Wie speelt er ook famarama?

27-09-2011 17:59 3005 berichten
Een variant van de inmiddels bekende en beruchte online boerderij. Veel mensen spelen die via facebook of hyves maar deze staat daar los van.

Is er iemand hier die het ook speelt en die zin heeft om hier te schrijven over ons harde werk?
Alle reacties Link kopieren
quote:azurblauw schreef op 06 maart 2012 @ 16:30:

Ik snap de knechten niet. Heb ze blijkbaar geacitveerd, maar geen idee hoe het werkt. Ze doen niets in ieder geval. Of zullen ze ook meestaken met de onderwijzers/leraren? Hoe heb jij ze geaktiveerd dan? Heb je voor ze betaald?
Omdat de tijd terugloopt. Had 26 uur en dat loopt langzaam terug. Ben al 2 uur kwijt, teller staat nu op 24 uur.
Ik heb de knechten gekregen bij de quests.
Even F5 en
Dank voor je berichtje Wiesje, heb het nog steeds niet door. Misschien kan ik ze helemaal niet stoppen, maar zou dan graag willen weten hoe het werkt. Kan er in de FAQ en op het forum ook niks over vinden. Is waarschijnlijk een beginnersvraag.
Hm, raar Azuur. Vervelend.

Je klikt wel op de gele tractor achter in het veld?

Bij mij krijg je dan een klein schermpje met drie opties. Maaidorser, zaaimachine en stalknecht. Als je dan zaaimachine aanklikt bijvoorbeeld krijg je er een balkje onder met nieuwe opties. Water, mest, supermest en inzaaien. Klik en al je veldjes worden gevuld. Gaat het bij jou ook zo?
knechten uit quest hoef je trouwens niet te activeren, de tijd begint met lopen zodra je de quest afrond. Die terugtellende tijd die jij ziet betekend inderdaad dat ze het gewoon doen. gebeurd er niets als je op de terugtellende tijd klikt?

Zo niet, (nogmaals?) klagen bij support want dit hoort niet!
Azur, als jij de quest afrondt, waarbij je de knechten wint, dan gaan die ook meteen in.........voor eventueel volgende keer, kun je het best wachten met afsluiten van een quest, waabij je knechten krijgt, is... om te wachten met de laatste levring, voor wanneer het jou het beste uitkomt!!!!

Ik hoop, dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd....
Ik zit mijn eieren ook al vast te houden voor die quest. Dan kan ik ze gebruiken wanneer ik ze nodig heb,

Vindt het wel jammer dat je ze niet kan activeren wanneer jij het wil. Hetzelfde als je ze inhuurt, dan begint het ook gelijk.
Maar wat moeten die knechten dan doen? Ze doen nu niks. Snap nu dat het automatisch gaat en ik ze niet kan stoppen, maar ik zie niet wat ze doen. Ik heb de stalknechten die actief zijn. De 3e in het rijtje zeg maar.
Als je alleen maar de stalknechten hebt, dan moet je eerst even met de hand oogsten en daarna kub je de stalknecht aanklikken en daar onder verschijnen dan verschillende plaatjes, de meest linkse is voor het uitmesten van de stal, daarnaast kun je met 1 klik alle beestjes voer geven en bij de druppel kun je ze water geven, dat kun je dus de stalknecht laten doen...... Geloof me, als jij een heel veld vol met beestjes heb staan, dan kan een stalknecht nog wel eens handig zijn

Vanmiddag om 15 uur begint het vollemaan-event.

Dan kun je (alleen) op de grote akker spookdingen verbouwen, maar dat heb je al wel meegemaakt, geloof ik????
Jij bent vroeg wakker Azuur. ;)

Je hebt dus de stalknechten.

Als een stal klaar is moet je hem handmatig oogsten.

Dan kun je naar je (stal)knechten en druk je op het mest icoontje. = stal uitgemest. Dan druk je op voer incoontje. = gevoerd. Dan druk je op watericoontje= water in je stallen. Klaar!

het enige waar ik zou kunnen bedenken dat jij vastloopt is dat je niet eerst je stal handmatig 'oogst.'
Renzo vind ik eigenlijk niet zo leuk.

Stalknechten verzorgen je beesten Je kan de stal uitmesten, voeren. Als je op 1 van die knoppen drukt, dan zie je de buldozer bewegen. Als je bv op mest drukt, dan zie je de buldozer bewegen en zijn ineen keer alle stallen schoon.

Je moet de knechten wel activeren, ze verzorgen niet automatisch je beesten. Als je dus op de knop voer drukt, dan krijgen alle beesten in 1x voer.
O ik ben mosterd.
o wauw, ben wel heel erg mosterd
shit, nog dubbele mosterd ook

Ga maar snel weer naar mijn werk toe.
Wel heel gezellig hoor, nu kan Azur een keuze maken, welke zin ze kan gebruiken uit onze uitleg.......
Nou Azuur, als het nu nog niet duidelijk is..
Wat zullen die knechten smakelijk zijn, met al die mosterd.
Dank voor jullie uitleg. Maar het is toch nooit voor al mijn dieren tegelijk voedertijd? De schaapjes willen 's morgens gevoed, de koeien 's avonds, alleen de kippetjes krijgen meerdere keren op een dag.:)

Dus moet ik eigenlijk de stallen van mijn grote akker halen om zo meer plaats te hebben voor de spoken ed?

Was zo vroeg wakker dat mijn nachtgewassen nog niet eens klaar waren.
Voor het vollemaan gebeuren kun je het beste je grote akker stalvrij hebben, zodat je die vol met akkers kunt zetten voor de spoken, bottestruiken, griezelpompoenen...etc......
@azurblauw. Welke farmnaam heb jij ook alweer? Dan stuur ik je een ppj. Afgelopen keer ben ik daardoor erg geholpen door medebuurtjes en nu kan ik iemand anders helpen. Vind ik wel leuk!
Ik heb gisteren stom genoeg al mijn werkstallen op de gewone akkers weer voeding gegeven. Nou ja heb ook plannen voor vanavond en morgen overdag dus sla maar weer eens het volle maan event over.

Hebben jullie de nieuwe OA gezien? Ik ga denk ik voor het grootste pakket als ik nog tijd heb om CFA te doen. heb geen 1 susi mest meer dus dit is ideaal!

Beste boertjes en boerinnetjes,

Een paar weken geleden hebben jullie gevraagd voor een Susi supermest aanbieding, nou hier komt hij dan!

De allereerste Susi supermest aanbieding start op donderdag 8 maart 2012 10.00 uur en eindigd op vrijdag 9 maart 2012 11.00 uur.

Koop een voorraadje Susi supermest voor gereduceerde prijs!!

Jullie Farmerama-team.

Klein pakket: 65 Suzi's mest voor 49 TG

Middelgroot pakket: 175 Suzi's mest plus 5 supermest voor 125 TG

Groot pakket: 375 Suzi's mest, 10 supermest, plus 2 Suzi's mest aan elk van je buren: 249 TG
Hee IBI, we zitten over de 2500 posts! Wil jij een nieuw topic openen, het oude topic was immers jouw idee!
lulu, de 2500 post regel is volgens mij alleen op de kinderpijler. De overige pijlers mogen tot de 3000 postings vandaar dat ik nog geen tweede topic geopend heb we kunnen nog even. Wel leuk he zijn niet veel topics op de digi pijler die een deel 2 nodig hebben :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven