Werk & Studie alle pijlers

Werken studieren

07-03-2012 15:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgend school jaar werken en studeren hbo, en ik ben net klaar met studeren van mbo. so heeft u iemand ervaring mee. en hoe is zwaar is het??
Voor jou wordt een HBO-opleiding denk ik, gezien je schrijfwijze, heel erg zwaar. Eerlijk gezegd zou ik er niet eens aan beginnen.
Ik denk dat de overgang van MBO naar HBO én werken best wel zwaar kan zijn (alleen de wisseling MBO HBO meestal toch al wel?). Maar dat weet ik niet uit ervaring.

Ik werk momenteel 25 uur in de week naast een master, dus het kán op zich wel. Hangt helemaal af van wat je gewend bent en wat voor discipline je hebt (en wat je kunt natuurlijk ook deels).
Ga je fulltime werken? Fulltime studeren? Kortom, wat is de verwachte verdeling? Als eea in totaal zo'n 40 uur per week kost dan lijkt het me heel goed te doen, 50 uur is overigens ook prima te doen. Bij 60 uur is het wel fijn als je enigszins flexibel in het indelen van je uren kunt zijn.
Dat verschilt erg per studie. Ben je Duits? Dan raad ik je aan om een cursus Nederlands te doen. Of is je hbo-opleiding in het Duits?
quote:roosje4 schreef op 07 maart 2012 @ 15:07:

Voor jou wordt een HBO-opleiding denk ik, gezien je schrijfwijze, heel erg zwaar. Eerlijk gezegd zou ik er niet eens aan beginnen.Dit vind ik best een aanname eigenlijk. Wie weet is TO wel iemand van buitenlandse afkomst. Er worden ook HBO-opleidingen in het Engels aangeboden (bij Fontys bijvoorbeeld) en wie weet is dat wel helemaal geen probleem dan...
Oh ja ik moet er ook bijzeggen dat ik een flexibele baan heb! Voor verplichte practica mag ik rustig mn uren verschuiven, als ik maar 5 uur per dag en 25 uur in de week maak. Dus als je ernaast gaat werken zou het wel heeeel handig zijn als je ook flexibele uren hebt.
En daarnaast volg ik 1 vak 'online'. Dat wil zeggen: in het weekend of in de avonden kijk ik opgenomen colleges thuis (maar dat is dus alleen mogelijk als een instelling zoiets aanbiedt).
Ik vind het wel raar dat als je in NL een HBO-opleiding gaat volgen je de taal niet beheerst; ook al ís de studie in het Engels. Zeker als je blijkbaar al een MBO-studie in NL hebt afgerond.
Baby_Ernie80, daar heb je gelijk in. Daar heb ik niet aan gedacht. Stom van me. (en dat nog wel met een hbo-opleiding )
Ik denk ook dat Ranaal van Duitse afkomst is. Dan kun je prima studeren hoor, zegt niks over IQ.
Cum non tum age
quote:kettle schreef op 07 maart 2012 @ 15:26:

Ik vind het wel raar dat als je in NL een HBO-opleiding gaat volgen je de taal niet beheerst; ook al ís de studie in het Engels. Zeker als je blijkbaar al een MBO-studie in NL hebt afgerond.Ik vind het met die taalbeheersing alles meevallen. Nee, het is niet perfect en grammaticaal correct, maar de boodschap is prima duidelijk toch?
Sommige opleidingen stellen een taaltoets verplicht voor buitenlandse studenten. Ook na het behalen van een taaltoets kan het voor propedeusestudenten nog erg zwaar zijn, vooral het eerste half jaar. Vandaar mijn advies om daar nu al mee te beginnen.

Vind het wel erg stoer als je echt Duitstalig bent om in het Nederlands een topic te openen. De manier om een taal te leren is om hem veel te gebruiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven