Kind zoend
dinsdag 6 maart 2012 om 19:27
Beste Dame's
Ik wil graag een vraag stellen.
Mijn dochter is 6 jaar, en word in augustus 7 jaar.
Nu heeft ze op school 2 jongens kusjes gegeven, en met een daarvan heeft zij "lik" kusjes gegeven.
Ik heb dit met dr juf besproken en met mijn dochter die alles leek te begrijpen, ook dat ik vind dat ze te jong is.
Vandaag heb ik bij een vriendin met 3 kinderen gezeten, gegeten...
heel gezellig.. maar blijkt dat mn dochter hier ook met twee daarvan vandaag gezoent heeft.
Met het meisje gewoon kusjes geven, met de jongen "getongzoent" de jongen zegt dat ze ook met het meisje gezoent heeft echt.
Maar deze keer kwam het idee van de jongen.
Mijn dochter zwijgt altijd als het graf, zelf zou zij me dit nooit vertellen.
De eerste keer heeft zij het wel verteld, odat ze het grappig vond.. maar nu doet ze het dus weer.. met anderen.
IK VIND... dat een beetje jong, en weet verder ook niet wat ik ermee moet.
Die jongen is bijna 9 jaar, en het meisje is 6 net als mn dochter.
Wat vinden jullie? en wat moet ik nog doen?
PS: Mijn excuses voor mijn spelfouten, ik heb het al vaker uitgelegd, maar hoop reacties te krijgen op mijn verhaal zelf.
Ik wil graag een vraag stellen.
Mijn dochter is 6 jaar, en word in augustus 7 jaar.
Nu heeft ze op school 2 jongens kusjes gegeven, en met een daarvan heeft zij "lik" kusjes gegeven.
Ik heb dit met dr juf besproken en met mijn dochter die alles leek te begrijpen, ook dat ik vind dat ze te jong is.
Vandaag heb ik bij een vriendin met 3 kinderen gezeten, gegeten...
heel gezellig.. maar blijkt dat mn dochter hier ook met twee daarvan vandaag gezoent heeft.
Met het meisje gewoon kusjes geven, met de jongen "getongzoent" de jongen zegt dat ze ook met het meisje gezoent heeft echt.
Maar deze keer kwam het idee van de jongen.
Mijn dochter zwijgt altijd als het graf, zelf zou zij me dit nooit vertellen.
De eerste keer heeft zij het wel verteld, odat ze het grappig vond.. maar nu doet ze het dus weer.. met anderen.
IK VIND... dat een beetje jong, en weet verder ook niet wat ik ermee moet.
Die jongen is bijna 9 jaar, en het meisje is 6 net als mn dochter.
Wat vinden jullie? en wat moet ik nog doen?
PS: Mijn excuses voor mijn spelfouten, ik heb het al vaker uitgelegd, maar hoop reacties te krijgen op mijn verhaal zelf.
dinsdag 6 maart 2012 om 19:33
dinsdag 6 maart 2012 om 19:39
Heeeeeel erg jong zelfs. Nooit gehoord dat kinderen zo jong al beginnen. Lijkt mij goed om met de juf over te hebben. En met je dochtertje en in haar taal uitleggen wat wel en niet past bij haar leeftijd. Bijv. kusjes geef je aan bekenden, zoals mama, oma, etc.
Misschien ook eens nagaan hoe ze op het idee komt om haar tong te gebruiken?
Misschien ook eens nagaan hoe ze op het idee komt om haar tong te gebruiken?
Optimist tot in de kist!
dinsdag 6 maart 2012 om 19:48
De juf vond dat ze dat alleaal deden.
Toen voelde ik me een zeik-moeder.
Ik wil er ook geen drama van maken, maar in mijn hoofd klopt het gewoon nog niet bij deze leeftijd!
Ze heeft voorgedaan, in de lucht, hoe ze zoende.. met de tongen in elkaars mond.
Ze kwam op het idee door de eerste waar ze mee zoende, die leerde haar dat.
Maar goed... ik vind het eigenlijk niet normaal.. dit is ook mijn eerste kind van 6.
En zelf deed ik dat toen niet (op die leeftijd)
Toen voelde ik me een zeik-moeder.
Ik wil er ook geen drama van maken, maar in mijn hoofd klopt het gewoon nog niet bij deze leeftijd!
Ze heeft voorgedaan, in de lucht, hoe ze zoende.. met de tongen in elkaars mond.
Ze kwam op het idee door de eerste waar ze mee zoende, die leerde haar dat.
Maar goed... ik vind het eigenlijk niet normaal.. dit is ook mijn eerste kind van 6.
En zelf deed ik dat toen niet (op die leeftijd)
dinsdag 6 maart 2012 om 19:49
quote:dolores007 schreef op 06 maart 2012 @ 19:33:
[...]
Ja, sorry.. ik weet het.. twijfelde ook wel.. d of t:)
Maar ik dacht hij zoende dus vandaar dat ik de d heb gekozen...
Stom dus..
Maar goed... ik vind het dus ook erg jong...
Is dat dan normaal tegenwoordig ofzo!?
Het is altijd stam plus T dus ook nooit ' gebeurd' of ' beleefd'
Nu weer weg
[...]
Stom dus..
Maar goed... ik vind het dus ook erg jong...
Is dat dan normaal tegenwoordig ofzo!?
Het is altijd stam plus T dus ook nooit ' gebeurd' of ' beleefd'
Nu weer weg
dinsdag 6 maart 2012 om 19:57
Wacht even.. Vanmiddag lees ik hier een topic over kinderen die masturberen op hun 9e. In de reacties van de overige forummers lees ik dat daar niks raars in schuilt...en terecht! Doktertje spelen, noem maar op.
Maar als je (tong) zoent met een ander op die leeftijd ben je wel te jong...?!?
Wat is hier anders of erger aan dan bv doktertje spelen?
(heb zelf geen kids, vandaar mijn vraag)
dinsdag 6 maart 2012 om 19:59
quote:dolores007 schreef op 06 maart 2012 @ 19:33:
[...]
Stom dus..
Je verwart het met een ezelsbruggetje voor de voltooide tijd. Voltooid is 'ik heb gefietst, ik heb gedanst, ik ben gegaan etc. dan kun je dat wat jij bedacht had als ezelsbruggetje gebruiken, dus ik heb gezoend.
In de tegenwoordige tijd komt er alleen een t achter. Hij loopt, hij denkt, hij zoent, hij fietst, hij wordt.
[...]
Stom dus..
Je verwart het met een ezelsbruggetje voor de voltooide tijd. Voltooid is 'ik heb gefietst, ik heb gedanst, ik ben gegaan etc. dan kun je dat wat jij bedacht had als ezelsbruggetje gebruiken, dus ik heb gezoend.
In de tegenwoordige tijd komt er alleen een t achter. Hij loopt, hij denkt, hij zoent, hij fietst, hij wordt.
dinsdag 6 maart 2012 om 20:00
quote:Anthonius schreef op 06 maart 2012 @ 19:57:
Wacht even.. Vanmiddag lees ik hier een topic over kinderen die masturberen op hun 9e. In de reacties van de overige forummers lees ik dat daar niks raars in schuilt...en terecht! Doktertje spelen, noem maar op.
Dit lijkt mij nu typisch een voorbeeld van kinderen die seksueel gedrag van volwassenen imiteren. En daar zijn ze met 6 helemaal niet aan toe.
Je lichaam ontdekken heeft geen seksuele lading. Dit wel in mijn ogen.
Dit lijkt mij nu typisch een voorbeeld van kinderen die seksueel gedrag van volwassenen imiteren. En daar zijn ze met 6 helemaal niet aan toe.
Je lichaam ontdekken heeft geen seksuele lading. Dit wel in mijn ogen.
dinsdag 6 maart 2012 om 20:02
Ik heb twee kinderen, een jongen en een meisje. Ik heb ze een keer betrapt met een spelletje die heel, echt heel erg ver ging. Ik heb toen boeken met voorlichting gekocht en met ze in gesprek gegaan: het is lekker wat jullie doen, maar dat hoort niet tussen broer en zus en ook niet tussen kinderen. Dat hoort alleen tussen volwassenen die veel van elkaar houden.
dinsdag 6 maart 2012 om 20:04
Ik kan me nog herinneren dat mijn zusje (is een heel stuk jonger dan ik) een periode heeft gehad waarin ze dat deed. Dus inderdaad tijdens een zoen of knuffel haar tong in je mond stoppen. Ik denk dat ze toen een jaar of 5 was, maar ik geloof niet dat het iets seksueels was. Mijn ouders hebben toen uitgelegd dat ze dat niet moest doen, en volgens mij is het niet echt een issue geweest. Een goed gesprekje met je dochter, en de juf een gesprekje met de kindjes in de klas?
dinsdag 6 maart 2012 om 20:07
Zoenspelletjes zijn volgens mij wel normaal op die leeftijd, maar ik zou mijn dochter wel uitleggen dat "zoenen met tong" of "zoenen met likken" iets is wat je niet zomaar met iedereen doet. Mijn aandacht zou uitgaan naar begrenzing (in de vorm van: eigen grens aan leren geven, maar ook in de vorm van: motivatie leren (her)kennen om zoiets te gaan doen en de afweging leren maken of die motivatie goed genoeg is om de handeling daadwerkelijk te gaan verrichten), waarbij ik mijn dochter uit zou leggen dat elkaar kusjes geven heel lief is, maar dat tongzoenen iets intiems is wat je niet met iedereen doet. (Speciaal voor Anthonius: precies zoals je aan een peuter of kleuter uitlegt dat aan je clitoris friemelen prima is, maar niet midden in de woonkamer.) Begrenzing dus.
dinsdag 6 maart 2012 om 20:07
Ontdekken van het eigen lichaam of dat van een ander kan wél als pre-sexueel zijn. Zoentjes geven hoeft niet zo raar te zijn (voelt lekker). Ik zou haar wel voorlichten wat wel of niet "normaal" is en wat jij er van vindt.
Soms gebeurt het ook bij misbruikte kinderen, dat ze a.h.w. situaties "herhalen", maar ik neem aan dat dit niet het geval is (wat ik dus ook niet wil suggereren!).
Soms gebeurt het ook bij misbruikte kinderen, dat ze a.h.w. situaties "herhalen", maar ik neem aan dat dit niet het geval is (wat ik dus ook niet wil suggereren!).
Ik voel me zo moedellooos
dinsdag 6 maart 2012 om 20:08
dinsdag 6 maart 2012 om 20:09