Gezondheid alle pijlers

bloeduitstorting beide ogen

05-03-2012 20:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een vraagje. een week geleden heb ik in mijn rechteroog een bloeduistorting gehad (rood in het wit van mijn oog). Nu een week later heb ik dit ook in mijn andere oog gekregen. Ik heb dit verder nooit eerder gehad en vind het gek dat ik dit nu in beide ogen heb. Heb verder niets raars gedaan. Was twee weken geleden wel verkouden. Herkent iemand van jullie dit? En zo ja tips om het te verminderen? Alvast bedankt voor je reactie!
Een tijdje geleden had mijn collega dit ook, zag heel eng uit en volgens hem was het ergste al weggetrokken. Inderdaad ook na een hevige verkoudheid (of was het griep?).
Doet het ook pijn? Of ben je nu ook lichtschuw geworden?

Of komt het omdat je met het snuiten zoveel druk op je ogen hebt gezet?

Beter is gewoon een afspraak maken met de HA die kan je eventueel weer doorverwijzen naar de oogarts.
Even langs de huisarts, typisch in beide ogen dezelfde klacht (vind ik, maar ik ben geen huisarts!).
Draag je contactlenzen?
Bedankt voor de reacties! Draag geen lenzen! Voel verder wel beetje druk achter mn ogen en gevoelig voor licht maar dat heb ik al tien jaar ofzo! Gisteren wel gevlogen zou dat er ook mee te maken kunnem hebben?
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:afstandsbediening schreef op 05 maart 2012 @ 20:35:

Bedankt voor de reacties! Draag geen lenzen! Voel verder wel beetje druk achter mn ogen en gevoelig voor licht maar dat heb ik al tien jaar ofzo! Gisteren wel gevlogen zou dat er ook mee te maken kunnem hebben?

Ja, zou kunnen, het kan allemaal. Helaas kunnen we je ogen niet door het scherm heen zien... Daarom morgen gelijk naar de HA gaan!

Zit btw de druk achter of echt in je ogen zelf?
quote:hamerhaai schreef op 05 maart 2012 @ 20:50:

Gewoon even langs gaan bij je huisarts of een opticien. Het zou ook mogelijk zijn dat je ogen ontstoken zijn door een virus of bacterie. Dit kan "overspringen" van het ene oog naar het andere.

Mocht dit het geval zijn. ALLE oog make-up weggooien! (mascare, oogpolootje,etc) Er bestaat een kans dat de bacterie op de make-up zit en dat je zo je ogen opnieuw besmet.Opticien zal hoogstwaarschijnlijk je ook doorverwijzen naar de HA (mag ik hopen tenminste).
Bekijk deze link eens
Ik heb dat een keer gehad, toen heb ik te hard in mijn oog gewreven vanwege de jeuk op mijn ontstoken ooglid. Ik heb ook weleens gehoord dat je het kunt krijgen van te hoge bloeddruk.
Euh met ogen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.. eerst huisarts.. en gezien je al langer bestaande klachten zou een bezoekje aan de oogarts geen overbodige luxe zijn denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven