Gezondheid alle pijlers

mri scan voet

06-03-2012 20:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop sinds een week of 7 met pijn in mijn voet. De pijn zit net tussen mijn grote teen en de teen er naast .Ik heb al een echo gehad en foto's en ze komen er niet echt achter wat het kan zijn behalve een ontsteking in de weke delen van mijn voet .In loop van de dag bereid de pijn zich uit naar mijn enkel toe .Het moet met rust over gaan en dat is net wat ik niet kan .Nu na 7 weken en aangepast werk (zorg )ben ik er wel klaar mee.

Maar goed vandaag weer in ziekenhuis geweest en ik krijg binnen kort een mri .Moet je dan de hele tunnel in ?

wie ervaring .
Nee, je hoeft niet de hele tunnel in. Waarom vraag je dat?
Het moet met rust overgaan, en dat is net wat ik niet kan.

Wat gaat een MRI dan doen? Kijken wat het is om dan alsnog tot de conclusie te komen dat het met rust over moet gaan? Maar dat is nou net wat je niet kan...?
Claustrofobisch?

Nee, je hoeft niet die hele tunnel in.

Maar als jij in de zorg werkt, dan weten je collega's ws beter antwoord op je vragen te geven dan het forum.
Er zijn ook MRI-apparaten waar je in kunt zitten, er staat er 1 in Nijmegen, bij de St. Maartenskliniek. Wachtlijst is hiervoor wel iets langer, maar als je echt claustrofobisch bent dan is dit dé oplossing.

Maar voor je voet hoef je bij mijn weten niet helemaal de tunnel in. Wees blij, dat apparaat maakt een enórme klere-herrie, gedreun en gebonk onder andere.

Vergeet niet dat je geen metaal mee naar binnen mag nemen, ivm de supermagneet die in het MRI- apparaat zit. ( denk aan beugelloze beha, evt. piercings uit, en haarelastiekjes zónder metaal, sieraden/horloge)

Succes!
Ik heb toevallig een paar weken geleden een MRI van mijn knie laten maken. Alleen mijn benen staken in het apparaat, vanaf mijn midden stak ik naar buiten. Soort van Hema hotdog idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven