Peuter verhoogde lichaamstemperatuur einde dag

05-03-2012 21:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu 4 jaar maar heeft al sinds dat hij 2 is aan het einde van de dag permanent een lichaamstemperatuur van 37.8. Ik ben hier toen achtergekomen nadat hij ziek was en ik wilde controleren of hij nog koorts had. Hij was niet meer ziek, maar de temperatuur van 37.8 bleef, echter alleen aan het einde van de dag. Hij is toen door een kinderarts onderzocht, onder meer op blaasproblemen, er is een foto van zijn buik gemaakt, er is bloed afgenomen maar er is niets gevonden. Het hoort bij hem, werd toen gezegd. Nu hij ruim 4 jaar is, heeft hij het nog steeds. Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd 36,4 ofzo.... mankeer niets hoor

En ga jij elke dag je gezonde kind tempen dan,dat je dat weet?
quote:borderwalk schreef op 05 maart 2012 @ 23:16:

[...]

Maar volgens jouw redenatie zou hij ook dus gewoon moe kunnen zijn aan het einde van de dag zoals veel kinderen?Dat zou kunnen. Mijn dochter is bijna nooit ziek (minder dan eens per jaar), maar heeft bij oververmoeidheid wel heel snel koorts. Dan is het een kwestie van vroeg naar bed, goed doorslapen en ze is weer koortsvrij, puur van de vermoeidheid. Heb ik zelf ook, ben ook bijna nooit ziek, maar wel koort bij oververmoeidheid.
quote:Sunemom schreef op 06 maart 2012 @ 09:03:

[...]

Dat zou kunnen. Mijn dochter is bijna nooit ziek (minder dan eens per jaar), maar heeft bij oververmoeidheid wel heel snel koorts. Dan is het een kwestie van vroeg naar bed, goed doorslapen en ze is weer koortsvrij, puur van de vermoeidheid. Heb ik zelf ook, ben ook bijna nooit ziek, maar wel koort bij oververmoeidheid.Koorts ja, maar 37,8 is toch geen koorts. Je lijf maakt zich aan het eind van de dag klaar om te gaan slapen en dan gaat je temperatuur omhoog, wordt je lekker loom van en val je makkelijk in slaap.
quote:reisa1978 schreef op 06 maart 2012 @ 09:15:

[...]

Koorts ja, maar 37,8 is toch geen koorts. Je lijf maakt zich aan het eind van de dag klaar om te gaan slapen en dan gaat je temperatuur omhoog, wordt je lekker loom van en val je makkelijk in slaap.Dat zal vast, maar ik temp nooit, alleen bij ovduidelijk gloeiend en dan is het dus koorts. Sowieso kennen we allemaal de rode oortjes toch wel als ze erg moe zijn. Ik vind vermoeidheid dus inderdaad een hele logische verklaring.
Ik temperatuur ook nooit. Ook niet bij koorts, tenzij ik denk aan echt heel erg ziek en ze opgenomen moeten worden, of als de huisarts de temp. moet weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven