Peuter verhoogde lichaamstemperatuur einde dag

05-03-2012 21:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu 4 jaar maar heeft al sinds dat hij 2 is aan het einde van de dag permanent een lichaamstemperatuur van 37.8. Ik ben hier toen achtergekomen nadat hij ziek was en ik wilde controleren of hij nog koorts had. Hij was niet meer ziek, maar de temperatuur van 37.8 bleef, echter alleen aan het einde van de dag. Hij is toen door een kinderarts onderzocht, onder meer op blaasproblemen, er is een foto van zijn buik gemaakt, er is bloed afgenomen maar er is niets gevonden. Het hoort bij hem, werd toen gezegd. Nu hij ruim 4 jaar is, heeft hij het nog steeds. Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Ik temp. mijn dochter bijna nooit. Ook niet als ze koorts heeft. Zo'n getal zegt niets. Het gaat erom of het kind ziek is.

Ik heb zelf een temperatuur van 36. Bij 37 dus al verhoging. Iedereen is anders.
Dat hoort bij hem. Wat is het probleem?
??? Dat is toch heel normaal. Is hij daarvoor echt door een ka onderzocht?
Ja, het hoort bij hem.

Ik heb het ook, ik ben nu 28.

Sowieso heb ik nooit een een temperatuur onder de 37 graden, eind van de dag is het altijd 37,6.
quote:reisa1978 schreef op 05 maart 2012 @ 21:12:

??? Dat is toch heel normaal. Is hij daarvoor echt door een ka onderzocht?Jazeker, want bij jongetjes kan zoiets duiden op problemen met de blaas en dat moet altijd onderzocht worden. Het is een afwijkende temperatuur, dus om andere oorzaken uit te sluiten, is hij onderzocht. Vind je dat zo raar?
Hoe kwam je daar achter dan? Ik temperatuur mijn kind alleen als ze zichtbaar hoge koorts heeft.
Goh ik vind het ook wel bijzonder dat de kinderarts daarvoor onderzoek doet eigenlijk. Bij 37,8 zou ik absoluut niet onder de indruk zijn en het dus ook niet opvatten als zorgelijk.

Eigenlijk meet ik ook maar één keer per dag bij zichtbaar hoge koorts. Kind heeft in zo'n geval meestal 40-41 graden koorts.
Ik heb altijd 37.7 winter of zomer. Ben kerngezond!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 maart 2012 @ 21:23:

Goh ik vind het ook wel bijzonder dat de kinderarts daarvoor onderzoek doet eigenlijk. Bij 37,8 zou ik absoluut niet onder de indruk zijn en het dus ook niet opvatten als zorgelijk.Eigenlijk meet ik ook maar één keer per dag bij zichtbaar hoge koorts. Kind heeft in zo'n geval meestal 40-41 graden koorts.Daarom dus. Een temperatuur van 37,8 is niet bijzonder en bij iedereen gaat de lichaamstemperatuur omhoog in de avond.
. . . . als het nu 38.8 gr. was? Dan zou ik me wel druk maken. Maar om 3 tiende graadjes? Iedereen heeft toch een ander gemiddelde, en een andere temp aan het einde van de dag? Hier kwam alleen een thermometer te voorschijn als kind (meisje) echt warm/heet was . . . .
Ik dacht eigenlijk dat iedereen een hogere temp 's avonds had. Ik iig wel.
dat lijkt me een prima gezonde temperatuur?

Wat bezielt je om op basis van deze temperatuur elke dag je kind te gaan tempen?

sorry....

Ik heb zelf altijd een temp van 36 en zoonlief altijd 37,8 ongeveer ook. Dat is voor hem normaal en hij heeft dan écht geen verhoging, en ik heb echt geen ondertemp.

Als ik zelf 37,8 heb, dan heb IK verhoging
Klopt, dat is normaal. Koorts is ook altijd meer 's avonds dan overdag.
Over dat door temperaturen: als je kind dagen koorts heeft gehad, en dat is eindelijk gedaald, dan ga je toch die dagen daarna dat nog een beetje in de gaten houden!!?? Zo vreemd is dat toch niet!

TO: mijn zoon heeft hetzelfde, hier niks onderzocht. Hier is verder ook niks aan de hand. Er is eerder een topic geweest hierover en daar was TO ook naar de kinderarts geweest en die kon ook niks vinden. Ik zou me geen zorgen maken.
Zou ik dus niet in de gaten houden door te temperaturen. Dan krijg je dit soort dingen.

Je merkt snel genoeg of een kind koorts heeft.
Englishrose, ik temperatuur dus enkel als mijn kind echt goed ziek is. Voelt ze zich zichtbaar beter, dan dus niet meer.

Ik let liever op duidelijke signalen dan tweetiende meer of minder op de thermometer.
Nee, ik hou dat dan niet in de gaten door middel van meten. Door goed te kijken naar mijn kind zie ik ook wel of er iets aan de hand is of niet.
euh nee ik ga mijn kind al het niet meer ziek is daarnaar niet meer tempen....maar jij zegt dat het steeds zo is dus dat doet lijken alsof je hem iedere dag tempt en ik mag hopen van niet want dan moet je daar snel mee ophouden en het eens loslaten want dat kan niet goed zijn...
Ik heb altijd 37,8 en in de avond gaat het wel eens de 38 over. Is niet heel abnormaal hoor.
Mijn dochter heeft altijd 36,1

Manlief 36,5

Dat hoort gewoon bij hen, net zoals 37,8 bij mij hoort
"Het is een afwijkende temperatuur."

Voor de gemiddelde bevolking: ja. Voor jouw zoon: nee, dus.

Ophouden met temperaturen! Alleen bij ziekteverschijnselen > thermometer.
Kinderen kunnen bij vermoeidheid, opwinding, overprikkeling ook een hogere temperatuur hebben. Misschien hangt het daarmee samen? Dat hij gevoelig en snel overprikkeld is en daardoor eind van de dag een hogere temperatuur?
quote:ergo_sum schreef op 05 maart 2012 @ 22:35:

Kinderen kunnen bij vermoeidheid, opwinding, overprikkeling ook een hogere temperatuur hebben. Misschien hangt het daarmee samen? Dat hij gevoelig en snel overprikkeld is en daardoor eind van de dag een hogere temperatuur?Maar volgens jouw redenatie zou hij ook dus gewoon moe kunnen zijn aan het einde van de dag zoals veel kinderen?
@borderwalk ja dat ziu kunnen. Maar ik ben geen medicus maar uk schrijf wat er in me opkomt en wat ik gelezen heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven