Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)

Wat zijn jullie aan het maken
Hobbes is keileuk!! Vind hem echt mooi gemaakt

Die deken is ook tof. Maarre, is tunisch haken dan zo anders?? Heb je daar andere haaknaalden voor nodig ofzo? (sorry, i have no clue)
Bij tunisch haken zet je steken op je naald, die je pas aan 't einde van een toer verwerkt. Als je een grote lap gaat maken, dan heb je inderdaad een andere naald nodig, zo'n breinaald-lengte haaknaald... maar bij dat wat ik aan 't maken ben, zijn 't steeds maar 7 steken die je op je naald hebt staan, dus dat gaat wel met een gewone haaknaald.

Anders moet je 't filmpje ff kijken dat ik eerder gepost heb, daar laten ze zien hoe 't moet... 't is vrij simpel (alleen iets minder als je met zwart begint, 's avonds als 't al donker is... )
Peetje, hobbes is lief! En die deken ook. Ga je hem ook met zo'n stoffenrand maken?

Tunisch haken staat bij mij ook nog op mijn to-learn lijstje. Ik ga straks even het filmpje kijken.

Ik kan wel haken met zo'n guimpevork. Dat is ook wel grappig. Daar moet je echt een leuk patroon voor hebben, anders heb je alleen maar een sliert.

Droomz, wat een ellende he. Het wegwerken van draadjes . Ik moet nog steeds wat draadjes wegwerken van mijn retro GS (ja nog steeds ).

Kaatje, heb je je wol al?

Lisette heb je al een nieuw project (naast je ripple)?

Ik was van de week aan het rommelen in mijn "wolkast" (lees: drie ladenkastje, waarvan twee lades vol met wol) en toen kwam ik een hele grote bol wol tegen (volgens mij echte wol, want al je te hard trekt trek jehet uit elkaar). Die bol ben ik nu aan het op haken (volgens mij is het genoeg om een complete trui te breien ). Ik heb al een soort rat gemaakt en ben nu bezig met een col (voor volgend jaar winter ). Ik zal straks even foto's plaatsen. Nou ja, de linkjes. Zou het gewone plaatjes plakken ooit nog terug komen?
Nee helaas, de wol is nog niet binnen, vandaag komt er vracht binnen (die ligt dan pas morgen in de winkel) en ze konden niet met zekerheid zeggen of er lila wol bijzit maargoed, ik kijk maandag wel even. Anders laat ik mijn moeder een bol halen in haar woonplaats, die zie ik waarschijnlijk dinsdag weer

Hmm, dat tunisch haken, dat gaat hem niet worden voor mij. Ik kan ook al niet breien dus steken opzetten etc. is niet aan mij besteed
Nee, ik hou het effe bij ripple. Wil die gewoon af hebben voor de zomer, zodat ik hem buiten op de buitenbank kan gebruiken . Ik heb frankenstein nog liggen die ik af moet maken. Die arme vent mist zijn armen nog en haar. Eigenlijk moet ik dit weekend weer wol kopen voor mijn ripple, maar heb ik gisteren effe online gewinkeld. Ging toch weer iets harder dan gepland. (Nu hopen dat het past)

kaatje, mocht het toch niet lukken, ik hoor je dan wel!
Wat een rust hier!

Ik ben al voor de dertigste keer opnieuw begonnen met mijn col. Rechte stukken haken is niet mijn ding. Ik begin met 40 steken eindig met 31 . Ik vind beestjes haken toch makkelijker .

Fijne zondag allemaal! Ik ga nu op weg naar het tuincentrum!
Gisteren nieuwe wol gekocht voor ripple.... Vandaag eerst gesport, hok van konijnen schoon gemaakt en nu lekker aan de ripple. Ik zeg een chill weekend
Het is inderdaad rustig hier... ik ben druk bezig met haken...

Heb net de eerste kleurwissel van m'n deken achter de rug... ik vind 'm nu al helemaal leuk worden!!!

Ben gisteren, voor de broodnodige afwisseling, ook begonnen aan Ollie de schildpad (van Christel Krukkert), maar dan wel in 't groen en niet in 't geel... Daar heb ik 't lijfje intussen van af.

Blijft weinig tijd over om hier te posten dus...
quote:PeetjeP schreef op 04 maart 2012 @ 14:01:

Het is inderdaad rustig hier... ik ben druk bezig met haken...

Heb net de eerste kleurwissel van m'n deken achter de rug... ik vind 'm nu al helemaal leuk worden!!!

Ben gisteren, voor de broodnodige afwisseling, ook begonnen aan Ollie de schildpad (van Christel Krukkert), maar dan wel in 't groen en niet in 't geel... Daar heb ik 't lijfje intussen van af.

Blijft weinig tijd over om hier te posten dus... Ik vind erg goed uitzien, petje af!
Hard gewerkt vandaag... maar 't gaat eigenlijk ook best snel als je eenmaal door hebt hoe 't werkt.

Kleurwissel twee is een feit!

Heb 'm ook nog maar even opgemeten... 't ding is 1.65 m lang nu, dus dit gaat de breedte worden denk ik.
quote:Tumtummetje schreef op 04 maart 2012 @ 12:01:

Wat een rust hier!

!Iedereen is naar Fok verhuisd
quote:PeetjeP schreef op 04 maart 2012 @ 23:23:

Hard gewerkt vandaag... maar 't gaat eigenlijk ook best snel als je eenmaal door hebt hoe 't werkt.

Kleurwissel twee is een feit!

Heb 'm ook nog maar even opgemeten... 't ding is 1.65 m lang nu, dus dit gaat de breedte worden denk ik.

Wauw, dat ziet er goed uit.

Weet je nu uit je hoofd hoe het moet of kijk je nog steeds naar het filmpje.
Maylea, ik weet 't nu uit m'n hoofd. Moet misschien hooguit voor het begin en einde van een rij nog een keer naar 't filmpje kijken, da's ff opletten nog.... maar na ruim 3 meter blokjes haken, lukt de rest al zonder moeite en 't gaat nog best snel ook!
Die deken wordt cool, PeetjeP. Petje af hoor, ik snap er geen hol van, van dat tunisch haken.

Vanmiddag ga ik wederom op jacht naar een bol lila wol bij de Wibra. Hopelijk zijn ze binnengekomen...
Hoi hoi,

Een nieuweling hier.

Wat zijn jullie allemaal druk zeg, met dat haken. Zelf hou ik het nog een beetje bij de kleine dingetjes. Ben begonnen met de gelukspoppetjes en daarna boekjes bijgekocht voor knuffels en bloemen. Ook al telefoonhoesjes geprobeerd. Daar kreeg ik erg leuke reacties op.

Nu mn zinnen gezet op zeepzakjes. Hier heb ik er ook al een aantal van af.

Misschien ook maar eens een deken proberen maar dan moet ik wel heel wat wol bij hebben. Nu gebruik ik katoen.

Groetjes

Suuz
quote:ladysuuz schreef op 05 maart 2012 @ 09:43:

Hoi hoi,

Een nieuweling hier.

Wat zijn jullie allemaal druk zeg, met dat haken. Zelf hou ik het nog een beetje bij de kleine dingetjes. Ben begonnen met de gelukspoppetjes en daarna boekjes bijgekocht voor knuffels en bloemen. Ook al telefoonhoesjes geprobeerd. Daar kreeg ik erg leuke reacties op.

Nu mn zinnen gezet op zeepzakjes. Hier heb ik er ook al een aantal van af.

Misschien ook maar eens een deken proberen maar dan moet ik wel heel wat wol bij hebben. Nu gebruik ik katoen.

Groetjes

SuuzWelkom Suuz. En dat je nog maar veel dingen mag haken en euhhh foto's
quote:maylea schreef op 05 maart 2012 @ 07:19:

[...]

Iedereen is naar Fok verhuisd

Ik zit op beide fora.

Gister vond ik in een tas die ik al een paar maanden niet heb gebruikt, 5 bolletjes katoen .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Haha, foto's plaatsen moet ik ff onder de knie krijgen. Had het al wel geprobeerd maar er moet een URL ingevuld worden.....dat lijkt mij een verwijzing naar een webpagina.

Maar goed, men kan mij ook vinden via www.mrssuuz.hyves.nl, ff toevoegen en de foto's zijn zichtbaar. Ook volgbaar via Twitter onder PedicureSuzan.

Ik ga weer verder met mn onderzetter middels tunisch haken.
Welkom suuz! Je moet inderdaad eerst je foto's uploaden voordat je ze hier kunt plaatsen. Ik gebruik daar photobucket voor. De url staat er dan bij.

Droomz, hoe kan je nou bolletjes wol vergeten?

Ik lees wel mee op fok, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om daar ook nog te schrijven, maar wie weet.

Peetje, wat gaaf die deken!! Echt heel mooi!
Hierbij een foto

[img]http://i1105.photobucket.com/albums/h36 ... G_2688.jpg[/img]

Hij doet het niet merk ik.......
0
quote:Droomz schreef op 05 maart 2012 @ 14:19:

[...]

Ik zit op beide fora.

Gister vond ik in een tas die ik al een paar maanden niet heb gebruikt, 5 bolletjes katoen .

Ha, van jou wist ik het wel, maar ik heb inmiddels Melice en Peetje ook al gespot. Het lukt mij niet om in te loggen.

Leuk, zo'n meevaller.
quote:ladysuuz schreef op 05 maart 2012 @ 15:40:

Hierbij een foto

[img]http://i1105.photobucket.com/albums/h36 ... G_2688.jpg[/img]

Hij doet het niet merk ik.......Ik zie een heel leuk telefoonhoesje als ik de link even knip en plak.
Ik krijg het niet voor elkaar met de foto's. Ze staan in photobucket maar krijg geen enkele URL fatsoenlijk op het forum.

HELP...haha
quote:maylea schreef op 05 maart 2012 @ 15:47:

[...]

Ik zie een heel leuk telefoonhoesje als ik de link even knip en plak.THNX, maar eigenlijk is het een zeepzakje :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven