Nog wakker ! ?
maandag 5 maart 2012 om 11:16
Ja wel lekker. Veel andijvie maar daar kan ik lekker een stamppot van maken en ik vind dat lekker en makkelijk. En een wokpakket die wel lekker is. Geen vlees of vis. Brood was ook op, heb een paar rare bolletjes maar dan moet ik van de week zelf maar iets bakken, geen probleem.
Weer een blik fruit erbij . Oh en eindelijk een week geen witlof.
Misschien ga ik van de week een keer een foccacia maken. Ik heb de meel voor in huis al heel lang maar nog nooit zelf gemaakt.
Weer een blik fruit erbij . Oh en eindelijk een week geen witlof.
Misschien ga ik van de week een keer een foccacia maken. Ik heb de meel voor in huis al heel lang maar nog nooit zelf gemaakt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 5 maart 2012 om 11:18
Rauwe andijvie stamppot grof maak ik hem zo;
http://i576.photobucket.c ... een/andijviestamppot1.jpg
Lekker makkelijk en snel.
Of echt met zelfgemaakte puree dan krijg je dit;
http://i576.photobucket.c ... t%20algemeen/P2142580.jpg
http://i576.photobucket.c ... een/andijviestamppot1.jpg
Lekker makkelijk en snel.
Of echt met zelfgemaakte puree dan krijg je dit;
http://i576.photobucket.c ... t%20algemeen/P2142580.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 5 maart 2012 om 11:20
Andijvie kun je heel kort ook roerbakken zoals paksoi en dan een Oosterse draai eraan geven.
Focaccia is lekker, met rozemarijn en zeezout. En veel olijfolie natuurlijk om te dippen. Mjam!
Ook lekker is een pizza met focacciabodem, die zijn heel luchtig. Wel machtig trouwens.
Klinkt verder goed, jammer dat er weer geen vlees of vis bijzat.
Focaccia is lekker, met rozemarijn en zeezout. En veel olijfolie natuurlijk om te dippen. Mjam!
Ook lekker is een pizza met focacciabodem, die zijn heel luchtig. Wel machtig trouwens.
Klinkt verder goed, jammer dat er weer geen vlees of vis bijzat.
maandag 5 maart 2012 om 11:25
Ik heb alleen een hele grote witte kool. Nog nooit zelf gemaakt en ik ben er ook niet dol op. Nou heb ik 2 gezinspakken andijvie dus in nood kom ik daarmee rond.
Ik heb gelukkig nog vlees en vis van Thee. Die heb ik in kleine porties ingevroren dus kan steeds iets van pakken.
Van een paar weken geleden heb ik nog een rookworst en dat is ook lekker bij stamppot.
Alleen jus maken ben ik niet goed in. Omdat ik het nooit eet. Dus als het iets te droog is dan maak ik een soort sausje erbij.
Ik heb gelukkig nog vlees en vis van Thee. Die heb ik in kleine porties ingevroren dus kan steeds iets van pakken.
Van een paar weken geleden heb ik nog een rookworst en dat is ook lekker bij stamppot.
Alleen jus maken ben ik niet goed in. Omdat ik het nooit eet. Dus als het iets te droog is dan maak ik een soort sausje erbij.
maandag 5 maart 2012 om 11:30
Heb je wel eens foccacia met pesto en cherrietomaatjes gegeten? Die is zo lekker.
http://i576.photobucket.c ... 20en%20lunch/P2173866.jpg
http://i576.photobucket.c ... 20en%20lunch/P2173862.jpg
http://i576.photobucket.c ... 20en%20lunch/P2173866.jpg
http://i576.photobucket.c ... 20en%20lunch/P2173862.jpg
maandag 5 maart 2012 om 11:39
Mag je het nu niet eten Heleen? Hoe gaat het met je misselijkheid?
Lekker he Italiaans eten.
Een tijdje geleden was er bij de AH een standje dat je jus kon proeven die al klaar was, een klein dingetje van knor meen ik.
Ik dacht, dat is handig, voor 1 persoon, ik eet nooit jus maar soms is het wel lekker bij iets.
Ik nam een hap en het was echt zoooo erg. Alsof ik een hap pure zout at. Brrrrrr. Nou ik ga ooit nog wel een keer googlen als ik jus nodig heb.
Binnenkort ga ik hele aparte mini gehaktballetjes maken. Weet niet of het lekker gaat worden maar ik heb daar gelukkig geen jus voor nodig. Ik heb wel eens die balletjes gemaakt, daar zit abrikozen in en pistache noten. Nou ben ik niet zo van de pistache noten.
Dus ik dacht, ik doe gedroogde abrikozen en kruiden door het gehakt. En ik heb Katjang pedis nootjes in huis, die crush ik en rol die balletjes erdoor dus dat je een krokante, pittige en een klein beetje notensmaak krijgt aan de buitenkant. Als het lukt dan maak ik er een foto van.
Lekker he Italiaans eten.
Een tijdje geleden was er bij de AH een standje dat je jus kon proeven die al klaar was, een klein dingetje van knor meen ik.
Ik dacht, dat is handig, voor 1 persoon, ik eet nooit jus maar soms is het wel lekker bij iets.
Ik nam een hap en het was echt zoooo erg. Alsof ik een hap pure zout at. Brrrrrr. Nou ik ga ooit nog wel een keer googlen als ik jus nodig heb.
Binnenkort ga ik hele aparte mini gehaktballetjes maken. Weet niet of het lekker gaat worden maar ik heb daar gelukkig geen jus voor nodig. Ik heb wel eens die balletjes gemaakt, daar zit abrikozen in en pistache noten. Nou ben ik niet zo van de pistache noten.
Dus ik dacht, ik doe gedroogde abrikozen en kruiden door het gehakt. En ik heb Katjang pedis nootjes in huis, die crush ik en rol die balletjes erdoor dus dat je een krokante, pittige en een klein beetje notensmaak krijgt aan de buitenkant. Als het lukt dan maak ik er een foto van.
maandag 5 maart 2012 om 11:50
Ja die ouderwetse zijn ook mijn favoriet. Maar dit zijn meer borrelballetjes. Voor een Vivameet heb ik ze al een keer gemaakt maar met andere krokante korst, die waren een succes. Maar wil deze een keer proberen, gewoon een paar maak ik er.
Ik heb een lekker topic over gehaktrecepten en gehaktballen. Dan kan ik die er ook bij plaatsen.
Ik heb laatst voor een soort meet mini gehaktballetjes gemaakt met kofte kruiden. Dus eigenlijk kofte maar dan net anders. Die waren ook een succes.
Maar ben het met je eens hoor, ouderwetse zijn heerlijk, ook op brood. En ik heb een recept hoe het restaurant de Librije ze maken, die met 2 michelin sterren, of hebben ze 1 ster, nou ja doet er niet toe. Ook heel lekker.
Ik heb een lekker topic over gehaktrecepten en gehaktballen. Dan kan ik die er ook bij plaatsen.
Ik heb laatst voor een soort meet mini gehaktballetjes gemaakt met kofte kruiden. Dus eigenlijk kofte maar dan net anders. Die waren ook een succes.
Maar ben het met je eens hoor, ouderwetse zijn heerlijk, ook op brood. En ik heb een recept hoe het restaurant de Librije ze maken, die met 2 michelin sterren, of hebben ze 1 ster, nou ja doet er niet toe. Ook heel lekker.
maandag 5 maart 2012 om 11:55
Ja, de volgende dag even opwarmen en op brood doen met komkommer, sla en een likje mayo.
Daar heb ik nu best zin in, een broodje bal. Misschien doe ik wel wat eerder boodschappen, dan maak ik een grote stapel. Eten we de rest vanavond op bij spaghetti of stamppot.
Ik heb gisteren trouwens iets goddelijk lekkers op: hartige taart, maar dan heel luchtig. Met kip, champignons, prei en wortel. Het deeg had de gastvrouw zelf gemaakt, een standaard recept zei ze. Dat zal wel te googlen zijn. Voor de vulling had ze de eieren gesplitst en het eiwit opgeklopt en als laatste bij het ei-room-kaasmengsel gedaan. Zo lekker...
Daar heb ik nu best zin in, een broodje bal. Misschien doe ik wel wat eerder boodschappen, dan maak ik een grote stapel. Eten we de rest vanavond op bij spaghetti of stamppot.
Ik heb gisteren trouwens iets goddelijk lekkers op: hartige taart, maar dan heel luchtig. Met kip, champignons, prei en wortel. Het deeg had de gastvrouw zelf gemaakt, een standaard recept zei ze. Dat zal wel te googlen zijn. Voor de vulling had ze de eieren gesplitst en het eiwit opgeklopt en als laatste bij het ei-room-kaasmengsel gedaan. Zo lekker...
maandag 5 maart 2012 om 12:13
Oh klinkt lekker zeg die hartige taart. Vind ik ook zo lekker. Ik maak het niet te vaak, het deeg zelf maken vind ik een rot werk. En kant en klaar doe ik nog wel eens. Maar zo lekker he. Wat ik wel lekker ervan vind, je kan ze invriezen. En ik heb 1 persoons springvormpjes dus erg handig. Lekkerste is dat je het met elke vulling kan maken die je maar lekker vindt.
Moet je eigenlijk het recept vragen van die quiche aan die gastvrouw, altijd handig om in je kookschrift te hebben.
Ja met gehaktballen die ik overheb neem ik er altijd eentje de dag erna op brood. Mmmmm.
Moet je eigenlijk het recept vragen van die quiche aan die gastvrouw, altijd handig om in je kookschrift te hebben.
Ja met gehaktballen die ik overheb neem ik er altijd eentje de dag erna op brood. Mmmmm.
maandag 5 maart 2012 om 12:42
Hahahaha, herken het. Bij mij ook. Net of er een bom ontploft is.
Eerste wat ik koop als ik de loterij win is een afwasmachine. Helaas doe ik niet mee met loterijen dus het duurt nog even maar ik droom nog even verder. Heb wel al een adresje die het wellicht er gratis in kan bouwen.
Eerste wat ik koop als ik de loterij win is een afwasmachine. Helaas doe ik niet mee met loterijen dus het duurt nog even maar ik droom nog even verder. Heb wel al een adresje die het wellicht er gratis in kan bouwen.
maandag 5 maart 2012 om 12:54
Ik heb wel van het weekend mij weer aangemeld voor nagelmodel. Ben ik jaren geweest en dat liep af een paar maanden geleden. Nu zag ik weer een oproep dus aangemeld, maar even kijken of ik er wat op hoor. Is dan gratis, je moet alleen lang zitten.
maandag 5 maart 2012 om 12:55
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 maart 2012 @ 12:54:
Ik heb wel van het weekend mij weer aangemeld voor nagelmodel. Ben ik jaren geweest en dat liep af een paar maanden geleden. Nu zag ik weer een oproep dus aangemeld, maar even kijken of ik er wat op hoor. Is dan gratis, je moet alleen lang zitten.Goed van je, dat geeft ook weer afleidig en daginvulling.
Ik heb wel van het weekend mij weer aangemeld voor nagelmodel. Ben ik jaren geweest en dat liep af een paar maanden geleden. Nu zag ik weer een oproep dus aangemeld, maar even kijken of ik er wat op hoor. Is dan gratis, je moet alleen lang zitten.Goed van je, dat geeft ook weer afleidig en daginvulling.
maandag 5 maart 2012 om 13:00
Ja soms is MP echt super hoor. Op het dierengebeuren na dan. Was gister ook bij het programma waar ik over schreef. Maar ja, die heb je er altijd tussen zitten. Ik heb er ook 2 katten gered maar je kan niet al die dieren redden. Ik kan daar niet echt kijken.
Soms wel eens enge reacties als je iets verkoopt. En ook veel bedrog.
Wat had jij gevonden Heleen?
Soms wel eens enge reacties als je iets verkoopt. En ook veel bedrog.
Wat had jij gevonden Heleen?