja in een tijd dat ik zelf nog niet door had dat het niet zo goed ging. Jaren later heb ik nog wel gekeken of dat terug te vinden was, maar dat is niet gelukt. Misschien maar beter.

In 2007 en 2008 heb ik sporadisch iets gepost maar vanaf 2009 ben ik een 'echte' forummert. Toen ook de eerste meet gehad.

Mamz goed dat het feest weer achter de rug is. Van welk kind was het? Doe je dat dan alleen of heb je iemand die helpt?

Mijn ouders deden het altijd samen, vader was heel betrokken bij zulke dingen. Moeder zou het ook niet alleen gered hebben.

Bij vriendjes en vriendinnetjes maakten de vaders soms dat ze weg kwamen

Weet nog wel dat er altijd wel iemand huilde of in zijn broek pieste, altijd wat

Bij buurmeisje was er eens één die de boel onder kotste.

Leuk die feestjes

Verder heb ik wat op hyves geschreven gisteren. Thee als je terug bent wil ik je wel even mailen, waarom ik op hyves geschreven heb ipv hier.
Middelste was jarig. En gelukkig heb ik de kinderfeestjes thuis al redelijk achter de rug, de jongens zijn oud genoeg voor discofeestjes, slaapfeestjes, zwemfeestjes etc. Dit laatste was een zwemfeestje en hoewel ik helemaal kierewiet raakte van steeds zoekgeraakte jongetjes (slecht in gezichten zijn is niet handig in een zwembad) was dit niet nodig, alle jongetjes waren een jaar of 10, 11.

Heb een keer of drie hulp gehad en me voor de rest zelf door de feestjes gebokst. Het zou handiger zijn geweest om vaker hulp in te schakelen. Slechtste moment was flink op mijn plaat gaan bij een schaatsfeestje. Toch vond niemand van de andere ouders of de kinderen het onverantwoord dat ik daar alleen was (ook met 11- of 12jarigen). Pfieuw..

Ik heb ook iets op de hyves staan.
Neef schijnt blij te worden van het kegelspel dat ik nog op zolder heb liggen. Scheelt weer

Vandaag de laatste foto-avond gehad, nu nog een keer zondagmiddag en een datum proberen te prikken om die middag weer na te bespreken.
Tis wel leuk om te proberen contact te houden met de fotogroep of in elk geval 1 of 2 geïnteresseerden. Houdt je scherp.

En een kegelspel, zou er nooit opgekomen zijn, maar dat is nu net zo'n ding wat een neefje dat alles heeft nog niet heeft
Was gisteravond weer thuis van paar dagen weg/feestje ouders maar ben hier nog niet bijgelezen. Komt morgen of zo wel.

Rustig hier.

Ik heb zelf wat dingen op hyves geschreven. Ik heb Pom al een aantal dagen niet gezien. Hoop dat het naar omstandigheden goed gaat en dat je t allemaal nog een beetje redt met je ene arm.
Even up en/maar eerst even naar buiten nu het nog licht is.
pom leeft nog, maar het is hier ff heel druk en met een arm is het allemaal een beetje extra lastig. Nu is mijn moeder op bezoek, en dan gaat beter dan verwacht.
Pom

Wellicht ten overvloede, maar ik wil eventuele ex-gebande meelezers ook van harte uitnodigen om mee te schrijven als ze willen.

Of alleen even te zwaaien

Ik heb straks een meet, ik had er gisteren heeeel veel zin in maar nu eigenlijk niet meer. Haha niet helemaal lekker wakker geworden, olifant-bovenop-me-gehad-gevoel, misschien kennen jullie het.

Ik ben nu heel langzaam me aan het voorbereiden. Tussendoor al vaak naar de wc geweest want darmen werken ook niet mee. Ik streef ernaar iig het avondeten aanwezig te zijn.

Het begint officieel al rond 13.30 maar dat is eigenlijk best vroeg, als ik dan tot na het eten het gesprek gaande moet houden. Ik heb niemand eerder ontmoet dus ze zijn allemaal nieuw.

Juist leuk op zich, maar zoals ik me nu voel kost gesprekken voeren wat moeite. Dus dan maar wat later heen.
Eensch met eerste zin van Moonlight.

Wat betreft de rest: hoop dat je jezelf bij elkaar hebt kunnen rapen en dat het toch nog leuk wordt.

Ik heb een luie zaterdag en dat bevalt me best. Van de puinhopen in huis in elk geval de eettafel weer onder controle. Morgen met het hele gezin aan huiswerk/opruimen.
Ja hoor, het is gelukt en het was leuk

In het begin nog even zoeken wat betreft gesprekspartners en gespreksonderwerpen, was ook een zeer rumoerige kroeg dus kon maar met 1 persoon tegelijk praten.

Wel een gesprek gehad met iemand waarin ik in één keer dingen zat te vertellen die ik de meeste mensen nooit verteld heb (jullie wel overigens, door de topics heen ) en dat was wel apart.

Na het eten zaten we meer met groepjes te praten en was heel gezellig.
Fijn, Moonlight. En dan nu zeker de onvermijdelijke kater? Die hoort er ook bij *and this too shall pass*

Ik heb ook een luie zondag. Gisteren wel het boek van privaatrecht uit. Nu moet er een samenvatting komen/moet ik al die kleine feitjes overzichtelijk in mijn hoofd krijgen. Nog 23 dagen..
Yep

Kon niet slapen toen ik eenmaal thuis was, denk dat dat me vooral genekt heeft.

Tja ik wil dan zo graag even op het forum laten weten hoe het was, even lezen of er nog bannelingen terug zijn. Maar misschien helpt dat me net over de slaap heen.

Anyway, ik ben nu weer wakker. Heb genoeg eten en drinken in huis dus t is allemaal geen ramp.

Succes met studeren
*even kopieren*

Neefje was erg blij met de kegelset. Zijn neefje en nichtje ook, maar meisje wilde de kegels eerst wel afpakken. Zal eens kijken of de set nog ergens te koop is kan schoonzus dat over een half jaartje wel geven...:)

Ga nu eens was ophangen, tv-kast weer inruimen (net verplaatst) en me verder verdiepen in het to-do-lijstje. Moet ook nog een stedentrip boeken met vroegboekkorting vandaag, dus kom vast wel weer langs

[/eind huishoud-ontwijkgedrag]
Succes met alles Watervrouw!
Moonlight, nu ik weinig sociale contacten heb merk ik dat ik na zoiets als jij had best wel hyper ben in de avond. Ook na een psycho-educatie cursus of zo. Dus niet zo gek dat je nog lang wakker blijft en dan maar gaat forummen. De dip krijg je ook automatisch, ik schat zelfs na rustig naar bed gaan.

Watervrouw, logisch dat neefje en de rest het kado leuk vond. Ik ben benieuwd naar welke reis je boekt.

Ik heb een afwasje gedaan, een wasje gedraaid, een boodschapje gedaan en privaatrecht.
Ik roep al jaaaaaaren dat ik naar Berlijn wil, dus dat is nu geboekt.De vroegboekkorting bleek niet meer te zijn dan gratis reserveren/boeken maar oke....

In mei ga ik naar Londen, in augustus naar Berlijn. Londen ben ik wel eerder geweest, maar is de eerste keer dat ik olympische ringen/versieringen in de stad kan zoeken.

Tv-kast is ingeruimd, cd-kast ook verplaatst en ingeruimd. Nu eens iets te eten verzinnen..
Leuk Watervrouw. Ga je alleen of reis je samen?

Ik stond gisteren in A'dam op een tram te wachten en moest ineens denken aan een reis door Spanje. Gewoon dat gevoel, tussen mooie oude gebouwen te staan, een plek met geschiedenis.

Ik had reizen een beetje van het lijstje geschrapt nu om financiële redenen maar misschien moet ik gewoon weer eens gaan. Het kan ook energie geven en nieuwe ideeën.

Mamz klopt hoor wat je zegt. Ik had gehoopt dat het mee zou vallen omdat de tweede helft van de avond heel rustig was, gemoedelijke gesprekken. Maar idd gewoon weer hyper bij thuiskomst.
Hallo!!!

Even een teken van leven hier :-)

Fijn dat de meet leuk was Moon, wel spannend weer zeker, ook al heb je al vaker gemeet.

Wat leuk idd, een kegelsetje, dat zou ik nou ook nooit kunnen bedenken. Zal het even opslaan, zijn hier altijd veel kinderen jarig, en dan zijn dit echt leuke kadootjes.

Leuk watervrouw, lekker even erop uit, leuke bestemmingen ook!

Hier een hele metamorfose gehad afgelopen week, mn hele woonkamer heeft (op het behang na, dat moet nog geplakt worden) een andere look gekregen. Muren gesausd, nieuwe eethoek, andere tv kast, mooie lijstjes aan de wand, ben er heel erg blij mee. Nu de bovenverdieping nog aanpakken, zucht..
Watervrouw, klinkt als twee leuke reizen. Eens met Moonlight, in andere steden kun je zo'n fijn gevoel krijgen. Waarom ben ik geen reisjournaliste geworden

Maroon, mijn bovenverdieping moet (al een jaar) ook nog (zucht). Maar jouw woonkamer is weer lekker mooi en hip, en daar gaat het om toch? Geniet ervan!
Londen is een groepsreis, ivm een musical die 10 jaar draait. Ken wel een aantal van de reisgenoten. Berlijn is een groepsreis daar ken ik niemand (kan tot 2 weken tevoren door kras afgelast worden als er te weinig deelnemers zijn, dus als jullie nou ook even boeken ).

Mijn moeder is nu op vakantie, die vond mijn Londenplan al spannend en zal het wel erg eng vinden dat ik zonder haar naar Berlijn ga..

Het kegelsetje ooit bij Trekpleister gevonden. Als je teveel geld hebt zijn er barbapappa-, woezel- en nijntjeversies..

Heb hier in huis nog het een en ander wat al drie jaar in de planning zit.... bij een ander is het altijd makkelijker klussen/bedenken..
Klinkt leuk watervrouw!

t Is hier vandaag niet best geloof ik. Beetje hyper geweest afgelopen dagen, achteraf gezien. Vannacht sliep ik ook laat.

En ik voel me nu alsof er een vrachtwagen over me heen gereden is.

Ik denk dat ik vandaag gewoon niks ga doen en series kijken
Moon ik schud je de (linker)hand. Heb zo slecht geslapen en voel me heel duf en moe. Ben in midden in de nacht naar de bank verkast, wilde mijn vriend niet storen.

Mijn vriend komt de komende weken bij mij wonen, misschien blijft hij wel! De vrouw van zijn broer heeft ook haar hand gebroken en nu is dat hele gezin bij mijn vriend in huis en dat is het te druk.

Series kijken is fijn, dat kan ik pas vanavond, maar ik wil mijn jurk afmaken.

Hoe gaat het eigenlijk met jouw naaimachine
Ik heb nog niet de rust gevonden om te gaan naaien, helaas. Als ik naar de machine kijk ben ik wel nog steeds blij dat ik er één heb maar daar houdt het ook een beetje mee op.

Misschien kan ik binnenkort eens beginnen met een simpele tuniek of juist gewoon met wat lapjes 'niks' waar ik de mogelijkheden van de machine mee uitprobeer.

Ben nu op hobby-gebied bezig mijn eetkamerstoelen op te knappen, ook leuk!

Wat leuk dat je vriend komt! Zou het groot genoeg zijn voor samen, als hij blijft?

Ben je in Costa Rica geweest overigens (ooit)? Ik las dat je iets schreef over Costa Rica.

Ik ken een paar mensen die daar ook geweest zijn, voor studie. Lijkt me een heel mooi land, als ik eens wat meer budget heb voor een reis wordt het misschien wel CR.

Hoewel het nog gaver klonk dat zij daar echt langere tijd zaten, maar die mogelijkheid heb ik denk ik niet.
Ik was er ook voor mijn studie in 2007, heb op bananenplantages gewerkt, was echt geweldig! een prachtig land en zulke vriendelijke mensen!

Rok en co van Pieke Stuvel is een mooi boekje om mee te beginnen. staan leuke rokpatroontjes in en is niet duur.

nou het wordt wel krap, maar het zou wel kunnen, ik heb 50 m2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven