Hoe eet jij je spinazie?

04-03-2012 19:51 74 berichten
Ik weet nooit zo goed hoe ik spinazie kan pimpen.

Laatst gegeten met een gefruit rood uitje en feta, was wel aardig. Weer eens iets anders dan het standaard gekookte eitje.

Hoe eet jij je spinazie?
Alle reacties Link kopieren
Met geruld gehakt, champignons en boursin, als pastasaus. Yummie!
Alleen in een ovenschotel. Geen aardappelen meer in huis.. Dan kook ik pasta en wok ik de spinazie met gerookte kip. Pasta erbij, beetje roomkaas (Philadelphia) en eten maar
Verse spinazie, ui, knoflook, Spaans pepertje, tomaat in stukjes alles even husselen, couscous, en merques worstjes...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
-in een quiche

-door de pasta, met spekjes, pijnboompitjes, zongedroogde tomaatjes en room

-in een ovenschotel

-als stamppot

Ben gek op spinazie!
Met ei en vissticks.
Yoghurt
Geroerbakt met knoflook en limoensap, of met sambal en ketjap, of rauw in een salade (aller- allerlekkerste: met peer, amandelen en feta en een dressing met verse mint, honing en balsamico) Ook is het heerlijk in de soep (bijvoorbeeld met kikkererwten en tahin, receptje van GB als je zoekt op het "wat eten we vandaag" topic komt ie vanzelf tevoorschijn) of in een stoofpot met kikkererwten en chorizo....
Ik eet ze met mijn mond
Chorizo bakken, aardappelschijfjes erbij bakken, spinazie laten slinken en zoveel mogelijk vocht eruit drukken.

Mengen door de chorizo en aardappels en dan overgieten met geklutst ei en geraspte kaas.

Deksel erop en ei laten stollen
In een wrap:

gehakt rul bakken, uitje en knoflook erbij. Italiaanse kruiden en peper en zout er over. Spinazie erbij en een bakje kruidenroomkaas.

Eventueel met pijnboompitjes en kappertjes. Zongedroogde tomaatjes zijn er vast ook lekker in.

En dan in wraps rollen, kaas er over strooien en even onder de gril!
met zalm en roomkaas door de pasta

met geruld gehakt en aardappelpuree en boursin o.i.d. in een ovenschotel
Ik maak ze met eieren, in een omelet.
Met lange tanden (grapje).

Inderdaad, vooral in Italiaanse gerechten: spinazi-lasagne, of ricotta-spinazi canelloni.

In hartige taart met geitenkaas.

Even kort roerbakken en dan met vis, ook altijd lekker.

Maar zo'n natte kwak gewone gekookte Hollandse spinazi met ei, mwah.
Rauw. Maak er vaak salade van.
En o ja: rauw, met sinaasappels en walnoten, in een oosterse salade.

(en met mosterd, zie ik nu).
Zoals Sjef van Oekel en Gre eten.
Rauw, met een halve uitgeperste citroen erover, geroosterde pijnboompitten, geraspte Parmesan, en gepofte knoflookteentjes.
In een taart met gorgonzola, pijnboompitten, ui, creme fraiche en eieren. En tuurlijk bladerdeeg.
Of: rauw, met gestoomde kipfilet (dun gesneden, opgerold met Monchou erop, zout en peper, laagje spinazie, 10 minuten stomen en dan in ringetjes gesneden), met een sausje van gepureerde mango, en losse spinazieblaadjes.

Belachelijk lekker.
Ik hou van gekookte spinazie met een eitje erbij (héérlijk), maar ook ongekookte spinazie in een salade, of halfgeslonken spinazie in de wok.

Verder gebruiken wij spinazie voor pastagerechten, vooral in combinatie met zalm.
Vlinderpasta koken.

Spekjes bakken in een pan, uitje erbij, de spinazie (bevroren, kan ook vers) erbij en een flinke schep boursin.

Alles bij elkaar en doorroeren.
Bij rijst en vis. Even roerbakken met een maggieblokje, knoflook en olie..
Spekjes bakken,champignons,verse knoflook,verse spinazie roerbakken,en dan met pasta...mjammie

@truffelmaffia> ze hebben nu ook diepvriesspinazie waar al boursin in zit!
Gisteren over pasta, geroerbakt met een klein scheutje witte wijn en gorgonzola (vuur uitdraaien en dan pas kaas erbij, zodat het enkel smelt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven