Schoenmaten baby

06-03-2012 11:47 29 berichten
Ik wil voor mijn dochtertje een paar baby-slofjes kopen. Ze is nu pas 3 weken, maar wil ze voor het najaar hebben voor haar. Alleen heb ik geen idee welke maat ik moet nemen. Ik kan nu kiezen uit maat 16, 18 of 20,5. Ik wil ze nu al kopen, omdat ik niet zeker weet of dit model in het najaar nog in het assortiment zit. En vind ze zo leuk voor haar en nu zijn ze op voorraad.

Maar heeft iemand enig idee welke maat ik het beste kan nemen zodat ze er dus in het najaar/winter ongeveer in kan? Ze is dus van februari, dus dan zou ze iets van 8 maanden zijn als ik ze wil gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
kreeg ooit de tip in een schoenenwinkel om een rietje op de maat van de voet van je kindje af te knippen, dat rietje doe je dan in de winkel in het schoentje/slofje en je weet gelijk of het past of niet.

bespaart je een eventueel drama van passen (niet elk kind vind dat leuk) en wil je op de groei kopen weet je ook gelijk of het niet veel te ruim of net krap aan is
Ik zou ze pas kopen als ik ze nodig had zodat ik ze ook zou kunnen passen. Veertien jaar geleden heel wat slofjes/schoentjes gekregen bij de geboorte van de eerste. Allemaal weinig gedragen. De pasvorm klopte niet bij het voetje of andersom. De dikte paste niet bij het seizoen etc. Ik had ook zelf een paar gemaakt, uren werk en ook nooit gedragen. Echte zonde van al het geld. Daarna nog twee kinderen gekregen en nooit meer iets op voorraad gehad, was een stuk voordeliger.
Alle reacties Link kopieren
Ieder kind groeit anders, maar maat 18 is dan wel gemiddeld denk ik. 20,5 lijkt me sowieso veel te groot voor een kind van 8 maanden.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:mamalinus schreef op 06 maart 2012 @ 12:29:

Wel heel duur hoor. Ben nu wel benieuwd welke je bedoeld. Heb je een plaatje?

Je kan kijken of ze tegen die tijd op marktplaats staat.

Of je vindt tegen die tijd nog betere leukere goedkopere...

Het gaat om de ugg bixbee :

http://www.uggaustralia.n ... enen/3274,default,pd.html

Ik denk dat ik het toch maar niet doe. Moet ze ook bestellen dus als het niet goed is moet ik ze terug sturen enzo. Kan ze wel dan op mp verkopen misschien, maar dag is ook zo'n gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven