Hoe eet jij je spinazie?

04-03-2012 19:51 74 berichten
Ik weet nooit zo goed hoe ik spinazie kan pimpen.

Laatst gegeten met een gefruit rood uitje en feta, was wel aardig. Weer eens iets anders dan het standaard gekookte eitje.

Hoe eet jij je spinazie?
Alle reacties Link kopieren
Roerbakken met een uitje, wat ketjap, sambal en pijnboompitten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Of een spinazie-zalm lasagne
Uit de wok, met tortellini, pesto, feta, gesnipperde ui, tofu of kipfilet, groene olijven en champignonnetjes, Beetje zalm is ook wel lekker.
Met room
quote:ladytruckster schreef op 04 maart 2012 @ 20:07:

@truffelmaffia> ze hebben nu ook diepvriesspinazie waar al boursin in zit!

Helaas niet bij de supermarkt hier.

Ik ga de volgende keer eens champignons meebakken!
Zit er wat voor je tussen, Twister?
Als snelle oplossing uit de diepvries met aardappels en vlees/vis. Rauw als salade met b.v. geitenkaas, gewokt met knoflook en pasta.

Gewokt als bijgerecht bij een etentje.
Op een pizza
Gekookt met een beetje zeezout erover!
Niet, zo goor.

Krijg het niet weg, geprobeerd maar
In een smoothie: spinazie, banaan, bosbessen en ananas
Met gekookt eitje en dan pure gekookte spinazie zonder zout of wat., en dan gekookte aardappelen en stukje vlees.

Aangemaakt met uitje , knof is ook lekker. Ik vind verse spinazie echter zo lekker dat ik het even gekookt puur nog kan eten.
Als salade. Rauwe spinazie. Spekjes uitbakken en vervolgens flink wat honing en balsamicoazijn door de pan roeren. Spinazie op bord, tomaatjes erop en dan de spekjesdressing erover. Heerlijk, een recept uit een Allerhande van jaren geleden.
Beetje gehakt, handjevol rijst, tomatensaus.. en dan Griekse yoghurt erbij.. Heerlijk!
Met bestek.

Spekblokjes uitbakken, spinazie erdoorheen roeren.

Door de pasta heen, klaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:noell schreef op 04 maart 2012 @ 20:28:

In een smoothie: spinazie, banaan, bosbessen en ananas

:puke:

Dat meen je niet, toch toch toch??????
Klinkt lekker allemaal!

Wij roekbakken het wel eens; met beetje knoflook en op het einde wat rozijnen erbij. Vind ik met wilde spinazie het lekkerst.

Of door omelet (frittata) met andere groenten zoals mais, paprika, etc.
Geroerbakt met een uitje, knoflook, geroosterde pijnboompitten, peper, mosterd en balsamicoazijn

Of geroerbakt met bruscettakruiden, tomaat in stukjes erdoor, peper, pijnboompitjes of walnoten, ketjap en dan op een bedje van rucola

Of rauw in een pastasalade met mie, gebakken spekjes, rauwe ui, kastanjechampignons en taugé geroerbakt in knoflook, brie, walnoten en overgoten met balsamicoazijn en wat peper en zout.
quote:mup1986 schreef op 04 maart 2012 @ 20:52:

Of rauw in een pastasalade met mie, gebakken spekjes, rauwe ui, kastanjechampignons en taugé geroerbakt in knoflook, brie, walnoten en overgoten met balsamicoazijn en wat peper en zout.Eet je dit koud?
quote:liora schreef op 04 maart 2012 @ 20:25:

Niet, zo goor.

Krijg het niet weg, geprobeerd maar Ook hier, gatver wat een grassmaak
Spinazietaart: bladerdeeg, spekjes, spinazie en kaas erover.
Niet lust geen spinazie maar maak het wel voor vriendlief die het wel lekker vind doe er dan een eitje bij!
Een ui samen met wat gehakt aanfruiten.

Hierbij rode pepervlokken.

Gewassen spinazie erop, zout, laten slinken en klaar.

Ik eet dat zo op stokbrood en als avondeten doe ik er nog salca (tomatenpuree) door en eet het dan met rijst, aardappels of pasta.
Dank voor alle reacties! Genoeg inspiratie om de komende jaren weer spinazie te eten!

Die salades klinken wel heel erg lekker! Bij de combi spinazie - yoghurt kan ik me nog niet direct iets voorstellen.
Ik bak een omelet en die vul ik met opgebakken aadappels en geroerbakte spinazie met ui, knoflook en sambal of een rode peper. Erg lekker!. (alles op je omelet en dubbelvouwen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven