Geld & Recht alle pijlers

2 keer geflitst, 1 boete?

07-03-2012 11:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik reed een poosje geleden in een stad in de provincie Utrecht met een zwangere vriendin naast me. Verkeerslicht springt op oranje en ik besloot mijn vriendin een (voor mijn gevoel) noodstop niet aan te doen. Ik geef een tandje gas bij, om het kruispunt toch snel vrij te maken. Helaas, verkeerd ingeschat. Reed te hard door rood (56 ipv 50). Twee keer geflitst.

Ik zat dus op in ieder geval een roodlicht bekeuring te wachten (¤ 220). Eindeijk de paarse streep op de deurmat. Snelheids bekeuring van ¤ 38. Nou, das nummer 1. Maar roodlicht kwam maar niet. Contact opgenomen met alle betrokken instanties om na te gaan wanneer ik die kan verwachten. Wat blijkt: Omdat ik 2 keer op hetzelfde moment geflitst ben, telt alleen de eerste en dat was in mijn geval de snelheid. Ben dus wel geflitst voor rood, maar krijg daar geen boete voor. Daar kom ik dus weer mooi goedkoop vanaf. Voor de duidelijkheid, deze informatie is mij gegeven door een politiemedewerker die beide foto's bekeken heeft. Ik mag er dus vanuit gaan dat deze informatie juist is.

Nu is mijn vraag; Heeft iemand dit ook eens meegemaakt? Weet iemand waar ik wetgeving oid kan vinden waarin dit beschreven staat? Of is dit gewoon regionaal politiebeleid? Het is niet dat ik twijfel aan het verhaal van de politiemedewerker, maar heb toch behoefte aan meer achtergrondinformatie. En ik wilde natuurlijk mijn financiele meevaller met jullie delen .
Iets voor het vrekkentopic dit!

*ziet alle vivavrekkers al, als gekken op de weg driedubbele overtredingen maken!*
Waar maak jij een probleem van?

Wees blij dat je die tweede dure boete niet krijgt!
Maak ik een probleem?
Ik heb jaren terug in een vergelijkbare situatie een dubbele boete gehad. Ik denk dus dat je vooral heel veel geluk hebt gehad!
quote:sinaasappellikeur schreef op 07 maart 2012 @ 11:34:

*ziet alle vivavrekkers al, als gekken op de weg driedubbele overtredingen maken!*
Woehaha, gefeliciteerd! Ik zou er lekker van genieten..
Lekker uit eten gaan!!!
Uhhhh...heb je serieus gebeld om te vragen waar je andere boete nou blijft? En nu je deze boete niet krijgt, wil je van ons weten of je hem nou wel moet krijgen? Je bent te goed voor deze wereld, of gek

En wat is er mis met netjes remmen? Die zwangere vriendin gaat heus niet spontaan bevallen als je voor een oranje licht stopt!
Dat genieten gaat wel lukken en uit eten.. sja... ik vertrek zaterdag voor een weekje Egyptische zon. Hoef nu dus niet meer zuinig aan te doen
Ben je wel door rood licht gereden? Als het oranje was en je gaf gas bij, heb je dan niet juist door de extra snelheid gewoon door oranje licht gereden?
quote:sinaasappellikeur schreef op 07 maart 2012 @ 11:34:

*ziet alle vivavrekkers al, als gekken op de weg driedubbele overtredingen maken!*Echte vrekkers doen dat op de fiets
Zeg maar Spijker.
quote:kadanz schreef op 07 maart 2012 @ 11:41:

Uhhhh...heb je serieus gebeld om te vragen waar je andere boete nou blijft? En nu je deze boete niet krijgt, wil je van ons weten of je hem nou wel moet krijgen? Je bent te goed voor deze wereld, of gek

En wat is er mis met netjes remmen? Die zwangere vriendin gaat heus niet spontaan bevallen als je voor een oranje licht stopt!

Heb idd gebeld om te vragen óf ik die boete krijg (we hebben het wel over ¤ 200 ex adm. kosten), want ik was gewoon fout en dan kan ik er rekening mee houden dat ie nog komt. (Is dat echt heel raar?!) De vraag is niet of ik hem wel zou moeten krijgen, de vraag is of dit een vastgelegde regel is. Gewoon interesse en nieuwsgierigheid.

En die zwangere vriendin, weet ook wel dat die heus niet bevalt van een keertje remmen. Ik schatte het op dat moment in alsof ik een noodstop zou moeten maken en dat wilde ik haar dan weer niet aandoen.
quote:diedietje schreef op 07 maart 2012 @ 11:44:

Ben je wel door rood licht gereden? Als het oranje was en je gaf gas bij, heb je dan niet juist door de extra snelheid gewoon door oranje licht gereden?Ja, politiemedewerker had ook twee foto's beschikbaar.
Als je geflitst bent voor door rood rijden dan 'sprong het licht' niet op oranje maar dan was het al rood. Of je was nog ver verwijderd van het licht, maar dan had je gewoon rustig kunnen remmen. Dat lijkt me interessantere achtergrondinformatie

Of het echt heel raar is dat je de politie hebt gebeld?

Kijk, je wist niet zeker waar je voor geflitst was. Ik zou mijn mond hebben gehouden over het door rood rijden. Iets met slapende honden...
Ik zou niet gebeld hebben. Ik had het geld apart gezet (als dat nodig zou zijn) en als de boete er na een half jaar nog niet is heb ik lekker wat extra spaargeld.
Serieus dat je contact op neemt over een te verwachten bekeuring?
Heel simpel, hou alvast rekening met 2 bekeuringen.
Dat zou een lekkere regel zijn. Als je door rood wil rijden, moet je gewoon gassen. Dan is de boete lager. Ik heb er nog nooit van gehoord. Is een gaatje in de wet dan.
Ik zou ook niet iemand wakker maken om m'n boete nog even na te sturen! Als je 'm op oranje ziet springen en je gaat met 56 km/u nog net door rood, dan klinkt het alsof die noodstop wel had meegevallen.
Jij beslist op dat moment om door rood te rijden. ( Zwanger of niet het is jouw beslissing geweest)
Jij hebt lef dat je belt!
Hi

mijn avatar is gebietst!!!!

@origami: zo dat is heel veel geluk hebben, maar ik zou voor de zekerheid het geld wel even apart houden, dan heb je na een paar maanden nog wat achter de hand mocht de boete alsnog toch komen!

De volgende keer wel gewoon remmen he!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ik denk dat de agent die jou dat mededeelde, het leerstuk van de meerdaadse samenloop niet heel best beheerst.

Enfin, ik zou zeggen: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
Bedankt allemaal, ik besef me dat ik inderdaad geluk heb gehad Het geld hou ik wel even apart, voor het geval het niet blijkt te kloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven